Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 35 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard beginnend projectje!

    hey

    Ik ben yarno en zit sinds een weekje op dit forum.
    Bij deze zal ik dus mijn beginnend projectje voorstellen.

    Ik heb onlangs mijn eerste beamer aangekocht, een acer P1101.
    Goede projector voor weinig geld en goed om mee te starten vond ik. En deze heeft me positief verrast.
    Maar omdat het geluid wat tegen viel heb ik me ook een versterker met bijhorende luidsprekers en subwoofer aangekocht, namelijk de Pioneer HTP-201 (Vsx521 + Hs100)
    Van deze aankoop ben ik ook zeer tevreden.

    Mijn volgende stap is het opnieuw schilderen van mijn kamer omdat dit nu nogal lichte muren zijn.

    Ik hoor graag jullie reacties en tips voor het verbeteren van mijn project.
    Fotos komen er ook aan!

    greetz yarno

  2. #2

    Standaard

    zoals beloofd, hier zijn enkele fotos. mindere kwaliteit maar je ziet het .

    http://www.mijnalbum.nl/Album=PHZRHRS8

  3. #3

    Standaard

    projecteer je nu gewoon op de muur
    verder wacht ik even de reacties af van anderen,
    ieder geval veel plezier ermee

  4. #4

    Standaard

    jep, momenteel projecteer ik gwn op de muur.
    Ik vind dit al goed beeld, zou het zoveel beter zijn met een scherm?

  5. #5

    Standaard

    als je dit al goed vind word het een moeilijk verhaal,
    in een muur heb je altijd onevenheden,plus de gain factor enz.
    met een scherm en de beamer erop precies op afgesteld word het zeker beter.
    heb je foto s bekeken en ik persoonlijk zou op deze manier geen film willen kijken,
    jij daarintegen kunt wel zeer tevreden zijn,daarom vind ik dit ook een lastig verhaal,

  6. #6

    Standaard

    jep, ik snap je.
    maar de foto is echt slechte kwaliteit, en wat ik dacht te doen is opnieuw schilderen en een rechthoek wit te schilderen voor de projectie en op langere termijn een scherm aan te schaffen.

  7. #7

    Standaard

    heb er een foto bijgezet met projectie in het donker.

  8. #8

    Standaard

    in ieder geval mooi dat je plannen hebt om het te verbeteren,ben zelf ook lang bezig geweest voor mijn bios maar je moet waar ergens beginnen.
    een scherm zou ik zeker aanbevelen.
    heb zelf een beamer en vast scherm gehad maar weggedaan voor een plasma tv omwille van 3d,
    foto s kun je zien in mijn topic red cinema.
    zal je verder proberen te helpen met het verbeteren van je ht en dat anderen ook zullen reageren

  9. #9

    Standaard

    ik heb je topic al doorgeleze, mooi project!
    enja inderdaad, ben nog schoolgaand dus alles op termijn aankopen.
    En is er in projectie schermen een groot verschil? als ik op internet kijk zijn de prijze toch zeer uiteenlopend.

  10. #10

    Standaard

    dvdp en htip kom op help en denk eens even mee

  11. #11

    Standaard

    projectieschermen hoefen niet zo heel duur te zijn in jouw geval.
    projecta maakt al goede en betaalbare doeken,afhankelijk wat je natuurlijk wilt.
    naar mijn weten is er ook speciale verf etc die je op de muur kunt aanbrengen.
    zou toch eens rondkijken naar een scherm,marktplaats mischien.

  12. #12

    Standaard

    ja maar ik zou dan liever een scherm kopen omdat een verf nogal defenitief is.
    En idd ben al wat aan het rondkijken. toch bedankt voor de tip!

  13. #13

    Standaard

    graag gedaan,
    laat het maar even weten of je een scherm kunt vinden,

  14. #14

    Standaard

    Heb er enkele opgezocht, wel nieuwe.
    Mijn projectie is 1m50 op 1m20, maar ik zou dan een groter scherm kopen omdat ik dit dan in de toekomst nog zou kunnen gebruiken als ik naar een andere ruimte zou verhuizen. Of beter een kopen die het dichtst bij de projectiefmetingen komt?

    hier diegeen die ik heb opgezocht.
    http://www.redcoon.be/index.php/cmd/...ghtline_14399/

    http://www.redcoon.be/index.php/cmd/...ghtline_14401/

    http://www.redcoon.be/index.php/cmd/...ne_200x152_cm/

  15. #15

    Standaard

    heb ze bekeken,
    zou wel altijd voor een 16:9 gaan,breedbeeld verhouding dus

  16. #16

    Standaard

    dus dan ga ik voor het electrische scherm denk ik.

    en heb even zitten proberen et google sketchup voor ontwerpje te make hoe ik mijn kamer zie. Heb ze erbij opgezet.
    in de lange kast zit dus men PS3, digicorder en de versterker.

    http://www.mijnalbum.nl/Album=PHZRHRS8

  17. #17

    Standaard

    hoeft natuurlijk niet meteen elekrisch te zijn,als het maar 16:9 is.
    moet je voor onder de 200 euro nieuw kunnen kopen

  18. #18

    Standaard

    Als ik een bluray wil zien dan begint men beeld te flikkeren(storingen).
    Kan het zijn dat mijn projector dit niet kan afspelen?

  19. #19

    Standaard

    je beamer kan geen hd content afspelen,dus niet geschikt voor hd.
    weet natuurlijk ook niet hoe je de blurayspeler hebt aangesloten.

  20. #20

    Standaard

    gewoon via de hdmi kabel. Men blurayspeler is men ps3.

  21. #21

    Standaard

    Jamiev is al bezig je te helpen, hij en HTip hebben meer ervaring met projecteren dan ik.

    Toch om je storingen mbt tot het beeld dien je wel aan te geven hoe je eea hebt aangesloten en hebt ingesteld op je PS3, waarvan ik vermoed dat je daar eea niet goed hebt ingesteld.

    Heb je al een scherm gekocht of ga je toch een stuk muur mooi glad afwerken en van de juiste verf voorzien om daarop te projecteren?

    Veel succes met je project
    Have fun and enjoy your collection

  22. #22

    Standaard

    ja ik heb men ps3 ng niet gebruikt als bluray dus is opzoeken hoe ik dit misschien kan oplossen!

    En ik ga een scherm aankopen, zo een verf is te defenitief vind ik.

    En bedankt voor de reacties!

  23. #23
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Hoor ik mijn nickname roepen?

    Zoals Jamie heeft uitgelegd is er veel winst te halen uit een scherm. Echter er is veel waar je op moet letten. Een spanscherm is de beste oplossing, want een elektrisch scherm kan gaan golven en dan krijg je kleurzwemen. Er bestaan ook rolschermen met spanmogelijkheid (zgn. tab-tensioned), maar die zijn duurder dan redelijke spanschermen. Dan is er nog een 3e optie en dat is projectieverf. Maar daar heb je een redelijk gladde muur voor nodig. Zie voor meer info: http://www.fwdmagazine.be/tag/projectieverf/

    Ook de gain is belangrijk. Gain onder de 1 verhoogt contrast, maar vereist meer licht van de beamer. Gain boven de 1 verhoogt lichtopbrengst en geeft meer diepte. Oppassen in een compleet donkeren kamer met te lichtsterke beamers.

    Tot slot... 16:9 is inderdaad voor films de beste keuze. Met cinemascope films heb je dan nog zwarte balken, maar met 4:3 mis je dan veel oppervlak.

    Veel succes met je leuke project

    P.S. Jouw beamer is vanwege de hoge lichtoutput (2700 Lumen) niet echt een HT beamer, maar meer voor presentaties en daarom ook 4:3. Wellicht had je die vraag eerst moeten stellen
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door yarnovanh Bekijk bericht
    gewoon via de hdmi kabel. Men blurayspeler is men ps3.
    Mmmm, dit berichtje kwam na het posten van mijn eigen berichtje.....

    Oke met HDMI, gewoon....., maar is dat direct van de PS3 op de projector of via je HT setje en dan naar de projector? (heb de gegevens van je HT setje er even niet bij gehad, je bent wel erg zuinig met je info )

    In weze zou de PS3 het correcte signaal naar de projector moeten sturen als je eea op auto hebt gezet, bij de handshake bepaald de PS3 dan in welk formaat het beeld moet worden uitgestuurd, maar of de PS3 in 800x600 het signaal kan versturen weet ik niet, ik weet ook onvoldoende van projectoren af en weet enkel dat ze optimaal werken als het aangeboden signaal overeenkomt met het signaal dat ze kunnen verwerken. Hier zou ik als ik jou was dan nog even de gebruiksaanwijzing van de beamer op naslaan.
    Have fun and enjoy your collection

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HTip Bekijk bericht
    Hoor ik mijn nickname roepen?

    Zoals Jamie heeft uitgelegd is er veel winst te halen uit een scherm. Echter er is veel waar je op moet letten. Een spanscherm is de beste oplossing, want een elektrisch scherm kan gaan golven en dan krijg je kleurzwemen. Er bestaan ook rolschermen met spanmogelijkheid (zgn. tab-tensioned), maar die zijn duurder dan redelijke spanschermen. Dan is er nog een 3e optie en dat is projectieverf. Maar daar heb je een redelijk gladde muur voor nodig. Zie voor meer info: http://www.fwdmagazine.be/tag/projectieverf/

    Ook de gain is belangrijk. Gain onder de 1 verhoogt contrast, maar vereist meer licht van de beamer. Gain boven de 1 verhoogt lichtopbrengst en geeft meer diepte. Oppassen in een compleet donkeren kamer met te lichtsterke beamers.

    Tot slot... 16:9 is inderdaad voor films de beste keuze. Met cinemascope films heb je dan nog zwarte balken, maar met 4:3 mis je dan veel oppervlak.

    Veel succes met je leuke project

    P.S. Jouw beamer is vanwege de hoge lichtoutput (2700 Lumen) niet echt een HT beamer, maar meer voor presentaties en daarom ook 4:3. Wellicht had je die vraag eerst moeten stellen
    He.... waar bleef je zolang Fijn weekend gehad

    Moet toch bij jou eens goed opletten hoe je eea hebt aangesloten, zeker met die extra stereo versterker erbij, snap nog steeds niet helemaal hoe het volume wordt geregeld, maar dat ga je me tegen die tijd maar in levende lijve uitleggen

    Soms is het idd jammer als de mensen al hun spullen gekocht hebben en dat dan achteraf blijkt dat ze met info vooraf op een forum zoals onder andere het onze misschien toch nog wel tot een betere oplossing hadden kunnen komen
    Have fun and enjoy your collection

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •