De resultaten 1 tot 13 van 13 worden weergegeven.
  1. #1

    Question hdmi to receiver of direct ?

    Beste,

    Ik probeer al een ganse morgen te zoeken welk voordeel dat het aansluiten van al men apparaten ( tv , ps3, popcorn ) via de hdmi naar een nieuwe versterker : Pioneer VSX-2021 .

    Geeft het aansluiten naar de versterker en dan met de hdmi out naar de tv een betere beeldkwaliteit ?
    Moet de versterker steeds opstaan om het beeld te blijven doorsturen naar de tv ?
    Kan ik enkel de speaker van de tv nog gebruiken of moeten daarvoor extra kabels geplugd worden ?

    op dit moment is alles direct naar men tv gelinkt en de optical out's van de apparaten naar men Panasonic SA-HE200 versterker.
    Gaat deze upgrade naar Pioneer een groot verschil geven ?

    Met vriendelijke groeten

    PS : excuseer me als dit al eens gevraagd is maar vond er geen spoor van !
    now :

    • TV : Samsung UE55B7020
    • DVD : PS3
    • Satelite : Telenet Digicorder
    • MEDIA : Popcorn a-210
    • receiver : Panasonic SA-HE200
    • speakers : HKTS 11 Harman Kardon

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door ronnie_bex Bekijk bericht
    Beste,

    Ik probeer al een ganse morgen te zoeken welk voordeel dat het aansluiten van al men apparaten ( tv , ps3, popcorn ) via de hdmi naar een nieuwe versterker : Pioneer VSX-2021 .

    Geeft het aansluiten naar de versterker en dan met de hdmi out naar de tv een betere beeldkwaliteit ?
    Nee, dat hoeft geen beter beeld te geven of totaal geen verschil in beeld te geven, enkel als wordt aangesloten op receivers met heel goede beeldverwerkingseenheden kunnen er bij sommige apparaten beter beeld uitkomen, zoals bijvoorbeeld bij DVD spelers, de beelden van Blu Ray spelers in het algemeen zijn zo goed dat er geen verschil verwacht hoeft te worden als er blu ray schijfjes worden afgespeeld.


    Moet de versterker steeds opstaan om het beeld te blijven doorsturen naar de tv ?
    Dat ligt aan de receiver, je hebt tegenwoordig wel receivers waar het niet nodig meer is om de reciver aan te zetten, maar let wel, dat is nog maar heel kort het geval en bij de meeste receivers dient hij aan te staan. Raadpleeg daarom altijd de gebruiksaanwijzing van de receiver of informeer VOORDAT je wat aanschaft of dit inderdaad zo is!

    Kan ik enkel de speaker van de tv nog gebruiken of moeten daarvoor extra kabels geplugd worden ?
    Deze vraag is wat ongelukkig gesteld, begrijp niet wat je bedoeld.

    op dit moment is alles direct naar men tv gelinkt en de optical out's van de apparaten naar men Panasonic SA-HE200 versterker.
    Gaat deze upgrade naar Pioneer een groot verschil geven ?
    Een groot verschil, met dezelfde speakers nog steeds ingebruik?? Enkel als er een blu ray speler op wordt aangesloten die de HD audio tracks in bitstream aan de reciever geeft, er zijn niet echt heel veel zeer goede HD audio tracks, de meesten zijn nep, vaak klinkt de DD 5.1 track beter dan de nep DTS HD MA track

    Met vriendelijke groeten

    PS : excuseer me als dit al eens gevraagd is maar vond er geen spoor van !
    Denk dat je niet veel aan mijn antwoorden hebt, er spelen meer zaken een rol, maar als je echt goede speakers hebt, dan kan een betere/krachtigere receiver wel voordeel geven, maar wat voor de 1 veel is, is voor weer een ander maar weinig verbetering.
    BTW, ik heb je oude receiver en de pioneer niet opgezocht, je zult zelf een inschatting moeten doen, de pana's staan niet echt bekent om hun kwaliteit, daar hadden ze Technics voor.
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    :toppie: DVDProfilersFilmgek , bedankt voor je antwoord !


    Het heeft toch een hoop vragen beantwoord die ik had !


    de pioneer gaat dus wel een grote voorruit gang betekenen qua geluids kwaliteit .... ik mag niet vergeten dat er sinds 2003 veel veranderd is in deze audio/video wereld

    bedankt !
    now :

    • TV : Samsung UE55B7020
    • DVD : PS3
    • Satelite : Telenet Digicorder
    • MEDIA : Popcorn a-210
    • receiver : Panasonic SA-HE200
    • speakers : HKTS 11 Harman Kardon

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door ronnie_bex Bekijk bericht
    Kan ik enkel de speaker van de tv nog gebruiken of moeten daarvoor extra kabels geplugd worden ?
    Wanneer de receiver ingeschakeld is, is het de bedoeling dat het geluid via de op de receiver aangesloten luidsprekers wordt weergegeven. Het geluid van de receiver hoeft dus niet naar de TV gestuurd te worden. Wil je het geluid van bvb de extrerne TV ontvanger via de luidsprekers van de TV laten weergeven, dan kun je het beste de AV uitgang van deze ontvanger verbinden met de TV en een aparte audio-verbinding gebruiken voor wanneer je dit via de receiver wilt horen.


    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Een groot verschil, met dezelfde speakers nog steeds ingebruik?? Enkel als er een blu ray speler op wordt aangesloten die de HD audio tracks in bitstream aan de reciever geeft, er zijn niet echt heel veel zeer goede HD audio tracks, de meesten zijn nep, vaak klinkt de DD 5.1 track beter dan de nep DTS HD MA track
    Over het algemeen klinkt HD-geluid(Dolby TrueHD, DTS-HD MA en meer-kanaals PCM) beter dan SD-geluid(Dolby Digital en DTS). Ondanks dit gegeven kan het zijn dat SD-geluid voor het gevoel wat meer dynamiek heeft dan het HD-geluid. Dit komt dan door het verlies als het gevolg van lossy codecs en/of dat de makers het dynamiek van de HD-audiotrack hebben beperkt. In ieder geval hebben HD-audiotracks wel een betere detaillering en dat is het belangrijkste.

    En anders is er altijd nog de volumeregeling.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht


    Over het algemeen klinkt HD-geluid(Dolby TrueHD, DTS-HD MA en meer-kanaals PCM) beter dan SD-geluid(Dolby Digital en DTS). Ondanks dit gegeven kan het zijn dat SD-geluid voor het gevoel wat meer dynamiek heeft dan het HD-geluid. Dit komt dan door het verlies als het gevolg van lossy codecs en/of dat de makers het dynamiek van de HD-audiotrack hebben beperkt. In ieder geval hebben HD-audiotracks wel een betere detaillering en dat is het belangrijkste.

    En anders is er altijd nog de volumeregeling.
    HD audio kan beter klinken dan SD audio, maar veel HD audio is geen HD audio, kijk maar eens bij de uitgaven van DFW, alles was plots in DTS HD MA...... en bij DFW waren ze ook vroeger al in staat om van simpel mono of stereo al een DD 5.1 uitgave op de markt te zetten. Nu kan mijn receiver dat ook, maar dan heb je natuurlijk nog steeds geen geluid zoals het echt mogelijk kan zijn.

    Ik hoor wat ik hoor en luister niet met mijn gevoel, er zijn maar weinig audiotracks die ten volle de mogelijkheden benutten die Dolby True HD en DTS HD MA hebben. De meeste mensen beschikken niet over een installatie die dat weer kunnen geven en dat weten de fabrikanten ook, als het lampje van DTS HD MA gaat branden, dan zijn er genoeg die dan tevreden zijn.......

    De volumeregeling helpt ook niet bij zo'n nep DTS HD MA audio track, matig blijft matig, of je het nu hard of zacht zet
    Have fun and enjoy your collection

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    HD audio kan beter klinken dan SD audio, maar veel HD audio is geen HD audio, kijk maar eens bij de uitgaven van DFW, alles was plots in DTS HD MA...... en bij DFW waren ze ook vroeger al in staat om van simpel mono of stereo al een DD 5.1 uitgave op de markt te zetten. Nu kan mijn receiver dat ook, maar dan heb je natuurlijk nog steeds geen geluid zoals het echt mogelijk kan zijn.

    Ik hoor wat ik hoor en luister niet met mijn gevoel, er zijn maar weinig audiotracks die ten volle de mogelijkheden benutten die Dolby True HD en DTS HD MA hebben. De meeste mensen beschikken niet over een installatie die dat weer kunnen geven en dat weten de fabrikanten ook, als het lampje van DTS HD MA gaat branden, dan zijn er genoeg die dan tevreden zijn.......

    De volumeregeling helpt ook niet bij zo'n nep DTS HD MA audio track, matig blijft matig, of je het nu hard of zacht zet
    Het kan idd zo zijn dat de HD-geluidssporen van oudere films 'upgrades' zijn van SD-geluidssporen, maar het kan ook zijn dat een HD-geluidsspoor de gebreken of tekortkomingen bij oudere films beter laat horen. Door gebruik te maken van 'lossy codecs' kun je nl. een hoop slordigheden weg comprimeren waardoor een geluidsspoor opeens veel mooier klinkt i.p.v. beter. Beter wil dus niet altijd zeggen mooier. Gelukkig is dit iets waar je bij moderne films minder zorgen over hoeft te maken.

    Wel ben ik het met je eens dat er (te) veel mensen een set hebben waarmee het niet mogelijk is om HD-geluid ook als HD-geluid te laten weergeven. Het wordt dan wel herkend en gedecodeerd, maar daar blijft het bij. Bij zulke sets is het logisch dat deze tevreden zijn als ze het lampje met 'Master Audio' of 'TrueHD' zien branden. Eerlijk gezegd ben ik -ondanks dat ik niet zo'n soort set heb- er ook zo één, maar dat is meer vanwege het feit dat ik weet dat het geluid bij een HD-geluidsspoor meer ruimte heeft. Ik hoop daarom dat daar ook gebruik van gemaakt wordt. Helaas zijn er ook moderne films waarbij (het lijkt alsof) dit niet het geval is, zoals Faster. Ik ben daarom van mening dat bij alle geluidssporen de niveaus van de geluiden hetzelfde zouden moeten zijn en dat een HD-geluidsspoor wat meer indruk zou moeten wekken door wat meer dynamiek en een betere detaillering.

    Maar zoals het nu gaat in de film- en electronica-industrie, zal het denk ik wachten worden tot we een ons wegen. Anders ben ik bang dat films door gebrekkige weergave hun maatschappelijke rol gaan verliezen.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 08-01-2012 om 13:29
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  7. #7

    Standaard

    Het kan idd zo zijn dat de HD-geluidssporen van oudere films 'upgrades' zijn van SD-geluidssporen, maar het kan ook zijn dat een HD-geluidsspoor de gebreken of tekortkomingen bij oudere films beter laat horen. Door gebruik te maken van 'lossy codecs' kun je nl. een hoop slordigheden weg comprimeren waardoor een geluidsspoor opeens veel mooier klinkt i.p.v. beter. Beter wil dus niet altijd zeggen mooier. Gelukkig is dit iets waar je bij moderne films minder zorgen over hoeft te maken.

    Wel ben ik het met je eens dat er (te) veel mensen een set hebben waarmee het niet mogelijk is om HD-geluid ook als HD-geluid te laten weergeven. Het wordt dan wel herkend en gedecodeerd, maar daar blijft het bij. Bij zulke sets is het logisch dat deze tevreden zijn als ze het lampje met 'Master Audio' of 'TrueHD' zien branden. Eerlijk gezegd ben ik -ondanks dat ik niet zo'n soort set heb- er ook zo één, maar dat is meer vanwege het feit dat ik weet dat het geluid bij een HD-geluidsspoor meer ruimte heeft. Ik hoop daarom dat daar ook gebruik van gemaakt wordt. Helaas zijn er ook moderne films waarbij (het lijkt alsof) dit niet het geval is, zoals Faster. Ik ben daarom van mening dat bij alle geluidssporen de niveaus van de geluiden hetzelfde zouden moeten zijn en dat een HD-geluidsspoor wat meer indruk zou moeten wekken door wat meer dynamiek en een betere detaillering.

    Maar zoals het nu gaat in de film- en electronica-industrie, zal het denk ik wachten worden tot we een ons wegen. Anders ben ik bang dat films door gebrekkige weergave hun maatschappelijke rol gaan verliezen.
    Klank, als het niet mooier is, dan is het ook niet beter, als het niet beter is, dan vind ik het ook niet mooier

    Er zijn genoeg films die een DD5.1 track hebben die beter(is dus ook mooier in mijn oren, een mooiere auto in de ogen hoeft niet beter te zijn dan een lelijke auto, maar dat is met iets tastbaars, wat je kunt zien, dan ook heel iets anders dan iets dat je alleen kunt horen) klinkt dan films met zo'n nep DTS HD MA track, ik weet bijna wel zeker dat er veel misbruik wordt gemaakt van de naam die DTS HD MA nu nog heeft, maar als het bij het grotere publiek ook bekent wordt dat het niet altijd voor kwaliteit staat, dan kan het vertrouwen erin ook wel eens minder worden.

    Doe mij maar Dolby, helaas schijnt dat de filmfabrikanten meer te kosten dan DTS..... , mag ook in DTS HD MA, kan heus wel goed zijn, maar er zit zoveel nep onder dat je er niet op kunt vertrouwen dat DTS HD MA ook voor kwaliteit staat, het komt vaak niet eens boven de standaard DTS uit.

    De maatschappelijk functie van film, dat zijn er vele, waaronder ontspanning, maar ook educatie, zal wel nooit verloren gaan.
    Have fun and enjoy your collection

  8. #8

    Standaard

    Daar wringt nou net de schoen. Beter betekent voor mij dat het geluid meer klinkt zoals de makers het willen hebben en mooier dat het klinkt zoals je het als luisteraar wilt hebben. Helaas is het zo dat je met beter geluid ook de slordigheden in de soundtrack kan horen en dat veel mensen daarom liever naar een DVD/BD met Dolby luisteren dan met DTS. Dat de makers dit ook weten blijkt wel uit het feit dat niet alle DVD's dezelfde codecs en bitrates gebruiken. Zelfs bij BD gebeurt dit nog steeds waardoor we niet unamiem kunnen oordelen of de geluidsmix zelf goed, mooi, beide of geen van beide klinkt.

    Zoals je weet, ben ik een voorstander van DTS, omdat deze niet gematrixd en minder sterk gecomprimeerd is, maar als deze als 16-bit en 5.1 wordt uitgebracht terwijl de studio-master 24-bit en 7.1 is, dan zakt bij mij ook de moed in de schoenen. Op deze manier vindt ik het ook niet gek dat veel mensen een alles-in-één set kopen, de films liever ergens anders vandaan halen en/of maar één keer willen bekijken.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Daar wringt nou net de schoen. Beter betekent voor mij dat het geluid meer klinkt zoals de makers het willen hebben en mooier dat het klinkt zoals je het als luisteraar wilt hebben. Helaas is het zo dat je met beter geluid ook de slordigheden in de soundtrack kan horen en dat veel mensen daarom liever naar een DVD/BD met Dolby luisteren dan met DTS. Dat de makers dit ook weten blijkt wel uit het feit dat niet alle DVD's dezelfde codecs en bitrates gebruiken. Zelfs bij BD gebeurt dit nog steeds waardoor we niet unamiem kunnen oordelen of de geluidsmix zelf goed, mooi, beide of geen van beide klinkt.

    Zoals je weet, ben ik een voorstander van DTS, omdat deze niet gematrixd en minder sterk gecomprimeerd is, maar als deze als 16-bit en 5.1 wordt uitgebracht terwijl de studio-master 24-bit en 7.1 is, dan zakt bij mij ook de moed in de schoenen. Op deze manier vindt ik het ook niet gek dat veel mensen een alles-in-één set kopen, de films liever ergens anders vandaan halen en/of maar één keer willen bekijken.
    Ik houd gewoon van een kwalitatieve hoogwaardige audio track, helaas wordt DTS teveel gebruikt vanwege zijn goede naam om er rotzooi mee te verkopen, zodoende is er helaas heel veel rommel uitgebracht. Dit gebeurde vroeger al toen DD5.1 op de markt kwam, toen bracht DFW bijna alle DVD's uit met DD5.1 terwijl de moeder nog gewoon stereo of zelfs enkel mono was...... mensen besodemieteren heet dat, en maar wat veel mensen laten zich graag besodemieteren, het staat er toch op, dan is het volgens hen ook zo, ook al hebben ze er de apparatuur niet voor, toch klinkt het dan zogenaamd beter/mooier.

    Heb natuurlijk ook wel films met echt prachtige DTS HD MA 5.1 en 7.1 audio tracks, maar heel erg veel zijn dat er niet, er zijn niet veel studio's die dat ook echt kunnen, maar als je dan wel zo'n juweeltje hebt dat je oren weet te strelen, dan is het ook echt genieten.

    Beter-mooier, is slechts een woordkeuze, geluid laat zich moeilijk omschrijven, maar mij maakt het niet echt uit of een goede/mooie/betere audiotrack nu op DD of DTS staat of een afgeleide daarvan. Kom helaas steeds minder Dolby True HD tegen, en bij die audio tracks is de kans dat je rommel krijgt in verhouding tot de uitgebrachte aantal titels toch kleiner.

    Het is gewoon fijn om wat vaker een audio track te horen die je HT tot het uiterste doet inspannen
    Have fun and enjoy your collection

  10. #10

    Standaard

    Eigenlijk zouden we uit deze info kunnen halen dat de film-industrie nog steeds op dezelfde manier bezig is als bij de DVD en dat er film-maatschappijen zijn die er een zooitje van maken door schijven op verschillende manieren uit te brengen. Ik hoop alleen dat er wel weer minder gaan worden en dat geluid niet weer onderdanig is aan de extra's of andere geluidssporen.

    Als een audio-track er ook voor zorgt dat je als kijker (tot het het uiterste) doet inspannen zeg ik: Amen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Eigenlijk zouden we uit deze info kunnen halen dat de film-industrie nog steeds op dezelfde manier bezig is als bij de DVD en dat er film-maatschappijen zijn die er een zooitje van maken door schijven op verschillende manieren uit te brengen. Ik hoop alleen dat er wel weer minder gaan worden en dat geluid niet weer onderdanig is aan de extra's of andere geluidssporen.

    Als een audio-track er ook voor zorgt dat je als kijker (tot het het uiterste) doet inspannen zeg ik: Amen.
    Ik zou daar van maken: ontspannen zeg ik: proost
    Have fun and enjoy your collection

  12. #12

    Standaard

    Pas op dat je niet in slaap valt tijdens het kijken naar een film.

    Wat jij bedoelt is waarschijnlijk als ontspanning. De meeste mensen spannen zich in hun vrije tijd in om de stress van het werk even te vergeten.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Pas op dat je niet in slaap valt tijdens het kijken naar een film.

    Wat jij bedoelt is waarschijnlijk als ontspanning. De meeste mensen spannen zich in hun vrije tijd in om de stress van het werk even te vergeten.

    Als je maar begrijpt wat ik bedoel

    Een goede audio track doet mij ontspannen, een slechte maakt mij triest, er zijn helaas een hele hoop matige audio tracks
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •