Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 63 worden weergegeven.

Discussie: samsung 6-serie

  1. #1

    Standaard samsung 6-serie

    Hallo,

    Ik sta op het punt een nieuwe tv aan te schaffen.
    Eigenlijk heb ik grotendeels mijn keuze al gemaakt, ... alleen heb ik nog een klein twijfelpuntje en vraag.
    Ik zou dus gaan voor de Samsung UE55D6500 of de UE55D6200. Ik heb de specs daarvan even met elkaar vegeleken en het enige merkbare verschil is volgens mij dat de 6500 400Hz heeft, terwijl de 6200 op 200Hz draait.
    Nu zit er tussen die twee wel een prijsverschil van ongeveer 300 euro. Nu stel ik mij de vraag : is die ene factor echt dat prijsverschil waard.

    Heeft iemand enige ervaring hiermee?
    Alvast bedankt.

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tarzanneke Bekijk bericht
    Hallo,

    Ik sta op het punt een nieuwe tv aan te schaffen.
    Eigenlijk heb ik grotendeels mijn keuze al gemaakt, ... alleen heb ik nog een klein twijfelpuntje en vraag.
    Ik zou dus gaan voor de Samsung UE55D6500 of de UE55D6200. Ik heb de specs daarvan even met elkaar vegeleken en het enige merkbare verschil is volgens mij dat de 6500 400Hz heeft, terwijl de 6200 op 200Hz draait.
    Nu zit er tussen die twee wel een prijsverschil van ongeveer 300 euro. Nu stel ik mij de vraag : is die ene factor echt dat prijsverschil waard.

    Heeft iemand enige ervaring hiermee?
    Alvast bedankt.
    Ik heb geen ervaring met deze beide toestellen, maar toen ik ruim 2 jaar geleden onze LCD bestelde(heb ondertussen een plasma erbij) had ik diezelfde afweging ook, ben toen gegaan voor de zogenaamd mindere, was tevens de meest populaire en geloof me ik zag het verschil niet tussen de meer Herz en de minder Herz, geld bespaard en net zo gelukkig.

    Had je nog plasma overwogen? Heeft 3D nog enige betekenis voor je of heb zoiets van......nou laat maar?
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Tja, 3D is toch wel een optie die ik er zou willen bijnemen.
    Van de andere kant, ik ga eerlijk zijn : plasma heb ik helemaal niet in overweging genomen, gewoon door het feit dat iedereen dat afraadde. Waarom weet ik eigenlijk niet, maar om die reden ben ik wel automatisch naar LED tv's gaan kijken. Ben ook ondertussen al eens gaan piepen in Saturn, keuze genoeg daar natuurlijk, maar heb eigenlijk geen halt gehouden bij een plasma.
    Voor mezelf ook had ik altijd het idee, misschien is dat heel verkeerd, dat plasma's de flatscreens waren van de vorige eeuw, totaal verouderd dus.

  4. #4

    Standaard

    Sommige bedrijven(Japanse) hebben al aangekondigd met plasma te stoppen!

    De nieuwe series lcd tv's zijn op zijn minst net zo goed als een plasma. OLED lcd tv is nog stukken beter.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door tarzanneke Bekijk bericht
    Tja, 3D is toch wel een optie die ik er zou willen bijnemen.
    Van de andere kant, ik ga eerlijk zijn : plasma heb ik helemaal niet in overweging genomen, gewoon door het feit dat iedereen dat afraadde. Waarom weet ik eigenlijk niet, maar om die reden ben ik wel automatisch naar LED tv's gaan kijken. Ben ook ondertussen al eens gaan piepen in Saturn, keuze genoeg daar natuurlijk, maar heb eigenlijk geen halt gehouden bij een plasma.
    Voor mezelf ook had ik altijd het idee, misschien is dat heel verkeerd, dat plasma's de flatscreens waren van de vorige eeuw, totaal verouderd dus.

  5. #5

    Standaard

    Er zit nog een ander verschil, de 6500 heeft een smallere omlijsting. Maar dat is dan het uiterlijk, is ook 2 cm momder breed.
    Ik weet dit, ondat ik dezelfde toestellen overweeg in 40 inch formaat.
    Hoewel ik ook de 6320 uit deze serie op het oog heb, prijsverschil met de 6200 is 20 cent. Ach, en daar valt overheen te komen.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Sommige bedrijven(Japanse) hebben al aangekondigd met plasma te stoppen!

    De nieuwe series lcd tv's zijn op zijn minst net zo goed als een plasma. OLED lcd tv is nog stukken beter.
    Ik weet niet waar je deze wijsheden allemaal vandaan hebt, maar dacht dat je zelf nog steeds voor een CRT zit en niet helemaal op de hoogte bent van de ontwikkelingen

    Het Japanse bedrijf dat gestopt is met plasma, is Pioneer geweest, Pio heeft zijn kennis verkocht aan Panasonic. Ook Philips was reeds gestopt met Plasma TV's. Blijven er 3 over, en deze 3 fabrikanten brengen nog steeds nieuwe modellen op de markt: Panasonic(de enige japanner) LG en Samsung(beiden koreanen)

    LCD is leuk voor een kleine TV en als je wat groter wil en niet de hoofdprijs wilt betalen, dan is plasma een aanrader, ook met 3D.
    Beide systemen hebben voors en tegens, heb hier zelf 4 systemen, LCD XRD-projectie(55inch), LCD(55inch), LCD met led(37inch) en een plasma(3D met 63inch) Vind persoonlijk de plasma het fijnst kijken, is moeilijk uit te leggen, heel rustig aan de ogen, natuurlijke kleuren, lijkt minder zuurstokachtig dan LCD dat wat harder overkomt. Een ieder moet gewoon kiezen wat hij zelf prettig vind, hier voldoet de 55inch gewone LCD ook erg goed. Plasma is iets minder helder dan een LCD, al zullen de 3D modellen helderder zijn dan de gewone plasma modellen, dit om het verlies van de brillen te kunnen compenseren.

    Dan heb je het weer over OLED...... nou, vertel mij maar eens even waar ik dat betere dan even kan op halen in 55inch en wat het kost

    Zo..... wanneer ga je eindelijk zelf eens om? of wacht je dat die oude CRT van je van ellende uitelkaar valt of ontploft?
    Have fun and enjoy your collection

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tarzanneke Bekijk bericht
    Tja, 3D is toch wel een optie die ik er zou willen bijnemen.
    Van de andere kant, ik ga eerlijk zijn : plasma heb ik helemaal niet in overweging genomen, gewoon door het feit dat iedereen dat afraadde. Waarom weet ik eigenlijk niet, maar om die reden ben ik wel automatisch naar LED tv's gaan kijken. Ben ook ondertussen al eens gaan piepen in Saturn, keuze genoeg daar natuurlijk, maar heb eigenlijk geen halt gehouden bij een plasma.
    Voor mezelf ook had ik altijd het idee, misschien is dat heel verkeerd, dat plasma's de flatscreens waren van de vorige eeuw, totaal verouderd dus.

    Ik ga niet zeggen dat je een plasma moet nemen, deze uitgerijpte techniek kent nog steeds heel veel liefhebbers van natuurlijk en rustig beeld, hoger stroomverbruik en nog een kleine kans op inbranden als je er heel verkeerde dingen mee doet.

    Je wilt voor een 55inch LCD met LED aandrijving gaan, mooi maatje

    Deze modellen kunnen ook 3D weergeven, dus ook die wens wordt dan vervult. Verschillen tussen de 2, behalve het uiterlijk dan, zullen dan ook wel de mogelijkheden zijn.

    Zou ook eens een plasma bekijken, maar er zeker geen nemen als je er niet achter staat, plasma is voor de liefhebbers
    Have fun and enjoy your collection

  8. #8

    Standaard

    Dat betere kun je ophalen bij LG voor zo'n 6000 euro. En ja, dit jaar nog.

    Dacht dat je alles al wist.

    De verhouding plasma tegenover lcd is erg laag. En ja, dat komt omdat de laatste generaties lcd net zo goed zijn als plasma of beter en niet de lasten hebben van plasma!

    Dat jij je plasma aankoop moet verdedigen vind ik prima, maar plasma is al voorbij gestreefd door lcd en oled.

    Wat voor een onzin is dat plasma beter zou zijn voor grotere tv's? Zover mijn kennis rijkt, vreet plasma veel meer stroom naar grootte dan lcd.

    Led lcd's van 40 inch of groter zitten nog maar op zo'n 100 watt! Kom daar maar eens voor bij plasma die zeker het dubbele of meer opslokt!

    Trouwens, crt is nog steeds onovertroffen ten aanzien van kleurweergave. Hier kan plasma ook niet tegenop.
    Ik kan wel merken dat jij niet dagelijks professioneel met kleur bezig bent.

    Ik hoor de mensen nog zeggen, die bij mij komen een filmpje kijken, goh wat heb jij een erg mooi beeld. Mooi helder en erg mooie kleuren. Vooral mensen met plasma en lcd...


    De tv's van het jaar 2011 zijn geen plasma's maar top end lcd tv's met led backlight. Sony en samsung. Ook in amerika is de tv van het jaar een samsung 8000.


    So much for your wisdom.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Ik weet niet waar je deze wijsheden allemaal vandaan hebt, maar dacht dat je zelf nog steeds voor een CRT zit en niet helemaal op de hoogte bent van de ontwikkelingen

    Het Japanse bedrijf dat gestopt is met plasma, is Pioneer geweest, Pio heeft zijn kennis verkocht aan Panasonic. Ook Philips was reeds gestopt met Plasma TV's. Blijven er 3 over, en deze 3 fabrikanten brengen nog steeds nieuwe modellen op de markt: Panasonic(de enige japanner) LG en Samsung(beiden koreanen)

    LCD is leuk voor een kleine TV en als je wat groter wil en niet de hoofdprijs wilt betalen, dan is plasma een aanrader, ook met 3D.
    Beide systemen hebben voors en tegens, heb hier zelf 4 systemen, LCD XRD-projectie(55inch), LCD(55inch), LCD met led(37inch) en een plasma(3D met 63inch) Vind persoonlijk de plasma het fijnst kijken, is moeilijk uit te leggen, heel rustig aan de ogen, natuurlijke kleuren, lijkt minder zuurstokachtig dan LCD dat wat harder overkomt. Een ieder moet gewoon kiezen wat hij zelf prettig vind, hier voldoet de 55inch gewone LCD ook erg goed. Plasma is iets minder helder dan een LCD, al zullen de 3D modellen helderder zijn dan de gewone plasma modellen, dit om het verlies van de brillen te kunnen compenseren.

    Dan heb je het weer over OLED...... nou, vertel mij maar eens even waar ik dat betere dan even kan op halen in 55inch en wat het kost

    Zo..... wanneer ga je eindelijk zelf eens om? of wacht je dat die oude CRT van je van ellende uitelkaar valt of ontploft?
    Laatst aangepast door hstadman : 09-01-2012 om 08:32

  9. #9

    Standaard

    Plasma is voor de liefhebbers. Dacht dat de echte liefhebbers een dikke 4k beamer in huis hebben van duizenden euro's.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Ik ga niet zeggen dat je een plasma moet nemen, deze uitgerijpte techniek kent nog steeds heel veel liefhebbers van natuurlijk en rustig beeld, hoger stroomverbruik en nog een kleine kans op inbranden als je er heel verkeerde dingen mee doet.

    Je wilt voor een 55inch LCD met LED aandrijving gaan, mooi maatje

    Deze modellen kunnen ook 3D weergeven, dus ook die wens wordt dan vervult. Verschillen tussen de 2, behalve het uiterlijk dan, zullen dan ook wel de mogelijkheden zijn.

    Zou ook eens een plasma bekijken, maar er zeker geen nemen als je er niet achter staat, plasma is voor de liefhebbers

  10. #10

    Standaard

    Een factor die eventueel ook wel een beetje zou kunnen spelen, is de grootte.
    Bij plasma is de meerprijs voor een 60inch dan echt wel beperkt.
    Bij Led gaat het toch ineens over een serieus verschil tussen de 55 en de 60 inch.

  11. #11

    Standaard

    Ik ben nu nog maar eens naar Saturn gaan zien ... maar ja, hoe meer ge dat allemaal bekijkt, hoe meer twijfels ge krijgt. Dus ik moet maar eens gaan beslissen, anders komt het er nooit van.
    Wat ik wel wil zeggen of vragen : heeft er iemand ervaring met de Toshiba Regza-serie?
    Ik moet zeggen : op het eerste zicht staan die blijkbaar ver boven alle andere uit qua beeldscherpte. Dat had ik echt nog nooit gezien. De rest komt gewoon niet in de buurt. Het enige probleem daar was : de courante maten zaten qua prijs ongeveer hetzelfde dan de andere merken, alleen die die ik zou willen, de 55 inch dus, stond 5500 euro geprijsd ... en dat is natuurlijk ver boven wat ik er voor wil geven.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Dat betere kun je ophalen bij LG voor zo'n 6000 euro. En ja, dit jaar nog.

    Het slap ouwehoeren ben je helaas nog steeds niet afgeleerd, en ja dit jaar nog, dat is nog steeds niet helemaal zeker en als het al komt dan wordt het ook nog eens mondjesmaat, Ook ook over de prijzen zijn helemaal geen zekerheden af te roepen, daar heb je NU dus helemaal niets aan.

    Dacht dat je alles al wist.

    Ja dus, maar wat heb ik aan jouw praatjes als het er nog steeds niet is, het nog steeds niet bekend is wat het echt gaat kosten en wat echt de beeldkwaliteit is en hoe betrouwbaar de techniek zal zijn, een techniek die zich in de praktijk bij dagelijks gebruik nog niet heeft bewezen. In het verleden heb je al vaker lopen bazelen over geweldige technieken, technieken die de winkel nooit gehaald hebben. We gaan pas over Oled praten als het ook daadwerkelijk betaalbaar voor ons beschikbaar komt, en dat is het nu niet, de kleine prutschermpjes laat ik buitenbeschouwing, ik ga niet op een postzegel formaat naar een film zitten kijken.


    De verhouding plasma tegenover lcd is erg laag. En ja, dat komt omdat de laatste generaties lcd net zo goed zijn als plasma of beter en niet de lasten hebben van plasma!

    Dat jij je plasma aankoop moet verdedigen vind ik prima, maar plasma is al voorbij gestreefd door lcd en oled.

    Ik hoef mijn plasma aankoop niet te verdedigen, ik dring het niemand op, ik heb 4 verschillende technieken in huis, de 5e techniek - daar waar jij nog steeds naar kijkt, de achterhaalde techniek die CRT heet heb ik al weer een paar jaar geleden gratis weggeven Plasma voorbij gestreefd door Oled, man man man, dat is een toekomstvisie, maar nu absoluut een lulverhaal, al mag dat van mij in de toekomst best waarheid worden, een 4K Oled scherm dat heel betaalbaar in de winkel staat. Helaas voor mij en jou, het is NU geen realiteit.


    Wat voor een onzin is dat plasma beter zou zijn voor grotere tv's? Zover mijn kennis rijkt, vreet plasma veel meer stroom naar grootte dan lcd.

    Aangezien je nog steeds voor zo'n ouderwets achterhaalde kleine CRT lekker stroom zit te vermotten, zal ik er maar niet vanuit gaan dat je kennis uit eigen ervaring komt...... en zich nog steeds beperkt tot enkel CRT, dus veel kennis kan het niet zijn
    Plasma, lekker stroom laten vreten, al is het al veel minder dan de vroegere plasma modellen. LCD was mooi voor de kleinere TV's , dat was vroeger al het geval, plasma voor de grotere TV's, ook al altijd het geval geweest. LCD's zijn pas groter verkrijgbaar geworden om de concurrentie met plasma aan te kunnen, in den beginne waren grote LCD schermen behoorlijk aan de mep, heden ten dage zijn ze zeer betaalbaar. Zo heeft plasma nog geprobeerd om kleiner te gaan dan 40/42inch om een stukje van de boerenkneuter markt mee te nemen, maar dat is nooit echt een succes geworden, de 37inch modellen zijn nu helemaal niet gangbaar meer en waren ook nooit echt populair.


    Led lcd's van 40 inch of groter zitten nog maar op zo'n 100 watt! Kom daar maar eens voor bij plasma die zeker het dubbele of meer opslokt!

    Denk je nu echt dat een liefhebber van goede beeldkwaliteit wakker ligt als hij aan het einde van de avond 2 dubbeltjes meer electra moet betalen dan zijn LCD buurman , dat stroomverbruik is wel zo'n dooddoener, maar zuinige apen die zich niet eens willen verwennen met een nieuwe techniek zullen daar wel gevoelig voor zijn, zonde toch om zo'n oude CRT bak de deur uit te donderen.

    Trouwens, crt is nog steeds onovertroffen ten aanzien van kleurweergave. Hier kan plasma ook niet tegenop.
    Ik kan wel merken dat jij niet dagelijks professioneel met kleur bezig bent.

    Ja..... dream on.... dream on, lekker bij het grof vuil langs blijven gaan, kun je je schuur er mee volgooien, CRT, zuinig in gebruik, grote schermen, lichtgewicht, hoge resolutie......Oeps, niet dus Maar die kleuren..... die maken alles goed, dream on dream on.....natuurlijk is iedere nederlander elke dag professioneel met kleur bezig, en daarom staan er nog volop van die beeldbuisgevallen in de winkel

    Ik hoor de mensen nog zeggen, die bij mij komen een filmpje kijken, goh wat heb jij een erg mooi beeld. Mooi helder en erg mooie kleuren. Vooral mensen met plasma en lcd...

    Jezus, dat klinkt alsof opa zit te mijmeren over vroeger, vroeger toen de stoomtrein nog reed


    De tv's van het jaar 2011 zijn geen plasma's maar top end lcd tv's met led backlight. Sony en samsung. Ook in amerika is de tv van het jaar een samsung 8000.

    Elk jaar winnen er weer TV's prijzen, nu weer eens een LCD met LED, over een aantal jaren weer andere technieken, en zeker als zij een uitstekende beeldkwaliteit met een laag energieverbruik weten te combineren, dat is overal, ook de autoindustie is al jaren op die toer Nu kan die TV wel gewonnen hebben, maar er zit ook een behoorlijk prijskaartje aan, denk dan ook niet dat ie ooit bij jou thuis zal staan


    So much for your wisdom.
    Jouw wijsheid is gelukkig niet de mijne

    Komop Harry, je loopt nu al jaren en jaren te wachten op zogenaamd de betere technieken en ondertussen zit je weg te kwijnen achter een ouderwets aquarium dat bergen stroom vreet in verhouding tot het zeer kleine beeldformaat, een resolutie heeft die een belediging is voor de ogen en al lang achterhaald is. Dan ga je anderen adviseren op een manier zoals je zelf al jaren bezig bent, je verwijst ze naar technieken die er nog niet zijn....... maar ze zijn wel het beste, ja ja ja, zo lust ik er nog wel een paar. Jouw wijsheid...... wordt dan ook wel eens boerenwijsheid genoemd.

    Hier heb ik er nog een paar voor jou:

    http://www.speciaal-voor-jou.com/boerenwijsheden.html
    Have fun and enjoy your collection

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tarzanneke Bekijk bericht
    Ik ben nu nog maar eens naar Saturn gaan zien ... maar ja, hoe meer ge dat allemaal bekijkt, hoe meer twijfels ge krijgt. Dus ik moet maar eens gaan beslissen, anders komt het er nooit van.
    Wat ik wel wil zeggen of vragen : heeft er iemand ervaring met de Toshiba Regza-serie?
    Ik moet zeggen : op het eerste zicht staan die blijkbaar ver boven alle andere uit qua beeldscherpte. Dat had ik echt nog nooit gezien. De rest komt gewoon niet in de buurt. Het enige probleem daar was : de courante maten zaten qua prijs ongeveer hetzelfde dan de andere merken, alleen die die ik zou willen, de 55 inch dus, stond 5500 euro geprijsd ... en dat is natuurlijk ver boven wat ik er voor wil geven.
    Heel slechte TV's worden er niet gemaakt, al is er wel een duidelijk verschil in beeldkwaliteit te zien tussen de goedkoopste en de duurste modellen.

    Toshiba is in nederland niet een echt grote speler op TV gebied en 5500 euro zou mij ook te gortig zijn voor een TV, veel te gortig. BTW, in de winkel uitkijken voor verkooptruckjes, de TV die ze het liefst kwijt willen staat in de Demo stand opvallend te zijn

    Als je voor echt groot wil, dan zou ik de 64inch plasma van Samsung ook eens aanzien, heb hem zelf nog steeds niet in het wild gezien, zouden ze hem in de winkel ophangen, kom ik kijken..... was ie al weer verkocht. Wat je zelf ook al op het oog had, dat zijn leuke modellen voor een heel nette prijs, mijn LCD zat dacht ik anderhalf a twee jaar geleden nog rond de 2000 euro, nu zijn ze nog weer mooier en uitgebreider geworden voor een lager bedrag, ze worden steeds betaalbaarder voor een grotere groep

    Denk dat je er wel uitkomt, haastige spoed is zelden goed en in het voorjaar is wel eens wat leuks voor weinig te bemachtigen, velen zitten krap en de winkels moeten toch ook eten

    Denk dat je in een heel gunstige tijd aan het rond kijken bent voor een nieuwe TV, ben benieuwd waar je voor gaat
    Have fun and enjoy your collection

  14. #14

    Standaard

    heb dit allemaal even doorgelezen zeker met het verschil tussen lcd en plasma.
    heb zelf de 8000 serie van samsung gehad,2 zelfs,
    was een led lcd van 5000 euro en krijg er nog nachtmerries van
    allemaal clouding en banding,in de woonkamer staat nu een philps 7000 serie ook led lcd brrrrr weer hetzelfde,kijk hier zelf toch weinig op anders was hij al lang weer weg.
    in what hiffi word de panasonic plasma tot beste tv benoemd van 2011.
    video test total schrijft als je de stroomkosten van een plasma tegenover lcd berekent ben je 10 euro meer kwijt in het jaar maar is het zeker waard.
    heb nu zelf een samsung plasma en kan eigenlijk helemaal niets vinden waar ik mij aan stoor.
    zou zeker ook eens naar een plasma gaan kijken.

  15. #15

    Standaard

    Ik heb dus al veel toestellen gaan bekijken, dus nu ook plasma's en ... ik ga eerlijk zijn : ze zijn allemaal, of toch bijna allemaal, heel goed. Zoals al gezegd : slechte maken ze blijkbaar niet meer.
    Nu moet ik wel zeggen : ik heb op dit forum al enorm veel bijgeleerd, vooral op audiovlak. Hartelijk dank daarvoor.
    En het valt mij dus wel op dat de 'gevestigde waarden' hier bijna unaniem voor plasma gegaan zijn, dus dan trek ik mijn conclusie dat daar wel degelijk enige vorm van voordeel moet aan zijn.

  16. #16

    Standaard

    @ Tarzanneke,

    Neem je tijd om en beslissing te nemen, lees gerust enkele andere topics door en tracht omheen alle oude discussies te lezen op zoek te gaan naar argumenten. Ik heb er meer dan een half jaar over gedaan om een keuze te maken en heb me dat nog geen seconde beklaagd.

    Vrienden en kennissen waren me reeds voor en hadden een LCD, Samsung 46". Op dat moment een van de best beoordeelde en vrij dure modellen. Op 't eerste zicht was dit een prima beeld, tot we in verduisterde omstandigheden keken. Zwart was geen zwart (mijn persoonlijk stokpaardje) en er was sprake van clouding, een énorm storend probleem. Z'n kleinere LG LCD op de bijkamer vertoonde dezelfde mankementen. Onlangs heeft die Samsung het laten afweten en is hij voor 'n zeer recente (alles behalve goedkope) Samsung LED gegaan, opnieuw dezelfde opmerking : Zwart is geen zwart. Ook niet na een professionele kalibratie. En het lijkt bij momenten wel alsof 't een lichtbak is waar achter 't scherm opzij een paar TL-lampen branden. Ook bij scènes waarbij donker en licht elkaar in beweging afwisselden, leek er steeds een waas rondom de lichte objecten aanwezig.

    Hij was tegen plasma, vanwege geruchten dat het een verouderd iets zou zijn, maar toen hij mijn scherm kwam bekijken kwam hij tot de conclusie dat hij die optie maar beter niet uitgesloten had.

    Wat betreft plasma, je ziet het verkeerd. Zet het verhaal dat het een verouderde technologie is gewoon opzij. Meer nog : Plasma is een doorontwikkelde technologie. Dat is geen andere benadering, dat is een feit. Trouwens, zouden vooruitstrevende merken als Panasonic nog jaarlijks zoveel geld pompen in deze technologie en presenteren als hun paradepaardje? Think about it.

    De redenen waarom ik bij plasma terecht gekomen ben, meerbepaald Panasonic, uit eigen ondervinding : Zwartwaarde. Daar hecht ik énorm veel belang aan. Ik moet nog steeds de eerste TV bij iemand anders tegenkomen die zelfs in verduisterde ruimte pikzwart toont en daar ook zo vlot mee omgaat bij bewegende scènes. Anderzijds : Wit. Mij is het vooral opgevallen bij bv. "Ice Age". Terwijl talloze schermen (zelfs LED van Panasonic) 5 verschillende soorten wit weergeven als één en dezelfde tint, toont de plasma variaties wit. Dit was echter niet het geval bij de Samsung plasma die ik eerst op 't oog had. Verder : Geen clouding, geen bonding. Vlotte overgangen, Persoonlijk ervaar ik het persoonlijk ook als 't meest rustige beeld om naar te kijken, ik durf het vergelijken met een digitale bioscoopervaring. Een LED komt me veel te opdringerig over, onnatuurlijk zelfs. In de winkel vallen die zaken wegens allerlei factoren niet op, maar eens voor je neus in de livingruimte ...

    Wat betreft het verbruik, ik probeer zelf ook zo zuinig mogelijk door het leven te gaan. Maar mag je bezuinigen op kwaliteit? Het uiteindelijke verschil komt in het slechtste geval bij recente toestellen ongeveer neer op 1,50 € per maand. (Beroepsgebonden mag ik mij wagen aan die uitspraak) Is dat een reden om een uitstekende kandidaat links te laten liggen? Nu zie ik mezelf best wel als een gierig persoon als het op luxegoederen aan komt, maar er zijn grenzen.

    En alvorens er een vracht aan negatieve commentaar komt, want dat blijkt zowat de trend : Dit is mijn persoonlijke ervaring. Het enige dat ik hier doe is ze delen met de beste bedoelingen. Ik wens de topicstarter geen keuze op te dringen en ben van mening dat hij of zij mag, neen moet, gaan voor een LCD of LED indien die technologie de voorkeur geniet. Het blijft hoe dan ook een uiterst persoonlijke keuze.

    PS : Staar je niet blind op woorden als Hz, de hoogste getallen zijn het leven in geroepen om mee uit te pakken, maar hebben inhoudelijk niets te betekenen. Dit zal geen merkbaar verschil maken.

    PS 2 : Ook ik twijfelde (geheel onterecht) aan plasma vanwege allerlei geruchten, maar heb uit eigen ervaring geleerd dat ik mijn vooroordeel al veel eerder opzij had moeten zetten. En inderdaad, enkele gevestigde waarden (die daadwerkelijk met argumenten naar voor komen) hadden dat al lang bevestigd.

  17. #17

    Standaard

    je hebt dit mooi verwoord
    wil wel even een kantteking maken dat mijn plasma de samsung ps 64 d 8000 niets onderdoet aan de laatste topmodellen van panasonic.
    ze zitten op een gelijke kwaliteit met zwartwaarde enz.
    het is niet om dat ik hem heb maar kan je zo een aantal reviews geven als het moet.
    het model voor de mijne werd vorig jaar getest als beste plasma van 2010.
    panasonic of samsung leveren alle 2 goede plasma s tv s.
    het is maar net waar je voorkeur naar uit gaat.

  18. #18

    Standaard

    Ik ben het daar niet volledig mee eens, gezien ikzelf het design van een Samsung een pák knapper vond en uiteindelijk toch voor Panasonic ben gegaan vanwege het verschil in beeld, hoewel beide dezelfde opstelling hadden. Maar goed, inderdaad, je kan weinig misdoen wanneer je voor 'n Samsung-plasma gaat, sowieso prima keuze. Ik ben dan ook 'n pietje precies als het over de beeldweergave gaat.

    Knap toestel btw, Jamie.

  19. #19

    Standaard

    dank je
    een pietje precies ben ik ook zeker,kijk maar op mijn topic red cinema.
    ik bedoelde ook met alle 2 kun je goed uit de voeten en blijf erbij met de laatste modellen zit gewoon weinig verschil tussen panasonic en samsung.

  20. #20

    Standaard

    Ja, de kogel is door de kerk. Ik heb een beslissing genomen en ben gegaan voor de Samsung PS59D550.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tarzanneke Bekijk bericht
    Ja, de kogel is door de kerk. Ik heb een beslissing genomen en ben gegaan voor de Samsung PS59D550.
    Lijkt mij heel veel TV voor een heel nette prijs. Ben benieuwd hoe hij je bevalt, laat maar weten als je hem een weekje hebt ingespeeld, ben echt benieuwd
    Have fun and enjoy your collection

  22. #22

    Standaard

    goede keus
    mooi dat je er goed over hebt nagedacht,zal je geen spijt van krijgen

  23. #23

  24. #24

    Standaard

    Hoi mensen,

    Ik heb mijn nieuw toestel nu een dag of vijf in gebruik en ik heb er echt maar één woord voor : SUBLIEM.
    Dat ze voor zulke prijs deze fantastische kwaliteit kunnen leveren ... echt top.
    Wanneer ik hem voor het eerst inschakelde en de basis setup deed, viel ik al achterover. Dat was dus nog zonder digitale beelden, en zulke scherpte van analoge beelden had ik nog nergens gezien.
    En ik moet jullie natuurlijk wederom bedanken, omdat ik door jullie de overstap gemaakt heb naar plasma. Zoals ik al zei kwam dat voordien zelfs niet in mijn gedachten op.

    Bedankt jongens.

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tarzanneke Bekijk bericht
    Hoi mensen,

    Ik heb mijn nieuw toestel nu een dag of vijf in gebruik en ik heb er echt maar één woord voor : SUBLIEM.
    Dat ze voor zulke prijs deze fantastische kwaliteit kunnen leveren ... echt top.
    Wanneer ik hem voor het eerst inschakelde en de basis setup deed, viel ik al achterover. Dat was dus nog zonder digitale beelden, en zulke scherpte van analoge beelden had ik nog nergens gezien.
    En ik moet jullie natuurlijk wederom bedanken, omdat ik door jullie de overstap gemaakt heb naar plasma. Zoals ik al zei kwam dat voordien zelfs niet in mijn gedachten op.

    Bedankt jongens.
    Dank voor je berichtje, graag gedaan vriend

    Ben blij dat onze hints je gedachten van enkel LCD toch ook hebben kunnen openstellen voor plasma. Nog blijer wordt je dan ook als het als zeer positief wordt ervaren en het ook daadwerkelijk voldoet.

    Nu maar hopen dat je TV ook wil blijven meewerken aan deze goede start en zijn best zal blijven doen
    Have fun and enjoy your collection

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •