Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
De resultaten 51 tot 55 van 55 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door chev Bekijk bericht
    ik heb een tijdje terug een synology nas server gekocht met 2 keer 2tb schijven erin.

    Ik heb een linksys router, 2 mede8ers,popcorn,ps3,en sinds deze week ook een boxee box.
    Maar op de een of andere manier krijg ik niet films gestreamd tenminste niet ondertiteld met vob files.

    Overigens is het vaak ook erg omslachtig om mn nas te bereiken.

    Hoe kan ik het beste het zo simpel mogelijk maken om het via alle apparaten goed gestreamed te krijgen, zodat ook een simpele ziel als ik het begrijp


    Dank u
    Met behulp van de handleiding zou je toch een eind moeten komen. Het beste kun je alle apparaten in je netwerk een vast IP adres geven. Dat kan meestal in elk apparaat (NAS, mediaspeler, etc). Je kunt deze dan meestal ook reserveren op je router. Dan op je PC vaste netwerk drives maken (computer --> netwerkverbinding maken, een station kiezen (letter) en dan de locatie mappen.
    Je kunt op deze manier alle mappen van je nas mappen met verschillende directory's op je nas (bijv. foto, film, muziek, etc)
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  2. #52

    Standaard

    Hi Linda,
    als ik het zo lees heb je geen netwerkverbindingen. 220V??? ik hoop toch dat deze in het stopcontact zitten en niet in je router......
    Je hebt alles via netwerkadapters over de 220V, bedoel je, maar als ik het zo lees, heb je ergens USB, en coax.
    Alles is een beetje onduidelijk.

    Alle apparaten moeten via netwerkkabels bij de router uitkomen, dus ook je mediaplayer. Dat kan via netwerkadapters via je stroomvoorziening.
    Vaak hebben routers een usb aansluiting voor een harde schijf. Die zou je dan kunnen benaderen, met alle apparaten. Dat hangt ook van de voeding van de harde schijf af. COAX zal helemaal niet gaan werken in een netwerk.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  3. #53

    Standaard

    Hallo marc, dan voor je reactie, je het gelijk de internetverbinding gaat via netwerkadapters over de 220 V. De router staat in de meterkast.
    Nu wil ik graag boven op de computer van de kinderen films kunnen kijken die ik op mij mediaplayer van Screenplay heb staan.
    Wat ik tot nu toe heb gegaan is een kabel van mijn router in mijn mediaplayer gestopt en de 220V van mijn mediaplayer in het stopcontact gestopt.
    Als ik nu boven op een van de slaapkamers de computer aanzet komt er geen melding van een extra schijf (zo zie ik in dit geval mijn mediaplayer) wat moet ik doen.
    Voorheen had ik mijn mediaplayer naast de tv staan en hiervan af keken we dan de films op de tv welke in de woonkamer staat.

    Hoop dat je mij nu verder kunt helpen (ben niet blond maar voor mijn gevoel mis is iets of heb ik iets niet goed ingesteld)

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peter smits Bekijk bericht
    Heeft er iemand al een network media jukebox op zijn android staan?
    Ja, bijvoorbeeld Mizuu (zie Google Play). Kost niet veel, €1,59 en je mag zelfs 3 dagen uitproberen: niet fijn geld terug. Het wordt (behoorlijk actief!) ontwikkeld door een Deen (zie ook http://mizuu.tv/). Ook in het Nederlands instelbaar.
    Laatst aangepast door Draaksteker : 14-08-2013 om 15:27 Reden: prijs aangepast

  5. #55

    Standaard

    Hallo, net nieuw hier en kwam via google op deze thread. Ik weet niet of hierop nog gereageerd wordt omdat ie al een tijd geleden gestart is maar ik zou wat advies/tips kunnen gebruiken.
    Op dit moment heb ik een Ziggo modem, Netgear router en een wd tv live hub als mediaplayer. Mijn films kopieer ik draadloos naar de mediaplayer vanaf mijn laptop en daarna kijken we die op tv.
    Nu wil ik eigenlijk boven op de slaapkamer ook een mediaplayer zetten zodat we daar ook films en series kunnen kijken.
    Ik dacht hiervoor aan een NAS naast de router om de media op te zetten en dan naar de bestaande wd tv live hub te streamen, en naar een nog aan te schaffen mediaplayer voor boven. Eigenlijk zou ik ook graag opgenomen tv op de NAS willen hebben zodat ik die ook boven zou kunnen kijken.
    Is dit te realiseren? Of zou dit anders moeten?
    Als er iemand hier ervaring mee heeft en me verder kan helpen, dan hoor ik dat heel graag. Bij voorbaat dank.

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •