De resultaten 1 tot 20 van 20 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Belangrijker? een goede NAS of een goede Mediaplayer?

    Beste forumleden.

    Ik wil een nieuwe mediaspeler en ook een NAS kopen alleen de vraag is:
    Wat is belangrijker? een goede NAS met veel opslagcapaciteit en configuraties of een goede mediaspeler (Dune bijv)?
    De NAS wil ik alleen gebruiken als opslagmedium.

    Ik wil namelijk blue ray films downloaden vanuit mijn download pc rechtstreeks naar een NAS en vanuit de NAS die bekabeld is met een mediaplayer de Blue Ray's afspelen op mijn tv.
    Ik dacht zelf aan een Qnap of Synolgy NAS en als mediaspeler de Eminent 7280.
    Ik lees vaak dat de Dune erg goed is, maar omdat ik al een PS3 heb zie ik de meerwaarde van een Dune niet echt in, maar misschien zie ik dit wel verkeerd.

    Omdat ik gebonden ben aan een budget (zoals iedereen)vraag ik me af of:
    -ik bespaar op een NAS, dus een goedkopere NAS
    -Ik bespaar op een mediaplayer en koop de Eminent i.p.v. de Dune.

    Wat is noodzakelijker in mijn geval om goede kwaliteit Blue Ray's te kunnen afspelen op mijn TV??

    In ieder geval wederom erg bedankt voor alle reactie!

  2. #2

    Standaard

    Wat belangrijk is:

    1) Een NAS die een goede netwerkperformance heeft (gigabit) en die de mogelijkheid biedt om server plug-ins te draaien. Dit laatste is handig als je bijvoorbeeld een Logitech Squeezebox of Sonos opneemt in je set. Ook een DNLA server behoort dan tot de mogelijkheden. Dan hoef je de server software niet op een PC te draaien.

    2) Een mediaplayer die eveneens een goede netwerkperformance heeft. Zeker bij Blu-rays die je wilt streamen is dit belangrijk. Als de doorvoersnelheid inzakt, krijg je een schokkend beeld en dat wil je zeker niet. Niet alle mediaplayers kunnen een flinke bitrate via het netwerk aan, ook al hebben ze een gigabit of 100Mb netwerkaansluiting. Vaak is de gebruikte chipset in de mediaplayer hier debet aan, deze zorgt ervoor dat de netwerk interface niet optimaal kan presteren.

    Kijk even goed op internet bij mediaplayer reviews waarbij de doorvoersnelheid wordt bekeken. Qua NAS kun je kijken naar Synology en QNAP.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter Porrio Bekijk bericht
    Wat belangrijk is:

    1) Een NAS die een goede netwerkperformance heeft (gigabit) en die de mogelijkheid biedt om server plug-ins te draaien. Dit laatste is handig als je bijvoorbeeld een Logitech Squeezebox of Sonos opneemt in je set. Ook een DNLA server behoort dan tot de mogelijkheden. Dan hoef je de server software niet op een PC te draaien.

    2) Een mediaplayer die eveneens een goede netwerkperformance heeft. Zeker bij Blu-rays die je wilt streamen is dit belangrijk. Als de doorvoersnelheid inzakt, krijg je een schokkend beeld en dat wil je zeker niet. Niet alle mediaplayers kunnen een flinke bitrate via het netwerk aan, ook al hebben ze een gigabit of 100Mb netwerkaansluiting. Vaak is de gebruikte chipset in de mediaplayer hier debet aan, deze zorgt ervoor dat de netwerk interface niet optimaal kan presteren.

    Kijk even goed op internet bij mediaplayer reviews waarbij de doorvoersnelheid wordt bekeken. Qua NAS kun je kijken naar Synology en QNAP.
    Bedankt voor je reactie! Omdat ik niet draadloos stream maakt bovenstaande dan toch niks uit?
    ik heb eigenlijk nog een hele essentiele vraag hierover:

    Ik wil de NAS bekabeld aansluiten aan een Mediaplayer zodat ik direct films kan gaan kijken. Deze 2 apparaten koppel ik dan via USB aan elkaar.
    Is het dan zo dat de mediaplayer de NAS dan gewoon ziet als een externe harde schijf??

    In ieder geval hartstikke bedankt

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pamo Bekijk bericht
    Bedankt voor je reactie! Omdat ik niet draadloos stream maakt bovenstaande dan toch niks uit?
    Dat maakt zeker wel uit! Voor HD video heb je een bepaalde doorvoersnelheid van je (bekabelde) netwerk nodig. Als netwerk interface is 100Mb in principe hiervoor ruim voldoende (40 Mbit nodig voor Blu-ray). Het probleem is dat dit zeker niet altijd voor gehaald tussen de NAS en de mediaplayer. Veelal is de gebruikte chipset in de mediaplayer hier debet aan. Maar ook goedkope NASsen presteren niet altijd even goed.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pamo Bekijk bericht
    Ik wil de NAS bekabeld aansluiten aan een Mediaplayer zodat ik direct films kan gaan kijken. Deze 2 apparaten koppel ik dan via USB aan elkaar.
    Is het dan zo dat de mediaplayer de NAS dan gewoon ziet als een externe harde schijf??
    Dat gaat niet geloof ik. De meeste NAS'sen hebben wel een USB aansluiting, maar die dient om een externe schijf, of USB stick aan te sluiten zodat de NAS deze kan zien. Dus niet andersom. Je zult dus waarschijnlijk alleen de gedeelde mappen op de NAS kunnen benaderen vanaf je mediaplayer via het bekabelde netwerk.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter Porrio Bekijk bericht
    Dat maakt zeker wel uit! Voor HD video heb je een bepaalde doorvoersnelheid van je (bekabelde) netwerk nodig. Als netwerk interface is 100Mb in principe hiervoor ruim voldoende (40 Mbit nodig voor Blu-ray). Het probleem is dat dit zeker niet altijd voor gehaald tussen de NAS en de mediaplayer. Veelal is de gebruikte chipset in de mediaplayer hier debet aan. Maar ook goedkope NASsen presteren niet altijd even goed.


    Dat gaat niet geloof ik. De meeste NAS'sen hebben wel een USB aansluiting, maar die dient om een externe schijf, of USB stick aan te sluiten zodat de NAS deze kan zien. Dus niet andersom. Je zult dus waarschijnlijk alleen de gedeelde mappen op de NAS kunnen benaderen vanaf je mediaplayer via het bekabelde netwerk.
    Thx,
    -Maar hoe doen mensen dan films kijken,als ze gebruik maken van een Nas?
    -Waarom staat er bij bijv de Synology bij vermeldt welke mediaplayers compatibel zijn? Kun je ze anders onderling dan niet aansluiten?

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pamo Bekijk bericht
    -Maar hoe doen mensen dan films kijken,als ze gebruik maken van een Nas?
    De meeste mediaplayers beschikken over een ethernet aansluiting en kunnen dus via het netwerk worden verbonden met de NAS.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pamo Bekijk bericht
    -Waarom staat er bij bijv de Synology bij vermeldt welke mediaplayers compatibel zijn? Kun je ze anders onderling dan niet aansluiten?
    Deze compatbiliteit is op basis van server plug-ins die je op de Synology NAS kunt draaien (DNLA-, UPnP server, etc.). Dit betekent dus niet dat als je de mediaplayer direct via USB aansluit, dat het dan werkt.

    Een NAS (Network-Attached Storage) is feitelijk een gedeelde opslag die via het netwerk beschikbaar wordt gesteld. Je zult dus met een device (Computer, laptop, mediaplayer, etc.) via een netwerkverbinding (bedraad of draadloos) een verbinding moeten maken met de NAS om gebruik te maken van de gedeelde opslag en serverplug-ins.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter Porrio Bekijk bericht
    De meeste mediaplayers beschikken over een ethernet aansluiting en kunnen dus via het netwerk worden verbonden met de NAS.



    Deze compatbiliteit is op basis van server plug-ins die je op de Synology NAS kunt draaien (DNLA-, UPnP server, etc.). Dit betekent dus niet dat als je de mediaplayer direct via USB aansluit, dat het dan werkt.

    Een NAS (Network-Attached Storage) is feitelijk een gedeelde opslag die via het netwerk beschikbaar wordt gesteld. Je zult dus met een device (Computer, laptop, mediaplayer, etc.) via een netwerkverbinding (bedraad of draadloos) een verbinding moeten maken met de NAS om gebruik te maken van de gedeelde opslag en serverplug-ins.
    Ah dat is klare taal, daar ben ik zeker mee geholpen! maar:

    Als ik nu de mediaplayer NIET op het netwerk aansluit en deze dan direct met de NAS verbind d.m..v kabel/usb is dit dan wel te realiseren.
    Dus dat mijn mediaplayer rechtstreeks de NAS kan lezen en afspelen?
    Of is dit onmogelijk?

    In ieder geval weer super bedankt voor je hulp!

  8. #8

    Standaard

    Dan heb je geen NAS nodig, kun je net zo goed een mediaspeler nemen waar je een (of meerdere) harddisk in kunt zetten of die er al inzit(ten).
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Dan heb je geen NAS nodig, kun je net zo goed een mediaspeler nemen waar je een (of meerdere) harddisk in kunt zetten of die er al inzit(ten).
    Omdat ik veel film doe downloaden, wil ik ze via een download pc rechtstreeks downloaden in de NAS. Vanuit de NAS en mediaplayer die aangesloten is op de PC de films afspelen. Daarom een NAS. Ik ben gewoon bang dat de mediaplayer de NAS niet ziet of herkent en dus vandaar uit niks kan streamen?

  10. #10

    Standaard

    Als ik nu rechtstreeks vanuit mijn externe desktop pc een blue ray wil downloaden rechtstreeks in mijn NAS, gaat mijn download snelheid dan drastisch omlaag?
    Ik download nu met 120MB/s en een blue ray van 40GB heb ik binnen 40 minuten binnen gehaald.

    Ik weet het niet meer ik twijfel nu aan een NAS.

  11. #11

    Standaard

    Er zijn geen standaard cheape nasjes die dat soort snelheden trekken. Als je dat soort performance eisen gaat stellen, val je niet meer in de HTK nasjes, maar mag je gaan denken aan een flinke fileserver.

    Waarom gebruik je je download pc niet als nas? Als hij toch alleen maar staat te downloaden, moet het gelijktijdig sharen van de media geen probleem mogen wezen.

    Mijn eigen "nas" is tegelijk download/file server/FTP server/Virtual server/VPN server/en audio player (XBMC, met android remote).

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Enigma147 Bekijk bericht
    Er zijn geen standaard cheape nasjes die dat soort snelheden trekken. Als je dat soort performance eisen gaat stellen, val je niet meer in de HTK nasjes, maar mag je gaan denken aan een flinke fileserver.

    Waarom gebruik je je download pc niet als nas? Als hij toch alleen maar staat te downloaden, moet het gelijktijdig sharen van de media geen probleem mogen wezen.

    Mijn eigen "nas" is tegelijk download/file server/FTP server/Virtual server/VPN server/en audio player (XBMC, met android remote).
    Hoe doe je dat dan? van je pc een NAS maken? een pc gebruikt toch veel meer energie dan een nas als je hem 24h aan laat staan?

  13. #13

    Standaard

    In principe kan je op je download pc wat shares aanmaken, en dan heeft hij de belangrijkste functie al: fileserver.

    Energieverbruik kan, afhankelijk van de machine, vrij hoog zijn.

    Mijn eigen "nas" trekt idle rond de 140 Watt. maar dat is met 15(!) harddisks (13 TB). gemeten met alleen een SSD, trekt hij rond de 40 Watt. Een harddisk trekt ongeveer 6 Watt.

    Hij is opgebouwd met een vrij zuinige Intel i3-530 processor, P7H55-M/USB3 moederbord, 8 GB ram, en de on chip grafische processor. Geen losse grafische kaart gebruiken, want dat zijn stroomvreters die je toch niet nodig hebt. Harde schijven kan je als ze een tijdje idle zijn automatisch uitzetten. Ik doe dat niet, omdat ik het storend vind.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Enigma147 Bekijk bericht
    In principe kan je op je download pc wat shares aanmaken, en dan heeft hij de belangrijkste functie al: fileserver.

    Energieverbruik kan, afhankelijk van de machine, vrij hoog zijn.

    Mijn eigen "nas" trekt idle rond de 140 Watt. maar dat is met 15(!) harddisks (13 TB). gemeten met alleen een SSD, trekt hij rond de 40 Watt. Een harddisk trekt ongeveer 6 Watt.

    Hij is opgebouwd met een vrij zuinige Intel i3-530 processor, P7H55-M/USB3 moederbord, 8 GB ram, en de on chip grafische processor. Geen losse grafische kaart gebruiken, want dat zijn stroomvreters die je toch niet nodig hebt. Harde schijven kan je als ze een tijdje idle zijn automatisch uitzetten. Ik doe dat niet, omdat ik het storend vind.
    Probleem is dat ik de "NAS/PC" niet de hele dag aan wil zetten i.v.m. energie verbruik

  15. #15

    Standaard

    Dan zet je hem toch uit?

  16. #16

    Standaard

    Ja dat is natuurlijk ook wel zo
    Alleen: stel ik heb mijn gedownloade blue ray film in de "NAS" staan en die via de mediaplyer gestreamed wordt naar mijn tv, dan moet de "NAS" wel continue aan blijven staan?!

    Wat ik nu doe is dat ik films download in mijn pc en die overzet naar een externe mobiele schijf en die weer aansluit op mijn streamer.
    Ik wil de stap m.b.t. het overzetten vanuit mijn pc naar de externe harde schijf overslaan...
    Wat is de beste methode en gaat het snelst? downloaden via een "echte" NAS gaat langzamer dan mijn desktop pc....

    Bedankt voor je reactie!

  17. #17

    Standaard

    Ik heb het idee dat dit topic over het randje gaat, want advies geven m.b.t. het downloaden van films wordt op dit forum niet gewaardeerd.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  18. #18

    Wink

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Ik heb het idee dat dit topic over het randje gaat, want advies geven m.b.t. het downloaden van films wordt op dit forum niet gewaardeerd.
    Excuses, ik bedoelde het overzetten van bestanden ipv films

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Ik heb het idee dat dit topic over het randje gaat, want advies geven m.b.t. het downloaden van films wordt op dit forum niet gewaardeerd.
    Mmmm, dat is reden dat ik bij alle multimediaspelers en dit soort apparaten zeer terughoudend ben in het beantwoorden van vragen, dat wil overigens niet zeggen dat ik roomser ben dan de paus, maar wel een verzamelaar van originele schijfjes
    Have fun and enjoy your collection

  20. #20
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •