De resultaten 1 tot 11 van 11 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard DTS-HD Master Audio etc??

    Receiver:

    Yamaha RX-V671



    https://www.redcoon.nl/B298622-Yamah...1-AV-receivers

    Ondersteunende geluidssignalen

    Dolby TrueHD
    Dolby Digital Plus
    Dolby Pro Logic IIx
    DTS -HD Master Audio

    BD-Player:

    Yamaha BD-S671



    https://www.redcoon.nl/B298673-Yamah...lu-ray-spelers

    Nu wil ik om mee te beginnen, hierop aansluiten de:

    Harman Kardon HKTS 16 BQ



    http://www.redcoon.nl/B239596-Harman...ellietsystemen

    Nu staat er bij de specs, dat hij Dolby / DTS en Dolby Digitaal EX + DTS ondersteund, dus de vraag is nu of dit setje nou wel of niet HD-audio formaten ondersteunt??


    Alvast bedankt,

    Mvg ReNoX_NL
    Laatst aangepast door ReNoX_NL : 26-01-2012 om 16:58
    HDTV: Samsung UE40D6200 (LED-3D)
    Receiver: Yamaha RX-V671
    Blu-ray speler: Yamaha BD-B671
    Speakers: Harman/Kardon HKTS16 5.1
    Console: PS3 320 GB

  2. #2

    Standaard

    Als je reciever DTS HD ondersteunt, wat hij doet. Dan kun je met elke speaker hierop DTS HD weergeven. Je reciever moet het namelijk decoderen, je speakers geven het alleen weer. De reciever krijgt DTS HD binnen en stuurt decodeert dit dan en stuurt 5 kanalen geluidstreams uit naar je speakers. Je krijgt dus gewoon DTS HD en Dolby TrueHD met deze configuratie.
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  3. #3

    Standaard

    Ok super, ik ben een leek hierin en ik zag het niet staan zodoende vraag het even voor de zekerheid!!

    Nogmaals bedankt
    HDTV: Samsung UE40D6200 (LED-3D)
    Receiver: Yamaha RX-V671
    Blu-ray speler: Yamaha BD-B671
    Speakers: Harman/Kardon HKTS16 5.1
    Console: PS3 320 GB

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Davidshadow13 Bekijk bericht
    Als je reciever DTS HD ondersteunt, wat hij doet. Dan kun je met elke speaker hierop DTS HD weergeven. Je reciever moet het namelijk decoderen, je speakers geven het alleen weer. De reciever krijgt DTS HD binnen en stuurt decodeert dit dan en stuurt 5 kanalen geluidstreams uit naar je speakers. Je krijgt dus gewoon DTS HD en Dolby TrueHD met deze configuratie.
    De HD audioformaten zijn ontwikkeld om optimaal geluid mee weer te kunnen geven, nu zijn wel niet alle HD audio tracks bij alle films/music Blu ray's even goed, maar je dient natuurlijk wel over een paar knappe speakers te beschikken om er ook ten volle van te kunnen genieten.

    Kan vaak meewarig met hoofd schudden als mensen zo'n plastic barrel set van een paar honderd euro kopen en dan denken dat ze ook de HD audioformaten kunnen weergeven......

    NEE DUS

    Voor HD audio heb je wel een paar goede speakers nodig, met plastic shit blijft het shit en wordt het nooit HD

    Het uiteindelijke resultaat is zo sterk/goed als de zwakste schakel........ en dat zijn bij velen vaak hun speakers
    Have fun and enjoy your collection

  5. #5

    Standaard

    @DVDProfilerFilmGek

    De set kan weldegelijk DTS HD weergeven de vraag of het ook het beste klinkt is natuurlijk altijd de vraag, maar DTS HD weergeven kan hij zeker wel. Ik weet uit ervaring dat je het verschil tussen een 384 kbps dolby stream en een 3 mbit DTS HD stream al best wel snel kunt horen. Ik hoor het verschil zelfs op mijn 30 jaar oude speakers.

    Nu ben ik zelf ook geen voorstander van melkpakjes, maar die harman/kardon sets zijn echt niet heel erg slecht. Het doet wat je ervan kunt verwachten en voor het geld is het een leuke set. Al zou ik met een budget voor speakers van 300/400 euro eerder voor een Teufel set gaan omdat je dan toch iets meer geluid voor je geld hebt. Maar desalniettemin zal je bij films normaal gesproken niet zoveel mis hebben met die HK, bij muziek wordt het pas een probleem, dan is de bass veel te overheersend en het hoog niet zuiver genoeg.
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Davidshadow13 Bekijk bericht
    @DVDProfilerFilmGek

    De set kan weldegelijk DTS HD weergeven de vraag of het ook het beste klinkt is natuurlijk altijd de vraag, maar DTS HD weergeven kan hij zeker wel. Ik weet uit ervaring dat je het verschil tussen een 384 kbps dolby stream en een 3 mbit DTS HD stream al best wel snel kunt horen. Ik hoor het verschil zelfs op mijn 30 jaar oude speakers.

    Nu ben ik zelf ook geen voorstander van melkpakjes, maar die harman/kardon sets zijn echt niet heel erg slecht. Het doet wat je ervan kunt verwachten en voor het geld is het een leuke set. Al zou ik met een budget voor speakers van 300/400 euro eerder voor een Teufel set gaan omdat je dan toch iets meer geluid voor je geld hebt. Maar desalniettemin zal je bij films normaal gesproken niet zoveel mis hebben met die HK, bij muziek wordt het pas een probleem, dan is de bass veel te overheersend en het hoog niet zuiver genoeg.
    Het bovenstaande setje zal het met een beetje knappe speakers wel voor elkaar krijgen, maar ik bedoelde dus meer van die plastic barrels die HD wel ondersteunen, die setje die een ingebouwde BR speler hebben, maar toch echt niet verder komen dan de core van de HD audio tracks.

    Je schreef met ELKE speaker hierop, en dat is niet waar, met matige speakers ga je toch echt wel dingen missen die goede speakers wel weergeven.
    Have fun and enjoy your collection

  7. #7

    Standaard

    Oké, je hebt een beetje gelijk maar in essentie was de vraag van ReNoX of dit setje DTS HD ondersteunde. En dat is zo deze reciever zal met elke speaker DTS HD ondersteunen omdat de receiver DTS HD kan decoderen of je speakers krijgen dan ook de volledige bandbreedte van DTS HD binnen maar of ze ook het hele spectrum kunnen weergeven is natuurlijk een andere vraag.

    Maar het is natuurlijk niet zo dat een slechte speaker maximaal DTS Core accepteert, je hoort alleen het verschil tussen Core en HD op zo'n set niet maar dat accepteert hij het DTS HD signaal dus wel en kun je het signaal dus wel weergeven, dat je er niets aan hebt is een andere verhaal.
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  8. #8

    Standaard

    Bedankt voor de uitleg, en heb besloten voor bovenstaande setje te gaan en verwacht dat ik hiermee wel een aantal jaartje mee vooruit kan!!

    Mocht ik over een aantal jaartjes toch iets anders wil kan ik toch gewoon dezelfde kabels gebruiken en die laten liggen??
    HDTV: Samsung UE40D6200 (LED-3D)
    Receiver: Yamaha RX-V671
    Blu-ray speler: Yamaha BD-B671
    Speakers: Harman/Kardon HKTS16 5.1
    Console: PS3 320 GB

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door ReNoX_NL Bekijk bericht
    Bedankt voor de uitleg, en heb besloten voor bovenstaande setje te gaan en verwacht dat ik hiermee wel een aantal jaartje mee vooruit kan!!

    Mocht ik over een aantal jaartjes toch iets anders wil kan ik toch gewoon dezelfde kabels gebruiken en die laten liggen??
    Je zal er zeker een aantal jaren mee vooruit kunnen, helemaal geen slechte keus, integendeel

    De sub's van H&K hebben/hadden niet een beste naam, maar als zij tegenwoordig beter zijn, dan kun je idd wel even vooruit, ik weet niet of er speakersdraad wordt meegeleverd, maar als dat wel het geval is, dan is het meestal maar minimaal en net toereikend voor de bijgeleverde speakers. In weze dien je dus zelf voor speakerdraad te gaan, en als je het wil laten liggen, neem dan 2.5mm2 speakerdraad, dan zal in het algemeen voor huishoudelijk gebruik met ook wat zwaardere speakers wel voldoen. Veel hoeft dat niet te kosten als je dat op het aantal gewenste meters koopt zonder dat daar een dure merknaam op staat.

    Voor de andere kabels ligt het eraan hoe je ze eventueel wegwerkt, maar in het algemeen gaan kabels heel lang mee en als je bij het losnemen en verbinden de nodige voorzichtigheid gebruikt, dan gaan alle kabels heel lang mee. Het beetpakken bij het snoer en dan de stekker uit het contact trekken is funest voor veel kabels. Optische kabels zijn heel kwetsbaar, deze dien je extra voorzichtig te behandelen en niet onder scherpe hoeken te leggen.

    Wens je alvast heel veel plezier met je aanschaf
    Have fun and enjoy your collection

  10. #10

    Standaard

    ter info,ik heb overal 4mm kabels liggen en deze kosten bij saturn 1,30 euro de meter.

    dit is dus 2x 4mm voor de duidelijkheid.
    T2: I'll Be Back!

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Niels Simons Bekijk bericht
    ter info,ik heb overal 4mm kabels liggen en deze kosten bij saturn 1,30 euro de meter.

    dit is dus 2x 4mm voor de duidelijkheid.
    Goede TIP

    Voor die prijs zou ik voor OFC speakerdraad niet verder zoeken, heel net prijsje , bijna ongelooflijk dat ze het daar in de winkel voor kunnen verkopen. (ik bedoelde natuurlijk ook 2x2,5mm2 als voorbeeld voor een kabel waar je in thuissituaties heel goed mee uit de voeten kunt)
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •