Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 55 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Hallo Marcellow,

    Allereerst dank je wel voor het starten van deze uitgebreide topic.
    Ik ben na het lezen aan de slag gegaan met BubbleUpnp (lincenced version), maar stuit hierbij op dingen die me niet lukken. Wellicht kan jij me helpen.

    Ik heb het volgende in huis:
    - NAS: Seagate BlackArmor 110
    - Mediaspeler : Mede8er MED 500X2
    - Router: Ubee EVW3200
    - Tablet: Asus Transformer TF101

    Na het installeren van Bubble werden zowel de Mede8er (met HDD) en de NAS herkend, dus dit ging goed. Vervolgens de NAS bij Library ingesteld en de Mede8er als Renderer.
    Via de tablet kom ik in het menu van de NAS, ik zie de mappen Music, Photo en Video.
    Als ik nu de map Video selecteer zie ik al de films die op de NAS staan, en ik kan er eentje uit kiezen welke dan ook afgespeeld wordt op de Mede8er. Dit gaat dus harstikke goed.

    Maar, ik krijg m'n bestanden niet in beeld bij het selecteren van de mappen Photo en Music. En dit was nou juist de belangrijkste optie voor mij.
    Ik heb bij de instellingen van de NAS gekeken of daar misschien verschillen te zien zijn, maar alle drie de mappen hebben dezelfde rechten etc.

    Ik hoop dat jij me zou kunnen helpen.

    Groet,
    Ramio

  2. #27

    Standaard

    Zo eindelijk de knoop doorgehakt en van mijn verjaardagscentjes een D-Link DNS 320L besteld. Ik heb voor deze NAS gekozen, omdat het 320 model al prijs kwalitatief goed beoordeeld werd op tweakers. Wanneer je een tientje bijlegt heb je het 320L model met het dubbele aan geheugen een wat snellere processor en cloud technologie. Dit vond ik het wel waard.

    Hierop zal ik één externe HDD aansluiten voorlopig en een interne hardeschijf is ook in bestelling. Ben benieuwd!
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  3. #28

    Standaard

    vanwaar een d-link?
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcellow Bekijk bericht
    vanwaar een d-link?
    Om bovenstaande argumenten. Het is prijs/kwalitatief een prima NAS voor de beginner.
    http://tweakers.net/pricewatch/27036...0-0mb/reviews/

    Hier was iedereen toch ook positief en daar gaat het om het eenvoudigere model. Die wat ik nu heb heeft een snellere processor en meer werkgeheugen. Vandaar. Ik ben eens benieuwd in ieder geval
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  5. #30

    Standaard

    De Nas is binnen. Mijn bestelde harde schijf nog niet helaas. Daarom wilde ik een externe harde schijf eraan hangen van 1TB. Dat wil dus nog niet lukken. Als ik via het webprogramma ga kijken dan zie ik dat hij de schijf wel herkend heeft. Dat is het dan verder ook. Ik zie de NAS niet via mijn mediaspelers en de externe HDD is niet te zien op de laptop zodat ik wat kan aanpassen oid. Heeft iemand een tip?

    -EDIT- is opgelost, het lag uiteindelijk aan mijn router/modem van online dat weer eens verschrikkelijk dwars lag en mijn NAS niet liet zien in het netwerk.

    Het enige wat nog niet wil lukken is de cloudservice activeren. Hiervoor moet ik in de installatie mijn dlink laten registreren. Maar telkens geeft de wizard aan dat ik geen internet verbinding heb. Dit klopt echter niet. Waar kan dit aan liggen?
    Laatst aangepast door Stephan Nobelen : 02-12-2012 om 15:44
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  6. #31

    Standaard KPN - Spotify - Mediaspeler - NAS - tablet

    Vanaf volgende maand heb ik digitale tv, telefonie en internet via KPN. Dit is inclusief spotify premium abonnement.

    Ik wil een mediaspeler en een NAS aanschaffen om
    -spotify af te spelen met geluid over mijn boxen en bediening op mijn samsung tab 2 tablet
    - films af te spelen op mijn tv

    Welke mediaspeler en NAS kan ik hiervoor het beste aanscaffen en hoe kan ik dit het beste aanschaffen?

  7. #32

    Standaard

    Ik ben ook op zoek naar een NAS systeem, ben al enige tijd aan het kijken want mijn digitale collectie is nu al zo een 12 tb en de hdd's worden me iets te veel.
    Heb mijn oog laten vallen op de Synology DS1812+.
    Het is een 8 bay Nas die uitbereidbaar is tot max 72TB via 2 losse aansluitbare 5 bay's.
    Hier de link,
    http://www.synology.com/products/pro...12%2B&lang=nld

    Nu is mijn vraag, is deze nas goed om volle blu-ray rips af te spelen met DTS-HD Master en Dolby True-HD met bestanden tot 32 gb.

  8. #33

    Standaard

    Een nas zal niet snel de bottleneck zijn in deze. Die doet immers niet veel anders dan het beschikbaar stellen van de bestanden in je netwerk.

    Ik (de topicstarter) heb een 411j. Alles dat gelijk of sneller is... dat werkt.
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  9. #34

    Standaard streamen

    Hoi

    Ik ben een leek op dit gebied.

    Ik wil graag een netwerk opzetten.

    Wat wil ik.
    Alles wat ik download en -of erop in een bepaalde map zetten van een Server.

    Wil ik graag draaloos afspelen/bekijken via de TV.

    van PC dowloaden naar een map van de server en via netwerk TV dit draadloos bekijken.

  10. #35

    Standaard

    Dat kan allemaal.

    Alleen het draadloos en fullHD, dat gaat niet werken.
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  11. #36

    Standaard

    Marcellow,

    Alvast bedankt voor het op simpele manier bespreekbaar maken van de 'nas en de mediaspeler' , ik begin het te begrijpen.

    Ik heb hier filmpjes op pc staan van toen de kids klein waren, muziek, docu's wat materiaal wat ik tegenkwam op internet enz.

    Als ik dat af wil spelen is er altijd branden en usb stokken. Schijfjes die beschadigen en/of weg raken. Uiteraard word vaak gezegd dat ik aardig achter loop en aan een nas en/of mediaplayer raak. Maar bij het zoeken op internet stuit je vaak op vaktermen en mensen die in hun enthousiasme al hun kennis eruit braken die ze in de afgelopen jaren vergaart hebben.

    Ook vind ik het belangrijk dat mijn bergen foto's en muziek worden gebackuped, net als mijn bedrijfgegevens. Het is niet veel in GB's( zzp-er in de bouw) maar voor mij erg belangrijk.

    Daarnaast zou het dan uiteindelijk top zijn als we dat kunnen bedienen vanuit de bank/tv. Vooral films van enige grote tegenwoordig kan ik niet branden of afspelen.

    Ik heb een pc draaien met een kabel aan mijn ziggorouter. Er lopen hier laptoppen,ipods en tablets in het rond van de rest van de fam. Die zijn draadloos. De tv zit met een utp kabel aan diezelfde router.

    Ik zou graag een opslag/backup in de meterkast hebben voor alles. En een mediaspeler die het op de tv laat zien ( heet dat streamen?)

    Ik heb geen idee van 'wat is mijn budget' is. Is 400 voldoende? Of heb ik voor 500 iets makkelijkers en uitendelijk beters? Of is 600 wat ik besteden moet? Sommige zweren bij een Qnap nas-systeem. Hier lees ik ook vaak de naam Synology. Qnap heeft BV een setje, nas incl mediapl.

    Kun je mij opweg helpen?

    Tuv.

  12. #37

    Standaard

    Dat heet inderdaad streamen.

    Ikzelf heb een NAS van Synology. Hoeveel bays (schijfsleuven) en opslagruimte deze heeft, dat moet je voor jezelf bepalen.

    De prijzen zijn eenvoudig te vinden op internet. Bijvoorbeeld hier: http://tweakers.net/categorie/685/na...gen/producten/
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  13. #38

    Standaard

    Goed, elke nas zou dus geschikt zijn. Ik las dat de nassen van Synology en Qnap toch wel de 'beste' zijn.
    Hoe weet ik daarna wat voor harde schijven ik moet kopen voor in de nas.
    Ik ga denk ik voor 2 x 2tb. Maar bv een merk of type. Of is dat gewoon een standaard iets? 3,5" staat er vaak bij?

    En de mediaplayer? Is de WD die je zelf gebruikt een topper? Of moet ik naar iets anders uitzien.

    Is mijn bekabelde setup al goed? Met andere woorden. Kan ik de Nas in de meterkast aan de ziggorouter koppelen en de mediaplayer aan de utp die nu in de tv zit, en dan van de mediaplayer een nieuwe naar de tv? Of begrijp ik er geen bal van?

    Tuv.

  14. #39

    Standaard

    Stel he, als ik zomaar eens aan het zoeken ga. Ik neem alleen ter voorbeeld dus.

    Stel, ik pak deze Nas ( omdat er ook harde schijven bij staan)

    http://www.mymediacenter.nl/assortim...turbo-nas.html

    En ik pak bv deze mediaspeler ( omdat ik die naam ergens tegen kwam en volgend de schrijvers heel goed was)

    http://www.mymediacenter.nl/assortim...-smart-d1.html

    Ben ik dan lekker bezig? Of draaf ik te ver door?

  15. #40

    Standaard

    Ziet er goed uit.alleen de prijzen nogal hoog. En ik zou voor synology gaan. Maar dat is puur persoonlijk
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door dvdtuv Bekijk bericht
    Stel he, als ik zomaar eens aan het zoeken ga. Ik neem alleen ter voorbeeld dus.

    Stel, ik pak deze Nas ( omdat er ook harde schijven bij staan)

    http://www.mymediacenter.nl/assortim...turbo-nas.html

    En ik pak bv deze mediaspeler ( omdat ik die naam ergens tegen kwam en volgend de schrijvers heel goed was)

    http://www.mymediacenter.nl/assortim...-smart-d1.html

    Ben ik dan lekker bezig? Of draaf ik te ver door?
    M.b.t. de mediaspeler waar je naar linkt: ik heb zelf een Dune HD Lite 53D en ik moet zeggen dat spelers van dat merk welliswaar heel capabel zijn (qua video en audio slikken ze bijna alles zonder problemen) maar dat ze qua interface wel een beetje "ongepolijst" zijn. Ik heb niet echt klachten daarover (het ding doet wat ik er van wil) maar als ik de keus opnieuw zou moeten maken dan zou ik waarschijnlijk eerder naar spelers van de merken Xstreamer, Popcorn Hour of Western digital kijken. Dat zijn denk ik net iets betere merken met mooier uitgevoerde spelers.

  17. #42

    Standaard

    @ Marcellow: kun jij mij eens feedback geven op onderstaand verhaal?

    BedankT!!!

    Ik zal ff kort mijn situatie schetsen. Ik heb een huis gekocht dat totaal verbouwd moet worden.
    Ik wil direct een thuisnetwerk aanleggen dat redelijk toekomst proof is. Alles wil ik met nieuwe leidingen bekabelen (dit kan via vloer en muren), alles moet nog gedaan worden.
    Op elke kamer/vertrek wil ik minimaal 2 tv/internet aansluitpunten. Mocht ik in de toekomst mijn "opstelling" willen veranderen zitten de aansluitingen in de buurt. De helft van alle wcd zullen dus achter het stucwerk komen te zitten en geopend worden als het ooit nodig mocht zijn.
    Verder wil ik een NAS hebben waartoe elke TV/PC toegang heeft. Zodat je HD/bluray films kunt kijken of foto's, documenten op de TV vanuit de NAS.
    Kunnen jullie mij van advies voorzien? Onderstaand plaatje is mijn basis
    Directe link voor groot plaatje: http://i46.tinypic.com/2uo2nw0.jpg

  18. #43

    Standaard

    Ik mis een router in deze.

    Daarnaast kun je volstaan met een enkele ethernet naar iedere ruimte, deze kun je dan uitbreiden met een switch.
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcellow Bekijk bericht
    Ik mis een router in deze.

    Daarnaast kun je volstaan met een enkele ethernet naar iedere ruimte, deze kun je dan uitbreiden met een switch.
    http://i45.tinypic.com/301hr9u.jpg

    lijkt dit er meer op?

  20. #45

    Standaard

    @Marcellow: kun je tegelijk 2 HD's films streamen met 1 NAS? Of geeft dit haperingen??

    Dus op 2 tv's tegelijk naar een HD/Blueray film kijken die op de NAS staat?

    Bedankt voor je reactie.

  21. #46

    Standaard

    Heb ook sinds een paar dagen een NAS. Een Synology DS213 met 2x 2TB hd's en ben er uitermate tevreden over. Het installeren er van is echt een piece of cake.
    Bestanden streamen naar mn LG blu-ray speler gaat prima en naar de media speler op m'n slaapkamer ook. Daarnaast gebruik ik het als back-up systeem voor bestanden die op m'n computer staan. Moet de rest van de mogelijkheden nog onderzoeken maar tot nu toe zeer tevreden. Het is niet goedkoop, maar het geld zeker waard.

  22. #47

    Standaard

    Heeft er iemand al een network media jukebox op zijn android staan?
    Heb hier al voor gegoogeld maar kan niets vinden?
    this is my boomstick!!!

  23. #48

    Standaard

    ik heb een tijdje terug een synology nas server gekocht met 2 keer 2tb schijven erin.

    Ik heb een linksys router, 2 mede8ers,popcorn,ps3,en sinds deze week ook een boxee box.
    Maar op de een of andere manier krijg ik niet films gestreamd tenminste niet ondertiteld met vob files.

    Overigens is het vaak ook erg omslachtig om mn nas te bereiken.

    Hoe kan ik het beste het zo simpel mogelijk maken om het via alle apparaten goed gestreamed te krijgen, zodat ook een simpele ziel als ik het begrijp


    Dank u

  24. #49

    Standaard

    Heel interssante topic! Ben onlangs ook overgestapt op een NAS, maar ben wat dit betreft ook een leek. Wat ik precies wilde weten, is hoe je de Nas en een mediaplayer tevoorschijn kan toveren op de computer of notebook. Dus hoe zie die 2 apparaten in m'n directory?

  25. #50

    Standaard

    Hallo Marcel,

    Gelukkig snap jij het verhaal, alleen ik nog niet.
    Ik probeer mij steeds meer te verdiepen in downloaden en opslaan op een mediaplayer met harde schijf.
    Sinds een jaar of 4 heb ik een mediaplayer van Screenplay, waar onwijs veel mogelijkheden op zit maar door onwetendheid de helft niet gebruik, ik heb deze mediaplayer in de woonkamer naast de tv aangesloten, maar de kinderen worden ouder en willen niet meer allemaal de zelfde film kijken of wij willen niet de hele avond naar hun films kijken. Een collega vertelde mij laatst als ik deze mediaspeler rechtstreeks aansluit aan de router in de meterkast ik deze mediaplayer op elke computer in huis kan openen. Helaas is dit niet zo.
    Er zit een aan de achterzijde van de mediaplayer een USB aansluiten maar ook een coax aansluiting.
    Nu lees ik hierboven allemaal over een NAS, maar heb ik deze daadwerkelijk nodig om via de router boven op de slaapkamers via de computer aansluiting te krijgen op mijn mediaplayer?
    Alle computers zijn via 220V stekkers aangesloten op de router.

    Ik hoop dat je mij in Jip en Janneke taal kunt uitleggen wat ik nodig heb en wat ik niet goed doe?
    Moet ik ook alles op een netwerk aansluiten als alle computers door het huis rechtstreeks via de 220V contact hebben met de router?

    Alvast heel erg bedankt voor de moeite ook namens mij 4 kinderen

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •