Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 86 worden weergegeven.

Discussie: welk tablet?

  1. #1

    Standaard welk tablet?

    ik zou graag een tablet willen kopen.
    hij zal voornamelijk gebruikt worden voor internet (hoef ik niet steeds meer naar de zolder)
    wat is de beste daarvoor?
    ik had de Samsung Galaxy Tab in gedachte?
    Five-Star Trader / SafeTrader
    934 trades (nog steeds 2de plaats in de traderslijst!!!)

  2. #2

    Standaard

    Ik heb de Archos 101, veel goedkoper (<200€) en doet precies wat hij moet doen voor internetten en emailen
    Bovendien kun je er ook films op kijken (handig op vakantie) en anders dan bij de iPad gewoon in breedbeeld en stereo (welke zot bedenkt dat je anno 2012 nog met een 4:3-scherm met mono-geluid kunt aankomen...). En dan heb je ook nog een usb-aansluiting en wordt flash ondersteund.

    Galaxy Tab is ook te duur.

    Bedenk dat de levensduur van die dingen 2 jaar is. Leuke gadgets, maar met een afschrijving die abnormaal hoog is.
    Goeie marketing, dat wel.
    Laatst aangepast door Oakey : 05-01-2012 om 22:38

  3. #3

    Standaard

    Ik zou iig iets van 10 inch nemen , heb zelf 7 en dat vind ik iets te klein.
    Voor boeken en strips is een 10 inch toch wel fijn.

    Verder heb ik er weinig kaas van gegeten en is mijn voorkeur wel android, maar dat is persoonlijk.

  4. #4

    Standaard

    Persoonlijk zeer goede ervaring met de Asus Eeepad Transformer! Met Android 3.2 erop en dit jaar nog een update naar Android 4.0. Erg veel waar voor je geld en uitgeroepen tot beste tablet van 2011.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door chev Bekijk bericht
    Ik zou iig iets van 10 inch nemen , heb zelf 7 en dat vind ik iets te klein.
    ja 10" was de bedoeling
    Five-Star Trader / SafeTrader
    934 trades (nog steeds 2de plaats in de traderslijst!!!)

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Bedenk dat de levensduur van die dingen 2 jaar is. Leuke gadgets, maar met een afschrijving die abnormaal hoog is.
    Goeie marketing, dat wel.
    meen je dat nou?
    maar 2 jaar?
    hoezo?
    Five-Star Trader / SafeTrader
    934 trades (nog steeds 2de plaats in de traderslijst!!!)

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Erg veel waar voor je geld en uitgeroepen tot beste tablet van 2011.
    waar vind ik dat terug?
    Five-Star Trader / SafeTrader
    934 trades (nog steeds 2de plaats in de traderslijst!!!)

  8. #8

    Standaard

    Op google.
    Zoek op 'Asus Eeepad Transformer beste tablet 2011'.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Op google.
    Zoek op 'Asus Eeepad Transformer beste tablet 2011'.
    Morgen komt de transformer Prime (opvolger) op de markt in Nederland. Ben ikzelf erg benieuwd naar. Anderzijds blijft de Transformer op de markt ook, dus zal die wel goedkoper gaan worden.

  10. #10

    Standaard

    De Prime heeft een Tegra 3 quad core processor. Dat is natuurlijk erg snel, voor zo'n tabletje! Daar kun je voorlopig wel mee vooruit.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  11. #11

    Standaard

    600€ voor een Prime...
    Ooit aan een netbook/notebook gedacht ? Meer waar voor minder geld, maar dus ook meer gewicht.
    Op de bank hangen = tablet
    Aan de keukentafel, eetkamer tafel of op schoot = netbook/notebook
    Het is een suggestie, doe wat jij wilt uiteraard
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  12. #12

    Standaard

    Op dit moment is de Blackberry Playbook een erg goed(kop)e oplossing:

    http://nl.shopblackberry.com/Product.../PRD-38548-007

    Voor €199 is er denk ik geen betere tablet te vinden op dit moment. Deze prijs is wel alleen nog voor vandaag (volgens mij zelfs nog maar een paar uur) en daarna gaat de prijs weer naar €299. Review:

    http://www.engadget.com/2011/04/13/b...aybook-review/
    Onkyo TX-SR607 Playstation 3 LG BD370 Cisco 8455dvb BK XLS200 DF 3xBose 301 (2x series V en 1x series II), 2xStudiocraft P2, 2xlogitech z-5400 Logitech Harmony 555

    Laatste blu-ray aankopen: Game of Thrones: Season 4, House of Cards: Season 1&2

  13. #13

    Standaard

    Ik heb er niet veel technische verstand van, maar de helderheid en scherpheid van een Ipad Apple is verbazingwekkend vergeleken met een Asus. Misschien ook niet de beste vergelijking.

    Ik zelf heb een een soort van Tablet maar dan als notebook namelijk de Toshiba Dynabook android; ontiegelijk snel en heeft ook geen laadscherm wat een normale laptop/notebook wel heeft. Ben van plan ooit in de toekomst misschien een tablet te halen.

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RobinB Bekijk bericht
    Ik heb er niet veel technische verstand van, maar de helderheid en scherpheid van een Ipad Apple is verbazingwekkend vergeleken met een Asus. Misschien ook niet de beste vergelijking.

    Ik zelf heb een een soort van Tablet maar dan als notebook namelijk de Toshiba Dynabook android; ontiegelijk snel en heeft ook geen laadscherm wat een normale laptop/notebook wel heeft. Ben van plan ooit in de toekomst misschien een tablet te halen.
    Ik heb de Apple iPad2 en de Asus Eeepad Transformer naast elkaar gezien. Asus met Android werkt naar mijn smaak veel en veel lekkerder/soepeler. Daarnaast zag ik geen verschil in beeldkwaliteit. De Asus heeft ook nog een gorillaglass op het display. Daar kun je een ui op snijden zonder dat je krassen krijgt. Als ik nu voor een tablet zou moeten kiezen zou ik voor de eerste Transformer gaan en even de prijs afwachten na de introductie van de Transformer Prime. Daarnaast heeft de Transformer een handige dockingstation in de vorm van een toetsenbord mét extra accu. Waardoor de accuduur zo'n 18 uur is geloof ik tijdens gebruik ervan.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  15. #15

    Standaard

    Haha bewijst al dat ik er geen technische kennis van heb..-)

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  16. #16

    Standaard

    maar is de levensduur van een tablet echt maar 2 jaar?
    Five-Star Trader / SafeTrader
    934 trades (nog steeds 2de plaats in de traderslijst!!!)

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jdjta Bekijk bericht
    Op dit moment is de Blackberry Playbook een erg goed(kop)e oplossing:

    http://nl.shopblackberry.com/Product.../PRD-38548-007

    Voor €199 is er denk ik geen betere tablet te vinden op dit moment. Deze prijs is wel alleen nog voor vandaag (volgens mij zelfs nog maar een paar uur) en daarna gaat de prijs weer naar €299. Review:

    http://www.engadget.com/2011/04/13/b...aybook-review/

    Ik dacht dat je met die blackberry ook een blackberry telefoon moest hebben om online te kunnen buiten huis.
    Maar weet niet of dat klopt.

    Een tijdje terug was daar iig sprake van, of van zoiets dergelijks.
    Toen dacht ik nog dan koop ik zeker geen blackberry.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mokka Bekijk bericht
    maar is de levensduur van een tablet echt maar 2 jaar?
    Wat is tegenwoordig nog wel langer hip? Begrijp me niet verkeerd, maar een laptop, tv, receiver, telefoon, etc zijn ook na 2 jaar verouderd... Maar een levensduur van is een beetje kort door de bocht. Zeker de wat betere tablets zullen nog wel enige tijd ondersteuning krijgen dmv softwareupdates. En een Transformer Prime bijvoorbeeld is nu het snelste van het snelste, maar dat is dat apparaat over een jaar vast niet meer....
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mokka Bekijk bericht
    maar is de levensduur van een tablet echt maar 2 jaar?
    Er zit vaak 1 a 2 jaar garantie op, ze kunnen veel langer meegaan maar dat is afwachten. De ontwikkelingen gaan dusdanig snel dat je tablet van nu over 2 jaar volgens de mode echt niet meer kan. Kijk naar telefoons, die dingen bellen na 2 jaar echt nog prima, maar al die randapparatuur die ze er in proppen is verouderd en daar durf je als technogeil persoon niet meer mee voor de dag te komen...
    Dus om de 2 jaar maar veel liever om de 2 maanden willen mensen weer het nieuwste van het nieuwste.
    Ik heb zelf een HP ipaq, ipod baksteen en een dumbphone van een eeuw geleden en die doen het nog prima.
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  20. #20

    Standaard

    En vergeet naast de hipheid de batterijlevensduur niet. Apple garandeert deze maar voor 1 jaar. En hij is niet te vervangen.

    De iPad bestaat nu twee jaar ofzo maar een iPad 1 heeft geen economische waarde meer nee. Vergelijkbaar met een 3G iPhone van 2 jaar oud. Kostte toen €600.
    Laatst aangepast door Oakey : 06-01-2012 om 23:57

  21. #21

    Standaard

    nou dan ga ik me geen tablet aanschaffen van 500 a 600 euro
    maar het merk ARCHOS is dat wat?
    of is het "goedkope rommel"?
    ben eigenlijk niet bekend met het merk...
    en welke zou ik dan moeten nemen?
    Five-Star Trader / SafeTrader
    934 trades (nog steeds 2de plaats in de traderslijst!!!)

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mokka Bekijk bericht
    nou dan ga ik me geen tablet aanschaffen van 500 a 600 euro
    maar het merk ARCHOS is dat wat?
    of is het "goedkope rommel"?
    ben eigenlijk niet bekend met het merk...
    en welke zou ik dan moeten nemen?
    Je moet ze eens gaan bekijken in een computerwinkel (die hebben de verschillende merken meestal wel op voorraad), die tablets gaan echt van €100-€800, hangt er echt af van wat je precies wilt, hoe snel, hoe hip, wel/geen 3G etc.

    Als je er lang mee wilt doen is een goede laptop of notebook meer waar voor je geld.

    Ik doe al bijna 6 jaar met mijn Acer laptop, heb die van XP geüpgrade naar Windows 7 en het geheugen een keer uitgebreid. Nog geen drang om een nieuwe te kopen. En voor op de bank en vakantie heb ik die 10" Archos, heel basic maar goed genoeg om te internetten en mee op reis te nemen. En voor Android zijn veel apps te vinden. Voor werk op reis heb ik dan nog een mini HP notebook. Die kan dan ook nog MS office enzo en weegt ook niks.
    Laatst aangepast door Oakey : 07-01-2012 om 14:43

  23. #23

    Standaard

    Ik heb even mogen spelen met een samsung galaxy tab 10.1(familielid heeft er een). Gewoon een prachtig ding. Lekker snel, mooi beeld, ligt lekker in de hand. Een van de betere op dit moment. Hij vondt toen hij voor de keuze stond dat android beter werkte dan Ios 5 van de ipad2.

  24. #24

    Standaard

    die blackberry kan toch alleen maar online via een blackberry telefoon? daarom wordt ie ook zo weinig verkocht.

    Ipad is zeker de makkelijkste in gebruik. Iedereen muppet kan ermee overweg en de accu van ongeveer een uur of 8 is ook fantastisch. Ik heb de iPad 1 en de accu gaat nog steeds zo'n 6/7 uur mee. Nadeel is een film erop zetten.

    Android ken ik niet, voordeel daarvan is dat ie flash afspeelt. Maar dat mis ik niet op de iPad.

    Economische levensduur is natuurlijk alleen van belang als je "bij de tijd" wilt blijven. Mijn iPad is nu misschien (geenidee) nog 100 euro waard ? maar aangezien ik 'm toch niet verkoop kan 't mij ook geen ene reedt schelen hoeveel die nog waard is. Hij doet het prima dus zie geen reden tot vervanging.
    Who put this thing together? Me, that's who! Who do I trust? Me!

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door le-nnart Bekijk bericht
    Ik heb de iPad 1 en de accu gaat nog steeds zo'n 6/7 uur mee.
    Dat valt me niet tegen! Hoelang heb je hem als ik vragen mag? En gebruik je hem veel?

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •