De resultaten 1 tot 12 van 12 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Speler/receiver met Qdeo, zin of onzin ?

    Ik zie zo nu en dan wel eens berichten voorbij komen over Blu-ray spelers met een Qdeo chipset.
    Nu zijn dit over het algemeen de duurdere spelers van diverse merken en ik vroeg me af in hoe verre het een verbetering zou zijn ?
    Is het nu echt dat je beeld zoveel mooier dan wel natuurlijker word of is het meer iets in de trend van beelverbeteraars die je liever uitzet, zoals bijvoorbeeld ruisreductie, dynamisch contrast of kleurverbetering ?
    Iemand hier positive of negatieve ervaring mee ?

    En nu zag ik trouwens dat de nieuwe Onkyo receiver, de 609 er ook 1 aan boord heeft, dat werkt dan denk ik ook met een regulier Blu-ray speler die niet die Qdeo heeft ? of zie ik dat verkeerd ?
    En nu las ik pas weer ergens kort iets over dat je echt iets aan die Qdeo hebt als je een 4K scherm hebt ?
    Kortom, weer genoeg verwarring aan mijn kant, hopelijk kan iemand de boel iets ophelderen

  2. #2

    Standaard

    Oppo en Philips in hun duurste speler gebruiken o.a. deze chipset en in testen scoren ze altijd nog wat beter dan vergelijkbaar en zelfs duurder geprijsde spelers.
    Uiteindelijk is het natuurlijk maar een kleine verbetering, omdat eigenlijk alle BD spelers al een goede beeldkwaliteit leveren. Met DVD is het verschil wel heel duidelijk te zien, de upscaling is echt één van de allerbeste.

    Als die 609 idd dezelfde chipset heeft, dan zou je geen speler meer nodig hebben met deze chipset.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  3. #3

    Standaard

    Oke, dat is al wat duidelijker, bedankt voor het antwoord.
    Het is daadwerkelijk wel een goede verbetering dan, ten opzichte van andere bekende beeldverbeteraars die bij heel veel mensen uitstaan ? Zou je ergens misschien een vergelijk kunnen zien in een winkel of online ergens ?

  4. #4

    Standaard

    Het mooie is dat de verbetering zit in de details, zo schreef Brakhage hier op het forum al eens dat zijn Oppo de grain veel mooier weergeeft, al heeft zijn Oppo denk ik nog een andere vergelijkbaar goede chipset.
    Het is dus geen beeldverbeteraar die 'bedriegt' of die de boel scherper maakt en dan de detaillering verslechtert.
    Laatst aangepast door peptalk : 14-12-2011 om 13:02 Reden: zinsopbouw
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  5. #5

    Standaard

    Ik begin er wel al wat warm voor te lopen.
    Ik ga me eens iets meer verdiepen in die Onkyo 609.
    Ik zag hem voor net onder de 400 euro bij Correct staan nu en voor die prijs ben ik alleen al blij met de netwerkmogelijkheden die ik dan extra heb, de Qdeo is dan een mooi extra zal ik maar zeggen.
    Eerst even nog wat gebruikers reviews opzoeken over de receiver.

  6. #6

    Standaard

    Prachtprijs voor zoveel moois, ik weet niet wat voor speakers je hebt, maar zo'n 609 kan te licht zijn, dat is het nadeel van deze klasse recievers.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  7. #7

    Standaard

    Dat is geen probleem denk ik, ik heb nu de 607 met Jamo 606 speakers, dat gaat prima samen zover als ik er verstand van heb

  8. #8

    Standaard

    Als je geen brandlucht of vervorming hebt, dan zal het best lukken idd. lk ben zelf ik wel een voorstander van een wat zwaardere reciever, maar dan kom je snel op een veel hoger bedrag uit
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  9. #9

    Standaard

    de nieuwe pioneer bdp lx55 die ik sinds kort heb maakt toevallig ook gebruik van de QDEO chip.

  10. #10

    Standaard

    Even nog over de Onkyo 609
    Ik heb de receiver nu een aantal weken staan en ben er goed tevreden over, maar kan voor videoinstelling enkel maar beeldverbeteraars vinden die het beeld enkel maar slechter maken, waarschijnlijk is dat buiten de QDEO om, geen idee verder, vind nergens info over de QDEO terug.
    Ik moet nog maar eens goed kijken/zoeken hoe of wat.
    Verder ben ik over het apparaat erg goed te spreken, enkele minpuntjes zijn dat je enkel audio via het netwerk kan afspelen, helaas geen video bestanden, maar dat is met een goedkope mediaspeler nu ook opgelost, geen punt verder en dat stond ook gewoon in de specificaties, maar is wel iets wat in een volgende receiver gerust ingebakken zou mogen wat mij betreft.
    Ander minpuntje is dat als je het geluidsniveau van de boxen wilt bijregelen in de set-up de te horen ruis wel erg hard word weergegeven, dat was bij de 607 bijhoorlijk minder en beter.
    Maar goed, dat stel je normaal gesproken maar een enkele keer in, dus allemaal geen ramp natuurlijk.

  11. #11

    Standaard

    Ik heb eens in de handleiding gekeken en je kunt heel veel instellen en niet alleen 5 standen of zo. In mijn speler valt wat minder in te stellen(wel een stand of 5) en de stand optimaal verbetert minimaal bij BD, maar verschlechtert iig niet.

    QDEQ wordt overigens voor alle video toegepast volgens de website:

    Marvell Qdeo™ Video Chip for 4K Upscaling and Processing

    The TX-NR609 offers full 4K (3840 x 2160) upscaling of standard video sources such as 480i/p, 720p, and 1080i/p. Interlaced-to-progressive conversion and scaling are performed by a high-quality Marvell Qdeo video-processing chip. Qdeo is a versatile video processor that uses algorithms designed to erase video noise and artifacts such as jaggies and feathering. Played back on a compatible wide-screen display, your Blu-ray Discs and DVDs will look more detailed and cinematic than ever.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  12. #12

    Standaard

    Het is wel leuk dat de Qdeo veel ruis en artefacten uit het signaal haalt, maar doet deze dat ook bij films die standaard behoorlijk wat ruis hebben?

    Of wordt het beeld van SD-bronnen te vergelijken met dat van een HD-bron? Anders lijkt het dat het beeld er daardoor meer perfectionistisch uit gaat zien, wat bij sommige films weer afbreuk zal doen aan de kwaliteit van de film.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 01-01-2012 om 16:56
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •