De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Aansluitprobleem Home Cinema Set

    Hopelijk kan iemand mij helpen met het aansluiten van een Home Cinema Set, een Harman Kardon BDS 470/230-B2 op een tv en hdd-speler.

    De tv is een Philips 32 PFL 7562D/10 (HD ready).
    De hdd-speler is een Philips DVDR 3597H/31.

    Originele aansluiting:
    Hdd-speler op tv HDMI 1 aangesloten en alles werkt perfect.

    Aansluiting met HCS:
    Hdd-speler blijft op tv HDMI 1.
    HCS HDMI-ARC op tv HDMI 2.
    Het menu van de HCS was te zien op de tv, maar het tv-geluid was niet te horen via de speakers van de HCS.

    Vervolgens heb ik een kabel aangesloten van tv audio out naar HCS audio in en toen had ik tv-geluid via de aux op de HCS. Alles leek in orde, maar...

    Toen ik de hdd-speler aanzette, begon het geluid van de tv op de HCS te haperen. Elke circa 10 seconden viel het geluid even weg om daarna weer terug te keren. Ook bij opnames afspelen vanaf de hdd-speler trad deze storing op. En zelfs toen ik de hdd-speler uitzette, bleef het geluid haperen. Stekker van HCS uit stopcontact loste het probleem op nadat hdd-speler was uitgezet.

    Als van de HCS niet de HDMI-ARC wordt gebruikt, maar de gewone HDMI, dan is het menu van de HCS niet te zien op de tv.

    Wat zie ik over het hoofd?

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Maria Bekijk bericht
    Hopelijk kan iemand mij helpen met het aansluiten van een Home Cinema Set, een Harman Kardon BDS 470/230-B2 op een tv en hdd-speler.

    De tv is een Philips 32 PFL 7562D/10 (HD ready).
    De hdd-speler is een Philips DVDR 3597H/31.

    Originele aansluiting:
    Hdd-speler op tv HDMI 1 aangesloten en alles werkt perfect.

    Aansluiting met HCS:
    Hdd-speler blijft op tv HDMI 1.
    HCS HDMI-ARC op tv HDMI 2.
    Het menu van de HCS was te zien op de tv, maar het tv-geluid was niet te horen via de speakers van de HCS.

    Vervolgens heb ik een kabel aangesloten van tv audio out naar HCS audio in en toen had ik tv-geluid via de aux op de HCS. Alles leek in orde, maar...

    Toen ik de hdd-speler aanzette, begon het geluid van de tv op de HCS te haperen. Elke circa 10 seconden viel het geluid even weg om daarna weer terug te keren. Ook bij opnames afspelen vanaf de hdd-speler trad deze storing op. En zelfs toen ik de hdd-speler uitzette, bleef het geluid haperen. Stekker van HCS uit stopcontact loste het probleem op nadat hdd-speler was uitgezet.

    Als van de HCS niet de HDMI-ARC wordt gebruikt, maar de gewone HDMI, dan is het menu van de HCS niet te zien op de tv.

    Wat zie ik over het hoofd?
    Je ziet heel wat over het hoofd, ARC zal nooit bij je werken, daar is je TV niet voor geschikt.

    Sluit de HDD/speler met HDMI aan op de H&K
    De H&K heb je al verbonden met je TV
    De digitale uitgang van je TV heb je al verbonden met je H&K

    Als je naar de speler/HDD kijken luisteren wilt zet je H&K aan en TV aan, kies op de TV de aansluiting waarop de H&K is aangesloten, Kies op de receiver de ingang waarop speler/HDD is aangesloten.

    Waarschijnlijk zul je in de setup van de H&K het eea in moeten stellen tbv de speler.

    Als je naar het geluid van de TV over je speakers wilt luisteren, dan kies je de ingang van de receiver waarop de TV is aangesloten, ook hier kan het zijn dat je eventueel nog wat instellingen moet maken.
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Een andere manier is om de HDMI-verbinding tussen de DVDR en de BDS470 te behouden en het geluid van de DVDR apart met de BDS470 te verbinden. Je kunt dan een met de recorder gemaakte opname bekijken met het geluid via de TV of via de BDS470.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  4. #4

    Standaard

    DVDProfilersFilmgek, dankzij je uitleg is het probleem opgelost! Bedankt!

    Ik heb zoals je adviseerde de HDD-speler op de H&K aangesloten in plaats van op de tv. En inderdaad, na nog wat spelen met de instellingen treedt het haperende geluid niet meer op.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Maria Bekijk bericht
    DVDProfilersFilmgek, dankzij je uitleg is het probleem opgelost! Bedankt!

    Ik heb zoals je adviseerde de HDD-speler op de H&K aangesloten in plaats van op de tv. En inderdaad, na nog wat spelen met de instellingen treedt het haperende geluid niet meer op.
    Dank voor je berichtje, graag gedaan

    Nu gaan genieten.
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •