De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.

Discussie: Troon, De [DVD]

  1. #1

    Standaard Troon, De [DVD]

    Troon, De

    Het leven van de eerste drie Nederlandse koningen.

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Kleinigheidje: de eerste koning van Nederland was niet Willem I, maar Lodewijk Napoleon (1806-1810).

  3. #3

    Standaard

    De dialogen in deze serie zijn soms inderdaad erg knullig...
    En dan vraag ik me af: Waarom? Hoe krijg je dat voor elkaar?

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Camera Obscura Bekijk bericht
    Kleinigheidje: de eerste koning van Nederland was niet Willem I, maar Lodewijk Napoleon (1806-1810).
    Lodewijk Napoleon was koning van het Koninkrijk Holland, Willem I was koning van het Koninkrijk der Nederlanden. Hiermee is Willem I wel degelijk de eerste koning van Nederland en is Napoleon "Konijn van Olland" zoals hij het zelf zou hebben gezegd.

  5. #5

    Standaard

    Ah, een Oranjeklant. Die hebben zo hun eigen interpretatie van waar de eenheidsstaat Nederland begint.

  6. #6

    Standaard

    Afgezien van het populaire taalgebruik rammelt het historisch ook behoorlijk. Op een zeker moment zit Anna Paulowna kleurendia's te bekijken (in 1820!). Jaaa hooorrr!
    En waarom schakelt het gesprek tussen de Nederlandse kroonprins en Tsaar van Rusland opeens naar het Engels? De enige voertaal op beide hoven was Frans. Misschien ben ik een pietlut, maar dat soort bewijs van wel hele slechte research ontneemt mij wel een belangrijk deel van het kijkplezier.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •