De resultaten 1 tot 10 van 10 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Bestellingen Amazon-webshops gaan verloren.

    Sinds deze zomer worden heel wat van mijn Amazon bestellingen niet meer geleverd. Onafhankelijk waar ik ze bestelde: UK, Frankrijk, Duitsland,...

    3 van de 5 bestellingen zijn nooit aangekomen.

    De andere 2 na meer dan één week. Alles was in stock en bijna onmiddellijk verzonden. Vroeger was dit meestal na 2 dagen geleverd. Nu minimum 1 week.

    Wanneer ik het pakje opvolg:

    De bestellingen die niet aangekomen hebben status: bestelling aangekomen bij Taxipost Brussel en blijven in die status.

    De bestellingen die wel aankomen gaan eerst van Taxipost Brussel naar Taxipost Antwerpen en worden dan aan huis gebracht. Waarom Taxipost Antwerpen is me een raadsel. Ik woon niet zo ver van Brussel. Die bestelling gaan dus het ganse land rond om uiteindelijk terug op 20 km van Brussel geleverd te worden.

    Nu, twee weken terug kreeg ik een bericht dat ik m'n pakje dat ik in augustus had gekocht niet aanvaard heb en dat ik een refund zou krijgen!
    Dit pakketje is nooit aangeboden geweest (status is altijd zelfde gebleven), was altijd iemand aanwezig, nooit geen briefje in de bus of bij de buren ...

    Uiteindelijk heb ik nu m'n geld terug van 1 van de 3 bestellingen. Had hiervoor al klacht ingediend bij Taxipost, maar zij zeggen dat de fout bij Amazon ligt (hebben dit ook "schriftelijk" bevestigd).

    Van de andere 2 bestellingen heb ik nog geen nieuws. Eén van de bestellingen was een collector edition die nu out of print is en waarvoor m'n nu het driedubbel vraagt op ebay.

    Ik ben het echt beu. En nu is m'n bestelling met nieuwjaarscadeau's, verzonden op 20 december bij Amazon ook nog steeds niet hier. Staat opnieuw: aangeboden distributiecentrum Taxipost België.

    Wat moet ik doen?

    Volgens Taxipost hebben ze die bestellingen nooit gekregen en van Amazon krijg ik geen zinnig antwoord.

    Bestellingen bij andere webshops gaan probleemloos en heel snel. Ligt het dan toch aan Amazon?

    Ik ben het kotsbeu.

  2. #2

    Standaard

    Denk toch dat het aan Taxipost ligt. Amazon is toch over het algemeen zeer betrouwbaar.
    Het enige wat je hun kan verwijten is dat ze hun naam met grote letters op de verpakking zetten. Dat trekt natuurlijk een stuk sneller de aandacht.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  3. #3

    Standaard

    Dit kan toch gewoon in het amazon topic?

  4. #4

    Standaard

    Er zijn Amazon-topics per land. Het probleem doet zich voor bij alle Amazon-shops sinds vorige zomer.

    Vroeger had ik alles op max. 3 dagen binnen. Meestal 2 dagen.

    Nu duurt het min. 1 week, als ze al aankomen.

  5. #5

    Standaard

    De eerste melding in het overzicht van bpost is het feit dat Amazon elektronisch laat weten dat er een pakje aankomt.

    Het is pas als het in Antwerpen X gesorteerd is dat het bij bpost in het circuit zit.

    Amazon gebruikt andere grote couriers om in grote getalen de paketten in België te krijgen.

    De verantwoordelijkheid zit dan idd bij Amazon. Ik heb dit jaar bijna honderd zaken besteld bij Amazon GB FR en DE voor mezelf en op andere adressen en er is niet een verloren gegaan. Enkele keren bleef het pakje wel eens een paar dagen langer steken voor zijn aankomst in Antwerpen.

    De voorziene leveringsdag moet je Amazon al contacteren dat de levering te laat is, dan sturen ze een mail met een datum waarop het er echt moet zijn, zo niet op die dag weer klagen en dan sturen ze een nieuw op.

    Systematisch klagen is de enige manier dat het systeem van Amazon een fout gaat opsporen of patronen gaat zien.

  6. #6

    Standaard

    Ter info: ik heb onlangs (november / december) pakjes besteld bij Amazon UK, Canada en Duitsland.
    Deze zijn allemaal mooi en snel geleverd geweest en ik woon eveneens in België (wat niet onbelangrijk is in dit verhaal).

  7. #7

    Standaard

    Nooit last met Amazon, vaak binnen een paar dagen in huis. Vorige week (met kerst) binnen 5 dagen vanuit Amerika (!) een pakje binnen gekregen. Als iets beschadigd is, krijg ik net zo snel een vervangend exemplaar.
    **** me gently with a chainsaw.

  8. #8

    Standaard

    Ik heb tot nu toe echt alles van amazon binnen gekregen, zowel uit de VS, de UK en Frankrijk (100+ bestellingen gedaan en ontvangen).

    Ik heb zelf slechte ervaringen met de Belgische post. Van de 5 verzonden pakketjes naar België zijn er 2 nooit aangekomen. Elders op het forum heb ik gelezen dat er vaker problemen zijn met de post in België, kan zo even niet vinden waar ik dat gelezen heb.

  9. #9

    Standaard

    Eén woord: bpost! In de sorteercentra hebben ze nogal gretige vingers, en als er dan in koeien van letters AMAZON op je pakje staat heb je meer kans om prijs te hebben.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roy de Jong Bekijk bericht
    Elders op het forum heb ik gelezen dat er vaker problemen zijn met de post in België, kan zo even niet vinden waar ik dat gelezen heb.
    Zet mijn naam maar eens in de search topic.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  10. #10

    Standaard

    Dat zijn dan domme medewerkers want alle amazon zendingen zijn getraceerde zendingen. Ik zeg niet dat die niet gestolen worden, maar dat is de wat dommere categorie. Opmerkelijk trouwens dat van zo goed als enkel hem iets verdwijnt terwijl mijn 100+ zendingen geen enkel gepikt werd. Dus de dief zit dichter in zijn buurt na sortering in Antwerpen.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •