De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard ruis bij donkere scene's

    Bij donkere beelden op mijn full HD tv zie ik geregeld ruis in het beeld,vooral bij 1080i.

    Bij de duitse en VRT die in 720p uitzenden zie ik dit nagenoeg niet !

    De winkelier zegt dat de oorzaak ligt bij de opnames met bepaalde HD kamera's en dit niet ligt aan het tv toestel...een Loewe compose 46 LCD
    (vorige serie zonder led backlight)

    Mijn vraag...is dit wel zo ?

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harrie van Geleuken Bekijk bericht
    Bij donkere beelden op mijn full HD tv zie ik geregeld ruis in het beeld,vooral bij 1080i.

    Bij de duitse en VRT die in 720p uitzenden zie ik dit nagenoeg niet !

    De winkelier zegt dat de oorzaak ligt bij de opnames met bepaalde HD kamera's en dit niet ligt aan het tv toestel...een Loewe compose 46 LCD
    (vorige serie zonder led backlight)

    Mijn vraag...is dit wel zo ?
    Ligt aan de Loewe

    Maar komop zeg, als je het bij de ene opname wel hebt en bij een andere weer niet, dan kun je toch op je vingers natellen dat het niet aan de TV ligt, wat voor een merk het ook is.
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Ruis in het beeld kan 2 verschillende oorzaken hebben. De ene is de technische beperking van de opname-chip. Bij het opnemen in het donker is het voor de opname-chip nl. lastiger om tinten van elkaar te kunnen onderscheiden en de kans op fouten (en ruis) dus groter. De andere zijn de makers die ruis toevoegen om het beeld er wat amateuristischer of ouder er uit te laten zien.

    Bij 720p is de ruis minder omdat het beeld door 'down-scaling' minder gedetailleerd is. Daarnaast is 'p' ook wat rustiger om te kijken dan 'i', omdat een TV bij 'i' het beeld in elkaar moet puzzelen terwijl het bij 'p' alleen 'up-scaling' nodig is.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Ruis in het beeld kan 2 verschillende oorzaken hebben. De ene is de technische beperking van de opname-chip. Bij het opnemen in het donker is het voor de opname-chip nl. lastiger om tinten van elkaar te kunnen onderscheiden en de kans op fouten (en ruis) dus groter. De andere zijn de makers die ruis toevoegen om het beeld er wat amateuristischer of ouder er uit te laten zien.

    Bij 720p is de ruis minder omdat het beeld door 'down-scaling' minder gedetailleerd is. Daarnaast is 'p' ook wat rustiger om te kijken dan 'i', omdat een TV bij 'i' het beeld in elkaar moet puzzelen terwijl het bij 'p' alleen 'up-scaling' nodig is.
    Inderdaad is 720p veel rustiger kijken dan 1080i...

    Vandaag de proef op de som genomen bij het nieuwjaarsconcert...
    Twee opnames gelijk gedaan met een DREAM 8000 !

    -NED.1 HD in 1080i (via ZIGGO kabel)
    -ZDF HD in 720p. (via de schotel)

    Het resultaat...beide een superieur beeld maar vooral bij 1080i NED1 HD
    net iets meer beeldruis bij donkere scenes en bij beelden met veel detail !

    ZDF HD veel rustiger en bijna geen ruis zoals je al reeds aangaf.

    Echter ..een klein beetje meer scherpte bij 1080i dat wel,maar je moet dan al zeer kritisch kijken.

    Met een DREAM 8000 i c m een overjarige Loewe compose... !

    (De ingebouwde HD tuner en harde schijf van de Loewe gebruik ik bewust niet om blokkeren van opnames te voorkomen !

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harrie van Geleuken Bekijk bericht
    Inderdaad is 720p veel rustiger kijken dan 1080i...

    Vandaag de proef op de som genomen bij het nieuwjaarsconcert...
    Twee opnames gelijk gedaan met een DREAM 8000 !

    -NED.1 HD in 1080i (via ZIGGO kabel)
    -ZDF HD in 720p. (via de schotel)

    Het resultaat...beide een superieur beeld maar vooral bij 1080i NED1 HD
    net iets meer beeldruis bij donkere scenes en bij beelden met veel detail !

    ZDF HD veel rustiger en bijna geen ruis zoals je al reeds aangaf.

    Echter ..een klein beetje meer scherpte bij 1080i dat wel,maar je moet dan al zeer kritisch kijken.

    Met een DREAM 8000 i c m een overjarige Loewe compose... !

    (De ingebouwde HD tuner en harde schijf van de Loewe gebruik ik bewust niet om blokkeren van opnames te voorkomen !
    Oorzaak ruis opgelost...scherpteregeling tv uitgezet....Bijgeregeld met DREAM 8000 !

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •