De resultaten 1 tot 12 van 12 worden weergegeven.

Discussie: Yamaha RXV 371

  1. #1

    Standaard Yamaha RXV 371

    Beste kenners, ik zou graag willen overgaan tot aanschaf van een Yamaha rxv371 receiver.
    Waarom? Heb nu een Yamaha HTR 6030 maar deze heeft geen hdmi aansluitingen...
    Stel niet echt hoge eisen, het ding moet gewoon goed werken zoals de HTR 6030 dat deed...

    Speakers blijven behouden: Yamaha NS-P110
    DVD-speler blijft behouden: Yamaha DVD-S661
    Telenet Digicorder met hdmi
    DVD-recorder blijft behouden: LG RH277H
    TV: Samsung LE40A786 Series 7

    De rxv 371 heeft 4 hdmi ingangen en 1 hdmi uitgang.

    Omdat ik er zelf niet veel van ken heb ik meerdere shops gecontacteerd die deze receiver verkopen.
    Mijn vraag aan hen was het volgende: Ik sluit mijn 3 toestellen aan op de receiver via hdmi. De hdmi uitgang van de receiver koppel ik aan de tv. Als ik nu de receiver niet inschakel, kan ik dan nog gewoon geluid krijgen over de speakers van de tv? De ene shop zegt van wel, de andere zegt dat de receiver altijd ingeschakeld moet zijn en dat de tv-speakers geen n ut meer hebben..... Is dit dan ook zo bij de andere toestellen? TV kijken zou alleen analoog kunnen als de receiver uitgeschakeld is omdat deze geen beelden van de Digicorder doorstuurd dan. Receiver moet dus ten alle tijden ingeschakeld zijn.

    Hebben jullie misschien tips betreffende de aansluitingen of misschien wel een andere/betere receiver voor dezelfde prijs?
    http://www.receiverstore.be/product/135430/category-183591-receivers/yamaha-rx-v371-titanium.html

  2. #2

    Standaard

    Wanneer je de receiver niet inschakelt, kan je niet schakelen tussen de bronnen die alleen op de receiver aangesloten zijn. Heeft een receiver een mogelijkheid voor 'Stand-by Pass Through' oid, dan zal deze in de meeste gevallen alleen het beeld en geluid van de laatst gekozen bron doorsturen naar de TV.

    Het verhaal over geluid naar de TV is anders. Staat de receiver aan, dan is het de bedoeling dat het geluid niet via de luidsprekers van de TV wordt weergegeven. Je zal dan een keuze moeten maken tussen geluid via de receiver of de TV. De enige manier om geluid via de luidspreker van de TV te laten weergeven wanneer de receiver ingeschakeld is, is door de instelling van de optie voor HDMI-audio in het set-up menu van de receiver te veranderen.

    Wil je TV kijken via de Digicorder met geluid via de TV, dan moet je de HDMI van de Digicoder aansluiten op de TV en evt. een aparte audio-verbinding maken tussen de Digicorder en de TV voor als je het geluid via de receiver wilt horen.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 28-12-2011 om 11:33
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Bedankt voor je reactie alvast. Ik begrijp alleen je laatste alinea niet betreffende digitale tv.

    Kan jij mss onderstaande link eens bekijken ivm rxv371 aub?
    http://reviews.cnet.com/av-receivers...-34533967.html

    Als ik dat zo doorlees moet alles kunnen aangesloten worden zoals ik in gedachte had, ook in uitgeschakelde toestand van de receiver. Waar het geluid vandaan komt dient dan ingesteld te worden in een menu van de receiver. Deze zou 'hdmi pass through' erop hebben zitten.
    Ik vraag me alleen af of ik geen verlies van beeldkwaliteit zal hebben als de receiver niet is ingeschakeld voor als het eens een dagje rustiger aan moet

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Noahfem7 Bekijk bericht
    Bedankt voor je reactie alvast. Ik begrijp alleen je laatste alinea niet betreffende digitale tv.

    Kan jij mss onderstaande link eens bekijken ivm rxv371 aub?
    http://reviews.cnet.com/av-receivers...-34533967.html

    Als ik dat zo doorlees moet alles kunnen aangesloten worden zoals ik in gedachte had, ook in uitgeschakelde toestand van de receiver. Waar het geluid vandaan komt dient dan ingesteld te worden in een menu van de receiver. Deze zou 'hdmi pass through' erop hebben zitten.
    Ik vraag me alleen af of ik geen verlies van beeldkwaliteit zal hebben als de receiver niet is ingeschakeld voor als het eens een dagje rustiger aan moet
    Het staat er allemaal wat verwarrend, maar dit model lijkt NIET te beschikken over STANDBY passthrough, dat is een nieuwtje dat niet op alle modellen beschikbaar is, bij de huidige en oudere modellen moet je er rekening mee houden dat de receiver moet worden aangezet om het signaal via HDMI door te geven! Het moet er dus uitdrukkelijk bijstaan dat er STANDBY passthrough opzit.

    Hier wordt het niet vermeld:

    http://www.receiverstore.nl/product/...specifications

    Standby pass-through
    Standby pass-through is another HDMI-centric feature that enables the receiver to continue to pass audio and video signals over HDMI, even when the receiver is in standby (off) mode. This flexibility is nice for times when you may not want to fire up your full surround sound system (such as late at night), but still want to access your home theater gadgets and use your TV's built-in speakers. Standby pass-through isn't available on every model, so you'll need to need to check the specs to find the right model.
    Ook in de gebruiksaanwijzing van de RX-V371 kan ik het niet vinden.

    Gewoon alles met HDMI in de RX-V371 en als het een keer rustig aan moet jezelf gewoon beheersen (en als het er wel opzit, dan heb je gewoon mazzel, maar houd er rekening mee dat het niet zo is, dan kun je ook niet teleurgesteld worden.)
    Have fun and enjoy your collection

  5. #5

    Standaard

    Via mijn geplaatste link vind ik dit:
    Key features of the Yamaha RX-V371:


    Read more: http://reviews.cnet.com/av-receivers...#ixzz1hSktyEVf

    Kga toch nog wat verdder uitpluizen dan...

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Noahfem7 Bekijk bericht
    Via mijn geplaatste link vind ik dit:

    Key features of the Yamaha RX-V371:

    Read more: http://reviews.cnet.com/av-receivers...#ixzz1hSktyEVf

    Kga toch nog wat verdder uitpluizen dan...
    Klik in datzelfde stukje dan ook eens op dat standby pass-through en dan krijg het stukje in het citaat te zien.......
    Have fun and enjoy your collection

  7. #7

    Standaard

    Kbegrijp het niet helemaal...het staat toch onder de 'key features' van de rxv371...

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Noahfem7 Bekijk bericht
    Kbegrijp het niet helemaal...het staat toch onder de 'key features' van de rxv371...
    Staat waarschijnlijk op de verkeerde plek, bedenk wel dat ook zulke sites fouten kunnen maken, ik natuurlijk ook, maar ik kon die feature niet bij de specificaties vinden en ook in de gebruiksaanwijzing wordt er niet over gerept, als ie het had, dan zou ik het zeker luid en duidelijk vermelden, lijkt mij een mooie uitbreiding voor de liefhebber, al heb ik zelf altijd de receiver aan, pas enkel het volume van het geheel aan en als de sub het met bepaalde films wel heel erg bont wil maken, gaat ie zachter of uit.....
    Have fun and enjoy your collection

  9. #9

    Standaard

    Kwam gisteren op een of andere manier op een duits forum terecht. De rxv-471 zou deze 'stby hdmi pass through' wel hebben want de topicplaatser had er een klein probleempje mee. Nu ben ik gaan vergelijken tussen de 371 en 471 en kan in mijn ogen geen noemenswaardige verschillen vinden tussen die 2.... ook kan ik hier nergens de specifieke vermelding vinden dat deze dan wel die hdmi pass through heeft. Denk dat ik Yamaha eens ga contacteren hieromtrend.

    Zijn er misschien hdmi receivers die deze feature zeker wel hebben en die ongeveer hetzelfde geprijsd zijn?

  10. #10

    Standaard

    Ik ben bang dat we je daarin moeten teleurstellen. Zoals DVDPF ook al schreef, is het "een nieuwtje" dat nog niet op iedere receiver te vinden is.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  11. #11

    Standaard

    Pffffff, denk dat ik voorlopig nog wat ga verder doen met m'n HTR-6030 en nog eens goed nadenken en uitpluizen....

    Met deze kan ik via de instellingen van de randapparatuur kiezen of het geluid via de receiver gaat of niet, dacht dat dat met hdmi simpeler zou zijn maar blijkbaar is dat ook (nog) niet.

    DVD-speler zit met hdmi naar tv en met coax naar de receiver. De dvd-recorder en Digicorder zitten ook met hdmi naar tv (heeft 4 hdmi aansluitpunten) aangesloten en met optische kabel naar receiver. Is dus enkel in de menu's van de toestellen wat veranderen om de weg van het geluid te kiezen.

    Bedankt voor de hulp

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Noahfem7 Bekijk bericht
    Pffffff, denk dat ik voorlopig nog wat ga verder doen met m'n HTR-6030 en nog eens goed nadenken en uitpluizen....

    Met deze kan ik via de instellingen van de randapparatuur kiezen of het geluid via de receiver gaat of niet, dacht dat dat met hdmi simpeler zou zijn maar blijkbaar is dat ook (nog) niet.

    DVD-speler zit met hdmi naar tv en met coax naar de receiver. De dvd-recorder en Digicorder zitten ook met hdmi naar tv (heeft 4 hdmi aansluitpunten) aangesloten en met optische kabel naar receiver. Is dus enkel in de menu's van de toestellen wat veranderen om de weg van het geluid te kiezen.

    Bedankt voor de hulp
    Graag gedaan
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •