Pagina 1 van 8 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 194 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Hulp bij thuisbioscoop nodig

    Hallo,

    Ik ben chris,ik ben nieuw hier op het forum en wil ook een thuisbioscoop maken van me kamer(tje).
    De afmetingen zijn als volgt:

    De hoogte van de muur waar de beamer op gaat projecteren is:280 cm.
    De breedte van de muur is:215 cm.
    De kijk afstand is ongeveer:250 cm

    Mijn budget is niet zo heel hoog,maar ik had in gedachte om de acer k11 beamer te nemen omdat deze een lange lamp duur heeft,en omdat de prijs wel redelijk goedkoop is,maar de projectie formaat is maar maximaal 2 meter.
    En ik hoorde dat het meer een zaken beamer is?

    Me kamer:

    Me vloerbeddeking van me kamer heeft de kleur wortel oranje.
    de muur waarop geprojecteerd word word wit,maar welke kleuren zou ik de zei muren doen?

    En eventueel wil ik er 2 a 3 bioscoop stoelen in doen+me bed,praktisch?

    Ik hoor het wel en eventueel tips.

    alvast bedankt.

  2. #2
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Welkom op het forum! Altijd leuk als iemand plannen heeft voor een thuisbioscoop in een aparte ruimte

    Een paar praktische zaken. Een presentatiebeamer geeft veel licht en kan dus ook bij omgevingslicht worden gebruikt. Echter het contrast, de zwartwaarden en kleuren zijn minder goed dan beamers voor thuisbioscopen.

    De muur waarop je projecteert geeft een beter contrast (en dat is goed voor het beeld) als de muur een donkere kleur heeft. Hoeft niet perse zwart te zijn, maar dat is wel het beste. Hoe minder lichtreflectie in een ruimte hoe beter het beeld, dus bij voorkeur vanaf de kijkpositie naar voren zo donker mogelijk.

    Wat wordt de rest van je set? En hoe hoog is je budget? Want je kan op de 2e handsmarkt een prima HT-beamer kopen voor een mooi bedrag. Voor het scherm geldt hetzelfde.
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  3. #3

    Standaard

    U zegt een "prestatie beamer"?,is deze niet goed om op films te kijken en of op te gamen?,heb namelijk een ps3 en laptop!
    Ik snap het niet precies?,of de muur waarop de beamer gaat projecteren die moet toch wit wezen?
    En de zei muren moeten die een donkere kleur hebben?
    Ik moet ook nog een mooie set geluid boxen hebben voor ongeveer €50,00?
    De kosten voor verf/kwasten en al die zooi,betaal ik niet maar me ouders,omdat ze gelijk de kamer dan opknappen.
    me budget is ongeveer €400,00,ik wil ook sfeer verlichting iemand tips?

  4. #4
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Zeg maar jij

    Met een presentatiebeamer bedoel ik een beamer die in bedrijven wordt gebruikt voor het geven van presentaties. Daarbij moet het namelijk mogelijk zijn om omgevingslicht te hebben. Daarentegen vereisen filmbeamers een goed te verduisteren ruimte.

    Het vlak waarop je moet projecteren moet inderdaad wit zijn. Maar het vlak eromheen liefst zo donker mogelijk, zodat je in het donker alleen het witte vlak van het scherm ziet. Wat de muren betreft, als een muur, vloer of plafond licht van kleur is, dan wordt licht van de beamer gereflecteerd wat een nadelig effect heeft op de beeldkwaliteit. Ik begrijp dat je rechtstreeks op de muur wilt projecteren?

    Je kan heel goed een PS3 en laptop gebruiken als bronnen. Hoe wil je dan de speakers aansluiten? Je budget is overigens aan de krappe kant, want een redelijke set speakers krijg je niet zo snel voor €50. Een beamer moet wel lukken, al is het dan niet een Full HD.
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  5. #5

    Standaard

    Maar die beamer die ik zei kan/is die goed genoeg om lekker relaxt mooie filmen te kunnen kijken en erop te kunnen gamen?

    Ik zat eraan te denken om de zeimuren donker grijs te laten verven!
    Kan die beamer ook aangesloten worden aan me laptop/ps3?
    En wat bedoel je met met speakers aansluiten?,hoe zou ik het dan moeten doen?
    Full hd hoeft niet zo speciaal voor mij,als ik maar lekker en mooi films/en games kan spelen.
    Heeft u ook tips om dit of dat te doen?

  6. #6
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    De Acer K11 is een presentatiebeamer en dus niet echt geschikt als beamer voor films en gamen. Het kan natuurlijk wel, maar volgens een review op tweakers.net (http://tweakers.net/productreview/32898/acer-k11.html) gaat het niet echt lekker. Aansluitmogelijkheden zat, dus dat zal geen probleem zijn.

    Jij geeft aan nog een set boxen (lees: speakers) te willen aanschaffen. Dus mijn vraag aan jou was hoe je die wil aansluiten. Via de laptop? Op de PS3 kan je geen speakers aansluiten en heb je iets van een versterker nodig.

    Donkergrijs voor de zijmuren is prima. Heb ik ook. Ga je dat ook doen op de projectiemuur?
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  7. #7

    Standaard

    Oke,dus u zou deze beamer niet aan mij laten adviseren?,zo nee welke andere beamer voor 250-300 euro dan?,en ik las in de review dat je het beeld niet zelf kan stellen kwa grote?,want ik wil natuurlijk wel die 2 meter beeld hebben!,ja ik weet niet wat het handigste is met boxen?
    Maar de pl3 en laptop kunnen er toch aan worden aangesloten?
    Nee de projectie muur word wit natuurlijk!

  8. #8

    Standaard

    Zijn er ook nog andere mensen met ideeen meningen enz?

  9. #9
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Het is misschien niet eenvoudig, maar op de 2e handsmarkt moet je een HD-ready beamer kunnen vinden. Bekende merken zijn o.a. Epson, Optoma, Mitsubishi, Panasonic, etc.

    Als je geen zoom-/shiftmogelijkheden hebt, moet je met de plaatsing ervoor zorgen dat de beamer een fatsoenlijk beeld projecteert. Dat is moeilijk maar niet ondoenlijk.

    Voor het aansluiten van speakers heb je een versterker nodig. Dit kan met een laptop vaak via de hoofdtelefoonuitgang. Maar dan zou je de PS3 op de laptop moeten aansluiten. En dat zal niet gaan. Wat je normaal doet is een versterker/receiver kopen waar je de PS3 op aansluit en de speakers. Alleen dan ben je zo door je budget heen. Wat je ook kan doen is een goed HT-setje kopen, waarbij alles-in-1 zit. Je moet dan wel opletten dat je de PS3 daarop kan aansluiten.

    Ik denk niet dat je me begrijpt als het gaat om de projectiemuur. Het is niet goed als je de HELE muur wit maakt. ALLEEN het vlak waar je het beeld wil hebben. Hieronder een ontwerptekening van mijn ruimte:
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  10. #10

    Standaard

    Weet jij jij geen beamer van max 300 euro dan?
    Ik moet wel zo'n switch mode hebben.
    Ik snap er eerlijk gezegd niet veel van met die versterkers enz?
    En op welke programma heeft u die schets gemaakt?

  11. #11

    Standaard

    Wat ik wil is gewoon een mooie beamer die in me kamer een beeld van ong 2 vierkante meter haalt.
    En een goede lampduur!
    Ik wil dan af en toe via me beamer films kunnen kijken,en af en toe kunnen gamen met de pl3,dan kan ik toch omwissel of?
    Want me afstand van de beamer tot aan de muur is ongeveer 2/2,5m

  12. #12
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Ik heb even voor je gekeken op o.a. marktplaats en HTforum. Bij de laatste was een mooie Panasonic met scherm voor €350, maar die was net verkocht. Alsook een Epson TW-200H. Denk dat je even geduld moet hebben en de markt in de gaten houden. Of nog even doorsparen en meteen een goede kopen.

    Ik begrijp dat je nieuw bent in de audiowereld. Dat maakt het wat lastiger, maar kan nog wel hoor. Om beeld en geluid te kunnen produceren heb je een aantal componenten nodig (al dan niet in 1 apparaat):
    - bron (DVD-speler, PS3, etc.)
    - versterker (versterkt het signaal van de bron zodat het hoorbaar wordt)
    - speakers (geeft het versterkte signaal weer)
    - beeldweergever (TV, monitor of projector)

    Jouw laptop is in feite alles-in-1, namelijk bron, versterker (zit op je geluidskaart) speakers (ingebouwd) en monitor. Maar daar kan je je PS3 niet op aansluiten. Dus heb je iets anders nodig en dat is een versterker, want daar kan je de PS3, de speakers en de projector op aansluiten. Het is best ingewikkeld en daarom worden er alles-in-1 setjes gemaakt.

    Het ontwerp heb ik met Google Sketchup gemaakt.
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  13. #13

    Standaard

    Maar die beamer die ik zei die heeft 30k lamp uren,en al die andere dingen niet,ik wil liever een nieuwe beamer met wat minder kwaliteit als een 2dehands!
    Maar de beamer komt dan ongeveer op 2m afstand van de projectie muur,kan dan die 2 meter scherm wel?
    Maar ik wil gewoon met me laptoppie films kijken,ik zet gwn films op me laptop en speel het af op het scherm,en een versterker wat moet dat kosten dan?,en hoe werkt dat allemaal dan:$

  14. #14

    Standaard

    Of zou een 40+ inch scherm wat meer voor mij wezen?,ik bedoel dan namelijk tv,en dan sfeer verlichting en 2 a 3 bioscoop stoelen,en dan hoeft die ene want ook niet wit toch?,maar de muren gwn donkere kleur toch?,maar dan natuurlijk wel leuke speakers?

  15. #15
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Dat laatste is denk ik voor jou zelfs heel goed. Geluid ook over de TV en je bent klaar. Zijn genoeg mensen die op die manier een prima beleving hebben. Is ook niet zo ingewikkeld. Laptop en PS3 op de TV aansluiten en klaar!
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  16. #16

    Standaard

    Ja het is wel een stuk gemakkelijker maar dan is het niet meer echt een bioscoop(je) of wel?
    Ik wil namelijk me kamer geheel grijs verven,2 a 4 bioscoop stoelen,sfeer verlichting,goede boxen,en via me laptop goede films kijken op me tv.

  17. #17

    Standaard

    Ik weet niet hoor, maar je bed en 2 tot 4 bioscoopstoelen gaan denk ik niet passen als ik de grootte van het kamertje goed begrijp.
    Helaas is je budget ook zo laag dat je het beste af bent met een grote TV, als je die er al voor kunt aanschaffen...
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  18. #18

    Standaard

    Ik ga een tweedehandse tv kopen ik zit te denken aan deze:Toshiba Projectie Tv 43/44 inch,zijn die goed?
    En me bed en bioscoopstoelen dat past wel
    En dan nog mooie boxjes en sfeerverlichting enz.

  19. #19

    Standaard

    Projectie TV lijkt me erg achterhaald, probeer een grotere plasma op de kop te tikken.
    Voor het geluid zou je op zoek kunnen naar zo'n (2e hands) Logitech setje, die wordt hier redelijk vaak door DVDProfilerFilmGek geadviseerd, maar ik weet niet precies welk type.
    Blijf het feit staan dat 400 euro wel een heel erg krap budget is voor bioscoopstoelen, TV, Geluid en sfeerverlichting.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  20. #20

    Standaard

    wat bedoelt u met achterhaalt?
    logitech setje?,welke precies?
    Ja het blijft krab maar het moet te doen wezen.
    En wat is goede en mooie sfeer verlichting?
    Ik dacht spotjes ofzo?

  21. #21

    Standaard

    ouderwets
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  22. #22

    Standaard

    Heb je een voorbeeld van dat setje?
    Iemand anders nog tips of?,het mooiste is als je het geluid overal om je heen hoort.

  23. #23

    Standaard

    Me laatste paar vragen zijn:

    Weten jullie nog goede merken/tv's met lekkere grote schermen(40"+).
    En HDMI wat doet dat precies,en zit dat op elke tv?
    En als ik speakers wil aansluiten,dan heb ik daar een versterker voor nodig toch?

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door chris_is back Bekijk bericht
    Me laatste paar vragen zijn:

    Weten jullie nog goede merken/tv's met lekkere grote schermen(40"+).
    En HDMI wat doet dat precies,en zit dat op elke tv?
    En als ik speakers wil aansluiten,dan heb ik daar een versterker voor nodig toch?
    Oei.....



  25. #25

    Standaard

    Ik ben vandaag naar de media markt geweest en kwam op deze led tv uit: Philips 22PDL4906H/12 LED TV 22 inch(56 centimeter),is dit een goede tv,en kan ik er me ps3,en laptop op aansluiten?,en speakers ook?

Pagina 1 van 8 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •