De resultaten 1 tot 15 van 15 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard leek vraagt assistentie met een geluid issue

    Hallo,

    ik heb hier geen verstand van dus wil hetvolgende vragen:
    Ik heb een LG 55" 3d-Led tv en een LG 3d-Homecinema set met allemaal toeters en bellen
    Nu heb ik de TV en HCS aangesloten via een enkele HDMI kabel
    Mijn antenne signaal komt binnen via KPN digitaal en zit rechtstreeks in de TV dmv zo'n adapter

    Nu kan ik als ik dvd's kijk wel het geluid over de speakers krijgen, maar als ik TV kijk gaat het over de veel mindere kwaliteit TV speakers
    Hoe krijg ik het voor elkaar dat in beide gevallen het geluid over de HCS gaat?
    Moet ik dan 2 hdmi kabels gebruiken, zowel in als out, of heb ik het gewoon niet juist aangesloten?
    of is er een ander type kabel nodig?

    en daarnaast heb ik nog een opmerking waar ik niet uit kom.
    Op het HCS zit een netwerk functie, zodat ik via mn draadloze wifi netwerk (Timemachine van Apple om mn MacBook Pro, mn Apple TV, mn Apple iMac etc) films etc kan bekijken maar ik krijg steeds de melding dat er een netwerk verbinding probleem is, wat vreemd is want hij geeft wel alle mappen weer op TV waar mn te gebruiken bestanden in staan.
    wat zou het probleem kunnen zijn?

    ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen

    gr Bas

  2. #2

    Standaard

    ik heb het even opgezocht trouwens.
    Beide apparaten hebben een HDMI 1.4 aansluiting
    er is een voor op het oog een normale HDMI kabel bijgeleverd, is er iets als een speciale HDMI 1.4 kabel?

  3. #3

    Standaard

    ja sorry , ben ik weer
    Op de verpakking van de HDMI kabel staat wel AUDIO RETURN CHANNEL,....dat moet toch werken?

  4. #4

    Standaard

    Ja, die is er. En dat is ook aan te bevelen als je een 1.4a aansluiting hebt.
    Intern zijn ze anders aangesloten en ze kunnen een grotere bandbreedte aan ten aanzien van oudere hdmi kabels. Deze kabels kunnen meer functies aan dan een standaard kabel.




    Citaat Oorspronkelijk gepost door denkraam Bekijk bericht
    ik heb het even opgezocht trouwens.
    Beide apparaten hebben een HDMI 1.4 aansluiting
    er is een voor op het oog een normale HDMI kabel bijgeleverd, is er iets als een speciale HDMI 1.4 kabel?

  5. #5

    Standaard

    grote kans dus dat het aan de kabel ligt

    maakt het verder nog iets uit in welke poort de HDMI kabel zit in de tv of HCS?
    op de TV zijde staat niet in/out bij.
    op de HCS kant staat 2 maal in en 1 maal out
    de dvd geeft alleen beeld op de TV als deze op de HDMI out wordt aangesloten

  6. #6

    Standaard

    De HCS kan 2 apparaten aansturen en die doorlussen via de hdmi out naar 1 apparaat, je tv in dit geval. Als ik het goed heb, heeft een hdmi 1.4a kabel een andere pin layout dan oudere versies. Zoals ik het zie op het web, is 1.4a een type E kabel, dus andere pin layout. 1.4a kan ook 3d beelden weergeven, dus 2 video-kanalen tegelijk. het is aan te raden om ook een hdmi 1.4a compatable hdmi kabel te gebruiken.

    3"
    HDMI version 1.0 1.1 1.2
    1.2a 1.3 1.3a
    1.3b
    1.3b1
    1.3c 1.4
    1.4a
    sRGB Yes Yes Yes Yes Yes Yes
    YCbCr Yes Yes Yes Yes Yes Yes
    8 channel LPCM, 192 kHz, 24 bit audio capability Yes Yes Yes Yes Yes Yes
    Blu-ray Disc and HD DVD video and audio at full resolution[F] Yes Yes Yes Yes Yes Yes
    Consumer Electronic Control (CEC)[G] Yes Yes Yes Yes Yes Yes
    DVD-Audio support No Yes Yes Yes Yes Yes
    Super Audio CD (DSD) support[H] No No Yes Yes Yes Yes
    Deep Color No No No Yes Yes Yes
    xvYCC No No No Yes Yes Yes
    Auto lip-sync No No No Yes Yes Yes
    Dolby TrueHD bitstream capable No No No Yes Yes Yes
    DTS-HD Master Audio bitstream capable No No No Yes Yes Yes
    Updated list of CEC commands[I] No No No Yes Yes Yes
    3D over HDMI[131] No No No No No Yes
    Ethernet channel No No No No No Yes
    Audio return channel (ARC) No No No No No Yes
    4K × 2K resolution support[132] No No No No No Yes


    Uit dit schema blijkt dat alleen een 1.4a kabel officieel een audio-return kanaal heeft. Dus hdmi 1.4a heeft 4 functies extra; 3d, ethernet, audio- return channel en 4k-2k support.

    Aangezien ze allemaal 19 pins zijn, moet de hdmi 1.4a kabel wel een andere pin layout hebben.






    Citaat Oorspronkelijk gepost door denkraam Bekijk bericht
    grote kans dus dat het aan de kabel ligt

    maakt het verder nog iets uit in welke poort de HDMI kabel zit in de tv of HCS?
    op de TV zijde staat niet in/out bij.
    op de HCS kant staat 2 maal in en 1 maal out
    de dvd geeft alleen beeld op de TV als deze op de HDMI out wordt aangesloten
    Laatst aangepast door hstadman : 30-12-2011 om 01:23

  7. #7

    Standaard

    thanks hstadman

    dus als ik het goed heb krijg ik dus straks 1 juiste HDMI 1.4a kabel tussen de TV en de HCS (out)
    ik lees de specificaties van mn huidige kabel en daar staat idd niet op dat het een sound/image kabel is, maar alleen Image.

    nog tips aangaande een goede kabel? (merk?)

  8. #8

    Standaard

    Let wel, beide moeten het wel ondersteunen, dus het is raadzaam om voor alle apparaten een hdmi 1.4a kabel te gaan gebruiken. Zodat de pin layout overal gelijk is!

    Als er een apparaat is dat het niet ondersteunt, werkt het dus ook al niet. Zowel tv/hdc als de blu-ray speler moeten het ondersteunen!

    In principe de goedkoopste 1.4a gecertificeerde kabel moet voldoende zijn. Het is digitaal, dus de verschillen zullen niet zo groot zijn als bij analoge kabels.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door denkraam Bekijk bericht
    thanks hstadman

    dus als ik het goed heb krijg ik dus straks 1 juiste HDMI 1.4a kabel tussen de TV en de HCS (out)
    ik lees de specificaties van mn huidige kabel en daar staat idd niet op dat het een sound/image kabel is, maar alleen Image.

    nog tips aangaande een goede kabel? (merk?)

  9. #9

    Standaard

    hmmmmm,...de HCS heeft dus wel 1.4 en de TV dus niet, in tegenstelling tot wat de verkoper op zn site heeft staan, maar niet bij de LG site

    wat is nu de weg te bewandelen?

  10. #10

    Standaard

    Koop gewoon allemaal goedkope 1.4a compatible hdmi kabels en kijk of het werkt. HDMI 1.4a compatible kabels beginnen al bij een paar euro, zo duur zijn ze dus niet. Je weet dan in ieder geval dat de kabels alle signalen kunnen doorgeven!

    Citaat Oorspronkelijk gepost door denkraam Bekijk bericht
    hmmmmm,...de HCS heeft dus wel 1.4 en de TV dus niet, in tegenstelling tot wat de verkoper op zn site heeft staan, maar niet bij de LG site

    wat is nu de weg te bewandelen?

  11. #11

    Standaard

    de oplossing was:
    De TV was toch wel HDMI 1.4
    De HCS zoals verwacht ook
    de kabel die ik had was de juiste
    ik moest alleen een extra kabeltje hebben, via de optical poorten (Toslink)

    werkt perfect

    net ook een LG app gedownload en kan nu de set bedienen vanaf mn iPad en iPhone,..

  12. #12

    Standaard

    @ hstadman

    thanks voor de reply's

  13. #13

    Standaard

    Als de TV en de set over ARC(Audio Return Channel) beschikken zou die toslink kabel niet nodig zijn. Wat ik tot nu toe heb gelezen is vaak maar 1 HDMI aansluiting op de TV hier voor geschikt en dat is meestal niet HDMI 1.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  14. #14

    Standaard

    dat zou ook mogelijk kunnen zijn, ik heb alleen HDMI 1 geprobeerd, want dan kan ie lekker plat tegen de muur
    iig ,...hij doet het nu en ik kom nergens meer aan

  15. #15

    Standaard

    Klopt, als alles zou werken zoals het zou moeten, dan heb je voor beeld en geluid alleen een hdmi 1.4a kabel nodig.
    Nu heb je toch nog een extra kabel nodig voor beeld/geluid.

    Naja, het werkt in ieder geval!

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Als de TV en de set over ARC(Audio Return Channel) beschikken zou die toslink kabel niet nodig zijn. Wat ik tot nu toe heb gelezen is vaak maar 1 HDMI aansluiting op de TV hier voor geschikt en dat is meestal niet HDMI 1.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •