Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 31 worden weergegeven.

Discussie: Merlin (BBC)

  1. #1

    Standaard Merlin (BBC)



    Nog geen topic voor deze uitstekende serie? Foei!

    De serie loopt ondertussen al vier seizoenen lang op BBC en is in kwaliteit sterk gegroeid (en het eerste seizoen was al zo goed!) naar mijn mening. Ik vind het stukken beter als de huidige Doctor Who en soortgenoten. De serie draait om een jonge Merlin die ontdekt dat hij uiteindelijk Arthur's toekomst mee zal moeten bepalen, maar genoodzaakt is om zijn magie verborgen te houden in het koninkrijk van de bikkelharde Uther Pendragon, Camelot. Uther heeft een diepe afkeer van magie en haalt zich daarmee heel wat vijanden op de hals. De chemistry tussen Colin Morgan en Bradley James is super - misschien wel de sterkhouder van de reeks. En niet te vergeten, de ijzersterke acteerprestaties van Anthony Head (Uther) en Richard Wilson (Gaius).

    Het eerste seizoen verscheen hier als 'losse flodder' op DVD bij Universal maar is ondertussen al ruim een jaar OOP. Just Entertainment heeft nu de rechten in handen en heeft reeds het tweede seizoen uitgegeven. Het derde volgt in januari 2012. In de UK verschijnt de serie vanaf seizoen 4 (dat ook in januari verschijnt) ook op Blu-Ray.

    Laatst aangepast door Pieter D : 17-12-2011 om 23:27
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  2. #2

    Standaard

    geweldige serie met sterke storylines. Ik wacht niet eens tot ze op bluray of dvd zijn maar bekijk ze meteen.
    Volgende week de laatste aflevering van seizoen 4 op de BBC

    Overigens

    Vind het wel jammer dat Morgana evil is geworden en dat Anthony Head eruit geknikkerd is.(dood)

  3. #3

    Standaard

    Heb onlangs nog contact gehad met de KRO over deze serie. Zij zonden serie 1 uit. Helaas, de volgende seizoenen komen niet op televisie...

  4. #4

    Standaard

    Ik heb seizoen 1 nog steeds liggen, maar ben er nog niet aan toe gekomen. Even nog wat films afwerken, en dan maar even kijken wat het is.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel A. de Vrije Bekijk bericht
    Heb onlangs nog contact gehad met de KRO over deze serie. Zij zonden serie 1 uit. Helaas, de volgende seizoenen komen niet op televisie...
    Ach, zonde. Het is nochtans een serie voor jong en oud. Alhoewel het vanaf Seizoen 3 een stuk donkerder wordt...

    Citaat Oorspronkelijk gepost door promat Bekijk bericht
    geweldige serie met sterke storylines. Ik wacht niet eens tot ze op bluray of dvd zijn maar bekijk ze meteen.
    Volgende week de laatste aflevering van seizoen 4 op de BBC

    Overigens

    Vind het wel jammer dat Morgana evil is geworden en dat Anthony Head eruit geknikkerd is.(dood)
    Ik was ook eerst teleurgesteld toen Uther stierf, maar nu vind ik het een verademing. Uiteindelijk is zijn 'screen time' naar de Knights of Camelot gegaan en da's een leuke afwisseling.

    Er is trouwens een vijfde seizoen in de maak en er lopen gesprekken over een mogelijke film...
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  6. #6

    Standaard

    Dutch Filmworks heeft overigens de releases overgenomen, ze hebben net seizoen 2 op de markt gegooid.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel A. de Vrije Bekijk bericht
    Heb onlangs nog contact gehad met de KRO over deze serie. Zij zonden serie 1 uit. Helaas, de volgende seizoenen komen niet op televisie...
    Goed nieuws!

    http://www.sbs.nl/2011/britse-hitser...i-bij-veronica
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  8. #8

    Standaard

    Ehhh volgens de legende was Morgana ook evil
    Citaat Oorspronkelijk gepost door promat Bekijk bericht
    geweldige serie met sterke storylines. Ik wacht niet eens tot ze op bluray of dvd zijn maar bekijk ze meteen.
    Volgende week de laatste aflevering van seizoen 4 op de BBC

    Overigens

    Vind het wel jammer dat Morgana evil is geworden en dat Anthony Head eruit geknikkerd is.(dood)

  9. #9

    Standaard

    Goed nieuws! Dus dit betekent dat ze uit gaan zenden vanaf seizoen 2?

  10. #10

    Standaard

    Ik ben de serie op de zaterdagavond op veronica aan het volgen en het is echt een geweldige serie!

  11. #11

    Standaard

    Zijn ze op Veronica terug begonnen met het eerste seizoen dan? Of gewoon verder gegaan waar de KRO gestopt is (nl. seizoen 2)?
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  12. #12

    Standaard

    Een grappige serie, geen hoogvlieger, maar wel ontspannend vermaak.
    De chemie tussen Arthur en Merlin is eigenlijk het beste van de serie.

    Zit ondertussen in de derde seizoen, en ik heb net het slechtste deel tot nu toe gezien (het 3e deel, met de goblin). Poeh, die ben ik met moeite doorgekomen.....

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht

    Zit ondertussen in de derde seizoen, en ik heb net het slechtste deel tot nu toe gezien (het 3e deel, met de goblin). Poeh, die ben ik met moeite doorgekomen.....
    Die vond ik ook niet echt stroken met de rest van het seizoen nee. Maar 't is één van de laatste 'humoristische' afleveringen, van daar af aan wordt het alleen maar donkerder.
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter D Bekijk bericht
    Die vond ik ook niet echt stroken met de rest van het seizoen nee. Maar 't is één van de laatste 'humoristische' afleveringen, van daar af aan wordt het alleen maar donkerder.
    Gelukkig . Ik blijf wel kijken hoor, zoals gezegd vermaak ik me verder prima met de serie!
    De aflevering met de trollenvrouw vond ik daarentegen wel leuk, dus ze kunnen het wel.

  15. #15

    Standaard

    Ik heb de serie sporadisch gevolgt. Als ik er voorbij kwam bleef ik kijken. De afleveringen vond ik wel goed maar ik miste teveel en ben dan maar afgehaakt. Mss koop ik de dvd box wel en kijk hem dan wel. Lekker relax in men zeteltje terwijl ik geniet van het mooie uitzicht over de Prinsengracht. Ik hou echt van mijn Amsterdams appartement.
    Laatst aangepast door Geert1 : 18-07-2012 om 13:43

  16. #16

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel A. de Vrije Bekijk bericht
    Is de box van seizoen 3 nu al uit in NL, met NL sub?
    Ja hoor.

    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  18. #18

    Standaard

    Ik zie dat JustBridge Seizoen 1 zal heruitgeven in April.

    Nice!

    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  19. #19

    Standaard

    Ik zit inmiddels richting einde van seizoen 4.
    Seizoen 3 vond ik in het geheel wat minder, en het seizoen werd gered door de twee laatste delen.

    Het 4e seizoen is tot nu toe veruit het beste wat ik gezien heb, en werkelijk prachtig in HD!
    De dood van Uther en het 'bekendmaken' van de slechte Morgana hebben de serie heel veel goeds gedaan.

    En ik heb het al een keer gezegd, maar de chemie tussen Colin Morgan en Bradley James is echt ongelooflijk goed, en lijkt ook steeds nog beter te worden.

  20. #20

    Standaard

    Helemaal akkoord, ik vind de serie eigenlijk met elk seizoen beter worden en vind dat de chemistry tussen de twee heel erg positief vertaalt naar het scherm.

    Iets waar ik zeer blij om ben in Seizoen 4 is dat ze die komisch getinte afleveringen zoals in Seizoen 1-2-3 achterwege laten en zich meer gaan focussen op het verhaal en de legende. Maar de 'bezetting' van Camelot hebben we nu toch ook wel gehad, ik hoop dat ze voor de volgende Series Finale een nieuwe twist bedenken (alsook voor de eventuele film die in de steigers staat).
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  21. #21

    Standaard

    Misschien al iets bekend over wanneer seizoen 4 hier uitkomt op dvd?

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door joopjes Bekijk bericht
    Misschien al iets bekend over wanneer seizoen 4 hier uitkomt op dvd?
    Volgens Bol.com verschijnt het vierde seizoen op 16 oktober hier bij ons op DVD. En op 29 september start het vijfde (en mogelijk laatste) seizoen op BBC1.

    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  23. #23

    Standaard

    Inmiddels weer de eerste twee delen van seizoen 5 gezien, en het wordt weer leuk opgepakt!

    Goede toevoeging aan de cast, ik ben benieuwd waar het heen gaat...wie een beetje bekend is met de legende weet wat ik bedoel .

  24. #24

    Standaard

    Seizoen 4 ligt in de winkels. Ga 'm niet dadelijk kopen want ik moet nog iets hebben om op mijn kerstlijstje te zetten
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Seizoen 4 ligt in de winkels. Ga 'm niet dadelijk kopen want ik moet nog iets hebben om op mijn kerstlijstje te zetten
    Jij kunt nog wachten tot Kerst dan?
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •