De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Vraag Home Cinema Set

    Ik wil graag een home cinema set kopen.

    Er zijn op het ogenblik veel aanbiedingen van home cinema set met dvd spelers.

    Mijn vraag is;

    Kan ik zo'n set gewoon op mijn tv aansluiten en dat ik dan het geluid van mijn tv zenders via de boxen van de home cinema set hoor of werkt dit alleen bij de dvd's die ik via de bijgeleverde dvd speler afspeel en moet ik mijn tv kabel in de home cinema set stoppen?

    En ik heb 2 blu-ray spelers. Moet ik deze perse aansluiten op de home cinema set of kan ik deze gewoon aangesloten laten op mijn tv en dat dus het geluid wat op mijn tv te horen is, gewoon doorgestuurd wordt naar de speakers?

    Ik heb namelijk ook sets gezien die met blu-ray speler geleverd worden, maar deze zijn aanzienlijk duurder en ik heb al 2 br spelers.

    Vandaar mijn vragen.

    Ik hoop dat iemand een antwoord kan geven op mijn (domme) vragen.

  2. #2

    Standaard

    Als je 2 blu-ray spelers hebt moet moet je zeker geen home cinema set met dvd speler kopen. Dan zou ik gaan voor een receiver met 5 luidsprekers, als je buget dat toelaat, desnoods een receiver met 2 luidsprkers en later evt een centre en 2 surroundpspeakers. |Met een receiver ben je veel flexibeler met aansluitmogelijkheden dan met een home cinemaset. Dan kan je alles aansluiten op je receiver en vandaar uit met HDMI naar je TV (en vanuit je tv met een stereo of digitale kabel naar je receiver voor het geluid van je tv), als deze tenminste een HDMI aansluiting heeft.

  3. #3

    Standaard

    Bedankt voor je antwoord! Dat klinkt een stuk logischer ja.
    Ik ben wat opzoek gegaan naar receivers.
    Ik wil het liefst geen pass through geluid, maar gewoon via 1 hmdi aansluiting naar m'n tv audio en video ontvangen.
    Nu lees ik iets over dat mijn tv een hmdi arc hiervoor moet hebben.
    Ik kan hier niks over terug vinden in mijn tv handleiding.
    Is dit van essentieel belang? Anders kan ik net zo goed pass through audio hebben als ik toch met aparte kabeltjes moet gaan werken.

  4. #4

    Standaard

    ARC is onderdeel van de HDMI 1.4 specificatie. Als je TV dat niet heeft, en als ARC niet in de handleiding staat is dat zeer waarschijnlijk, moet je inderdaad gebruik maken van een SP/DIF kabeltje tussen receiver en TV.

    Maar om dat kabeltje voor alles te gaan gebruiken raad ik af. Veel tv's geven geen Dolby Digital / DTS door, en SP/DIF heeft te weinig capaciteit/kan niet overweg met de HD formaten van blu-ray.

  5. #5

    Standaard

    dus eigenlijk moet ik ook een nieuwe tv kopen?

  6. #6

    Standaard

    Wanneer jouw TV HDMI-ingangen heeft kun je een het beste een losse AV-receiver in de keten opnemen tussen de speler en de TV. Je doet dit door de spelers middels HDMI aan te sluiten op de AV-receiver en de AV-receiver middels HDMI op de TV. Met de AV-receiver schakel je dan tussen de spelers, haal je het geluid uit de verbinding en laat je het geluid weergeven via de op de AV-receiver aangesloten luidsprekers.

    Voor het geluid van de TV-zenders kun je wanneer zowel de AV-receiver als de TV beschikken over een HDMI-aansluiting waar "ARC" bij staat, gebruik maken van de HDMI-verbinding tussen de TV en de AV-receiver. In andere gevallen zal je daarvoor een aparte (digitale) audio verbinding moeten gebruiken.

    Een mogelijkheid voor 'Pass-trough' bij een AV-receiver betekent dat een AV-receiver het beeld en geluid door zal geven naar de TV wanneer deze in 'stand-by' staat. Staat de AV-receiver aan, dan zal deze dus alleen het beeld van de op de AV-receiver aangesloten bronnen doorgeven naar de TV.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •