De resultaten 1 tot 2 van 2 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Tips voor aanvullende speakerset

    Ben bezig mijn wat "ouderwetse" set te upgraden.
    Keuze lijkt, naast een Netgear Media Player, te vallen op:

    Samsung 32D6530 TV
    Pioneer BDP LX55(moet namelijk super audioCD en DVDA aankunnen)
    Denon AVR 1912

    Ik heb een paar fantastische Quadral Certo MKV boxen die ik wil laten staan en onderdeel moeten blijven van mijn 5.1 set.

    Mijn vraag is, hoe zouden jullie de overige luidsprekers invullen?
    Ook Quadral of voldoet een ander merk in deze ook wel.
    De satellietspeakers wil ik zo klein mogelijk hebben. Center en subwoofer maakt me niet zoveel uit.

    Bedankt voor het meedenken.

  2. #2

    Standaard

    Voor een goede weergave van meer-kanaals is geluid is het belangrijk dat alle luidspreker bijna even groot zijn en bij voorkeur uit dezelfde merk (en serie) komen.

    Met een set als de Certo MKV zal "dezelfde serie" en "bijna even groot" lastig worden, omdat deze serie voor zover ik heb kunnen vinden, geen bijpassend model voor gebruik als 'centre' heeft. In zo'n geval zou ik aan willen raden om zowel de 'centre' als de 'surrounds' uit een andere serie van Quadral te nemen en dan niet te kiezen voor sateliet-formaat. Anders is de kans groter dat het geluid van de 'fronts' het geluidsbeeld gaan overheersen en dat je daardoor geen rustig geluidsbeeld hebt bij alle geluidssterktes.

    Een andere mogelijkheid is om een meer-kanaals set er naast te gaan gebruiken. Een luidspreker als die jij nu hebt klinkt nl. mooier wanneer je gebruik maakt van een stereo versterker.

    Het is dus maar net waar jij de voorkeur aan geeft.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •