De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Compleet weggeblazen door Magnat MA-400/800

    Ben vrij en was net even wezen schoppen bij de MM voor een blu-ray schijfje. Laat ik nu net tegen een Magnat MA-800 Stereo "Hybride" buizenversterker aanlopen met JBL ES80 eraan. Kolere wat kwam daar een goed geluid uit zeg en ben compleet verbaasd, zo mooi geluid. Was niet meer weg te slaan bij deze combinatie.

    Iemand hier bekend met deze versterker van Magnat en wat zijn de ervaringen voor de rest.

    Groet Alberto
    Laatst aangepast door Alberto : 21-01-2012 om 11:39

  2. #2

    Standaard

    Ik denk dat je de MA 400 bedoelt. De MA 800 is in Nederland niet of moeilijk verkrijgbaar en daar komt nog eens bij dat de reviews van dit model alleen in het Engels en Duits te vinden zijn. Waarom dit model niet/moeilijk in Nederland verkrijgbaar is, heeft volgens mij te maken met de prijs van dit toestel (ongeveer €1000) en de behoefte die er voor dit soort toestellen in deze prijsklasse is.

    De MA 800 ziet er ook iets anders uit dan de MA 400 nl. zo:

    http://alatest.co.uk/reviews/receive...3-67803398,86/
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 20-01-2012 om 13:25
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Hoi Gerco,

    Ja, ik zie het en begin nu ook te twijfelen. Zal proberen even het topic titel aan te passen.

    Maar de MA-400 is veel zwakker dan de MA-800 en dan met die JBL ES80 eraan?

    Ooh, zie net dat ik de topic titel niet aan kan passen.

    Nou ja, hij is in ieder geval in Nederland wel te bestellen, ondanks dat de reviews niet in onze moedertaal zijn.

    http://www.correct.nl/artikel.php?SU...t&ARTNR=468939
    Laatst aangepast door Alberto : 20-01-2012 om 13:13

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alberto Bekijk bericht
    Ooh, zie net dat ik de topic titel niet aan kan passen.
    Alberto,

    Iedere topic-starter kan de titel van zijn eigen topic aanpassen, hoor!
    Klik in je start-post op de knop Wijzig en kies dan Ga naar geavanceerde opties, pas de titel aan en klik op Wijzigingen opslaan. Viola!

  5. #5

    Standaard

    @ Marcel Hoeve, dank. Ik zie het nu ook en heb het aangepast.

  6. #6

    Standaard

    Voor een stel luidsprekers als de ES80 is de MA 400 idd te licht, omdat dat soort luidsprekers wat meer vragen van eindtrappen. Wordt je voor je gevoel weggeblazen door een dergelijke combinatie,

    In het topic van jouw HT las ik trouwens dat je nu een meer-kanaals set gebruikt. Is het de bedoeling dat deze set gaat vervangen of wil je deze uit gaan breiden?
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  7. #7

    Standaard

    Nou, weggeblazen was meer een uitdrukking van mooi geluid en niet dat me haren stonden te wapperen toen ik het volume iets verder open zette.

    Heb rustig geluisterd en niet als een achterlijke ziel de volume kraan losgedraaid.

    Ik heb tijdens het afspelen even de frontjes er af gehad om tot de conclusie te komen dat wat je hierboven aangeeft nog wel mee viel. Ik ken je vele verhalen over Clippen en dergelijke.

    Daarom ben ik er nog steeds niet zeker van of het de 400 of 800 was. Voor de 400 is inderdaad de ES80 overkill voor zover mijn kennis strekt.
    Laatst aangepast door Alberto : 21-01-2012 om 13:06

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht

    In het topic van jouw HT las ik trouwens dat je nu een meer-kanaals set gebruikt. Is het de bedoeling dat deze set gaat vervangen of wil je deze uit gaan breiden?
    Nee, het is niet mijn bedoeling om te gaan uitbreiden omdat mijn huidige set ook fenomenaal Stereo kan spelen met mijn JBL's E80.

    Maar dat neemt niet weg dat ik zeer gecharmeerd ben van de combinatie die ik hier al eerder genoemd heb en was benieuwd of iemand hier op het forum deze versterker in gebruik heeft en wat zijn ervaringen er verder mee zijn, nadat ik hem heb horen spelen.

    Er moet iemand zijn of komen die zeer gelukkig is met deze versterker na wat ik er van gehoord heb toen hij stond te spelen. Niet iedereen is namelijk gecharmeerd van multi-kanaals versterkers. Soms moet je bij een multi-kanaals wat inleveren als je de goede keuze niet maakt.

    Het is en, en...of, of.
    Laatst aangepast door Alberto : 21-01-2012 om 13:41

  9. #9

    Standaard

    Het is idd merk/model-afhankelijk hoe goed een meer-kanaals receiver stereo bronnen kan weer geven, maar zelf vindt ik het gezien de mogelijkheden en beperkingen van een dergelijk toestel niet slecht.

    Aan de andere kant is het ook afhankelijk zijn van de van een set in thuis-situaties hoe goed het klinkt. Daar kan een stereo versterker dus geen verandering in brengen.

    Niet iedereen heeft nl. een "lege ruimte" met een dode akoestiek en dus de ideale ruimte om muziek te luisteren. Gelukkig hebben de meeste receiver mogelijkheden om de weergave aan te passen op die van de opstelling waardoor het geluidsbeeld met stereo wel mooier kan zijn dan met een versterker.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 31-01-2012 om 13:38
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •