De resultaten 1 tot 19 van 19 worden weergegeven.

Discussie: Christopher Lee

  1. #1

    Standaard Christopher Lee

    Christopher Lee

    Sir Christopher Lee over The Hobbit, Hugo, Dark Shadows en The Wicker Tree



    In zijn Kersttoespraak, bespreekt Sir Chrisopher Lee zijn filmjaar. Daarbij spreekt hij kort over zijn eigen sterfelijkheid, en het feit dat hij lange rollen niet meer op zich kan nemen. Korte rollen kan de acteur, die over enkele maanden 90 wordt, wel nog op zich nemen, maar alleen de rollen die er werkelijk toe doen.

    Verder spreekt hij in de onderstaande video’s over zijn rol in The Wicker Tree, dat volgens de acteur op geen enkele manier een vervolg is op The Wicker Man. Ook spreekt hij over Hugo, en noemt hij Martin Scorsese als een van de beste regisseurs aller tijden. Daarbij heeft de acteur natuurlijk wel recht van spreken, gezien het feit dat hij sinds 1946 op het witte doek te zien is.

    Ook spreekt Lee over THe Hobbit: An Unexpected Journey. Zo ontkracht hij het gerucht dat Aragorn (Viggo Mortensen) te zien is in de film. Daarnaast zijn de Rohirrim niet te zien in de film, vertelt hij. Ook is zijn eigen rol, die van Saruman, een stuk anders dan in The Lord of the Rings. Saruman is ”a good and noble man and the head of the Council of Wizards, as he had always been.”

    Mocht je de hele video niet willen bekijken, dan hier een overzicht met wanneer de acteer spreekt over welke film:
    2:20 Lee over The Wicker Tree
    2:55 Lee over Hugo en de samenwerking met Scorsese
    6:30 Lee over de twee The Hobbit-films
    7:55 Lee over Aragorn en de Rohirrim in The Hobbit
    8:20 Lee over zijn 4 opnamedagen voor beide films
    8:50 Lee over Saruman
    9:30 Lee over Dark Shadows

    Klik HIER voor deel 1 van de toespraak van Christopher Lee.

    In het tweede deel spreekt Sir Christopher Lee over de prijzen die hij gewonnen heeft het afgelopen jaar.

    Klik HIER voor deel 2 van de toespraak van Christopher Lee.

    Bron : Filmtotaal.nl

    Ik blijf het een groot Acteur/Iccoon vinden van de filmwereld.

    Natuurlijk is ie al op leeftijd, maar vind hem er erg fragiel uitzien in zijn toespraak.

    Maar zijn stem blijft zeker ook magisch.

  2. #2

    Standaard

    90 jaar en nog druk werkende. 275 credits op IMDB, wat een prestatie!!
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Maar zijn stem blijft zeker ook magisch.
    Inderdaad, heb ooit eens een LotR concert bijgewoond en daar mocht hij een verhaal vertellen. Ben het verhaal compleet vergeten, maar die stem zal me altijd bijblijven. Zeer indrukwekkend om te horen.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  4. #4

    Standaard

    Christopher Lee (91) scoort metal-kersthit met 'Jingle Hells'



    Sir Christopher Lee komt deze week op de tweeëntwintigste plaats de Billboard Hot 100 binnen met zijn metal-kersthit Jingle Hells. Daarmee is de nu 91-jarige Britse acteur, die bekend is uit films als The Lord of the Rings, Dracula en recentelijk The Hobbit, de oudste artiest die ooit in de Billboard hitlijst gestaan heeft.



    Op de Amerikaanse website Blabbermouth reageert de geridderde acteur enthousiast: 'Prachtig nieuws! Ik wil iedereen die er bij betrokken was bedanken, vooral mijn fans. Ik heb mijn hele carrière mensen willen verrassen, dus op naar de volgende.'


    Lee's Jingle Hell is een variant op het bekende Jingle Bells en wordt door de acteur gezongen samen met de Engelse sopraan Li Li. 'Ik zing een andere versie, een beetje ondeugender. Maar het is niet slecht - en dan bedoel ik 'slecht' in de betekenis van 'onprettig'. Het is grappig, onderhoudend en beslist anders', zegt Lee in een begeleidende videoclip.

    Christopher Lee werkte sinds het begin van zijn acteurscarrière in 1948 mee aan meer dan 200 films en talloze televisieseries. In 2010, op 86-jarige leeftijd, nam Lee als zanger zijn eerste metal-album op: Charlemagne: By the Sword and the Cross.

    Bron :AD.nl

  5. #5

    Standaard

    Die kerel is toch echt niet te schatten. Ik wou dat ik ook zo 91 jaar kon worden.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  6. #6

    Standaard

    Toen ik hoorde dat hij al zo oud was, viel ik bijna van de stoel. Dat zou je hem niet geven. Ik dacht echt dat hij begin 80 was. Ik kan niet anders dan mijn fictieve hoed voor hem afnemen. Zo oud en toch nog behoorlijk actief bezig zijn.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Christopher Lee (91) scoort metal-kersthit met 'Jingle Hells'



    Sir Christopher Lee komt deze week op de tweeëntwintigste plaats de Billboard Hot 100 binnen met zijn metal-kersthit Jingle Hells. Daarmee is de nu 91-jarige Britse acteur, die bekend is uit films als The Lord of the Rings, Dracula en recentelijk The Hobbit, de oudste artiest die ooit in de Billboard hitlijst gestaan heeft.



    Op de Amerikaanse website Blabbermouth reageert de geridderde acteur enthousiast: 'Prachtig nieuws! Ik wil iedereen die er bij betrokken was bedanken, vooral mijn fans. Ik heb mijn hele carrière mensen willen verrassen, dus op naar de volgende.'


    Lee's Jingle Hell is een variant op het bekende Jingle Bells en wordt door de acteur gezongen samen met de Engelse sopraan Li Li. 'Ik zing een andere versie, een beetje ondeugender. Maar het is niet slecht - en dan bedoel ik 'slecht' in de betekenis van 'onprettig'. Het is grappig, onderhoudend en beslist anders', zegt Lee in een begeleidende videoclip.

    Christopher Lee werkte sinds het begin van zijn acteurscarrière in 1948 mee aan meer dan 200 films en talloze televisieseries. In 2010, op 86-jarige leeftijd, nam Lee als zanger zijn eerste metal-album op: Charlemagne: By the Sword and the Cross.

    Bron :AD.nl
    EHm. Hoe oud is ie nu: 91 of 89? Als je nl in 2010 86 bent, ben je in 2013 waarschijnlijk 89.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Rijkers Bekijk bericht
    EHm. Hoe oud is ie nu: 91 of 89? Als je nl in 2010 86 bent, ben je in 2013 waarschijnlijk 89.
    Geboren op 27 Mei 1922, dus 91 jaar oud : http://www.imdb.com/name/nm0000489/

    De auteur heeft gewoon een kleine vergissing gemaakt in het artikel, kan gebeuren toch?.

    Maar petje af op die leeftijd hoor, en dan die stem ..... magisch.

  9. #9

    Standaard

    Christopher Lee (91) komt met nieuwe metal cd


    Christopher Lee: 'The Bloody Verdict of Verden' uit 2010

    Vandaag verschijnt een nieuw heavy metalalbum van de hand van acteur Christopher Lee. Het mini-album Metal Knight komt een dag voordat de man, bekend van de rollen Saruman uit Lord of The Rings en Dracula, 92 jaar oud wordt.

    Een paar jaar geleden verplaatste Lee zijn voorliefde voor epische sagen van het witte doek naar de wereld van heavy metal. In 2010 verscheen zijn debuut Charlemagne: By the Sword and the Cross en afgelopen kerst haalde de bejaarde acteur nog de hitlijsten met het metal kerstlied Jingle Hell. Voor zijn nieuwe release covert hij nummers uit de musical Man of La Mancha, een verhaal over Don Quichot.

    'Ik associeer heavy metal met fantasie vanwege de enorme kracht die de muziek heeft', vertelde hij eerder al. Ondanks dat het album bestaat uit covers, benadrukt hij dat hij niemand na wil doen, maar zijn eigen draai wil geven aan het werk. 'Ik doe het op de manier die ik het beste kan', vertelt hij in een interview dat donderdag op YouTube verscheen. 'Het is nooit te laat om aan iets te beginnen.'

    Bron : AD.nl

  10. #10

    Standaard

    Godsamme, ik ben altijd bang dat als er iets gepost is in dit topic het de dood van de beste man betekent.

  11. #11

    Standaard

    92 jaar en dan nog actief zijn in de heavy-metal scene... Ik zeg RESPECT!
    HT opstelling: Philips 42PFL6007H; Epson TW1000; Onkyo TX-NR808; Onkyo Dv-BD507; AC Ryan Playon HD 2; Humax 5050C; TMA Twister 8000; TMA compact 10

  12. #12

    Standaard

    Ik hoop nog steeds dat hij een keer op tournee gaat ^^ XD

  13. #13

    Standaard

    Nu moet ik toch eerlijk zeggen dat die ''The Bloody Verdict of Verden' uit 2010 niet dadelijk als heavy metal klinkt. Ik associeer die muziek eerder met The Alan Parsons Project.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Nu moet ik toch eerlijk zeggen dat die ''The Bloody Verdict of Verden' uit 2010 niet dadelijk als heavy metal klinkt. Ik associeer die muziek eerder met The Alan Parsons Project.
    Waar het ook naar klinkt Werner, het is de man te prijzen dat ie uberhaupt op die leeftijd nog zoiets doet, en vooral kan doen.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Waar het ook naar klinkt Werner, het is de man te prijzen dat ie uberhaupt op die leeftijd nog zoiets doet, en vooral kan doen.
    Ja absoluut, geen enkel verwijt van mijn kant.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  16. #16

    Standaard

    Christopher Lee wenst iedereen een Heavy Metal Christmas



    Ondanks zijn hoge leeftijd van 92 jaar, lijkt acteur Christopher Lee nog altijd erg vitaal. Hij bracht deze week een speciale nieuwe kerstsingle uit, opgevoerd met heavy metal muziek:Darkest Carols, Faithful Sing. In de video een overzicht van de kerstnummers die Lee tot nu toe uitbracht, beginnende in 2012.

    Vorig jaar scoorde Christopher Lee zelfs nog een bescheiden hit met zijn single Jingle Hell. Dat nummer bereikte de achttiende plaats in de Amerikaanse Billboard Hot-100 lijst en daarmee werd Lee de oudste muzikant ooit die in de lijst stond. Dit jaar is er dus een nieuw nummer van de acteur, die in 2010 begon met zijn metalavontuur.

    Hieronder het overzicht van de kerstnummers die Lee tot dusverre uitbracht, met aan het einde een fragment van zijn nieuwe nummer :



    Bron : Filmtotaal.nl

  17. #17

  18. #18

  19. #19

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •