Pagina 2 van 13 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 312 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Bekijk bericht
    Een half uurtje geleden van Screen Archives een nieuwsbrief gekregen over de nieuwe releases. Daarin staat ook dat er nog maar minder dan 500 exemplaren beschikbaar zijn van Fright Night.
    M'n eerdere voorspelling gaat de goeie kant op.

    Leuke actie trouwens. Maar mijn exemplaar is inmiddels al verzonden.

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    M'n eerdere voorspelling gaat de goeie kant op.

    Leuke actie trouwens. Maar mijn exemplaar is inmiddels al verzonden.
    Jups en ben ook bij de gelukkige. Vandaag zijn ze alledrie verzonden

  3. #28

    Standaard

    Een half uurtje geleden van Screen Archives een nieuwsbrief gekregen over de nieuwe releases. Daarin staat ook dat er nog maar minder dan 500 exemplaren beschikbaar zijn van Fright Night.


    Stond Fright Night niet in Frankrijk via Sony (net als de DVD) op de te verwachten lijst?

  4. #29

    Standaard

    Het is leuk om te zien dat ze voor de hoes van 'Picnic' de beroemde poster hebben gebruikt Die poster op zichzelf is al een fantastische problematisering van een van de meest bediscussieerde filmessays ooit geschreven, Laura Mulvey's 'Visual Pleasure and Narrative Cinema'. In dat artikel claimt Mulvey dat in film de man altijd het actieve en de vrouw het passieve object is, of met andere woorden, dat de man altijd actief kijkt en de vrouw er is om naar gekeken te worden. Het is een vreselijk invloedrijk idee geweest, ondanks dat het ook net zo vaak weerlegd is en een film als 'Picnic' is op zichzelf al weerlegging ervan. In de film fungeert het lichaam van William Holden namelijk letterlijk als visueel lustobject om naar gekeken te worden. In redelijk wat scenes trekt hij namelijk zijn shirt uit en wordt hij expliciet gepositioneerd ook binnen de context van de film als object waar vrouwen (en mannen) naar kunnen kijken. De jaren '50 staan in academische kringen ook bekend als 'The Age of the Chest' en hoewel dat voor vrouwen duidelijk is (de dikke tieten van Jayne Mansfield, Jane Russell, Marilyn Monroe etc.), geldt het ook net zo goed voor mannen, iets wat de poster van 'Picnic' heel duidelijk maakt: de tieten van Holden zijn minstens zo prominent en belangrijk als die van Kim Novak, waarmee de poster op zichzelf al een curieuze positie inneemt in onze patriarchale maatschappij. Dit wordt verder ook doorgetrokken in de film als geheel en dat maakt het een interessante film, ook al vond ik hem de eerste keer niet volledig overtuigend. Maar zoals ik al eerder zei zou een blu-ray hier voor wonderen kunnen doen, dus uiteindelijk ben ik toch erg blij dat Twilight deze titel gaat uitbrengen, ondanks de hoge prijs.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Benjamin Hendriks Bekijk bericht
    Heb Picnic nog nooit gezien, maar heb Mulvey's essay over de male gaze diverse keren gelezen. Ben dan ook benieuwd naar de film! De BD is me te duur, maar wellicht dat ik ergens goedkoop een DVD'tje kan vinden.
    Die DVD's doen de film alleen geen recht, maar ze kunnen je allicht een indruk geven. De film is enkel al de moeite waard vanwege de scene waarin Rosalind Russell (die uiteraard de gefrustreerde old maid/teacher speelt!) het shirt van Holden's lijf af trekt
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  6. #31

    Standaard

    Fantastisch toch. Roots of Heaven en Picnic zijn nog sinds geen week te pre-orderen en toch staat deze al in hun toplijst verkoop op plaatsen 6 en 7. Ik denk dat deze wel eens sneller OOP gaan dan hun 4 voorgangers, ondanks Ed's voorspelling op Facebook.
    Ik denk dat dit mij toch kan overtuigen deze 2 ook te bestellen

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    Fantastisch toch. Roots of Heaven en Picnic zijn nog sinds geen week te pre-orderen en toch staat deze al in hun toplijst verkoop op plaatsen 6 en 7. Ik denk dat deze wel eens sneller OOP gaan dan hun 4 voorgangers, ondanks Ed's voorspelling op Facebook.
    Ik denk dat dit mij toch kan overtuigen deze 2 ook te bestellen
    Is dit niet allemaal vreselijk relatief? Dat ze in hun toplijst staan qua verkopen zegt vermoedelijk meer over hoe weinig de rest ook verkoopt. Moest direct denken aan een fantastische scene uit 'News Radio' waarin blijkt dat Bill drie keer zoveel verdient dan de rest.

    Beth: But Bill, you make three times as much as I make.
    Bill: Well, you make virtually nothing, so three times virtually nothing is still virtually nothing.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  8. #33

    Standaard

    Slecht verkoop? Van Fright Night zijn er welgeteld nog 148 copies beschikbaar. Kzou je maar haasten

  9. #34

    Standaard

    De vraag die je jezelf bij zulke uitgaves altijd stellen is: zou ik de film ook kopen als hij niet gelimiteerd was, en zo ja, welke prijs zou ik dan betalen?

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    Slecht verkoop? Van Fright Night zijn er welgeteld nog 148 copies beschikbaar. Kzou je maar haasten
    Ik geloof niet dat ik ook maar enige interesse in Fright Night heb, zeker niet aangezien het 95% zeker is dat deze titel ook een reguliere blu-ray release gaat krijgen ooit die je uiteindelijk voor minder dan 10 dollar kunt aanschaffen.

    Maar alles blijft relatief met een maximum van 3000 exemplaren.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    Ik geloof niet dat ik ook maar enige interesse in Fright Night heb, zeker niet aangezien het 95% zeker is dat deze titel ook een reguliere blu-ray release gaat krijgen ooit die je uiteindelijk voor minder dan 10 dollar kunt aanschaffen.

    Maar alles blijft relatief met een maximum van 3000 exemplaren.
    Ik zou er eerstjaars niet op hopen. Zeker geen Europese uitgave.
    Weet niet of US Sony BD's regiovrij zijn? Maar de kans bestaat er in dat Sony dze uit zal brengen als alle copies de deur uit zijn. Maar dan ook weer: is Sony dat echt van plan?

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    Ik zou er eerstjaars niet op hopen. Zeker geen Europese uitgave.
    Weet niet of US Sony BD's regiovrij zijn? Maar de kans bestaat er in dat Sony dze uit zal brengen als alle copies de deur uit zijn. Maar dan ook weer: is Sony dat echt van plan?
    Ik heb geen flauw idee of er plannen zijn en aangezien ik de film niet echt leuk vind zal het me eerlijk gezegd een zorg wezen. Maar wat ik vooral bedoelde is dat Fright Night een film is die vrijwel zeker ooit een release zal krijgen, aangezien het een behoorlijk bekende en geliefde horror/cultfilm is. Het is exact daarom dat het nut van een Twilight release me compleet ontgaat.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  13. #38

    Standaard

    daar gaat ie: Fright Night is de eerste OOP bij Twilight Time. Zojuist aangekondigd op facebook. Benieuwd welke de 2e zal zijn.
    Ook word er een Epische Bijbelfilm naar voor geschoven dat TT binnenkort gaat releasen. Benieuwd welke bijbelfilm dat zal zijn.

  14. #39

    Standaard

    Het lijkt er wel op dat je ze alleen hebt gekocht vanwege het feit dat het limited editions waren, je bent zo blij dat deze OOP is .

  15. #40

    Standaard

    In feite zijn ze op de dag van release al OOP aangezien er maar 1 persing is.
    OOP betekent tenslotte Out Of Print....

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1 Bekijk bericht
    In feite zijn ze op de dag van release al OOP aangezien er maar 1 persing is.
    OOP betekent tenslotte Out Of Print....
    Dat is niet altijd het geval. Vaak wordt er in eerste instantie maar een deel van de exemplaren gedrukt en pas als de vraag groot genoeg is volgt de rest.

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Het lijkt er wel op dat je ze alleen hebt gekocht vanwege het feit dat het limited editions waren, je bent zo blij dat deze OOP is .
    Je zou het idd gaan denken The Egyptian, Mysterious Island en Fright Night kende ik al en heb ik gekocht uit interesse + dat ze wel OOP zijn.
    Rapture is voor mij compleet nieuw en heb me laten leiden door positieve commentaren en het feit dat ik op youtube delen van de film heb kunnen bekijken.

    De volgende 2 liggen me wat moeilijker: Picnic en Roots of Heaven. Beide ken ik enkel van de titel, nog nooit gezien. Is bij mij twijfel of ik ze wel ga kopen of niet. Al hoor ik hier en daar dat Picnic wel goed verkoopt.

  18. #43

    Standaard

    Ze hebben net 2 nieuwe titels aangekondigd voor maart 2012:

    -Bite the Bullet (1975)
    -Demetrius and the Gladiators (1954)

  19. #44

    Standaard

    Demetrius and the Gladiators klinkt als een interessante titel. Bite the Bullet is wat moeilijker in te schatten. Maar beide titels klinken al aantrekkelijker als de titels uit de voorgaande batch. Ik ga er eens over nadenken.

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Demetrius and the Gladiators klinkt als een interessante titel. Bite the Bullet is wat moeilijker in te schatten. Maar beide titels klinken al aantrekkelijker als de titels uit de voorgaande batch. Ik ga er eens over nadenken.

    Bite the Bullit is blijkbaar een western. Ik ken de film ook niet, dus even op youtube gezocht en wat clipjes bekijken.

    Grote kans dat ik beiden wel ga aanschaffen.

    Ben nog steeds aan het nadenken over Picnic en Roots of Heaven.

  21. #46

  22. #47

    Standaard

    Vandaag mijn pakket binnen gekregen met Mysterious Island, Fright Night en Rapture. Meteen Mysterious Island bekeken.

    Geen wonder dat het pakje gemakkelijk door de douane gaat: de waarde van het pakket was amper 15 euro!

    Dusja meteen dan Picnic en Roots of Heaven besteld.

  23. #48

    Standaard

    Op Facebook is een nieuwe titel aangekondigd: Swamp Water van Jean Renoir. De releasedatum is nog onbekend.


  24. #49

    Standaard

    De releasedata voor de volgende titles zijn een tijdje geleden op Facebook al bekend gemaakt. Ga jij Swamp Water ook bestellen Richard? Ik twijfel nog, vanwege de slechte kritiek dat de film gekregen heeft. Niet zijn beste.

    2012
    THE ROOTS OF HEAVEN (1958) BLU-RAY - Jan 17th
    PICNIC (1955) BLU-RAY - Jan 17th
    SWAMP WATER (1941) BLU-RAY - Feb 14th
    PAL JOEY (1957) BLU-RAY - Feb 14th
    DEMETRIUS AND THE GLADIATORS (1954) BLU-RAY - March 8th
    BITE THE BULLET (1975) BLU-RAY - March 8th

  25. #50

    Standaard

    Pal Joey en Swamp Water zijn inmiddels te preorderen.

    Misschien dat ik Swamp Water wel ga bestellen. Het blijft toch Renoir, dus hoe slecht kan het zijn?

Pagina 2 van 13 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •