Pagina 1 van 7 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 161 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Blu-ray spelers waarbij je de regio kunt veranderen

    Ik ben op zoek naar een in Nederland verkrijgbare, kwalitatief goede Blu-ray-speler waarbij je de regio kunt aanpassen. Let op: ik heb het dus niet over regiovrije spelers, maar over spelers waarbij je (net als bij veel dvd-spelers) een beperkt aantal keer (vaak 5) van regio kunt wisselen. Ik wil graag regio A discs afspelen maar heb geen zin om via het internet dure regiovrije spelers te gaan aanschaffen waarvan de werking misschien dubieus is. Ik bedacht me dat dit misschien wel een alternatief is. Hopelijk is dat ook een stuk betaalbaarder.

    Heeft iemand tips?
    Laatst aangepast door Richard B. : 24-01-2012 om 20:51

  2. #2

    Standaard

    Er zijn een aantal Philips spelers, de BDP3000 en BDP2500 welke je kunt flashen met een engelstalige Zuid-Amerikaanse firmware waardoor je regio A kan afspelen, maar je kan echter niet meer terug wisselen. Deze speler is nieuw haast niet meer te koop maar tweedehands kun je ze meestal op marktplaats wel voor rond de 50 euro krijgen.

    Heb er zelf ook één, alleen nog geen regio A discs om te testen. Kijk anders HIER even.
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  3. #3

    Standaard

    Is wel weer terug te zetten naar regio B, staat ook op avforums.com
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Davidshadow13 Bekijk bericht
    Er zijn een aantal Philips spelers, de BDP3000 en BDP2500 welke je kunt flashen met een engelstalige Zuid-Amerikaanse firmware waardoor je regio A kan afspelen, maar je kan echter niet meer terug wisselen. Deze speler is nieuw haast niet meer te koop maar tweedehands kun je ze meestal op marktplaats wel voor rond de 50 euro krijgen.

    Heb er zelf ook één, alleen nog geen regio A discs om te testen. Kijk anders HIER even.
    Ik zal eens rondkijken voor die types. Maar omdat het 2009-modellen zijn zullen ze wel dun gezaaid zijn. Evengoed bedankt voor de tip.

    Ik las trouwens ook dat bepaalde Toshiba-types makkelijk van regio kunnen wisselen. Helaas is dat ook niet echt een merk dat makkelijk verkrijgbaar is in Nederland. Iemand anders die nog geschikte types kent?

  5. #5

    Standaard

    Marktplaats is je vriend Richard.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Marktplaats is je vriend Richard.
    Ik heb al even gekeken, maar er zit niets bij mij in de regio. Maar ik ga morgen wel eens een paar adresjes in de buurt informeren.

  7. #7

    Standaard

    Ik ben er achter dat er een betere optie bestaat dan die Philips-spelers. Ik noemde al iets op over Toshiba-spelers: de Toshiba BDX3200 blijkt makkelijk van regio te kunnen switchen. En een zaak bij mij in de buurt verkoopt dit merk en dit type gewoon nieuw.

  8. #8

    Standaard

    Een nieuwe speler is wel de allermooiste optie idd en rond de 100 euro incl. 3D
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  9. #9

    Standaard

    Ok, ik heb zojuist m'n Toshiba BDX3200 opgehaald, de beschreven werkwijze uitgevoerd, m'n exemplaar van The robe (die een paar jaar ongebruikt in de kast heeft gelegen omdat ik hem niet kon afspelen) in de lade gestopt en geconstateerd dat het werkt! Yes!

    Nu kan ik eindelijk mijn afgekoelde liefde voor de releases van Criterion weer opnieuw oppakken.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Nu kan ik eindelijk mijn afgekoelde liefde voor de releases van Criterion weer opnieuw oppakken.
    De snoepwinkel is geopend voor je Richard
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  11. #11

    Standaard

    De grote ironie is wel dat juist de grote trekker van HD DVD me nu de mogelijkheid biedt om min-of-meer "regiovrij" met Blu-ray aan de slag te gaan.

    Ik heb me eigenlijk nog nauwelijks verdiept in datgene wat er exclusief op regio A te krijgen is. Zelfs van Criterion weet ik dat niet heel specifiek. Tijd om mezelf daar eens in te verdiepen.

    Edit: ik kwam er trouwens achter dat de BDX1200 (het goedkopere zusje van de 3200 o.a. zonder 3D) ook op een vergelijkbare manier kan worden "gehackt". Zie hier.
    Laatst aangepast door Richard B. : 01-02-2012 om 00:28

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Ok, ik heb zojuist m'n Toshiba BDX3200 opgehaald, de beschreven werkwijze uitgevoerd, m'n exemplaar van The robe (die een paar jaar ongebruikt in de kast heeft gelegen omdat ik hem niet kon afspelen) in de lade gestopt en geconstateerd dat het werkt! Yes!

    Nu kan ik eindelijk mijn afgekoelde liefde voor de releases van Criterion weer opnieuw oppakken.
    Richard,

    Bedankt voor de tip! Ik heb mij ook een Toshiba BDX3200 besteld en gisteren binnen gekregen. Ook de beschreven wijze uitgevoerd en werkt perfect!
    Gisteravond Stagecoach bekeken.

  13. #13

    Standaard

    Btw, iets wat ik nu pas zie: de eerder in dit topic genoemde Philips BDP2500 is nog te krijgen in de shop van Movieminutes voor €109,- + 50 punten. Ik zou evengoed nog steeds liever voor de Toshiba gaan. Tot nu toe vind ik het een erg prettige speler. Hij is wel wat beperkt qua functionaliteiten (vergeleken met spelers van Sony en Philips) maar qua beeld en geluid bevalt ie me tot nu toe eigenlijk beter.

  14. #14

    Standaard

    Nieuw zou ik ook voor de Toshiba gaan, de Philips is er toch 1 van een paar generaties geleden en niet zo snel.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  15. #15

    Standaard

    Vandaag de Toshiba gekocht. Net geinstalleerd en de patch gedraaid. Werkt perfect! Kan nu ook weer mijn oude US DVD's afspelen en ook US BR gaan kopen Mooi stukje techniek voor 90 euro.

  16. #16

    Standaard

    Toshiba BDX3200
    nu goedkoop bij Amazon UK!

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jack020 Bekijk bericht
    Toshiba BDX3200
    nu goedkoop bij Amazon UK!
    Zie http://www.amazon.co.uk/Toshiba-BDX3...2450524&sr=8-1 £70,15 dus. Da's inderdaad een leuke prijs.

  18. #18

    Standaard

    Binnen Nederland is ie voor 89 euro op te halen bij Correct (Rotterdam).

  19. #19

    Standaard

    samsung BD-D5500 kan je die regio vrij maken of af en toe van regio switchen ?

    blue rays spelers voor in de computer zijn wel regiovrij mag ik hopen ?

    twee vragen voor den wijze mannen.

    groet

  20. #20

    Standaard

    Nee & nee
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door marco1 Bekijk bericht
    samsung BD-D5500 kan je die regio vrij maken of af en toe van regio switchen ?

    blue rays spelers voor in de computer zijn wel regiovrij mag ik hopen ?

    twee vragen voor den wijze mannen.

    groet
    Blu-ray spelers in de pc zijn nooit regiovrij, maar zijn helaas (in tegenstelling tot veel dvd-spelers voor de pc) ook niet meer zo makkelijk van regio te veranderen.

    De BD-D5500 heb ik destijds nog even onderzocht maar zoals peptalk al aangeeft is ie niet geschikt voor regio switchen. Volgens mij zijn er wel partijen die deze (tegen een prijs) hardwarematig regiovrij maken.

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Blu-ray spelers in de pc zijn nooit regiovrij, maar zijn helaas (in tegenstelling tot veel dvd-spelers voor de pc) ook niet meer zo makkelijk van regio te veranderen.
    Blu-ray spelers in de PC zijn niet hardwarematig op een regio gezet.
    De Blu-ray software zoals PowerDVD stuurt ze aan.
    Ze zijn daarom juist ERG makkelijk van regio te wisselen.
    Voorheen kon je in de map waarin PowerDVD het regio bestand zet gewoon wissen en had je weer 5 beurten om te wisselen.

    Tegenwoordig gebruik ik DVDfab Passkey, omdat BD region tray tool het niet meer deed met de laatste versie van PowerDVD

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Zie http://www.amazon.co.uk/Toshiba-BDX3...2450524&sr=8-1 £70,15 dus. Da's inderdaad een leuke prijs.
    wel geen levering buiten uk?

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door socko Bekijk bericht
    Tegenwoordig gebruik ik DVDfab Passkey, omdat BD region tray tool het niet meer deed met de laatste versie van PowerDVD
    Wat zo jammer is dat dat gelijk weer $60 kost en AnyDVD HD is helemaal prijzig

    EDIT: DVDfab passkey lite is gratis en kan ook de regio wijzigen van o.a. PowerDVD of WinDVD
    Laatst aangepast door peptalk : 08-04-2012 om 13:14
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  25. #25

    Standaard

    Amazon Uk heeft mijn Toshiba gewoon geleverd. Je moet er wel rekening mee houden dat de stekker niet geschikt is voor Europa: er moet een adaptor op.
    Snoer kun je niet uit de speler halen: zit vast.

Pagina 1 van 7 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •