De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Oplichterij die printer cartridge heet

    Mijn ouwe vertrouwde HP all-in-one deed het van de week opeens niet meer.
    Volgens de software was er een niet origineel HP cartridge geplaatst, onzin de cartridge zat er al enkele maanden in en is een originele HP.

    Ik maar bellen, 1e vraag ": meneer wat is de houdbaarheidsdatum van uw cartridge " uhhhh waar vindt ik die? "achterop" mijn antwoord, er staat een datum 2011/09/16 aaha meneer, uw printer heeft via de chip de cartridge geblokkeerd om de kwaliteit te waarborgen. PARDOn? gaat mijn printer bepalen of de print kwaliteit nog in orde is?

    HP: jazeker meneer, om optimale kwaliteit te waarborgen worden bij bepaalde printers de cartridges automatisch geblokkeerd wanneer de datum verstreken is.

    Nu wil ik een Canon gaan kopen, heeft canon ook deze onzin?
    Who put this thing together? Me, that's who! Who do I trust? Me!

  2. #2

    Standaard

    Ja, waarschijnlijk wel.
    Zo goed als iedere printer heeft dit. En vaak heeft niet alleen de inkt maar ook de printer zelf een houdbaarheid. Zoals bij een telefoon de batterij er mee ophoudt is het bij printers een zelfmoordchip die een foutcode genereert die de printer onbruikbaar maakt. Dit vanwege de inktopvang sponsjes die theoretisch vol kunnen raken waardoor de kwaliteit achteruit kan gaan. Fabrikanten hebben liever een slechte reputatie vanwege slechte hardware dan vanwege slechte printkwaliteit. Veel mensen denken bij een kapotte printer "Oh, nou ja, ik had hem al 3 jaar, kan gebeuren."
    Daarom is het big business om gehackte cartridges te verkopen, of navulcartridges. Het grote probleem is dat dit met mindere inkt en onder slechtere omstandigheden gebeurt waardoor er daadwerkelijk verstoppingen in de printkoppen komen en je printer echt naar de knoppen gaat.
    Dus de les ? Koop niet teveel reserve cartridges en niet te grote.
    Op m'n werk hadden we 3 reserves per kleur van 120 euro per stuk...2 kon je er per kleur uiteindelijk weggooien, oops!
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  3. #3

    Standaard

    Vreemd.
    Ik heb ook een HP, cartridge heeft een vervaldatum april 2010, maar nooit een melding gehad.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  4. #4

    Standaard

    Ik heb het gelukkig ook niet op mijn Canon, voor sommige is die datum echt een waarschuwing, geen wet
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  5. #5

    Standaard

    Gewoon even naar de printshop gaan, die kunnen de chip op je cartridge resetten. Zo heb ik al jaren een Canon printer met cartridges die ik laat navullen; geen probleem. Wel moet je het bij een goede printshop doen die de chip van de cartridge na het vullen even test. En ik print nogal weinig, maar zelfs nog nooit last van verstoppingen oid. Zo blijf je die cartridge oplichting voor.... Dan is het ook niet zo erg als de printer na 3 jaar ermee kapt, want dan koop je voor 50 euro een nieuwe; en ga je vervolgens lekker door met de navulcartridges. Zo naaien ze je geen oor aan...

  6. #6

    Standaard

    Bij mijn Epson tot nog toe nergens last van...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  7. #7

    Standaard

    Inmiddels via een reset de cartridge weer werkend gekregen, ik vraag me wel af zodra ik de printer weer aan de PC hang, blokkeert ie dan niet meteen weer?
    Who put this thing together? Me, that's who! Who do I trust? Me!

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •