Pagina 4 van 8 EersteEerste 12345678 LaatsteLaatste
De resultaten 76 tot 100 van 194 worden weergegeven.
  1. #76

    Standaard

    50 inch HD Ready ... Waar je zo dicht gaat op zitten ? Dan was -rekening houdend met de prijs- die 40 inch Full HD van Samsung die je eerst zou nemen toch een veel betere keuze. Zoals ook werd aangegeven door verscheidene mensen. Ik keur de manier waarop sommige leden reageren niet goed, integendeel, maar ook ik kan met de beste wil oprecht niet begrijpen waarom je raad vraagt en daar uiteindelijk allemaal niets mee doet en eerlijk gezegd vreemde sprongen maakt ... Ik betreur het zelfs een beetje, tenslotte geef je zelf aan dat je met een beperkt budget zit en je had daar naar mijn mening meer kunnen uit persen.
    Laatst aangepast door Esteban : 12-01-2012 om 21:57

  2. #77

    Standaard

    geniet van je meubel en tv.
    voor een goede geluidset weet je mijn mening,
    koop geen in 1 alles ht set of hoe je die dingen ook noemt,
    maar ga sparen voor losse onderdelen zoals reciever en blurayspeler,
    ga goed kijken wat voor speakers je wilt hebben er is veel over te vinden en te lezen.
    bouw alles rustig op en je word beloond.
    geef je alles de tijd en doe je niets overhaast zoals pc speakers
    komt het helemaal goed.

  3. #78

    Standaard

    esteban op sommige punten geef ik je gelijk,maar ja haastige spoed is zelden goed

  4. #79

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Esteban Bekijk bericht
    50 inch HD Ready ... Waar je zo dicht gaat op zitten ? Dan was -rekening houdend met de prijs- die 40 inch Full HD van Samsung die je eerst zou nemen toch een veel betere keuze. Zoals ook werd aangegeven door verscheidene mensen. Ik keur de manier waarop sommige leden reageren niet goed, integendeel, maar ook ik kan met de beste wil oprecht niet begrijpen waarom je raad vraagt en daar uiteindelijk allemaal niets mee doet en eerlijk gezegd vreemde sprongen maakt ... Ik betreur het zelfs een beetje, tenslotte geef je zelf aan dat je met een beperkt budget zit en je had daar naar mijn mening meer kunnen uit persen.
    Vergis je niet al te snel in kijkafstanden, sommigen geven afstanden op waarbij je zelfs in een kasteel nog te kleine kamers hebt. Met Full HD zitten de meesten gewoon veel te ver van hun TV af en ze zouden in weze reeds genoeg hebben aan een HD ready. Nu bestaan er weer wel een hoop verschillen tussen de HD ready TV's onderling, ze hebben niet allemaal dezelfde resolutie, het model van de TS is er 1 met de laagste resolutie. Het zou met een kijkafstand van iets meer dan 2 meter wel moeten kunnen, dichterbij moet je niet gaan zitten. BTW met een 50inch Full HD zit je er dan al weer te ver vanaf, zodoende kan een HD Ready heel goed voldoen, hier een heel realistisch schema:




    Een inch weten we wel, we nemen voor het gemak 2,5 cm, voor een voet 30cm, als je dan in het schema kijkt valt het allemaal wel mee.

    Wel een beetje jammer...... ja voor iets meer geld was er ook een 50 inch Full HD te scoren, anderhalve geleden stuntte Wehkamp er nog mee en ging er hier op het forum iemand met een 50 inch Full HD van minder dan 500 euro vandoor.

    Geduld is een schone zaak, maar dat hebben we niet allemaal, toch heeft de TS er denk ik geen slechte TV aan als hij er minimaal 2 meter vanaf blijft. Ben ook benieuwd wat de TS er van vind en hoe de TV hem bevalt, denk dat hij er wel mee zal gaan gamen..... met enige voorzichtigheid is dat wel mogelijk.
    Have fun and enjoy your collection

  5. #80

    Standaard

    Hoe bedoel je met met enige voorzichtigheid is dat wel te doen?,met gamen?
    ik heb hem binnen,wat een ding,ik heb hem nog niet uit de doos,omdat ik me kamer ga verven en behang eraf ga halen.
    hdmi kabel van 3m ook binnen(gratis).
    Welke kleuren zou ik de 3 muren doen?


    foto's tv:

    http://www.mijnalbum.nl/Album=8Z8VJKDD
    Laatst aangepast door chris_is back : 13-01-2012 om 15:55

  6. #81

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door chris_is back Bekijk bericht
    Hoe bedoel je met met enige voorzichtigheid is dat wel te doen?,met gamen?
    ik heb hem binnen,wat een ding,ik heb hem nog niet uit de doos,omdat ik me kamer ga verven en behang eraf ga halen.
    hdmi kabel van 3m ook binnen(gratis).
    Welke kleuren zou ik de 3 muren doen?


    foto's tv:

    http://www.mijnalbum.nl/Album=8Z8VJKDD
    Met gamen uitkijken voor tellers en andere zaken die langdurig op 1 plek in beeld blijven staan!

    Mooi, binnen is binnen, lekker in de doos laten zitten, snel de boel schilderen en dan gaan klooien, of als je je niet kunt beheersen, gewoon uitpakken en vast proberen, maar als je gaat schilderen, eerst je TV afdekken. BTW, nooit je plasma neerleggen, ook niet als hij in de doos zit, plasma's altijd rechtop houden!

    Je maakt al net zulke mooie foto's als ik met m'n smartphone, al ik denk ik mijn phone een tikkie betere camera heeft

    Je behang eraf....... en dan schilderen waarop? op een stenen wand? op een vlakke ondergrond, of op bijvoorbeeld een nieuw behangetje met een reliëf en dat schilderen. Welke kleur, het is buiten dat je TV gaat kijken en gamen ook een slaapkamer, zou hem dan ook niet zwart schilderen. Midden tinten van grijs, groen,rood zijn slechts een voorbeeld, in weze kun je ieder kleur nemen, zorg dat het niet glimt, te donker maakt somber, te licht weerkaatst, nu die gulden middenweg vinden en dan zit je goed.

    Beste misschien aan HTip vragen, die weet er meer van dan ik, ik ben niet zo heel erg fanatiek en streng in de leer
    Have fun and enjoy your collection

  7. #82

    Standaard

    Haha,ja heb gewoon zo'n lg vieuwty geval mobiel
    maar ik snap je nog steeds niet met gamen?,tellers?.
    Oke,nja ik dacht dat hoe donker de omgeving hoe beter het beeld uitkomt,iemand tips?
    en ik heb 3 muren,1 voor waar de tv komt en twee zeiwanden,en daar komt verf op.
    Laatst aangepast door chris_is back : 13-01-2012 om 16:37

  8. #83

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door chris_is back Bekijk bericht
    Haha,ja heb gewoon zo'n lg vieuwty geval mobiel
    maar ik snap je nog steeds niet met gamen?,tellers?.
    Oke,nja ik dacht dat hoe donker de omgeving hoe beter het beeld uitkomt,iemand tips?
    en ik heb 3 muren,1 voor waar de tv komt en twee zeiwanden,en daar komt verf op.
    Voor de kleuren en details van muren moet je echt niet bij mij zijn, weet wel dat je muren een beetje vlak moeten zijn, anders zie je er alles op, vandaar dat je ook een reliëfbekang kunt nemen en dan deze in de gewenste kleur saust.

    Dacht dat ik mbt gamen toch wel duidelijk was...... tellers die de stand/score bijhouden, of andere gamehulpjes die constant op dezelfde plek in beeld blijven, deze kunnen dus inbranden, dat hoeft niet permanent te zijn en het inbranden wordt minder als hij ruim 200 uur heeft aangestaan/ingespeeld is.

    Ga maar eens googlen met de begrippen: plasma inbranden retentie
    Have fun and enjoy your collection

  9. #84
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Ik beantwoord je persoonlijk bericht even hier. Dan heeft iedereen er wat aan, of niet

    In de eerste posts op pagina 1 heb je geprobeerd om je uit te leggen wat kleur met het beeld doet. Hieronder staan een paar van mijn reacties...

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HTip Bekijk bericht
    De muur waarop je projecteert geeft een beter contrast (en dat is goed voor het beeld) als de muur een donkere kleur heeft. Hoeft niet perse zwart te zijn, maar dat is wel het beste. Hoe minder lichtreflectie in een ruimte hoe beter het beeld, dus bij voorkeur vanaf de kijkpositie naar voren zo donker mogelijk.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door HTip Bekijk bericht
    Het vlak waarop je moet projecteren moet inderdaad wit zijn. Maar het vlak eromheen liefst zo donker mogelijk, zodat je in het donker alleen het witte vlak van het scherm ziet. Wat de muren betreft, als een muur, vloer of plafond licht van kleur is, dan wordt licht van de beamer gereflecteerd wat een nadelig effect heeft op de beeldkwaliteit.
    Dit geldt ook voor een TV. Een lichte kleur achter de TV is niet aan te raden.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HTip Bekijk bericht
    Donkergrijs voor de zijmuren is prima. Heb ik ook.
    Je oorspronkelijke idee is dus prima! Eigenlijk moet je dit ook doen op de muur waar de TV komt te staan/hangen.
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  10. #85

    Standaard

    Oke bedankt voor de tip,het beste is dus eerst gewoon films en tv te kijken en naar 200 uur pas te gaan gamen?

  11. #86

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door chris_is back Bekijk bericht
    Oke bedankt voor de tip,het beste is dus eerst gewoon films en tv te kijken en naar 200 uur pas te gaan gamen?
    Afwisselend full screen films, en films met zwarte balken afspelen, dus niet 10 films met zwarte balke en maar 1 film die full screen is, al zou je rustig 2 a 3 films met zwarte balken achter elkaar moeten kunnen draaien. na een full screen film kun je ook rustig een paar uurtjes gaan gamen, maar doe dat zeker niet de hele dag, en zeker geen spelletjes met de meters constant op 1 plek.

    Zo.....nu ga ik zelf even genieten van mijn eigen setup.....
    Have fun and enjoy your collection

  12. #87

    Standaard

    Oke,ik denk dat ik dus alle kanten donker grijs ga maken!
    En wat is mooie/goede bioscoop/sfeer verlichting?

  13. #88

    Standaard

    Vergis je niet al te snel in kijkafstanden, sommigen geven afstanden op waarbij je zelfs in een kasteel nog te kleine kamers hebt. Met Full HD zitten de meesten gewoon veel te ver van hun TV af en ze zouden in weze reeds genoeg hebben aan een HD ready.
    Ik ben het daar niet noodzakelijk blindelings mee eens. Gedeeltelijk aan de hand van de gedeelde visie die ik daaromtrent kreeg van de vakman waarbij ik mijn exemplaar gekocht heb. Geen keten, maar een speciaalzaak die tot ver buiten de regio bekend staat om z'n vakmanschap en kennis van zaken. Er is -bij wijze van spreken- niets dat die beste man niet weet of kan. Om hem niet te misquoten, hij kan het nu eenmaal veel duidelijker uitleggen, zal ik er mij nogmaals op bevragen. Ik heb het daar ook ter plaatse aan den lijve kunnen ondervinden. Hij had het ook over twee verschillende (grote) merken die er een heel andere regel op nahielden, ook tijdens een presentatie (vakbeurs, niet voor particulieren), nav. het feit dat ik met een schema (ong. zoals door u geplaatst) kwam aanzetten. Mijn idee : Er zijn inderdaad heel wat (als waarheid aangenomen) misvattingen die de ronde doen betr. kijkafstanden ed. , laat ik het daar voorlopig even op houden.

    En bovenal uit eigen ondervinding; Een HD-ready met de vermelde kijkafstand ... daar gaan mijn wenkbrauwen van fronsen. Er moet op dat moment trouwens onderscheid gemaakt worden gemaakt tussen 'het maximale benutten' en 'het verschil kunnen waarnemen', imo.
    Laatst aangepast door Esteban : 14-01-2012 om 12:14

  14. #89

    Standaard

    Houden jullie maar erover op over de kijk afstand,ik vind het prima.
    Maar ik heb net 2 kleuren blaadjes meegekregen,die ik waarschijnlijk de drie muren ga verven.

    zie link

    http://www.mijnalbum.nl/Album=8Z8VJKDD

    de kleuren zijn wat lichter dan in werkelijkheid.
    de muur waar de tv komt word mat zwart en de andere twee die grijs achtig kleur.

  15. #90

    Standaard

    Kleuren waar je weinig verkeerd mee kan doen en die ik zelf ook heb (licht grijs en licht antraciet), het zal ongetwijfeld een mooie ruimte worden. Ik heb ook een accentkleur, maar dat is enkel aan te raden in grote ruimtes en (imo) wanneer je er met de rug naartoe zit, anders werkt dat niet bepaald rustgevend. De manier waarop je de twee kleuren toepast, lijkt me eveneens prima. Benieuwd naar 't resultaat.

  16. #91

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door chris_is back Bekijk bericht
    Houden jullie maar erover op over de kijk afstand,ik vind het prima.
    je zit op een forum met hobbyisten en professionals, waardeer het en leer er van

  17. #92

    Standaard

    Ja ik vind de kleuren zelf ook echt vet.
    Mooie combinatie.
    Maar ik kan aan deze 2 bioscoopstoelen komen:

    http://link.marktplaats.nl/517230577

    voor 75,00 inclusief verzending aan me huis,doen?

  18. #93

    Standaard

    Zelf zou ik dat nooit willen, omdat ik zelden goed zit in bioscoopstoeltjes, zeker niet voor lange duur. Maar indien je daar geen last van hebt, doen. Wel rekening mee houden dat je die moet gaan vastzetten ... een comfortabele tweezit van bij bv. Ikea geen oplossing? Lijkt me persoonlijk een betere optie op alle vlakken. Tenzij je natuurlijk echt gebrand bent op originele bioscoopzitjes.

  19. #94

    Standaard

    Nja ik vind bioscoopstoelen toch echt wel lekker zitten en wat hebben,ik maak ze vast op een plank,kleur hem oranje past bij me vloerbeddeking!
    Iemand nog ideeen voor sfeerverlichting?

  20. #95

  21. #96

  22. #97

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door chris_is back Bekijk bericht
    Nja ik vind bioscoopstoelen toch echt wel lekker zitten en wat hebben,ik maak ze vast op een plank,kleur hem oranje past bij me vloerbeddeking!
    Iemand nog ideeen voor sfeerverlichting?
    Als je moe bent zit iets gauw lekker, maar op de lange duur lijken het mij ondingen. Op een plankje vastschroeven........ ja ja, vergeet dat maar, dat flikkert binnen de korste keren achterover . Lekker bankje, kun je nog verplaatsen ook of een paar heerlijke relaxstoelen..... maar je bent zelf baas
    Have fun and enjoy your collection

  23. #98

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Esteban Bekijk bericht
    Ik ben het daar niet noodzakelijk blindelings mee eens. Gedeeltelijk aan de hand van de gedeelde visie die ik daaromtrent kreeg van de vakman waarbij ik mijn exemplaar gekocht heb. Geen keten, maar een speciaalzaak die tot ver buiten de regio bekend staat om z'n vakmanschap en kennis van zaken. Er is -bij wijze van spreken- niets dat die beste man niet weet of kan. Om hem niet te misquoten, hij kan het nu eenmaal veel duidelijker uitleggen, zal ik er mij nogmaals op bevragen. Ik heb het daar ook ter plaatse aan den lijve kunnen ondervinden. Hij had het ook over twee verschillende (grote) merken die er een heel andere regel op nahielden, ook tijdens een presentatie (vakbeurs, niet voor particulieren), nav. het feit dat ik met een schema (ong. zoals door u geplaatst) kwam aanzetten. Mijn idee : Er zijn inderdaad heel wat (als waarheid aangenomen) misvattingen die de ronde doen betr. kijkafstanden ed. , laat ik het daar voorlopig even op houden.

    En bovenal uit eigen ondervinding; Een HD-ready met de vermelde kijkafstand ... daar gaan mijn wenkbrauwen van fronsen. Er moet op dat moment trouwens onderscheid gemaakt worden gemaakt tussen 'het maximale benutten' en 'het verschil kunnen waarnemen', imo.
    Inderdaad bestaan daarover heel wat misvattingen, zo zitten mensen vaak veel te ver van hun Full HD af om nog alle details te kunnen zien, je hebt Full HD en daar hoort dan weer een max kijkafstand bij de maat van het scherm, ligt helaas aan onze ogen. Hoe lager de resolutie, hoe verder je in weze weg kunt gaan zitten, als je daar weer te dicht bij gaat zitten zou je de onderlinge pixels weer kunnen zien.

    Veel mensen letten meer op de afstand bank tot het kijkkastje en het kijkkastje is vaak aangeschaft omdat het niet te groot mag zijn van Mien of omdat het simpelweg niet teveel mag kosten, heeft bij de meesten niets te maken met een ideale kijkafstand
    Have fun and enjoy your collection

  24. #99

    Standaard

    de biosstoelen op een plankje vastschroefen zie ik ook niet zitten.
    heb zelf een rij van 3,maar de bouten waar de stoelen mee worden vastgemaakt zijn voor het leggen van de vloerbedekking al in het beton geboord.

  25. #100

    Standaard

    Hoe kan je "normaal" tv kijken,met de hdmi kabel?

Pagina 4 van 8 EersteEerste 12345678 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •