Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 35 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard HDMI kabel over afstand van meer dan 10m

    Wijze heren,

    ik denk dat de vraag wel eens voorbij is gekomen, maar ik kon zo gauw niets vinden.

    Ik ben van plan mijn woonkamer te versieren (anderen zouden zeggen ontsieren ) met een beamer en projectiescherm. Qua bekabeling richting de beamer kom ik uit op zo'n 12m kabel.

    Franklin Presentations adviseerde mij een dure Audioquest Pearl Kabel van €165.

    Mijn argument ("een HDMI kabel doet het of doet het niet, dus een goedkope is ook goed") was volgens hem waar bij kabels met een korte afstand.

    Heeft de verkoper gelijk of volstaat een goedkope HDMI kabel?

    Qua budgt scheelt het me namelijk een goede 100 euro!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  2. #2

    Standaard

    Hoi Coen,

    het hoeft zeker geen dure kabel te zijn, ik heb 1,5 jr geleden ook HDMI kabels gekocht tot CA. € 60,00 voor 5 meter lang, maar....

    dit onderwerp is ook al eens bij Radar of Kassa geweest, en uit de test bleek dat..het NIET nodig is om hele dure kabels aan te schaffen, dus je kunt ook goedkopere nemen als je dat wilt.

    Misschien kun je deze test ook op internet terug zoeken...ik wens je veel succes hierbij...

    Groetjes langejan

  3. #3

    Standaard

    Gewoon een goedkope kopen..........duurdere zijn niets beter.

  4. #4

    Standaard

    Mijn angst is alleen dat als het bedrijf de spullen komt ophangen en beeld niet 100% is zij zullen verwijzen naar de kabel die ik niet bij hun gekocht heb. Lastig lastig dus!!!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  5. #5

    Standaard

    Ik heb zelf de beamer aan een 15 meter kabel hangen. Had eerst ook een goedkope kabel van König, maar daar viel af en toe het beeld mee weg.
    Zo'n kabel van 165 euro lijkt me inderdaad overdreven. Maar een kabel van 3 tientjes is ook niet goed.
    Speakers: KEF HTS6001 + Paradigm CC-270 + KEF KHT2005.2 + Polk Audio RM3300 + KEF PSW 1000.2
    Versterker: Onkyo TX-NR656 / TV: LG OLED55C6V / Speler: LG UBK90 / Blu-ray's: 1010 / 4K UHD: 187

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Mijn angst is alleen dat als het bedrijf de spullen komt ophangen en beeld niet 100% is zij zullen verwijzen naar de kabel die ik niet bij hun gekocht heb. Lastig lastig dus!!!
    Hebben zij geen goedkopere kabel dan Coen?
    Overigens ga dan ik zeker een keer op je uitnodiging in om een film te komen kijken op van die mooie spullen
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  7. #7

    Standaard

    Franklin raadt mij deze aan: http://www.franklin.nl/pages/consume...dmi-12-0-m.asp

    Maar €165 is niet niks...
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  8. #8

    Standaard

    Dat is hun goedkoopste HDMI kabel van 12 meter, de boeven...

    Kun je met verplaatsen niet iets met die van 10 meter van 67 euro Coen?
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Mijn angst is alleen dat als het bedrijf de spullen komt ophangen en beeld niet 100% is zij zullen verwijzen naar de kabel die ik niet bij hun gekocht heb. Lastig lastig dus!!!
    Dan kan je nog altijd tijdens de test je speler even vlak bij de projector houden met een kabeltje van 1m. Discussie in ieder geval beslecht.

  10. #10

    Standaard

    Met korte kabels kun je cheap gaan, maar voor 12 meter zou ik het niet wagen. Heb zelf ook wel een chaptjoy van 15 meter gebruikt en dat was een ramp, groene blokjes ruis etc. Nee, doe jezelf een plezier en neem die kabel ondanks de prijs. Krijg je nooit spijt van. Ikzelf heb een 8 meter Chord silver plus. Geen nano seconde spijt van gehad ondanks de hoge prijs. chord silver plus
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  11. #11

    Standaard

    De blokjes van Alwin klinkt eerder als een bandbreedte probleem. Want HDMI werkt wel of niet en nooit half. Het is en blijft een digitaal signaal en als je toch bezig bent neem dan gewoon lekker cat 5 daar heb ik nooit problemen mee gehad.

  12. #12

    Standaard

    Dat lijkt verdacht veel op de kabel die ik dus eerst had, van Köning. Want ook ik had eerste de goedkoopste kabel besteld bij Azerty.
    Nou, zelfs op 720p wist 'ie het beeld niet vast te houden. Het ging dus af en toe op zwart.

    @Coen P: Koop dus wel degelijk een iets duurdere kabel. Misschien ook v1.4 voor de zekerheid i.v.m. de bandbreedte die dus blijkbaar op langere afstanden sterk verminderd.
    Speakers: KEF HTS6001 + Paradigm CC-270 + KEF KHT2005.2 + Polk Audio RM3300 + KEF PSW 1000.2
    Versterker: Onkyo TX-NR656 / TV: LG OLED55C6V / Speler: LG UBK90 / Blu-ray's: 1010 / 4K UHD: 187

  13. #13

    Standaard

    http://www.allekabels.nl/HDMI-1.4-ka...gh-speed).html

    of deze:

    http://www.allekabels.nl/HDMI-1.4-ka...gh-speed).html

    Als het kabeltje het onverhoopt niet mocht doen, kun je altijd nog de versterker:

    http://www.allekabels.nl/HDMI-Versterkers/1784/1062373/HDMI-1.3b-Versterker.html

    erbij kopen, blijft het altijd nog voordeliger dan die hele dure kabel van 165 euro
    Have fun and enjoy your collection

  14. #14

    Standaard

    Ik heb nu een Supra HDMI 12 meter kabel aan mijn Epson hangen. Ben er prima tevreden over. Kost wel rond de € 179,- ja..
    Heb zelf nog wel een Profigold 10 meter in de aanbieding. Mocht je interesse hebben zie dit topic
    HT opstelling: Philips 42PFL6007H; Epson TW1000; Onkyo TX-NR808; Onkyo Dv-BD507; AC Ryan Playon HD 2; Humax 5050C; TMA Twister 8000; TMA compact 10

  15. #15

    Standaard

    Normaliter is er voor korte HDMI kabels niet veel verschil. Toch had mijn zwager problemen met het beeld van zijn popcorn, wat bleek te liggen aan de 2 meter kabel van de bouwmarkt.

    Voor 12 meter is het echter een heel ander vehaal. Ik heb zelf ook (eigenwijs) een paar 12 meter kabels gehad. Veel stortingen, de beamer die niet wou syncen of beeld verloor. Na 120 Euro aan niet werkende kabels te hebben uitgeven, ben ik op de Supra HF-100 overgestap. Deze is ook niet goedkoop, maar werkt tenminste !

    btw marmitek heeft een HDMi naar HDMI die over ethernet werkt. Kun je met een Cat-5 kabel een hele afstand overbruggen.
    Rotel RSP-1098/RB-991THX/RB-985MKII THX, Marantz UD8004, Popcornhour, Pioneer KRL-37V, Themescene HD80/1080DLP, Jmlab Electra 906.

  16. #16

    Standaard

    Geen idee of dit het juiste topic is, maar ik zit met het volgende:

    heb mijn Epson HD ready beamer onlangs ingeruild voor een Epson Full HD, maar ik krijg nu telkens bij het opstarten van iedere blu-ray van die rare gekleurde flitsen tussen de verschillende menu's door. Verder tijdens het afspelen geeft het overigens helemaal geen problemen, maar soms trekt ie bepaalde blu-rays ook volledig uit verband. Als ik de blu-ray speler (Oppo BD 83) uit en aan zet doet ie het daarna meestal wel overigens, hoewel die flitsen altijd blijven.

    Zou dit aan de kabel kunnen liggen? Ik had een relatief goedkope HDMI kabel van de Mediamarkt waar mijn vorige beamer altijd zonder problemen mee gewerkt heeft en die heb ik inmiddels vervangen door zo'n Audioquest Pearl HDMI die Coen aangeraden werd, maar die geeft exact hetzelfde probleem. De kabel is overigens maar vijf meter, dus niet nodeloos lang.

    Dit is overigens mijn tweede full HD beamer, met de vorige was ook nog iets anders mis en die heb ik terug gestuurd en ik heb een nieuw exemplaar terug gekregen. Beide exemplaren geven diezelfde nare flitsen.

    Iemand enig idee waar dit aan kan liggen en hoe ik het kan verhelpen? Ik ben overigens nogal een noob op het gebied van dit soort zaken, dus graag in begrijpelijk Nederlands
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  17. #17

    Standaard

    Waarschijnlijk gebeurt er dan iets met de HDMI verbinding(HDMI handshake wordt dan opnieuw gemaakt), omdat er iets veranderd in de zin van uitvoer van resolutie en/of audioformaat. Bij mij wordt het beeld even zwart en zie ik op de reciever dat er even geen verbinding is tussen de speler en de reciever.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Waarschijnlijk gebeurt er dan iets met de HDMI verbinding(HDMI handshake wordt dan opnieuw gemaakt), omdat er iets veranderd in de zin van uitvoer van resolutie en/of audioformaat. Bij mij wordt het beeld even zwart en zie ik op de reciever dat er even geen verbinding is tussen de speler en de reciever.
    Maar is daar iets aan te doen?

    Op zich zou ik daar nog mee kunnen leven, aangezien het verder geen invloed heeft, maar die blu-rays die soms volledig verkeerd worden weergegeven zijn een stuk vervelender
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    Maar is daar iets aan te doen?
    Als het hetzelfde is als wat ik bedoel denk ik van niet.

    Hoe heb je je Oppo naar de reciever via HDMI en dan naar de TV/beamer via HDMI? En welk type Oppo heb je ook al weer?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    Op zich zou ik daar nog mee kunnen leven, aangezien het verder geen invloed heeft, maar die blu-rays die soms volledig verkeerd worden weergegeven zijn een stuk vervelender
    Dat klinkt niet goed, wat gebeurt er dan en heb je voorbeeld titels?
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Als het hetzelfde is als wat ik bedoel denk ik van niet.

    Hoe heb je je Oppo naar de reciever via HDMI en dan naar de TV/beamer via HDMI? En welk type Oppo heb je ook al weer?
    Hier ben je me al weer kwijt Ik heb een rechtstreekse HDMI aansluiting tussen de Oppo en mijn beamer. Het enige wat ik verder nog aangesloten heb op de Oppo is mijn receiver, maar die regelt alleen het geluid via een digitale aansluiting en heeft dan toch verder geen invloed op het beeld neem ik aan?

    Ik heb de Oppo BD 83 overigens.

    Dat klinkt niet goed, wat gebeurt er dan en heb je voorbeeld titels?
    Het beeldformaat wordt compleet uit zijn verband getrokken, zodat de waarschuwingen in het begin maar half in beeld komen, net als de film zelf alsof ie een verkeerd signaal doorgeeft of zo. En het punt is dat het bij iedere titel kan gebeuren en exact dezelfde titels de volgende keer zonder problemen afspelen. Er lijkt totaal geen logica in te zitten.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    Hier ben je me al weer kwijt Ik heb een rechtstreekse HDMI aansluiting tussen de Oppo en mijn beamer. Het enige wat ik verder nog aangesloten heb op de Oppo is mijn receiver, maar die regelt alleen het geluid via een digitale aansluiting en heeft dan toch verder geen invloed op het beeld neem ik aan?
    Je beantwoord toch de vraag
    De reciever heeft er dan iig niets mee te maken en ik wilde het type Oppo weten als je reciever er wel 'tussen' had gezeten, maar dat maakt nu niets uit.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    Het beeldformaat wordt compleet uit zijn verband getrokken, zodat de waarschuwingen in het begin maar half in beeld komen, net als de film zelf alsof ie een verkeerd signaal doorgeeft of zo. En het punt is dat het bij iedere titel kan gebeuren en exact dezelfde titels de volgende keer zonder problemen afspelen. Er lijkt totaal geen logica in te zitten.
    Dit heb ik alleen bij Alien en dat zit in de software v/d spelers van Philips.
    Dit lijkt me een probleem v/d Oppo. Heb je een mogelijkheid om de Oppo op een TV of monitor met HDMI aan te sluiten om te testen of het aan de speler ligt? Of natuurlijk een andere BD speler aan de beamer.

    Zo op een afstand denk ik dat het de Oppo is en dan hoop ik dat je hem in NL hebt aangeschaft en nog garantie hebt.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Dit heb ik alleen bij Alien en dat zit in de software v/d spelers van Philips.
    Dit lijkt me een probleem v/d Oppo. Heb je een mogelijkheid om de Oppo op een TV of monitor met HDMI aan te sluiten om te testen of het aan de speler ligt? Of natuurlijk een andere BD speler aan de beamer.

    Zo op een afstand denk ik dat het de Oppo is en dan hoop ik dat je hem in NL hebt aangeschaft en nog garantie hebt.
    Maar dat lijkt me redelijk vreemd aangezien het uitsluitend is met mijn nieuwe beamer. Met mijn vorige beamer heeft dezelfde Oppo 1.5 jaar zonder enig probleem gewerkt en zodra ik de nieuwe beamer aansluit, geeft hij ineens het probleem. Het lijkt me dus niet dat het probleem bij de Oppo zelf zit, maar iets in het signaal tussen de Oppo en de beamer.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    Maar dat lijkt me redelijk vreemd aangezien het uitsluitend is met mijn nieuwe beamer. Met mijn vorige beamer heeft dezelfde Oppo 1.5 jaar zonder enig probleem gewerkt en zodra ik de nieuwe beamer aansluit, geeft hij ineens het probleem. Het lijkt me dus niet dat het probleem bij de Oppo zelf zit, maar iets in het signaal tussen de Oppo en de beamer.
    Het is bij een nieuwe beamer, heb ik niet goed onthouden, wel dat je een nieuwe HDMI kabel hebt aangeschaft...
    Weet je of de resolutie in de Oppo wel goed staat? Omdat je voorheen met een HD ready beamer keek. Dus het liefst op automatisch en anders op 1080p24, mits de beamer dat aankan natuurlijk, maar dat verwacht ik wel.

    Heb je toevallig nog een andere BD speler of een laptop met een HDMI aansluiting, dan kun je daar nog wat mee experimenteren/uitsluiten.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Het is bij een nieuwe beamer, heb ik niet goed onthouden, wel dat je een nieuwe HDMI kabel hebt aangeschaft...
    Klopt, maar dat was omdat ik er van uitging dat mijn oude HDMI kabel het probleem gaf, want daarmee had ik dezelfde problemen. Maar beide kabels geven hetzelfde probleem.

    Weet je of de resolutie in de Oppo wel goed staat? Omdat je voorheen met een HD ready beamer keek. Dus het liefst op automatisch en anders op 1080p24, mits de beamer dat aankan natuurlijk, maar dat verwacht ik wel.
    Ja, heb die instellingen zojuist nog gecontroleerd en die staan op auto.

    Heb je toevallig nog een andere BD speler of een laptop met een HDMI aansluiting, dan kun je daar nog wat mee experimenteren/uitsluiten.
    Nee, dat is het probleem, mijn oude BD speler is volledig dood...
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    Ja, heb die instellingen zojuist nog gecontroleerd en die staan op auto.
    Dan kun je nog kijken wat er gebeurt als je die vast op 1080p24 zet(en evt. op andere resoluties) en ik weet niet of je nog wat in de beamer kunt instellen wat betreft resolutie.

    Heb je wel de nieuwste software/firmware op de speler en de beamer staan?
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •