De resultaten 1 tot 16 van 16 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Geen geluid op externe speakers vanuit SMARTHUB!

    Zit met een vervelend probleem.
    Als ik naar het scherm ga van de SMARTHUB van mijn SAMSUNG PS51D6900
    en ik selecteer een applicatie(bvb YOUTUBE) dan krijg ik beeld maar geen geluid op mijn externe speakers(wel op tv speaker)

    Nu heb ik al van alles geprobeerd. De instellingen van mijn receiver ONKYO TX NR609 aangepast en gechekt,idem dito bij de TV...maar helaas,geen verandering.
    Heb inmiddels al een optische kabel van de TV(OUT) naar de receiver(TV In) geschakeld,maar krijg er geen digitaal signaal op.
    Al mijn andere apparaten werken met HDMI.

    Iemand enig idee aan wat het zou kunnen liggen?

    Alvast dank op voorhand!

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pademax Bekijk bericht
    Zit met een vervelend probleem.
    Als ik naar het scherm ga van de SMARTHUB van mijn SAMSUNG PS51D6900
    en ik selecteer een applicatie(bvb YOUTUBE) dan krijg ik beeld maar geen geluid op mijn externe speakers(wel op tv speaker)

    Nu heb ik al van alles geprobeerd. De instellingen van mijn receiver ONKYO TX NR609 aangepast en gechekt,idem dito bij de TV...maar helaas,geen verandering.
    Heb inmiddels al een optische kabel van de TV(OUT) naar de receiver(TV In) geschakeld,maar krijg er geen digitaal signaal op.
    Al mijn andere apparaten werken met HDMI.

    Iemand enig idee aan wat het zou kunnen liggen?

    Alvast dank op voorhand!
    Wat het zou kunnen zijn.....mmmmmm, vaak het onvoldoende doornemen van de gebruiksaanwijzing, zo ook in jouw geval, je meld namelijk dat je wel geluid krijgt via je TV, maar als je het over optisch goed zou hebben ingesteld werkt het geluid over de TV niet meer, enkel nog over de receiver.

    Je dient in het menu van je TV het onderdeeltje ontvanger op AAN te zetten.

    Hier gevonden:

    http://www.samsung.com/nl/consumer/t...0DSXXN-support

    Heb de Nederlandse handleiding ter hand genomen en als je bij de inhoudsopgave op het regeltje:

    Luisteren via een ontvanger 212 klikt, dan verschijnt dat antwoord....

    Moet lukken nu, en als het niet is gelukt, dan gaan we nog even verder zoeken.

    Nog de beste wensen
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Wat het zou kunnen zijn.....mmmmmm, vaak het onvoldoende doornemen van de gebruiksaanwijzing, zo ook in jouw geval, je meld namelijk dat je wel geluid krijgt via je TV, maar als je het over optisch goed zou hebben ingesteld werkt het geluid over de TV niet meer, enkel nog over de receiver.

    Je dient in het menu van je TV het onderdeeltje ontvanger op AAN te zetten.

    Hier gevonden:

    http://www.samsung.com/nl/consumer/t...0DSXXN-support

    Heb de Nederlandse handleiding ter hand genomen en als je bij de inhoudsopgave op het regeltje:

    Luisteren via een ontvanger 212 klikt, dan verschijnt dat antwoord....

    Moet lukken nu, en als het niet is gelukt, dan gaan we nog even verder zoeken.

    Nog de beste wensen
    Eerst en vooral, hartelijk dank voor je reactie en je moeite om mijn probleem te willen verhelpen!

    Maar....was het maar zo eenvoudig..

    Ten tweede wil ik quoteren met een kleine nuance,ik doorlees telkens mijn gebruikshandleidingen van alle toestellen zeer aandachtig. Ik zal dat wel moeten leren doen vooraleer ik commentaar/advies geef op anderen (zie topic van glibber.. )
    Ik verkrijg inderdaad analoog geluid via mijn TV speaker op SMARTHUB.
    Ik verkrijg GEEN geluid op mijn externe speaker(dus via mijn ONKYO receiver),zowel geen analoog als digitaal geluid. Volgens Samsung kan je enkel geluid overbrengen(op externe speakers) van de SMARTHUB via een optische kabel(TV OUT OPTICAL naar optische ingang( TV/CD IN) versterker. Ik heb die dan ook geschakeld!

    Het onderdeel "Ontvanger" stond uiteraard op AAN in het menu "Tools" Any net,want anders verkrijg je totaal geen geluid uit je Onkyo versterker enkel uit de TV speaker dan!
    Dus op via andere apparaten (blurayspeler,mediaspelere,gameconsole,enz) verkrijg ik wel geluid via mijn Onkyo versterker.

    Zoals ik al eerder aanhaalde verkrijg ik geen digitaal signaal op mijn Onkyo als ik naar smarthub en een applicatie zoals bvb youtube open.

    Ik heb heel sterke vermoedens dat het probleem bij de Samsung TV ligt.
    Ik denk dat er wat schort aan die Optical Out Tv connectie. Ofwel aan de Optische ingang van de onkyo,alhoewel ik dat laatste betwijfel.

    Aan een verkeerde instelling zal het volgens mij niet liggen.

    Langs de andere kant,hoe kan je zeker weten dat er niets mis is met de uitgang van de Tv en ingang van de Onkyo zelf he!

    Ik heb 2 verschillende optische kabels geprobeerd.
    Laatst aangepast door pademax : 01-01-2012 om 17:22

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pademax Bekijk bericht
    Eerst en vooral, hartelijk dank voor je reactie en je moeite om mijn probleem te willen verhelpen!

    Maar....was het maar zo eenvoudig..

    Ten tweede wil ik quoteren met een kleine nuance,ik doorlees telkens mijn gebruikshandleidingen van alle toestellen zeer aandachtig. Ik zal dat wel moeten leren doen vooraleer ik commentaar/advies geef op anderen (zie topic van glibber.. )
    Ik verkrijg inderdaad analoog geluid via mijn TV speaker op SMARTHUB.
    Ik verkrijg GEEN geluid op mijn externe speaker(dus via mijn ONKYO receiver),zowel geen analoog als digitaal geluid. Volgens Samsung kan je enkel geluid overbrengen(op externe speakers) van de SMARTHUB via een optische kabel(TV OUT OPTICAL naar optische ingang( TV/CD IN) versterker. Ik heb die dan ook geschakeld!

    Het onderdeel "Ontvanger" stond uiteraard op AAN in het menu "Tools" Any net,want anders verkrijg je totaal geen geluid uit je Onkyo versterker enkel uit de TV speaker dan!
    Dus op via andere apparaten (blurayspeler,mediaspelere,gameconsole,enz) verkrijg ik wel geluid via mijn Onkyo versterker.

    Zoals ik al eerder aanhaalde verkrijg ik geen digitaal signaal op mijn Onkyo als ik naar smarthub en een applicatie zoals bvb youtube open.

    Ik heb heel sterke vermoedens dat het probleem bij de Samsung TV ligt.
    Ik denk dat er wat schort aan die Optical Out Tv connectie. Ofwel aan de Optische ingang van de onkyo,alhoewel ik dat laatste betwijfel.

    Aan een verkeerde instelling zal het volgens mij niet liggen.

    Langs de andere kant,hoe kan je zeker weten dat er niets mis is met de uitgang van de Tv en ingang van de Onkyo zelf he!

    Ik heb 2 verschillende optische kabels geprobeerd.
    Gelukkig iemand die zijn gebruiksaanwijzingen leest, dat gebeurt veel te weinig.

    Mooi, nu ook iets meer info van jouw kant, daar waren we vanzelf bijgekomen om het probleem op te kunnen lossen, je hebt al 2 optische kabels geprobeerd, dus daar zou het dan ook niet aan mogen liggen.

    Je hebt ontvanger op aan gezet in de setup, dus dat zou dan ook goed moeten zijn.

    Heb je al even een USB geheugen stick of een externe HDD schijf op je TV aangesloten gehad en daar vanaf een muziekstuk of filmpje vanaf gespeeld om zodoende te kijken of je TV dan wel geluid geeft? Bij mij geeft de TV via internet beelden, zoals You Tube dus wel geluid door via de optische uitgang naar de TV.

    Je zal ongetwijfeld nog wel een apparaat hebben met een optische uitgang, daar zou je dan een optische ingang van je receiver mee kunnen testen, wees wel voorzichtig met optische kabels, ze zijn zeer kwetsbaar, kunnen niet tegen scherpe bochten en het glasvezel uiteinde breekt heel makkelijk af, je zal niet de eerste zijn waarbij het aan de kabeltjes lag.

    Dan de receiver, je hebt nog geen geluid via optische ingangen gehad als ik je bericht goed begrijp......mmmmm, bij mij kan de receiver geschakeld worden tussen digitaal of analoog als je een bepaalde ingang van de receiver kiest...... je voelt hem al aankomen, staat de ingang van de receiver op digitaal?

    We komen er wel uit.....

    BTW, nog nagedacht over RCA, je hebt er de spullen voor, zowel een TV met HDMI 1.4 als een receiver met HDMI 1.4, al heb ik me er bij jouw TV nog niet in verdiept, dus weet ook niet zeker of hij daarover beschikt......
    Have fun and enjoy your collection

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Gelukkig iemand die zijn gebruiksaanwijzingen leest, dat gebeurt veel te weinig.
    Is dat zo?



    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Mooi, nu ook iets meer info van jouw kant, daar waren we vanzelf bijgekomen om het probleem op te kunnen lossen, je hebt al 2 optische kabels geprobeerd, dus daar zou het dan ook niet aan mogen liggen.
    Tenzij ze allebei stuk zijn...

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Je hebt ontvanger op aan gezet in de setup, dus dat zou dan ook goed moeten zijn.
    Inderdaad,anders zou ik nergens geluid hebben via mijn Onkyo versterker!

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Heb je al even een USB geheugen stick of een externe HDD schijf op je TV aangesloten gehad en daar vanaf een muziekstuk of filmpje vanaf gespeeld om zodoende te kijken of je TV dan wel geluid geeft? Bij mij geeft de TV via internet beelden, zoals You Tube dus wel geluid door via de optische uitgang naar de TV.
    Nog geen HDD of USB via TV laten afspelen,nog niet geprobeerd,zal ik zeker even proberen. Wil niet moeilijk doen,maar is het niet eigenlijk optische uitgang VAN(ipv "naar") de TV naar OPT IN receiver?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Je zal ongetwijfeld nog wel een apparaat hebben met een optische uitgang, daar zou je dan een optische ingang van je receiver mee kunnen testen, wees wel voorzichtig met optische kabels, ze zijn zeer kwetsbaar, kunnen niet tegen scherpe bochten en het glasvezel uiteinde breekt heel makkelijk af, je zal niet de eerste zijn waarbij het aan de kabeltjes lag.
    Zal ik zeker ook even testen,maar zal al een redelijke onderneming zijn,HDMI Ontkoppelen,Optische plaatsen,setten in de setup van de onkyo receiver,enz...Maar zal het ook eens proberen,op die manier kan ik inderdaad te weten komen of het niet de kabel is dat defect is!

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Dan de receiver, je hebt nog geen geluid via optische ingangen gehad als ik je bericht goed begrijp......mmmmm, bij mij kan de receiver geschakeld worden tussen digitaal of analoog als je een bepaalde ingang van de receiver kiest...... je voelt hem al aankomen, staat de ingang van de receiver op digitaal?

    We komen er wel uit.....
    Bij mij kan de receiver ook geschakeld worden uiteraard tussen digitaal en analoog. Maar al mijn apparaten zoals BR speler,gameconsole's,Mediaplayer en Setupbox zijn allemaal geschakeld met HDMI kabels dus zowel voor beeld en geluid! En die werken allemaal perfect,dus uiteraard dat de receiver ingesteld staat op digitale toewijzingen.

    Voor het geluid van de Tv had ik ook de digitale toewijzing op OPTICAL 2 geplaatst! OPTICAL 1 is voor game IN OPT ingang en OPTICAL 2 is voor TV/CD OPT IN

    Ik hoop het dat we er zo kunnen uitkomen,maar zoals ik al eerder aangaf begin ik meer en meer te vrezen dat de OPT UIT TV defect is!


    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    BTW, nog nagedacht over RCA, je hebt er de spullen voor, zowel een TV met HDMI 1.4 als een receiver met HDMI 1.4, al heb ik me er bij jouw TV nog niet in verdiept, dus weet ook niet zeker of hij daarover beschikt......
    ARC bedoel je waarschijnlijk? AUTO RETURN CHANNEL...Inderdaad,maar dat werkt ENKEL bij HDMI 1.4 zoals je al aangaf.

    Bijna al mijn apparaten zijn geschikt voor True 3D,zoals mijn SAMSUNG TV PS51D6900 , ONKYO RECEIVER TX-NR609 , Mediaplayer XTREAMER PRODIGY , Powerline NETGEAR XAVB5004 , BluRay Speler SAMSUNG BD6900 en PLAYSTATION 3

    Al deze apparaten (uitgenomen de Netgear ofcorse) zijn geschakeld met HDMI 1.4 kabels van goede kwaliteit.

    Dus ik maak optimaal gebruik van mijn Home Theater System..

    Maar om geluid op je externe speakers te verkrijgen kan het enkel dmv een OPTISCHE kabel die geschakeld zit tussen de OPT TV OUT van de TV en de TV/CD of GAME OPT IN van de ONKYO receiver.

    Hieronder de links van mijn apparaten:

    http://www.samsung.com/be/consumer/t...ay/BD-D6900/XN

    http://www.samsung.com/be/consumer/t...PS51D6900DSXXN

    http://www.xtreamer.net/xtreamer-prodigy-upgraded/

    http://www.nl.onkyo.com/en/products/tx-nr609-35517.html

    http://www.netgear.com/home/products.../XAVB5004.aspx

    http://www.allekabels.nl/HDMI-Kabels...-speed%29.html

  6. #6

    Standaard

    Daarnet de Blu Ray speler getest met de optische kabel...alles speelde perfect! Kreeg ook direct een digitaal signaal op de onkyo receiver.

    Maar vanaf de smarthub...nada!

    Nu nog eens testen met een USB stick op de TV..niet evident,want moet mijn tv af de muur nemen daarvoor,kan anders niet aan de USB poort.

  7. #7

    Standaard

    Wil toch nog 1x uitdrukkelijk melden dat met ontvanger aan, bedoeld wordt dat je met de setup van je TV de TV moet instellen in het menu van de TV dat de TV het audio signaal aan de ontvanger moet doorgeven , dat moet op AAN gezet worden, heb je daarvan de link met de handleiding en de blz die die link van die gebruiksaanwijzing geeft gemeld.

    Natuurlijk moet je de ontvanger van het audiosignaal ook aanzetten, dus als het goed is staan er dan bij jou 2 apparaten op aan, de software/setup van je TV heb je op AAN geschakeld en de receiver heb je aan staan.
    Have fun and enjoy your collection

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pademax Bekijk bericht
    Is dat zo? Ik kan niet eens zonder, maar er zijn onvoorstelbaar veel mensen die toch echt denken dat ze het zonder kunnen, mochten ze hem al wel eens ter hand nemen, dan kan het wel eens te moeilijk blijven...... maar dat kan ik nog enigzins begrijpen, de vertalingen rammelen en de schrijvers zijn vaak alles behalve duidelijk in hun uitleg.





    Tenzij ze allebei stuk zijn... vandaar dat ik schreef......... mogen.



    Inderdaad,anders zou ik nergens geluid hebben via mijn Onkyo versterker!

    Hier heb ik al op geantwoord, hoop dat hier de communicatie storing ligt.

    Nog geen HDD of USB via TV laten afspelen,nog niet geprobeerd,zal ik zeker even proberen. Wil niet moeilijk doen,maar is het niet eigenlijk optische uitgang VAN(ipv "naar") de TV naar OPT IN receiver?

    Mmmm, staat er misschien een beetje ongelukkig, ik bedoelde dus dat You Tube dat door de TV gespeeld wordt, het audio deel naar de optische uitgang van je TV stuurt.......... (in oudere modellen werden niet alle audiosignalen naar de optische uitgang overgezet) en als alles goed is ingesteld en aangesloten, dan zou je op de optische ingang van je receiver een signaaltje moeten krijgen.....

    Zal ik zeker ook even testen,maar zal al een redelijke onderneming zijn,HDMI Ontkoppelen,Optische plaatsen,setten in de setup van de onkyo receiver,enz...Maar zal het ook eens proberen,op die manier kan ik inderdaad te weten komen of het niet de kabel is dat defect is!

    Dat blijkt gelukt te zijn



    Bij mij kan de receiver ook geschakeld worden uiteraard tussen digitaal en analoog. Maar al mijn apparaten zoals BR speler,gameconsole's,Mediaplayer en Setupbox zijn allemaal geschakeld met HDMI kabels dus zowel voor beeld en geluid! En die werken allemaal perfect,dus uiteraard dat de receiver ingesteld staat op digitale toewijzingen.

    Neem nooit iets als vanzelfsprekend aan

    Voor het geluid van de Tv had ik ook de digitale toewijzing op OPTICAL 2 geplaatst! OPTICAL 1 is voor game IN OPT ingang en OPTICAL 2 is voor TV/CD OPT IN

    Receiver weet toch niet welke welke is, je kan er welk apparaat dan ook instoppen, als het beestje maar een naam heeft moet je maar denken, bij staat de TV dacht onder de noemer TAPE onder knopje 8 van de AB

    Ik hoop het dat we er zo kunnen uitkomen,maar zoals ik al eerder aangaf begin ik meer en meer te vrezen dat de OPT UIT TV defect is!

    Dat zou inderdaad kunnen, maar dat komt maar zelden voor.




    ARC bedoel je waarschijnlijk? AUTO RETURN CHANNEL...Inderdaad,maar dat werkt ENKEL bij HDMI 1.4 zoals je al aangaf.

    Je hebt HDMI 1.4 je TV heeft het en je receiver heeft het, weet alleen niet of je TV ook ARC ondersteund, dit zou mooi zijn, ARC is bedoeld om ook zo'n optische kabel overbodig te maken, het geluid van de TV kan immers terug over de HDMI kabel naar de receiver.... (maar zoals gezegd heb ik me daar nog niet in verdiept)

    Bijna al mijn apparaten zijn geschikt voor True 3D,zoals mijn SAMSUNG TV PS51D6900 , ONKYO RECEIVER TX-NR609 , Mediaplayer XTREAMER PRODIGY , Powerline NETGEAR XAVB5004 , BluRay Speler SAMSUNG BD6900 en PLAYSTATION 3

    Al deze apparaten (uitgenomen de Netgear ofcorse) zijn geschakeld met HDMI 1.4 kabels van goede kwaliteit.

    Oke

    Dus ik maak optimaal gebruik van mijn Home Theater System..

    Als je alles optimaal hebt ingesteld en afgeregeld doe je dat inderdaad

    Maar om geluid op je externe speakers te verkrijgen kan het enkel dmv een OPTISCHE kabel die geschakeld zit tussen de OPT TV OUT van de TV en de TV/CD of GAME OPT IN van de ONKYO receiver.

    Dan zou je niet beschikken over ARC

    Hieronder de links van mijn apparaten:

    http://www.samsung.com/be/consumer/t...ay/BD-D6900/XN

    http://www.samsung.com/be/consumer/t...PS51D6900DSXXN

    http://www.xtreamer.net/xtreamer-prodigy-upgraded/

    http://www.nl.onkyo.com/en/products/tx-nr609-35517.html

    http://www.netgear.com/home/products.../XAVB5004.aspx

    http://www.allekabels.nl/HDMI-Kabels...-speed%29.html
    Heb even de gebruiksaanwijzing van de TV doorgenomen, lijkt erop dat dit model geen ARC ondersteund, had ik eigenlijk toch wel verwacht van een Samsung van het laatste model dat ook nog eens 3d ondersteund, al zul je er niet veel aan missen als we eindelijk de optische kabel aan het werk krijgen

    Hoop dat het uiteindelijk aan de communicatiestoring heeft gelegen, helemaal niet leuk als je TV van de muur moet voor reparatie.

    Wel lastig als je niet makkelijk bij de aansluitingen kan komen, maar dat terzijde.
    Laatst aangepast door DVDProfilersFilmgek : 02-01-2012 om 16:01
    Have fun and enjoy your collection

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Wil toch nog 1x uitdrukkelijk melden dat met ontvanger aan, bedoeld wordt dat je met de setup van je TV de TV moet instellen in het menu van de TV dat de TV het audio signaal aan de ontvanger moet doorgeven , dat moet op AAN gezet worden, heb je daarvan de link met de handleiding en de blz die die link van die gebruiksaanwijzing geeft gemeld.

    Natuurlijk moet je de ontvanger van het audiosignaal ook aanzetten, dus als het goed is staan er dan bij jou 2 apparaten op aan, de software/setup van je TV heb je op AAN geschakeld en de receiver heb je aan staan.
    Ze staan beiden steeds aan,ja..
    Begin er meer en meer zeker van te worden dat die OPT OUT van de TV niet werkt!
    Dat van die ARC vind ik absoluut niet erg,daarbij de TV is nog een SERIE 6,geen 8 he.
    Wat wel erg is dat de OPT OUT van de TV niet werkt!
    Dat is iets wat ik al lang weet,van de 10 TV's die er buiten gaan bij een fabrikant weten ze dat er 1 op 10 iets kan aan mankeren,maar toch verlaat die de fabriek.(Het zou hen veel te veel geld kosten anders)

    Soit,...Ik weet nog niet of ik ga bellen,misschien wel,misschien niet..het is geen broodnodige funktie,trouwens heb mijn Xtreamer Prodigy ook nog,daar kan ik wel applicaties mee beluisteren en bekijken,alhowel het beeld maar zwakjes is vind ik,zelfs HD filmpjes zijn voor mij niet echt HD..maar een nieuw xtreamer model heeft altijd nog vele kinderziekten in het begin,met de tijd zal ie steeds beter en beter worden. Het afspelen van media via HDD en streamen van een andere PC in het huisnetwerk is zeer goed,zeer stabiel trouwens.

    Misschien een domme vraag,maar kan jij zowel muziekbestanden(vb mp3) en filmbestanden(avi/mkv)afspelen vanaf de USB poort met een USB stick op je TV?

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pademax Bekijk bericht
    Ze staan beiden steeds aan,ja..
    Begin er meer en meer zeker van te worden dat die OPT OUT van de TV niet werkt!
    Dat van die ARC vind ik absoluut niet erg,daarbij de TV is nog een SERIE 6,geen 8 he.
    Wat wel erg is dat de OPT OUT van de TV niet werkt!
    Dat is iets wat ik al lang weet,van de 10 TV's die er buiten gaan bij een fabrikant weten ze dat er 1 op 10 iets kan aan mankeren,maar toch verlaat die de fabriek.(Het zou hen veel te veel geld kosten anders)

    Soit,...Ik weet nog niet of ik ga bellen,misschien wel,misschien niet..het is geen broodnodige funktie,trouwens heb mijn Xtreamer Prodigy ook nog,daar kan ik wel applicaties mee beluisteren en bekijken,alhowel het beeld maar zwakjes is vind ik,zelfs HD filmpjes zijn voor mij niet echt HD..maar een nieuw xtreamer model heeft altijd nog vele kinderziekten in het begin,met de tijd zal ie steeds beter en beter worden. Het afspelen van media via HDD en streamen van een andere PC in het huisnetwerk is zeer goed,zeer stabiel trouwens.

    Misschien een domme vraag,maar kan jij zowel muziekbestanden(vb mp3) en filmbestanden(avi/mkv)afspelen vanaf de USB poort met een USB stick op je TV?
    Mmmm, dacht dat het wel mee viel met de defecten aan optische poorten, 1 op de 10 niet goed volgens jou...... als je dan beseft dat ze bij grote TV's aan huis komen repareren, dan zou ik als fabrikant toch wel willen dat m'n TV's goed de deur uitgaan.
    Het is voor een fabrikant vrij kostbaar om zo'n servicemonteur te laten komen, ze zijn afhankelijk van derden.
    Heb je al gekeken of je een roodachtig lichtpuntje ziet aan het eind van je optische kabel als hij in de TV zit en deze aanstaat? Als je dat niet ziet, dan zal hoogstwaarschijnlijk de optische poort defect zijn

    Zou het verder ook niet 1 2 3 weten, we hebben samen nu zo'n beetje alles bedacht/geprobeerd, zelfs de werking van je receiver en deze werkt ook goed. Toch wel fijn als alles werkt, je hebt niet voor niets een HT, dan wil je toch ook dat het mogelijk is om het geluid van de TV over de speakers van de HT te laten klinken. Het kan dan ook nog wel via een analoge uitgang van de TV...... en als die er niet op zit, dan is hij nog wel te maken met behulp van een scartbreakout, maar ik zou samsung aan het werk zetten, wel vervelend dat je TV ervoor van de muur moet.

    Ik kan idd via een USBstick MP3's en filmpjes kijken, maar gebruik mijn USB poort voornamelijk in combinatie met een in NTFS geformateerde 2,5inch HDD. Op deze schijf zet ik voornamelijk 3D downloads die hier nog niet uit zijn, als het wat is, dan koop ik ze later alsnog. Ik kijk enkel HD kwaliteit en het beeld is dan ook perfect, het geluid gaat dan via de dan wel erg benodigde optische kabel naar de receiver. Het voordeel van een 2,5inch HDD is dat je er niet een aparte voeding op aan hoeft te sluiten en het geheel werkt in alle stilte, ondanks dat ik een verzamelaar ben en alles origineel wil hebben, ben ik toch geen 100% heilige.
    Have fun and enjoy your collection

  11. #11

    Standaard

    Heb naar Samsung gebeld,morgen een afspraak maken met de firma die reparaties doet voor hun. Ben eens benieuwd...

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pademax Bekijk bericht
    Heb naar Samsung gebeld,morgen een afspraak maken met de firma die reparaties doet voor hun. Ben eens benieuwd...
    En anders ik wel, naar de hele gang van zaken, dus van afspraak maken en afhandeling en oplossing van het probleem.
    Have fun and enjoy your collection

  13. #13

    Standaard

    Binnen een kwartierke komen ze langs, die mannen van de hersteldienst van Samsung,ben ne keer benieuwd zie!

  14. #14

    Standaard

    Voila,mijn diagnose was juist,er zat een fout op de uitgangspoort van de OPT OUT van de TV.
    De technieker heeft een ander moederbord moeten plaatsen,daarna was het probleem opgelost.

    Heb het hem gezegd:"Het klinkt misschien raar maar ergens ben ik blij dat de uitgang defect was,ik zou het niet leuk gevonden hebben mocht ik mis geweest zijn en het toch aan één of andere instelling lag,want dan was je eigenlijk voor niets naar hier gekomen"

    Hij moest even glimlachen..

    Bij deze laat ik je weten DVDprofilersFilmgek dat je vriendelijk bedankt bent voor je inspanningen om me met mijn probleem trachten te helpen.

    Tot één dezer!

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pademax Bekijk bericht
    Voila,mijn diagnose was juist,er zat een fout op de uitgangspoort van de OPT OUT van de TV.
    De technieker heeft een ander moederbord moeten plaatsen,daarna was het probleem opgelost.

    Heb het hem gezegd:"Het klinkt misschien raar maar ergens ben ik blij dat de uitgang defect was,ik zou het niet leuk gevonden hebben mocht ik mis geweest zijn en het toch aan één of andere instelling lag,want dan was je eigenlijk voor niets naar hier gekomen"

    Hij moest even glimlachen..

    Bij deze laat ik je weten DVDprofilersFilmgek dat je vriendelijk bedankt bent voor je inspanningen om me met mijn probleem trachten te helpen.

    Tot één dezer!
    Dank voor je berichtje, ben ook blij dat het aan de TV lag, we hebben immers ons best gedaan om andere oorzaken uit te sluiten

    Toch wel fijn als je dan uiteindelijk het geluid ook over je speakers van je HT kan laten klinken, zeker als je eens een filmdownloadje via een externe HDD of USB stick af wilt spelen.

    Oke, geniet ze
    Have fun and enjoy your collection

  16. #16

    Standaard

    Bij deze mag het topic gesloten worden

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •