Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 53 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Help! Efficiënte DVD opbergsystemen gezocht!

    Ik ga binnenkort verhuizen en krijg weliswaar meer ruimte, maar die wil ik zo min mogelijk benutten voor mijn giga-verzameling originele DVD's. Ik ben op zoek naar iets waar ik alleen het papieren hoesje en de disc in kwijt kan, ik wil dus af van die immense, volume-vretende plastic jewelcases of hoe die dingen ook heten voor DVD's. Ze nemen gewoon te veel ruimte in beslag en dat is zonde.

    Had al gekeken op google en hier, maar kom steeds uit op van die mapjes waar je slechts 25 discs en hoezen in kunt bewaren, á €25 tot €40 p/s. Erg frustrerend want ik heb er nogal wat nodig. Denk ook wel dat het goedkoper kan.

    Wie heeft er hier een idee, of kan me in de goede richting wijzen?
    Enige hulp in deze wordt zeer gewaardeerd (en *ahum*..., ook door mijn wederhelft...)
    Laatst aangepast door Liquid Bass : 05-01-2012 om 19:34

  2. #2
    Laatst aangepast door Qzyn : 05-01-2012 om 13:01

  3. #3

    Standaard

    Bedankt, maar in geen van de 3 voorbeelden kan ik de papieren DVD-sleeves in kwijt.
    En liever ook geen koffer, zo'n ding wordt al snel een sta-in-de-weg vrees ik...

  4. #4

    Standaard

    Ik ben toch niet de enige met dit probleem? Die DVD's eten mijn vrije ruimte in huis op, daar moeten anderen toch ook last van hebben?

  5. #5

    Standaard

    Die mikken ze in een koffer of map en doen de sleeves er op een stapel er bij in, die hoeven niet bij de DVD in een hoesje.
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  6. #6

    Standaard

    Mijn eigen oplossing: A4 mappen met zichtmappen erin. Daarin past het hoesje en de disc in een papieren hoesje.

    De A4 map heeft een doorzichtige hoes aan de voorkant, waarin ik een lijst doe met titels die in de map zitten (gemiddeld zo'n 32 titels per map). Nu heb ik zo'n 600 titels in mappen zitten, wat in totaal zo'n anderhalve meter kastruimte inneemt.
    Digipacks, boxsets en DVD's met sleeve heb ik nog in een gewone kast staan.

    Via DVD profiler heb ik een uitdraai gemaakt met alle titels die in de mappen zitten, zodat het nog makkelijker zoeken is.





    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  7. #7

    Standaard

    Inventief
    Netjes
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  8. #8

  9. #9

    Standaard

    Ik heb ook hetzelfde probleem en ben druk bezig met een oplossing! Denk dat ik wat heb gevonden, heb een proefexemplaar besteld. Even afwachten wat t is en zal wel even laten weten wat ik er van vindt!

  10. #10

    Standaard

    Is het dan geen optie om te boel gewoon op een HDD te rippen en de dvd's dan in de verkoop te gooien?
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  11. #11

    Standaard

    wat misschien ook een idee is: Als je bv meerdere delen hebt van een film serie (voorbeeld alle Saw films of jurassic park trilogy) kun je de discs ook proberen in 1 doosje te stoppen en dan op google zoeken naar een dvd hoesje daarvoor (er zijn dvd doosjes van 2, 3, 4, 5, 6, 8 en 10 discs) dat zou misschien wel wat schelen in ruimte en de orginele hoesjes die bewaar je ergens in een bak ofzo

  12. #12

    Standaard

    Ik heb me via http://www.softcovers.nl een geweldig mooi systeem aangeschaft. Je kan de dvd's (of blu ray's) opbergen in een hoesje. Ook de kaft blijft behouden en je bespaart enorm veel ruimte. Verder is het een compleet systeem met opbergboxen van aluminium (althans die ik heb aangeschaft). Ik heb nu 300 dvd's in een box van nog geen 1 bij 1, wat wil je nog meer Je bespaart echt enorm veel ruimte! Ik vind het geweldig maar goed je betaald er dan ook voor.

  13. #13

    Standaard

    Wel erg prijzig hoor.

    Ik zou een Koffer kopen waar je er bv 1000 in kan doen, dan doe je daar de schijfjes in.

    Vervolgens haal je de hoesjes uit de dozen, en die hoesjes doe je in zo'n doorzichtig plastic hoes, en die doe je vervolgens in een map.

    En vervolgens verkoop je de doosjes, of je gooit ze weg.

    Probleem ook opgelost. en zoveel ruimte neemt dat niet in beslag.

  14. #14

    Standaard

    Ik ben met van die ringbanden ook aan het rommelen nu , maar zit nog te twijfelen of ik de 4 rings of 23 rings mappen ga gebruiken.
    Ook zit ik nog te dubben om hoe ik de dvd in het hoesje blijf houden want de envelop hangt nu een beetjel los in het hoesje.

    Kan daar wel iets met plakband doen, maar weet het nog niet zeker.

    Zal iig een berg ruimte schelen als ik er een stuk of 4 a 5000 iig kwijt ben.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door chev Bekijk bericht
    Ik ben met van die ringbanden ook aan het rommelen nu , maar zit nog te twijfelen of ik de 4 rings of 23 rings mappen ga gebruiken.
    Ook zit ik nog te dubben om hoe ik de dvd in het hoesje blijf houden want de envelop hangt nu een beetjel los in het hoesje.

    Kan daar wel iets met plakband doen, maar weet het nog niet zeker.

    Zal iig een berg ruimte schelen als ik er een stuk of 4 a 5000 iig kwijt ben.
    Ik zou die losse dvd's in een koffer doen, want door ze los in de hoes bij te steken vind ik ook niet je van het, en met plakband vastplakken, is op d'n duur ook niks.

    Daarom lijkt mij dvd in koffer, coverhoes in hoes in map beste.

    Ik heb pas geleden 3 van die zwarte mappen gekocht van 600 cds/dvds, heb ze daar ingedaan, maar leuke (dus niet) van alles was dat de mappen niet dicht gingen, de vellen van de map kwamen, dus die mappen vielen uit elkaar, dus die heb ik weggesodemieterd.

    Dus mappen is niks, kan je beter een koffer kopen.

    Is steviger en beter opbergen mijn inziens.

    Paar mappen erbij voor de hoezen, en paar pakken van die doorzichtige hoezen, en je bent klaar.

  16. #16

    Standaard

    Ja dat spul is altijd lekker goedkoop bij de action iig

  17. #17

    Standaard

    Je hebt ook envelopjes voor DVDs met plakstrips aan de achterkant.
    In elk plastic hoesje een velletje 170 grams papier doen waar je aan beide kanten een envelop tegenaan kunt plakken ?
    Dan heb je dus : hoesje voor, sleeve, envelop, karton, envelop, sleeve, hoesje achter.

    edit : ik zou het voorste envelopje bovenaan het kartonnetje plakken en de envelop aan de andere kant onderaan, anders krijg je zo'n dikke bult op één plek.
    bezigheidstherapie heet dat.
    Laatst aangepast door mercapto : 02-04-2012 om 22:20
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door chev Bekijk bericht
    Ja dat spul is altijd lekker goedkoop bij de action iig
    Voor de duidelijkheid, ze kwamen niet van de Action maar van Iwanotec : http://www.iwonatec.de/product_info....oducts_id=3349

    Echt topkwaliteit : NOT

    Dat was de eerste en de laatste keer dat ik daar wat koop.

    Resultaat is dat de mappen in de Kliko liggen, en ik wel zo'n koffer ga kopen.

    Dan zijn ze in ieder geval goed opgeborgen.

    Had ik beter eerst kunnen doen, dan had ik nu geen weggegooid geld gehad.
    Laatst aangepast door DVD Watcher : 02-04-2012 om 22:24

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht

    Had ik beter eerst kunnen doen, dan had ik nu geen weggegooid geld gehad.

    Dat weg gegooid geld heb je nu toch ook niet

    Maar bij die koffers breken bij wel altijd die hoekjes op den duur,heb dat zo gedaan met een berg games

  20. #20

    Standaard

    Geef mij maar gewoon een DVD kast en de disc in een case. Veel beter voor de disc zelf dan in zo'n map.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door chev Bekijk bericht
    Dat weg gegooid geld heb je nu toch ook niet

    Maar bij die koffers breken bij wel altijd die hoekjes op den duur,heb dat zo gedaan met een berg games
    Als ik zo'n koffer had gehad al in 1e instantie, dan had ik die nu nog gehad en was ie nu nog heel.

    Dan was het geld niet wegegooid, want dan had ik die koffer nu nog, die veel steviger is.

    Want nu zijn er die mappen gekocht, die niet de hoeveelheid kunnen herbergen, die ze wel pretenderen te kunnen herbergen.

    Deze zijn uit elkaar gevallen, en zijn dus kapot en weg.

    Dus ik heb geld aan iets uitgegeven wat niks waard bleek te zijn, en heb nu dus niks.

    Het produkt was niks en is weg, en het geld ervoor is achteraf gezien weggegooid geld.

    Had ik een koffer gehad, had ik nu tenminste nog die koffer.

    Dat van de hoekjes zou kunnen gebeuren, maar ga je voorzichtig om ermee, kan het lang goed blijven.

    Maar goed, het gaat om een efficient systeem, en ik denk dat een koffer beter is.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    Geef mij maar gewoon een DVD kast en de disc in een case. Veel beter voor de disc zelf dan in zo'n map.
    Dat klopt, dat is het beste.

    Maar als men heel veel titels heeft, en niet al te groot woont, moet men soms wat verzinnen om ze op te bergen op een manier dat je ze allemaal kwijt kunt.

    Want anders kun je ze op den duur niet meer kwijt.

    Ze zeggen tegen mij ook wel eens (heb meer dan 3000 titels, bijna 3100 schijfjes) dat ik moet stoppen met kopen, want ik heb er al genoeg?.

    Dat moet je tegen een filmliefhebber niet zeggen.

    Je zegt tegen iemand die graag naar het cafe gaat toch ook niet van ''ga nou niet meer want je bent er al genoeg geweest en hebt er al genoeg uitgegeven''.

    Je geeft nu eenmaal je geld uit aan iets wat je leuk vind, wat je bezighoud.

    En ik ben van mening dat ik liever mijn geld uitgeef aan Film en Muziek, want mijn denkwijze is dat ik er tig x plezier van kan hebben van het geld wat anders in 1 avondje weg is.

    Als je dan zo lang in die hobby zit, heb je op den duur veel schijfjes, en dan moet je iets verzinnen om het toch kwijt te kunnen.

    En daarom kies ik voortaan voor een koffer (want woon in een appartement, en ben gebonden aan de ruimte), want hoewel ik het niet allemaal kwijt kan misschien, wil ik wel de titels hebben die ik leuk vind.

    En dan moet je creatief zijn in het opbergen.

    Maar ik wil hier niet nog meer Off Topic gaan, dus ik ga weer over naar de bedoeling van deze Topic, dus als je ze op een andere manier wil opbergen, dan het opbergen in een kast, zou ik kiezen voor een koffer.
    Laatst aangepast door DVD Watcher : 03-04-2012 om 01:24

  22. #22

    Standaard

    Bij V&D prijzencircus koffers te koop, +/- 25€, ruimte voor 420 schijfjes

  23. #23

    Standaard

    Ik zou het anders best wel zien zitten om tussen een muur van films te zitten :P :P

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    Ik zou het anders best wel zien zitten om tussen een muur van films te zitten :P :P
    Moet je er wel een muur voor hebben (die vrij is)

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr. Blonde Bekijk bericht
    Bij V&D prijzencircus koffers te koop, +/- 25€, ruimte voor 420 schijfjes
    Ben je hier voordeliger uit : http://www.bigdennis.com/cd-dvd-blu-...r=name&dir=asc

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •