De resultaten 1 tot 15 van 15 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard leek vraagt assistentie met een geluid issue

    Hallo,

    ik heb hier geen verstand van dus wil hetvolgende vragen:
    Ik heb een LG 55" 3d-Led tv en een LG 3d-Homecinema set met allemaal toeters en bellen
    Nu heb ik de TV en HCS aangesloten via een enkele HDMI kabel
    Mijn antenne signaal komt binnen via KPN digitaal en zit rechtstreeks in de TV dmv zo'n adapter

    Nu kan ik als ik dvd's kijk wel het geluid over de speakers krijgen, maar als ik TV kijk gaat het over de veel mindere kwaliteit TV speakers
    Hoe krijg ik het voor elkaar dat in beide gevallen het geluid over de HCS gaat?
    Moet ik dan 2 hdmi kabels gebruiken, zowel in als out, of heb ik het gewoon niet juist aangesloten?
    of is er een ander type kabel nodig?

    en daarnaast heb ik nog een opmerking waar ik niet uit kom.
    Op het HCS zit een netwerk functie, zodat ik via mn draadloze wifi netwerk (Timemachine van Apple om mn MacBook Pro, mn Apple TV, mn Apple iMac etc) films etc kan bekijken maar ik krijg steeds de melding dat er een netwerk verbinding probleem is, wat vreemd is want hij geeft wel alle mappen weer op TV waar mn te gebruiken bestanden in staan.
    wat zou het probleem kunnen zijn?

    ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen

    gr Bas

  2. #2

    Standaard

    ik heb het even opgezocht trouwens.
    Beide apparaten hebben een HDMI 1.4 aansluiting
    er is een voor op het oog een normale HDMI kabel bijgeleverd, is er iets als een speciale HDMI 1.4 kabel?

  3. #3

    Standaard

    ja sorry , ben ik weer
    Op de verpakking van de HDMI kabel staat wel AUDIO RETURN CHANNEL,....dat moet toch werken?

  4. #4

    Standaard

    Ja, die is er. En dat is ook aan te bevelen als je een 1.4a aansluiting hebt.
    Intern zijn ze anders aangesloten en ze kunnen een grotere bandbreedte aan ten aanzien van oudere hdmi kabels. Deze kabels kunnen meer functies aan dan een standaard kabel.