De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Receiver & speaker advies

    Dag Forumleden,

    Ik wil mijn hometheater een serieuze upgrade geven, en daarom graag wat advies.

    Ik heb vandaag een oude 5.1 Sony STR-K870 6.1 set. Mijn idee is om deze te vervangen door een Denon AVR-2312 en B&W 683 speakers. Budget is ongeveer 2x 1000euro.

    Mijn vragen aan jullie kenners:

    - Iemand ervaring met deze combinatie? Aan te raden alternatieven? Heb deze combi gekozen gewoon op basis van de specs, namen en reputatie, misschien ga ik hier te kort door de bocht. Ik ga hoe dan ook wel es luisteren in een shop als ik verder georiënteerd ben ...

    - Ik ben niet echt een film freak, maar kijk wel TV door deze set. Als ik deze aankoop ben ik dus eigenlijk mijn 'surround' kwijt. Doel is vooral een mooi hifi geluid te krijgen, en bij uitzondering eens de full 5/6/7.1. Kan ik de surround speakers van de Sony (back & center) hiervoor blijven gebruiken, zonder de subwoofer? Of blaas ik die direct door?

    Reden voor dat laatste is dat ik voor de front speakers best wat plaats wil investeren, maar niet echt in grote speakers voor back & front, en eigenlijk ook geen budget aan wil opsouperen

    Begrijpelijke keuze en haalbaar of raakt dit kant noch wal?

    tnx

  2. #2

    Standaard

    Goede stereo is eigenlijk zelfs beter dan slechte 5.1 (of meer).
    Ik zou gaan voor een echte stereo versterker en 2 goede front met een sub in jouw geval.
    Ik heb zelf ook jaren films in stereo gekeken en daar is echt niets mis mee.
    Stereo versterkers zijn nog steeds te vinden en voor eenbudget van €1000,- kun je een hele goede vinden, sterker nog, voor de helft heb je ook al zeer goede stereo versterkers. Dan kun je de andere helft voor een goede sub gebruiken (een BK bijvoorbeeld). Voor je fronts zou ik gaan voor een paar goede zuilen van bijvoorbeeld Q-Accoustics, B&W, KEF of Dali.
    Dat hangt sterk af van het gebruik, wat voor muziek je het liefst erop luistert en welk merk versterker eraan komt te hangen.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    Goede stereo is eigenlijk zelfs beter dan slechte 5.1 (of meer).
    Ik zou gaan voor een echte stereo versterker en 2 goede front met een sub in jouw geval.
    Ik heb zelf ook jaren films in stereo gekeken en daar is echt niets mis mee.
    Stereo versterkers zijn nog steeds te vinden en voor eenbudget van €1000,- kun je een hele goede vinden, sterker nog, voor de helft heb je ook al zeer goede stereo versterkers. Dan kun je de andere helft voor een goede sub gebruiken (een BK bijvoorbeeld). Voor je fronts zou ik gaan voor een paar goede zuilen van bijvoorbeeld Q-Accoustics, B&W, KEF of Dali.
    Dat hangt sterk af van het gebruik, wat voor muziek je het liefst erop luistert en welk merk versterker eraan komt te hangen.
    Tnx. Als je dit type grote speakers gebruikt, is een sub dan nog echt nodig? Ik probeer het te vermijden omdat ik het gewoon een lelijk ding vind in mijn interieur

  4. #4

    Standaard

    Je kunt zoals Edgar Smit aanraadt kiezen voor een stereo-set als je veel muziek luistert en weinig TV en/of films bekijkt. Dit betekent wel dat dan moet inleveren op mogelijkheden en beleving. Het geluid van TV en films zal dan lang niet zo mooi weergegeven worden als met een receiver.

    Besluit je om een meer-kanaals receiver te nemen, dan is het denk ik verstandiger om een complete set luidsprekers daarbij te nemen en de fronts te vervangen door bvb boekenplank-formaat luidsprekers. Je hebt dan een set die het beste van twee werelden (audio en video) bij elkaar heeft en daarbij de mogelijkheid om de set te wijzigen naar stereo of te 'upgraden'.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •