Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 35 van 35 worden weergegeven.
  1. #26

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    Klopt, maar dat was omdat ik er van uitging dat mijn oude HDMI kabel het probleem gaf, want daarmee had ik dezelfde problemen. Maar beide kabels geven hetzelfde probleem.


    Ja, heb die instellingen zojuist nog gecontroleerd en die staan op auto.


    Nee, dat is het probleem, mijn oude BD speler is volledig dood...
    Ben je er al achter wat het probleem is?
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    Klopt, maar dat was omdat ik er van uitging dat mijn oude HDMI kabel het probleem gaf, want daarmee had ik dezelfde problemen. Maar beide kabels geven hetzelfde probleem.


    Ja, heb die instellingen zojuist nog gecontroleerd en die staan op auto.


    Nee, dat is het probleem, mijn oude BD speler is volledig dood...
    Dan ook eens op de hand, onder afspelen, met de setup eea veranderen/aanpassen en kijken hoe dan het beeld van de beamer reageert.
    Have fun and enjoy your collection

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Ben je er al achter wat het probleem is?
    Nope. De flitsen zijn er nog steeds, maar hebben verder gelukkig weinig invloed, dus daar kan ik nog mee leven. Het vervormen van blu-rays doet ie 1 op de 5 schijfjes of zo en dan moet ik hem stop zetten, waarna hij het daarna meestal gewoon doet. Ik vind dit nog steeds erg vreemd, vooral omdat ik er met de vorige beamer letterlijk nooit last van heb gehad, dus het lijkt me nog steeds vreemd dat het aan de Oppo ligt.

    Punt is ook dat ik mijn firmware van de Oppo niet kan updaten, omdat ie avi files die in 4:3 zijn dan gesqueezed weergeeft. Dit schijnt een bekend probleem te zijn met de firmware updates, maar is nog nooit opgelost door Oppo geloof ik en is voor mij geen optie aangezien ik nogal veel 4:3 avi's kijk.

    Maar het grootste deel van de tijd doet alles het zonder problemen en dan is het beeld echt waanzinnig
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Dan ook eens op de hand, onder afspelen, met de setup eea veranderen/aanpassen en kijken hoe dan het beeld van de beamer reageert.
    Ik heb hier redelijk wat mee zitten spelen, maar ik begrijp niet goed wat je bedoelt? Waar zou ik dan op moeten letten?
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  6. #31
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Het veranderen van beeldformaat komt puur van de Beamer af. Die weet dan even geen raad met de opdrachten die hij krijgt van de Oppo. Waarschijnlijk gaat om dezelfde reden de handshake af en toe mis. (flitsen) Het kan zomaar aan de combinatie liggen. In de zin van dat een andere bdspeler of weer een andere Beamer het probleem niet geeft. En als er dan geen firmware is voor de Beamer zal het lastig worden. Uiteraard is de eerste optie om alle beeldverbeteraars en automatische opties uit te zetten in de Beamer en de Oppo op passthrough, source direct oid te zetten. De discussie van een duurdere hdmi kabel blijft een lastige, waarbij het moeilijk aantoonbaar is dat de één beter is dan de andere. De goedkopere kabel kan ook gewoon stuk zijn of een slecht contact maken. Wel mag je er vanuit gaan dat een duurdere kabel zorgvuldiger vervaardigd is. Tenzij er een GSM mast op je dak staat zouden storingen bijna niet van invloed mogen zijn.. Foutcorrectie die in tegenstelling tot pc aansluitingen niet aanwezig zijn is ook niet zaligmakend. Over het algemeen krijg een weergever voldoende signaal en beeld, of te weinig en geen beeld. Krijg je blokjes dan zit je zeg maar in de schemerzone (the twilight zone) Succes...
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 09-02-2012 om 18:46
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  7. #32

    Standaard

    Ik weet niet of je de beamer nieuw of 2e hands bij een dealer vandaan hebt, anders zou je met hen contact op kunnen nemen, want het lijkt dan aan de beamer te liggen of iig de combi beamer/Oppo.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Het veranderen van beeldformaat komt puur van de Beamer af. Die weet dan even geen raad met de opdrachten die hij krijgt van de Oppo. Waarschijnlijk gaat om dezelfde reden de handshake af en toe mis. (flitsen) Het kan zomaar aan de combinatie liggen. In de zin van dat een andere bdspeler of weer een andere Beamer het probleem niet geeft. En als er dan geen firmware is voor de Beamer zal het lastig worden. Uiteraard is de eerste optie om alle beeldverbeteraars en automatische opties uit te zetten in de Beamer en de Oppo op passthrough, source direct oid te zetten.
    Ik heb geprobeerd om de Oppo op source direct te zetten, maar dan gaat beweging bij DVD's niet altijd helemaal soepel en schokt het soms, dus dat heb ik maar weer terug gezet.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    De discussie van een duurdere hdmi kabel blijft een lastige, waarbij het moeilijk aantoonbaar is dat de één beter is dan de andere. De goedkopere kabel kan ook gewoon stuk zijn of een slecht contact maken. Wel mag je er vanuit gaan dat een duurdere kabel zorgvuldiger vervaardigd is. Tenzij er een GSM mast op je dak staat zouden storingen bijna niet van invloed mogen zijn.. Foutcorrectie die in tegenstelling tot pc aansluitingen niet aanwezig zijn is ook niet zaligmakend. Over het algemeen krijg een weergever voldoende signaal en beeld, of te weinig en geen beeld. Krijg je blokjes dan zit je zeg maar in de schemerzone (the twilight zone) Succes...
    Als ie gaat vervormen, dan komen er ook altijd blokjes in beeld.


    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Ik weet niet of je de beamer nieuw of 2e hands bij een dealer vandaan hebt, anders zou je met hen contact op kunnen nemen, want het lijkt dan aan de beamer te liggen of iig de combi beamer/Oppo.
    Ik heb hem nieuw gekocht, maar het kan niet aan de beamer zelf liggen, aangezien degene die ik eerst gekregen had soms niet aan ging en ik die terug heb gestuurd en nu dus een nieuw exemplaar heb gekregen. Beide geven exact dezelfde problemen (behalve dan dat die er nu staat iedere keer gewoon aan gegaan is ), dus het zal wel iets in de combinatie Epson/Oppo zijn want ik kan me niet voorstellen dat ik twee keer een defecte Epson krijg. Maar daarmee zit ik ook direct in dat onduidelijke gebied, aangezien Epson naar de Oppo zal gaan verwijzen en andersom als ik contact ga opnemen. Ik heb weinig zin in dat doorverwijs spel om eerlijk te zijn en daarom had ik ook gehoopt dat iemand me hier kon helpen.

    Ik heb me ook min of meer neergelegd bij de situatie zoals ie nu is, misschien dat ik ook nog tegen een oplossing aan loop, maar in principe werkt alles op wat kleine vervelende probleempjes na. In ieder geval iedereen bedankt voor het meedenken en mocht iemand een oplossing hebben voor het probleem, dan hoor ik het graag!
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  9. #34
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Bij source direct zou je eigenlijk geen jutter mogen verwachten, tenzij de beamer zelf nog wat met dat signaal doet of het in de bron zelf zit. Pal Dvd's worden versneld om van die 24fps second naar 25fps met een multipliër naar 50fps. zonder één frame steeds vast te houden. Dat vasthouden van die dubbele frame valt dus vooral op bij pannings. BD's met een origineel 24fps spoor geven veelal jutter als de juiste stand niet is gekozen of als de tv alleen 50/60hrz ondersteund.

    Maar of ik je daar mee verder help?

    Wat de verbinding betreft: HDMI blijft een beetje onstabiel qua standaard en interpetatie. HDCP, EIDID informatie uitwisselen. Handshake issues... Het blijft allemaal software en is soms toch niet zo compatibel. Lees een chelloo forum er maar eens op na. Het apparaat is technisch niet stuk, maar het zou zomaar een bug kunnen hebben. Wie weet komt er nog een update. Toch is Oppo redelijk consequent met updates, maar wellicht neemt dat af bij oudere modellen. Weet niet hoe dat Bij Epson gaat!

    En hiermee help ik je ook niet echt verder!

    Ik zat nog te denken aan een foute hdmi poort, maar las dat je er eigenlijk alweer vrede mee had!
    Dan maakt het verder ook niet zoveel uit!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  10. #35

    Standaard

    Kortom, eigenlijk zou je of de beamer of de oppo eens moeten vervangen door iets anders om te testen waar het aan ligt. Eigenlijk, om alles uit te sluiten, zelfs beide. Misschien is het toevallig de combinatie (het kan) of misschien is er toch iets anders aan de hand.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •