Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 31 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard ''Het Bruce Springsteen Topic''

    ''Het Bruce Springsteen Topic''

    Hier de nieuwe single van Bruce Springsteen ''We take care of our Own'' van zijn in Maart te verschijnen nieuwe CD ''Wrecking Ball''.



    Ik vind het wel goed klinken, ben benieuwd naar de nieuwe CD.

    Hier wat info over de nieuwe CD :

    nieuw album Bruce Springsteen heet Wrecking Ball




    Bruce Springsteen zal op 2 maart zijn nieuwe cd Wrecking Ball uitbrengen. Op het album staan 13 nieuwe tracks.

    Het is het zeventiende studioalbum van The Boss. Volgens manager Jon Landau is het een meesterwerk. ‘Het is een echte rockplaat met veel elementen die die herinneren aan de classic sound van Bruce. Daarnaast zitten er ook verwijzingen in naar zijn experiment met de Seeger Sessions.’ Er schijnt ook de nodige electronische percussie aanwezig te zijn op het album en er zouden zelfs invloeden van hip hop present zijn.

    Wrecking Ball werd geproduceerd door Ron Aniello die onlangs ook werk van Candlebox en Jars of Clay produceerde. Daarnaast deed hij ook het soloalbum van Pattie Scialfa, de vrouw van Springsteen. Landau zegt dat Bruce veel sociale issues aankaart op de cd. Het is zijn meest boze plaat sinds tijden. Hieronder de tracklisting voor het nieuwe album :

    01. We Take Care of Our Own
    02. Easy Money
    03. Shackled and Down
    04. Jack of All Trades
    05. Death to My Hometown
    06. The Depression
    07. Wrecking Ball
    08. You've Got It
    09. Rocky Ground
    10. Land of Hope and Dreams
    11. We Are Live
    12. Swallowed Up (iTunes Bonus Track)
    13. American Land (iTunes Bonus Track).

    Bron : Muziek.nl
    Laatst aangepast door DVD Watcher : 15-07-2012 om 14:22

  2. #2

    Standaard

    nooit echt begrepen wat er nou zo speciaal aan hem is.. gezien de vele 'fans' over de wereld

    de hele cd, veel van hetzelfde, ballades met een monotoon sausje net als het vorige album Working on a Dream

    enkel apart uitgegeven 'the wrestler' en Radio Nowhere waren leuk maar na de jaren 80 niets waardevols meer

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    nooit echt begrepen wat er nou zo speciaal aan hem is.. gezien de vele 'fans' over de wereld

    de hele cd, veel van hetzelfde, ballades met een monotoon sausje net als het vorige album Working on a Dream

    enkel apart uitgegeven 'the wrestler' en Radio Nowhere waren leuk maar na de jaren 80 niets waardevols meer
    Springsteen heeft z'n reputatie opgebouwd in z'n vroege jaren -net als de meeste artiesten en en bands die al lang actief zijn (Stones, Dylan, Who, enz.). Zijn latere werk kan dat niet meer echt teniet doen. Zeker omdat die oude nummers nog altijd prominent vertegenwoordigd zijn in de setlists van z'n concerten.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    nooit echt begrepen wat er nou zo speciaal aan hem is.. gezien de vele 'fans' over de wereld

    de hele cd, veel van hetzelfde, ballades met een monotoon sausje net als het vorige album Working on a Dream

    enkel apart uitgegeven 'the wrestler' en Radio Nowhere waren leuk maar na de jaren 80 niets waardevols meer
    Het is wel duidelijk dat jij geen verstand hebt van muziek.

  5. #5

    Standaard

    Waar blijkt dit uit?

    ik heb hem 2x zien optreden met die poppenkast band. Ze denken dat ze een Indie bluesband zijn, maar het is gewoon pop.

    Zo heb je ook mensen als Elvis en Michael Jackson die door een grote menigte blindelings worden beschreven als helden.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    Waar blijkt dit uit?

    ik heb hem 2x zien optreden met die poppenkast band. Ze denken dat ze een Indie bluesband zijn, maar het is gewoon pop.

    Zo heb je ook mensen als Elvis en Michael Jackson die door een grote menigte blindelings worden beschreven als helden.
    Wanneer heb je hem dan live gezien? Daar ben ik wel benieuwd naar.
    Heb ze zelf een aantal keer live gezien, en mijn mening staat haaks op de jouwe.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    nooit echt begrepen wat er nou zo speciaal aan hem is.. gezien de vele 'fans' over de wereld

    de hele cd, veel van hetzelfde, ballades met een monotoon sausje net als het vorige album Working on a Dream

    enkel apart uitgegeven 'the wrestler' en Radio Nowhere waren leuk maar na de jaren 80 niets waardevols meer
    Ik durf met zekerheid te stellen dat Bruce op Live gebied de absolute nummer 1 is.

    Hoe hij speelt met passie en power, dat is echt onvoorstelbaar goed.

    Tegenwoordig mag je blij zijn als een concertje anderhalf uur duurt, maar hij geeft concerten elke avond van pakweg 3 uur, en dat is elke minuut passie en power.

    En voor iemand van bijna 63 zou je toch denken : Hoe hou je dat vol zolang zo krachtvol spelen.

    Veel artiesten/bandjes etc kunnen een voorbeeld nemen aan ''The Boss'', nee echt klasse Bruce.

    En hij houdt van zijn fans, en communiceert er ook goed mee.

    Ik zou zeggen : ''kijk de Blu ray of DVD ''Bruce Springsteen & The E Street Band - London Calling: Live in Hyde Park'' eens, en dan zie je hoe een concert en artiest behoort te zijn.

    Passie, Power, Klasse, Publiek, Artiest verenigd tot een grote brok Dynamiet met een heleboel sfeer.

    Dat heb je bij Bruce Springsteen & The E Street Band, denk dat velen dat met me eens zijn.

    2 Quotes van De Tuinman :

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    nooit echt begrepen wat er nou zo speciaal aan hem is..
    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    ik heb hem 2x zien optreden met die poppenkast band...
    Wel raar, je vind er overduidelijk niks aan, maar je gaat er wel 2 keer naar toe????????
    Laatst aangepast door DVD Watcher : 20-01-2012 om 12:14

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht



    Wel raar, je vind er overduidelijk niks aan, maar je gaat er wel 2 keer naar toe????????
    Doet me denken aan het New Kids topic, anyway.. Springsteen is een held!!

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    Waar blijkt dit uit?

    ik heb hem 2x zien optreden met die poppenkast band. Ze denken dat ze een Indie bluesband zijn, maar het is gewoon pop.

    Zo heb je ook mensen als Elvis en Michael Jackson die door een grote menigte blindelings worden beschreven als helden.
    Ik denk dat je dit topic maar beter kunt verlaten, want je begint steeds meer onzin uit te kramen. Jouw beweringen slaan compleet nergens op, ze raken werkelijk kant noch wal.

    Waarschijnlijk ben je ooit eens gedumpt door een vriendje die liever naar Springsteen luisterde dan naar jouw ongefundeerde gebazel.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Wel raar, je vind er overduidelijk niks aan, maar je gaat er wel 2 keer naar toe????????
    ik ga naar wel meer concerten waarvan ik de nieuwe nummers niet te pruimen vind, maar dat wil niet zeggen dat ik ze haat

    1x was in rotterdam 2003, wat *** was, andere keer was met pinkpop 2009

    @ jordy, doe maar niet

    @ bogart, jij kunt niet uitleggen waarom hij goed is

    toen ik hem nog niet live had gezien, zag ik hem als een tom waits, bob dylan, james taylor of zelfs een jim croce

    Waarschijnlijk ben je ooit eens gedumpt door een vriendje die liever naar Springsteen luisterde dan naar jouw ongefundeerde gebazel.
    ik prefereer vrouwen, maar over smaakt valt natuurlijk niet te twisten

  11. #11

    Standaard

    Opinions are like..... Dus dat gaat ook op voor de mijne.

    Passie, talent en ervaring. Er is een reden voor dat Bruce Springsteen & the E Street Band tot de grootste bands op aarde moet worden gerekend.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Ik durf met zekerheid te stellen dat Bruce op Live gebied de absolute nummer 1 is.

    Hoe hij speelt met passie en power, dat is echt onvoorstelbaar goed.
    Ik neem aan dat je zelf ook wel snapt dat dit een schoolvoorbeeld is van subjectiviteit. Iedereen kan makkelijk hetzelfde beweren over zijn/haar favoriete artiest(en).
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    Waar blijkt dit uit?

    ik heb hem 2x zien optreden met die poppenkast band. Ze denken dat ze een Indie bluesband zijn, maar het is gewoon pop.

    Zo heb je ook mensen als Elvis en Michael Jackson die door een grote menigte blindelings worden beschreven als helden.
    Waar uit blijkt dat zij denken dat ze een indie bluesband zijn?

    Bruce Springsteen is een held. Niet alleen vanwege zijn optredens, maar ook vanwege zijn gedrag, betrokkenheid en activisme.
    Favoriete nummers zijn toch wel I'm on fire en Dancing in the dark.
    Homer Simpson:"Please don't eat me! I have a wife and kids. Eat them!"
    YAH AZZURRI 87
    Barney Stinson:"Legen...Wait for it...Dary!"

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door YAH87 Bekijk bericht
    Bruce Springsteen is een held. Niet alleen vanwege zijn optredens, maar ook vanwege zijn gedrag, betrokkenheid en activisme.
    Eensch.
    Bij mij scoren nummers als Thunder Road, Jungleland en Hungry Heart erg hoog.

  15. #15

    Standaard

    In de 30 jaar dat ik nu naar popmuziek luister heb ik acts zien komen en gaan, maar Bruce is altijd overeind bleven staan. De jaartjes beginnen wel wat meer te tellen (het wegvallen van 2 vaste leden van de E street band hakt er ook in) maar live vind ik het nog steeds iets heel bijzonders. Ik ken eigenlijk geen acts die een vergelijkbaar soort show kunnen neerzetten.

    Het laatste album vond ik trouwens niet zo geweldig, maar Magic was echt een topper! En het Seeger sessions album was ook erg goed. De concerten die hij in het kader van dat album ga staan ook nog heel hoog op mijn favorietenlijstje, en ik hoopte eigenlijk dat er een soort vervolg op zou komen. Dat ziet er nu niet naar uit, maar ik ben evengoed benieuwd wat het nieuwe album zou brengen.

  16. #16

    Standaard

    Wat vinden we hiervan :

    Springsteen zwijgen opgelegd



    Een concert van Bruce Springsteen in het Londense Hyde Park is tot een abrupt einde gekomen. De microfoon van 'The Boss' werd uitgeschakeld omdat het optreden te lang duurde. Springsteen had net twee nummers gespeeld met verrassingsact Paul McCartney, toen het geluid uitging.

    De twee kregen geen kans meer om het publiek te bedanken. Springsteen had eerder die avond gezegd dat hij "50 jaar had gewacht" op een kans om met McCartney te spelen.

    Springsteen trad met zijn E Street Band op tijdens Hard Rock Calling, een festival in Hyde Park dat dit hele weekend duurt. Tijdens zijn concert waren er gastoptredens van onder anderen John Fogerty en Tom Morello van Rage Against The Machine. Springsteen stond meer dan drie uur op het podium.

    Afspraken

    Voor het festival waren strenge afspraken gemaakt over de eindtijd, in verband met de geluidsoverlast. Springsteen had die deadline al met een half uur overschreden en daarom besloot de organisatie de microfoon uit te schakelen.

    Het publiek reageerde verbaasd. "Het was niet midden in de nacht of zo, het was pas 22.30 uur. En dat terwijl Londen pretendeert een culturele hoofdstad te zijn en deze zomer de Olympische Spelen organiseert."

    Beperkingen

    Omwonenden hebben in het verleden geklaagd over de grote concerten in het centrum van Londen. Het aantal dat per jaar mag worden gegeven werd daarom teruggeschroefd van dertien naar negen. Bovendien mogen er tegenwoordig 65.000 mensen komen, in plaats van 80.000.

    Bron : NOS.nl

    Daar zou ik nooit meer willen spelen voor zulke eikels.

    Laat ze maar het lazerus krijgen, zo doen tegen een legende.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Daar zou ik nooit meer willen spelen voor zulke eikels.

    Laat ze maar het lazerus krijgen, zo doen tegen een legende.
    Wat een onzin:Er zijn afspraken gemaakt en die zullen hem zeker wel verteld zijn.
    Als hij zich niet hier aan wil houden,dan had hij ergens anders moeten optreden.
    Waarom zouden ze voor hem een uitzondering maken?
    Als dat voor hem doen moeten ze dat ook voor andere doen.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roger B. Bekijk bericht
    Wat een onzin:Er zijn afspraken gemaakt en die zullen hem zeker wel verteld zijn.
    Als hij zich niet hier aan wil houden,dan had hij ergens anders moeten optreden.
    Waarom zouden ze voor hem een uitzondering maken?
    Als dat voor hem doen moeten ze dat ook voor andere doen.
    Voorbeeld : In een binnenstad worden soms evenementen georganisseerd voor het publiek.

    Natuurlijk brengt dit geluid met zich mee, maar je hebt altijd mensen (bewoners die daar wonen) die lopen te zeuren dat ze zich er aan storen.

    En daarom worden evenementen overal kapot gemaakt ten faveure van klagers.

    Als het nu elke dag is ok, maar dat zal en is echt niet het geval.

    Dat zal daar ook echt niet elke dag zijn.

    Als dat soort mensen echt rust willen hebben, gaan ze maar in een hutje op de hei zitten.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Voorbeeld : In een binnenstad worden soms evenementen georganisseerd voor het publiek.

    Natuurlijk brengt dit geluid met zich mee, maar je hebt altijd mensen (bewoners die daar wonen) die lopen te zeuren dat ze zich er aan storen.

    En daarom worden evenementen overal kapot gemaakt ten faveure van klagers.

    Als het nu elke dag is ok, maar dat zal en is echt niet het geval.

    Dat zal daar ook echt niet elke dag zijn.

    Als dat soort mensen echt rust willen hebben, gaan ze maar in een hutje op de hei zitten.
    Nogmaals: Voor het festival waren strenge afspraken gemaakt over de eindtijd, in verband met de geluidsoverlast. Springsteen had die deadline al met een half uur overschreden.

    Ik ben ook muziekliefhebber en ga regelmatig naar konzerten,maar als er afspraken gemaakt zijn,hoort ook hij zich hier aan te houden:Hij had al een half uur langer gespeeld dan waar toestemming voor is gegeven.
    Als dit gebeurd kunnen de orginisators een boete krijgen,of de vergunning wordt helemaal ingetrokken.

  20. #20

    Standaard

    Zal dan nog wat worden met de olympische Spelen, alsof dat geen geluidsoverlast gaat veroorzaken.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Zal dan nog wat worden met de olympische Spelen, alsof dat geen geluidsoverlast gaat veroorzaken.
    De Olympische Spelen vinden voor zover ik weet niet 's nachts plaats. En de randactiviteiten zullen ongetwijfeld ook de nodige vergunningen hebben om tot een bepaald tijdstip gewoon doorgang te mogen vinden.

    Wat met Springsteen gebeurd is, lijkt me een kwestie van slechte (planning door de) organisatie. Dat kun je diegenen die de vergunning hebben uitgegeven en degene die naleving van de afspraken moet handhaven moeilijk kwalijk nemen.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  22. #22

    Standaard

    Midden in de zomer, een concert om 22.30 afsluiten.

    Als het nu 3 uur snachts was , maar 22.30, kom op zeg.

    Wees blij dat je een keer wat gezelligs ergens hebt, en dat je een artiest hebt die er wat van wil maken.

    Zie eens wat door de vingers man, nee die ambtenaartjes enzo willen laten zien dat ze wat kunnen.

    Voel met je publiek mee.

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roger B. Bekijk bericht
    Wat een onzin:Er zijn afspraken gemaakt en die zullen hem zeker wel verteld zijn.
    Als hij zich niet hier aan wil houden,dan had hij ergens anders moeten optreden.
    Waarom zouden ze voor hem een uitzondering maken?
    Als dat voor hem doen moeten ze dat ook voor andere doen.
    Vond de reactie ook overtrokken. En dan zo'n PVV-reactie van Van Zandt: "ga toch boeven vangen"

    Tja, in Europa hebben we nu eenmaal vergunningen en een overheid die zich overal mee bemoeit, omdat we het algemeen belang groter vinden dan het belang van het individu (60.000 mensen die zich vermaken, versus honderduizenden die daar in de buurt wonen, en ja, in Londen wordt natuurlijk wel iedere week wat groots georganiseerd).
    In Amerika werkt het anders, daar kun je verrekken als je kanker krijgt, daardoor je baan verliest en je verzekering, het ziekenhuis zal je gewoon niet binnenlaten. Dat dat in Europa niet kan, is de andere kant van een bemoeizieke overheid.

    De Londense pubs gaan ook nog steeds om 22.30 dicht.

  24. #24

    Standaard

    Kijk: Bruce Springsteen en Paul McCartney in Hyde Park, Londen (tot het geluid afging)

    Een schandaaltje op de late zaterdagavond in Londen, het Landgraaf van Engeland. Bruce Springsteen en zijn E Street Band traden op in Hyde Park, met als wel héél speciale gast tegen het einde van de set sir Paul McCartney. "Hier heb ik vijftig jaar op gewacht", aldus The Boss op het podium. Band en Sir spelen Beatles-classics I Saw Her Standing There en een flink opgerekte versie van Twist and Shout.

    Niet dat dit laatste nummer helemáál afgerond kan worden: de curfew was 23.00 uur en nog voor de laatste noten ging het podiumgeluid uit... Vooral gitarist Little Steven was boos. Desondanks wel een mooi live-moment, hieronder te zien. En eerlijk: die versie van Twist and Shout is wel láng hoor... Niet de beste beelden, maar je ziet wel twee levende legendes samen op het podium. Het geluid gaat er iets na tien minuten af. (video via NRC)

    Kijk HIER naar het einde van het optreden wat ineens stilgelegd word.

    Bron : Kickingthehabit.nl

  25. #25

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •