De resultaten 1 tot 8 van 8 worden weergegeven.

Discussie: Faster

  1. #1

    Standaard Faster

    Dwayne Johnson schittert zoals we van hem gewend zijn in een film met geweld en aktie, maar van deze aktie merkte ik bij deze disc weinig van.

    Na dat ik de film in de speler had gelegd en het menu te zien kreeg was ik onaangenaam verrast. Volgens dit menu en de cover zit er bij deze film de volgende audio-sporen nl. Engels 5.1, Frans DTS-HD MA 5.1, Duits DTS-HD MA 5.1 en Italiaans DTS-HD MA 5.1. Er staan dus 3 HD-audiosporen op, maar geen één in de originele taal. Iets wat ik zelf had kunnen zien als ik wat beter op cover had gekeken en waar ik de volgende keer dus wel weer op moet letten.

    Ondanks dit gebrek heb ik deze film toch maar bekeken en wat mij met name opviel was dat alle tracks gebrekkig zijn. De Engelse(DD640) kwam uitstekend uit de verf wanneer er alleen muziek of dialogen te horen zijn, maar liet steken vallen bij de momenten met aktie, terwijl de andere steken lieten vallen bij het dynamiek. Dit laatste valt met name op wanneer het koor begint te zingen. Bij de Engelse klinkt dit meer overtuigend dan bij de andere. Het lijkt er daardoor op dat de HD-tracks niet de volledige diepte hebben vanwege de beperkte ruimte. Of dit ook werkelijk zo is laat ik in het midden. Feit blijft dat de HD-track in de originele taal (en mogelijk ook de originele bitrate) ontbreekt en dat vind ik een gemiste kans.

    Een andere reden waarom de HD-tracks minder dynamiek hebben zou kunnen zijn dat ze bang zijn dat deze film (ondanks het kijkwijzer-advies van 16 jaar en ouder) ook door jongere kijkers bekeken zal worden. Zelf vind ik (ook) dat het beeld niet geschikt is voor 12 jaar en vind ik dat daarom de originele bitrate en dynamiek gebruikt moeten worden voor de juiste overtuiging.

    Ik hoop daarom dat ik we (SPHE en ik) de volgende de keer niet weer dezelfde fout maken.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  2. #2

    Standaard

    Gerco, ben je verdwaald? We zien je anders nooit in dit subforum.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Dwayne Johnson schittert zoals we van hem gewend zijn in een film met geweld en aktie, maar van deze aktie merkte ik bij deze disc weinig van.

    Na dat ik de film in de speler had gelegd en het menu te zien kreeg was ik onaangenaam verrast. Volgens dit menu en de cover zit er bij deze film de volgende audio-sporen nl. Engels 5.1, Frans DTS-HD MA 5.1, Duits DTS-HD MA 5.1 en Italiaans DTS-HD MA 5.1. Er staan dus 3 HD-audiosporen op, maar geen één in de originele taal. Iets wat ik zelf had kunnen zien als ik wat beter op cover had gekeken en waar ik de volgende keer dus wel weer op moet letten.

    Ondanks dit gebrek heb ik deze film toch maar bekeken en wat mij met name opviel was dat alle tracks gebrekkig zijn. De Engelse(DD640) kwam uitstekend uit de verf wanneer er alleen muziek of dialogen te horen zijn, maar liet steken vallen bij de momenten met aktie, terwijl de andere steken lieten vallen bij het dynamiek. Dit laatste valt met name op wanneer het koor begint te zingen. Bij de Engelse klinkt dit meer overtuigend dan bij de andere. Het lijkt er daardoor op dat de HD-tracks niet de volledige diepte hebben vanwege de beperkte ruimte. Of dit ook werkelijk zo is laat ik in het midden. Feit blijft dat de HD-track in de originele taal (en mogelijk ook de originele bitrate) ontbreekt en dat vind ik een gemiste kans.

    Een andere reden waarom de HD-tracks minder dynamiek hebben zou kunnen zijn dat ze bang zijn dat deze film (ondanks het kijkwijzer-advies van 16 jaar en ouder) ook door jongere kijkers bekeken zal worden. Zelf vind ik (ook) dat het beeld niet geschikt is voor 12 jaar en vind ik dat daarom de originele bitrate en dynamiek gebruikt moeten worden voor de juiste overtuiging.

    Ik hoop daarom dat ik we (SPHE en ik) de volgende de keer niet weer dezelfde fout maken.
    neem aan dat je het over de nl versie hebt, heb zelf de UK versie en geluid was erg goed en hard

    hoe zit dat precies met die regel wat betreft geluid dynamiek, heb soms ook het idee dat bij bepaalde films het geluid vrij zacht is t.o.v. de actie die je ziet, laatst b.v. bij Rango, de schoten (b.v. Gatling gun tijdens achtervolging met vleermuizen) klonken vrij bescheiden
    Laatst aangepast door Peter van santbrink : 18-12-2011 om 22:42
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  4. #4

    Standaard

    Kan ook met je apparatuur te maken hebben. Zo is bijv. Transformers bij mij op normaal volume ook erg zacht maar dat veranderd als ik de 'Late night stand' op off zet (onkyo), staat namelijk altijd standaard op aan bij Dolby TrueHD en is niet te wijzigen.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht
    neem aan dat je het over de nl versie hebt, heb zelf de UK versie en geluid was erg goed en hard

    hoe zit dat precies met die regel wat betreft geluid dynamiek, heb soms ook het idee dat bij bepaalde films het geluid vrij zacht is t.o.v. de actie die je ziet, laatst b.v. bij Rango, de schoten (b.v. Gatling gun tijdens achtervolging met vleermuizen) klonken vrij bescheiden
    Ik heb het idd over de Nederlandse versie. Het kan zijn dat de UK-versie een 24-bit soundtrack heeft, maar dat soort informatie wordt nooit op de cover vermeld.

    Voor zover ik weet hebben films die geschikt zijn voor alle leeftijden wat minder dynamiek. Dit komt volgens mij door het feit dat de meeste filmmaatschappijen weten dat de meeste mensen films kijken met het geluid op een boven-normale geluidssterkte. Het gevolg hiervan is dat films vaak bekeken worden met een boven-normale geluidssterkte. Zoals de meesten weten kan dit zorgen voor gehoorschade. Wanneer geluid meer dynamiek heeft, zal de geluidssterkte over het algemeen wat lager zijn. Meer dynamiek betekent nl. ook meer overtuiging en dat je als luisteraar daardoor eerder last kan krijgen van luistermoeheid.

    Een oplssing voor dit probleem is om films uit te brengen met soundtracks met de originele geluidsmix en de gebruiker met de receiver te laten kiezen of deze met normaal of beperkt dynamiek weergegeven moet worden door bvb gebruik te maken van een 'Late night mode'(Onkyo) of 'Adaptive Dynamic Range'(Yamaha).

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Symphony X Bekijk bericht
    Kan ook met je apparatuur te maken hebben. Zo is bijv. Transformers bij mij op normaal volume ook erg zacht maar dat veranderd als ik de 'Late night stand' op off zet (onkyo), staat namelijk altijd standaard op aan bij Dolby TrueHD en is niet te wijzigen.
    Ik ben er zeker van dat die bij mij goed staan. De "Audio DRC" van de speler staat bij mij op "Breedband", de "Dynamic Range" voor de luidsprekers van de receiver op "Max" en de "Adaptive Dynamic Range" van de receiver op "Off". Daarnaast schakelt de receiver automatisch de EQ uit door de stand "Straight" te kiezen.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 25-12-2011 om 12:58
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Symphony X Bekijk bericht
    Kan ook met je apparatuur te maken hebben. Zo is bijv. Transformers bij mij op normaal volume ook erg zacht maar dat veranderd als ik de 'Late night stand' op off zet (onkyo), staat namelijk altijd standaard op aan bij Dolby TrueHD en is niet te wijzigen.
    heb zelf Pioneer SC lx 81, zal eens handleiding doornemen of deze receiver ook zo'n functie heeft
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Symphony X Bekijk bericht
    Kan ook met je apparatuur te maken hebben. Zo is bijv. Transformers bij mij op normaal volume ook erg zacht maar dat veranderd als ik de 'Late night stand' op off zet (onkyo), staat namelijk altijd standaard op aan bij Dolby TrueHD en is niet te wijzigen.
    Ik heb ook een Onkyo (+ 2 familieleden), maar daar is dit zeker niet het geval. Alles staat standaard op normaal. Dit moet je natuurlijk wel zo aangeven in het set-up menu.

    Zo ook in je BD speler, waar de Dynamic Compression uit moet zetten.

    Veder is Sony gewoon weer vreemd bezig, maar dat komt omdat Nederland ook uit Frankrijk wordt gerund.

    Daarom geen Engelse HD tracks en wordt nederland met een aantal releases overgeslagen....

  8. #8

    Standaard

    Blijkbaar is deze film door deze gebreken dus ook een "overgeslagen release".

    Zelf zou ik deze uitbrengen met de (24-bit) surround-mix in de originele taal, alle nagesynchroniseerde versies als full-bitrate DTS(1536kbps) en natuurlijk de ondertiteling in de verschillende talen.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 11-02-2012 om 13:40
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •