De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Verkeerde instelling?

    Zojuist heb ik een Home Theater System van Philips (HTS3520) gekocht om aan te sluiten aan mijn tv (Samsung Syncmaster 2270HD) Daarbij heb ik een HDMI-kabel gekocht.

    Als ik de tv-instelling voor geluid op externe boxen zet, ziet hij mijn theater system niet... ook niet als ik als source Aux instel in de philips, ook niet als ik de tv op source 'extern' of hdmi zet, de tv vindt de dvd-speler gewoon niet....

    Een scart-aansluiting lukt ook niet... Het geluid van de dvd-speler doet het wel prima met cd's...

    Op mijn vorige philips-systeem had ik op de afstandsbediening twee losse knoppen voor zowel tv als aux, maar hier niet, kan het daar aan liggen?

    Ik snap er niets meer van!

  2. #2

    Standaard

    niemand die het begrijpt..??

  3. #3

    Standaard

    Waarschijnlijk beschikt de HTS niet over ARC(Audio Return Channel) en moet je nog een kabel van de TV naar de HTS plaatsen.
    Philips kennende beschikt de HTS alleen over een coaxiale digitale ingang en Samsung kennende beschikt de TV alleen over een optische digitale uitgang.
    Dan blijven er 2 mogelijkheden over:
    1. Aansluiten via rood/witte tulp kabels(analoog)
    2. Omvormer optisch digitaal naar coaxiaal digitaal

    Let op: ik heb niet de gebruiksaanwijzingen opgezocht of ik gelijk heb met mijn aannames.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Waarschijnlijk beschikt de HTS niet over ARC(Audio Return Channel) en moet je nog een kabel van de TV naar de HTS plaatsen.
    Philips kennende beschikt de HTS alleen over een coaxiale digitale ingang en Samsung kennende beschikt de TV alleen over een optische digitale uitgang.
    Dan blijven er 2 mogelijkheden over:
    1. Aansluiten via rood/witte tulp kabels(analoog)
    2. Omvormer optisch digitaal naar coaxiaal digitaal

    Let op: ik heb niet de gebruiksaanwijzingen opgezocht of ik gelijk heb met mijn aannames.
    Goedkoopste Philips setje, zelfs niet 1 digitale ingang, enkel 1 analoge ingang. ARC zeker niet met een DVDspeler aan boord, en HDMI 1.3.

    De TV is een omgebouwde PC monitor met TV tuner, optisch uit geen analoog uit, heb het niet uitgespit, maar er zit volgens mij op die PC monitor geen scart aansluiting.

    Enkel een koptelefoon uitgang aangetroffen, daar kan dan via een verloopje wel de audio van afgehaald worden om aan het setje te geven, mooi zal het nooit gaan klinken.....

    minijack naar tulp en dan is het in dit geval nog af te wachten of het een stereominijack of monominijack is....

    Als we uitgaan van stereo dan wordt het dit kabeltje:



    de kop kost het je ook niet:

    http://www.allekabels.nl/Jack-Kabels...ulp-Kabel.html

    Sterkte voor de TS
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •