De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard aamsluiten home cinema set

    Ik heb een sony RDR-HX725 als dvd recorder en een sony HT-SS1000P als receiver.
    Mijn tv is een samsung PS51D530. Nu zit er op deze tv 1 scart-aansluiting en 2 HDMI-aansluitingen. Geen tulp-aansluiting of iets dergelijks.

    Nu zou ik graag dvd's willen bekijken met het geluid van de home cinema set en ook als ik films bekijk die op tv zijn die mogelijkheid hebben.

    Ik heb de dvd recorder via scart op de tv aangesloten, maar hoe moet ik dit nu met de home cinema set doen?

    Ik heb trouwens geen decoder, maar maak gebruik van ci+.

    Bij voorbaat dank,

    Dennis

  2. #2

    Standaard

    Welkom op dit forum Dennis.

    De TV van jou heeft een scart-aansluiting die de tv zou kunnen gebruiken om het geluid naar een audio-set te voeren. Dit zal je zelf moeten proberen door een kabel te kopen die van scart naar minimaal 2x tulp en waarbij de signaal-richting van scart naar tulp is. Een andere mogelijkheid is de zgn. breakout-box of ingangs-uitbreider. Dit is een kastje met met daaraan verschillende aansluitingen zoals scart en tulp en een evt. schakelaar waarmee je de signaal-richting in kan en moet stellen.

    Als beide niet lukken, moet je een externe ontvanger voor DVB gaan gebruiken. Deze kun je dan ook optisch verbinden met de receiver van de Home Cinema Set. Dit is dan de enige manier om geluid van TV via de set te horen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Bedankt voor je reactie.
    Die externe ontvanger heb ik bewust niet meer en die Break-out box vind ik nogal duur.
    Die eerste mogelijkheid die je noemt kan volgens mij ook niet, want die scart-aansluiting is al in gebruik door mijn dvd speler/recorder.
    Ik las ook ergens dat ik misschien een jack naar tulp kabel kan gebruiken en die dan in de koptelefoon aansluiting moet doen. Vervolgens zou je dan aux moeten kiezen op de home cinema.
    Zou dit misschien ook werken?

  4. #4

    Standaard

    Dat werkt ook, maar dan moet je m.b.v. de volumeregeling van de TV er voor zorgen dat deze uitgang het juiste niveau heeft. Bij een te hoog niveau krijg je nl. last van oversturing en bij een te laag niveau last van ruis.

    Met een breakoutbox hoeft dit dus niet en kun je de scart-aansluiting ook gebruiken voor de DVD recorder.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  5. #5

    Standaard

    En als ik nu in plaats van een break-out box een blu-ray speler koop?
    Dan kan ik de blu-ray speler aan de hdmi zetten, en de home cinema set op de scart via zo'n scart naar tulp. Of zal dit dan niet samen gaan werken?

  6. #6

    Standaard probleeem

    vraagje

    hey

    ik heb een probleem ik krijg geen geluid door me boxen als ik tv kijkt
    ik heb geen optische aansluiting op de dvd zitten maar wel op de tv
    ik heb geen koptelefoon ingang dus zown aansluiting werkt niet

    jullie nog tips laat me het weten

    ik weet geen manier meer hoe het gaat lukken

    er komt wel geluid over de boxen als je dvd speelt of radio luister

    ik heb alles geprobeerd over de tulpen niks over scart niks

    ik heb wel een ps3 miss kunnen we daar iets mee laat me weten

    groeten glibber

    tv = lg 32pg6000

    home cinema = Sony DAVTZ135

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door glibber92 Bekijk bericht
    vraagje
    hey

    ik heb een probleem ik krijg geen geluid door me boxen als ik tv kijkt
    ik heb geen optische aansluiting op de dvd zitten maar wel op de tv
    ik heb geen koptelefoon ingang dus zown aansluiting werkt niet

    jullie nog tips laat me het weten

    ik weet geen manier meer hoe het gaat lukken

    er komt wel geluid over de boxen als je dvd speelt of radio luister

    ik heb alles geprobeerd over de tulpen niks over scart niks

    ik heb wel een ps3 miss kunnen we daar iets mee laat me weten

    groeten glibber

    tv = lg 32pg6000

    home cinema = Sony DAVTZ135
    Aangezien dat Sony setje wel heel erg zuinig in zijn aansluitingen zit gaat het in dit geval alleen lukken met een scartbreakout, op een scartbreakout zit de mogelijkheid om het analoge audiosignaal van je TV naar de anloge ingang van je setje te brengen met behulp van de bekende rode en witte tulp (of welke andere kleur dan ook, als het maar 2 tulpjes zijn)

    de Scartbreakout op de scartaansluiting van je TV aansluiten, schakelaartje op out(put) en je setje op de analoge ingang zetten, moet werken zo.....

    Voorbeeld van een scartbreakout:




    http://www.allekabels.nl/Scart-Kabel...T-ADAPTER.html

    Er zijn nog veel meer modellen, maar bij deze verlies je geen scartaansluiting.
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •