De resultaten 1 tot 10 van 10 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Marantz of een Denon?

    Hallo allemaal,

    Ik ben me voor de nabije toekomst aan het orienteren voor een goede vervanger van mijn huidige Philips Cineos receiver. (die willekeurig ongevraagd kuren heeft waarbij het geluid harder en zachter wordt gezet)

    Ik zelf dacht als een waardige opvolger aan het merk Marantz of een Denon receiver. Mijn budget hiervoor is maximaal 1000,- euro.

    Hebben jullie tips welke het beste van de 2 is? rekening houdend met het feit dat ik een tegelvloer heb.

    Alvast bedankt voor jullie reacties!

    Gr
    Pamo

  2. #2

    Standaard

    Ik heb zelf een Marantz die zijn klank goed vodn matchen in combinatie met mijn B&W luidsprekers. Maar ik denk dat het beste advies nog altijd is om te te gaan luisteren. Niemand zijn smaak is 100% hetzelfde en voor jou klinkt Denon misschien beter.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bart22 Bekijk bericht
    Ik heb zelf een Marantz die zijn klank goed vodn matchen in combinatie met mijn B&W luidsprekers. Maar ik denk dat het beste advies nog altijd is om te te gaan luisteren. Niemand zijn smaak is 100% hetzelfde en voor jou klinkt Denon misschien beter.

    Thx voor je reactie maar:
    Kan wel kloppen maar hoe wil je dat realiseren? Niet elke zaak heeft beide receivers aangesloten en het is nog maar de grote vraag welke speakers hierop zijn aangesloten omdat elke speaker ook weer anders klinkt is het dus appels met peren vergelijken.
    Welk merk is kwalitatief beter?

  4. #4

    Standaard

    Kwalitatief zou ik zeggen dat Denon en Marantz allebei even goed zijn. Tegenwoordig worden al hun modellen tot 1000 euro in China gemaakt, alleen de echte topmodellen worden nog in Japan gemaakt met kwalitatief betere onderdelen. Alle recievers van alle merken komen in dit prijssegment uit China waarbij ik zelf de merken Onkyo en Pioneer in de kwalitatief mindere zou plaatsen en Marantz en Denon in het hogere segment.

    Ik zou vooral kijken naar welke functies jij belangrijker vindt en of je de looks van Marantz boven Denon verkiest. Voor Denon zou ik ook even in Duitsland kijken daar zijn de modellen vaak 50 tot 100 euro goedkoper dan in NL.
    Je zou bijvoorbeeld kunnen kijken naar een Denon AVR-3312 die bij Amazon.de voor €899,- staat of een Marantz SR6006. Deze vallen ongeveer is hetzelfde segment. Ze zijn ook allebei even zwaar ongeveer 11,4 om 11,8 kg. Wat impliceert dat de componenten die gebruikt zijn ongeveer dezelfde kwaliteit hebben. Verder hebben ze allebei een voeding vaan 650/700 watt. Dus kunnen ze allebei ongeveer hetzelfde vermogen leveren. Kortom het ontloopt elkaar nauwelijks. Dus kies degene met de mooiste looks indien voor jouw belangrijk of anders met de featureset die jouw het beste aanstaat.
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Davidshadow13 Bekijk bericht
    Kwalitatief zou ik zeggen dat Denon en Marantz allebei even goed zijn. Tegenwoordig worden al hun modellen tot 1000 euro in China gemaakt, alleen de echte topmodellen worden nog in Japan gemaakt met kwalitatief betere onderdelen. Alle recievers van alle merken komen in dit prijssegment uit China waarbij ik zelf de merken Onkyo en Pioneer in de kwalitatief mindere zou plaatsen en Marantz en Denon in het hogere segment.

    Ik zou vooral kijken naar welke functies jij belangrijker vindt en of je de looks van Marantz boven Denon verkiest. Voor Denon zou ik ook even in Duitsland kijken daar zijn de modellen vaak 50 tot 100 euro goedkoper dan in NL.
    Je zou bijvoorbeeld kunnen kijken naar een Denon AVR-3312 die bij Amazon.de voor €899,- staat of een Marantz SR6006. Deze vallen ongeveer is hetzelfde segment. Ze zijn ook allebei even zwaar ongeveer 11,4 om 11,8 kg. Wat impliceert dat de componenten die gebruikt zijn ongeveer dezelfde kwaliteit hebben. Verder hebben ze allebei een voeding vaan 650/700 watt. Dus kunnen ze allebei ongeveer hetzelfde vermogen leveren. Kortom het ontloopt elkaar nauwelijks. Dus kies degene met de mooiste looks indien voor jouw belangrijk of anders met de featureset die jouw het beste aanstaat.
    Bedankt voor je antwoord! daar kan ik zeker wat mee!

  6. #6

    Standaard

    ik persoonlijk zou ook eens kijken naar pioneer,
    in wathifi is de pioneer 921 en lx53 en lx55 tot reciever van het jaar benoemd,in andere vakbladen ook.
    ben zelf pioneer fan maar daarintegen bouwen ze al jaren goede recievers wie elke prijs winnen.
    succes ermee.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Davidshadow13 Bekijk bericht
    Kwalitatief zou ik zeggen dat Denon en Marantz allebei even goed zijn. Tegenwoordig worden al hun modellen tot 1000 euro in China gemaakt, alleen de echte topmodellen worden nog in Japan gemaakt met kwalitatief betere onderdelen. Alle recievers van alle merken komen in dit prijssegment uit China waarbij ik zelf de merken Onkyo en Pioneer in de kwalitatief mindere zou plaatsen en Marantz en Denon in het hogere segment.

    Ik zou vooral kijken naar welke functies jij belangrijker vindt en of je de looks van Marantz boven Denon verkiest. Voor Denon zou ik ook even in Duitsland kijken daar zijn de modellen vaak 50 tot 100 euro goedkoper dan in NL.
    Je zou bijvoorbeeld kunnen kijken naar een Denon AVR-3312 die bij Amazon.de voor €899,- staat of een Marantz SR6006. Deze vallen ongeveer is hetzelfde segment. Ze zijn ook allebei even zwaar ongeveer 11,4 om 11,8 kg. Wat impliceert dat de componenten die gebruikt zijn ongeveer dezelfde kwaliteit hebben. Verder hebben ze allebei een voeding vaan 650/700 watt. Dus kunnen ze allebei ongeveer hetzelfde vermogen leveren. Kortom het ontloopt elkaar nauwelijks. Dus kies degene met de mooiste looks indien voor jouw belangrijk of anders met de featureset die jouw het beste aanstaat.
    Niets aan bovenstaande toe te voegen, goed advies .


    Sander.

  8. #8

    Standaard

    Bedankt voor alle nuttige tips daar ben ik zeker mee geholpen.

    Omdat ik overal een stenen tegel vloer thuis heb liggen, maakt het dan nog wat uit of ik een Marantz of Denon aanschaf.
    Is het niet zo dat een Marantz beter uit de verf komt op een stenen tegelvloer?

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pamo Bekijk bericht
    Bedankt voor alle nuttige tips daar ben ik zeker mee geholpen.

    Omdat ik overal een stenen tegel vloer thuis heb liggen, maakt het dan nog wat uit of ik een Marantz of Denon aanschaf.
    Is het niet zo dat een Marantz beter uit de verf komt op een stenen tegelvloer?
    Van hoe hoog wil je ze er op laten stuiteren

    Marantz, Denon, Onkyo en Yamaha maken in zowel het lagere als het hogere segment voor hun geld hele mooie spullen, met andere woorden hun kwaliteit prijsverhouding is goed, een positieve uitschieter in het genoemde rijtje is Onkyo die al jaren hele goede reviews krijgt op dit gebied...... veel waar voor je geld. Andere merken die ook heus wel goede receivers kunnen maken zijn oa Sony, maar dan ga je wel shoppen in een klasse boven de 2000 euro. Ook maken H&K(niet mijn merk) Pioneer wel leuke modellen, maar het zijn merken die pas wat beter worden in de hoge prijsklassen.

    Kijk uit voor opmerkingen als deze;

    Ze zijn ook allebei even zwaar ongeveer 11,4 om 11,8 kg. Wat impliceert dat de componenten die gebruikt zijn ongeveer dezelfde kwaliteit hebben.
    Zulke opmerkingen raken kant nog wal, een kilo fruit is een kilo fruit, maar een kilo appels smaakt toch heel anders dan een kilo peren, als je begrijpt wat ik bedoel.

    Dat je een tegelvloer hebt is prachtig, maar daar zal ook een merk receiver geen grote invloed(lees verwaarloosbaar) op hebben, het is de combinatie van het geheel dat een klank bepaald:
    speakers
    subwoofer (kleintje of een grote, een bonker of een muzikale)
    plaatsing van de speakers
    inrichting (bankstel, wandbekleding/schilderijen/lampen, zonnewering/ gordijnen)
    vloeren/wanden (en bekleding daarvan)
    receiver
    afstelling (veel mensen hebben maar een matig ingestelde/afgeregelde setup)

    Met andere woorden, als je denkt dat een merk receiver allerlei problemen die je kunt hebben met een stenen vloer voor je oplost, dan moet ik je teleurstellen. Een beetje knappe receiver heeft een meetmicrofoon en kan wel iets aan de instellingen doen, maar verwacht daar geen hele grote wonderen van, een galmende kerk blijft een galmende kerk

    Kijk als je voor een receiver gaat, naar het vermogen dat hij kan leveren, het gebruiksgemak, de aansluitingen en de mogelijkheden waarover hij beschikt. De kleur en het uiterlijk zouden in weze net als bij speakers onbelangrijk moeten zijn, al wil het oog ook wat.

    Van de 4 genoemde merken kun je in weze kiezen wat je wilt, zijn 4 merken die hun best doen om hun goede naam vast te houden en die ben je met het internet sneller kwijt dan rijk, je kan hooguit de 1 wat voordeliger aanschaffen dan de ander of tegen een koopje aanlopen, gebruik die winst voor een paar knappe speakers, want daar moet het tenslotte uitkomen en dat beseffen helaas nog steeds te weinig mensen
    Have fun and enjoy your collection

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pamo Bekijk bericht
    Thx voor je reactie maar:
    Kan wel kloppen maar hoe wil je dat realiseren? Niet elke zaak heeft beide receivers aangesloten en het is nog maar de grote vraag welke speakers hierop zijn aangesloten omdat elke speaker ook weer anders klinkt is het dus appels met peren vergelijken.
    Dat is een probleem wat bij heel veel winkels speelt. Wat je dan kunt doen is een receiver beluisteren met merken luidsprekers die de winkel wel heeft. Op die manier kun je wat makkelijker de verschillen horen tussen de receivers en natuurlijk ook andersom voor de luidsprekers.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •