De resultaten 1 tot 22 van 22 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard blurayspeler in receiver of HTPC (Samsung of Onkyo receiver)

    Hallo,

    Ik ben op zoek naar een compleet nieuw geluidssysteem met bluray mogelijkheden, nu heb ik na veel zoekwerk mijn keuzes (denk ik) tot het volgende beperkt:

    HTPC (Asrock CoreHT 233D zonder geintegreerde blurayspeler) + Samsung HT-D5500 (met geintegreerde blurayspeler) = 544 + 276 = 820
    HTPC (ASRock CoreHT 231B met geintegreerde blurayspeler) + Onkyo HT-S3305 (zonder geintegreerde blurayspeler) = 575 + 279 = 854

    In het eerste geval zal ik bluray discs afspelen met de A/V receiver en in het laatste geval speel ik ze af via de HTPC. Wat is nu de beste situatie? De HTPC biedt natuurlijk meer mogelijkheden via software, maar aan de andere kant vergt dat ook meer configuraties / scenario's dat het niet perfect werkt. Terwijl de blurayspeler van de A/V receiver gewoon altijd de optimale configuratie pakt. (dan heb ik het alleen over bluray discs, geen iso's of andere videobestanden op USB).

    Alvast bedankt voor de feedback!

  2. #2

    Standaard

    Een alles in 1 set zou ik je ten zeerste afraden, de eigenwijzen geloven dit niet, zien enkel voordelen........ totdat het barrel stuk gaat en alles in 1x weggegooid kan worden. Ook als er wat meer op aangesloten moet worden komen vaak de tekortkomingen aan het licht.

    Je schijven afspelen met behulp van een HTPC..... kan als het een heel stille PC is, anders is het al snel irritant. Stroomverbruik bij het gebruik van een PC zal ook iets hoger liggen, maar dat is niet voor iedereen een probleem.

    Bezint eer gij begint
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Ondanks dat de door jou genoemde set van Onkyo uit losse delen bestaat, is het eigenlijk ook een barrel, maar wel één die een betere weergave en veel mogelijkheden kan bieden . De redenen waarom het eigenlijk ook een barrel is zit in het feit dat je alleen de bijgeleverde passieve sub kunt gebruiken en dat het uitgangsvermogen net wat te laag is voor een stel knappe (boekenplank-formaat) luidsprekers.

    Wanneer je zo'n soort set als die wilt hebben, is het dus verstandig om ook naar de achterkant te kijken.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 09-02-2012 om 10:28 Reden: spelfout (vet gedrukte tekst)
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Ondanks dat de door jou genoemde set van Onkyo uit losse delen bestaat, is het eigenlijk ook een barrel, maar wel één die een betere weergaveen veel mogelijkheden kan bieden . De redenen waarom het eigenlijk ook een barrel is zit in het feit dat je alleen de bijgeleverde passieve sub kunt gebruiken en dat het uitgangsvermogen niet wat te laag is voor een stel knappe (boekenplank-formaat) luidsprekers.

    Wanneer je zo'n soort set als die wilt hebben, is het dus verstandig om ook naar de achterkant te kijken.
    Waar

    Een simpel los setje zonder BR speler met actieve sub begint pas rond de 400 euro, voorbeeld:

    http://www.kieskeurig.nl/receiver/on...caties/956059/



    voor 199,-- te koop, komen een paar speakertjes bij met actieve sub:

    http://www.kieskeurig.nl/surround_se...caties/133652/



    prijs 167 + eerder genoemde 199 maakt 366 + verzendkosten of benzine als je het zelf haalt, maakt circa €375,--

    met een 3D Blu Ray spelertje erbij:

    http://www.kieskeurig.nl/blu-ray_spe...caties/968660/



    Kost ca 85 euro + eerder genoemd bedrag heb je een complete set voor ca 460 euro, komen misschien nog wat kabeltjes bij, maakt het geheel 500 euro. Bij elkaar is het niet de top, maar wel een leuke start.
    Have fun and enjoy your collection

  5. #5

    Standaard

    Info voor de mensen die nog geen kaas gegeten hebben van losse delen:
    Op de foto van de achterkant van de receiver die DVDPF heeft geplaatst is de paars gekleurde aansluiting naast die voor de luidsprekers de aansluiting die bedoeld is voor een 'aktieve subwoofer'.

    Deze zit dus niet op iedere receiver die je bij een set die uit losse delen bestaat en al samengesteld is.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  6. #6

    Standaard

    Bedankt voor de reacties. Ik heb nog even wordt verder leeswerk verricht en ga denk ik toch voor een losse set. Hoogstwaarschijnlijk wordt het dan een Onkyo 579 (variant op de populaire 509, maar dan met converter van analoog video naar HDMI). Kan ik in de toekomst eventueel de analoge output van mijn Humax decoder aansluiten op een beamer met alleen een HDMI input

    Wat betreft speakers lees ik heel veel goede berichten over de Boston Acoustic Soundware XS 5.1. Zit nog wel steeds te twijfelen tussen deze BA of de JBL Cinema 300 (lijkt mij toch net even beter dan de JBL 200.5). Ik kan alleen nergens de verschillen tussen de BA XS en JBL Cinema 300 vinden.

    Heb ik nog wel steeds de keuze om de blurayspeler te integreren in de ASRock CoreHT (HTPC), scheelt 60 euro, of het kopen van een losse bluray speler, zoals de bovenstaande van 80 euro. Ik heb gelezen dat een geintegreerde blurayspeler een betere prijs-kwaliteit heeft, omdat je de power van de HTPC al hebt.
    Laatst aangepast door Reinier! : 03-02-2012 om 13:13

  7. #7

    Standaard

    zou ik sowieso zo doen en je hebt dan ook veel meer vrijheid en mogelijkheden ten behoeve van de ervaring

  8. #8

    Standaard

    damm, nu dacht ik er uit te zijn met de Onkyo 579, maar gaat het niet in mijn tv meubel passen, te hoog! Het lijkt mij toch wel prettig als dat ding in het tv meubel past, zucht. Met wat filterwerk op hoogte in pricewatch kom ik nu uit op de Pioneer VSX-S500. Ben al druk op zoek naar reviews, want ik heb geen idee of het wat is. Iemand ervaring hiermee? De maximale hoogte mag 15 cm zijn.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Reinier! Bekijk bericht
    damm, nu dacht ik er uit te zijn met de Onkyo 579, maar gaat het niet in mijn tv meubel passen, te hoog! Het lijkt mij toch wel prettig als dat ding in het tv meubel past, zucht. Met wat filterwerk op hoogte in pricewatch kom ik nu uit op de Pioneer VSX-S500. Ben al druk op zoek naar reviews, want ik heb geen idee of het wat is. Iemand ervaring hiermee? De maximale hoogte mag 15 cm zijn.
    Even in het kader van creatief denken: MOET ie echt in dat tv-meubel op die speciale plek? Ik had nl zelf ook een tvmeubel waarbij een apparaat niet in het daarvoor bestemde vak paste. Maar daaronder zat wel ruimte met klapdeurtjes waar ik niets mee deed (konden spelletjes etc. dan in ofzo of dvds etc.) Wat ik toen gedaan heb is in de achterkant een gat boren waar de kabels doorheen kunnen en het zaakje was gepiept... Moet je wel willen natuurlijk...

    Het is maar een idee.. Doe er je voordeel mee (of niet )

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Rijkers Bekijk bericht
    Even in het kader van creatief denken: MOET ie echt in dat tv-meubel op die speciale plek? Ik had nl zelf ook een tvmeubel waarbij een apparaat niet in het daarvoor bestemde vak paste. Maar daaronder zat wel ruimte met klapdeurtjes waar ik niets mee deed (konden spelletjes etc. dan in ofzo of dvds etc.) Wat ik toen gedaan heb is in de achterkant een gat boren waar de kabels doorheen kunnen en het zaakje was gepiept... Moet je wel willen natuurlijk...

    Het is maar een idee.. Doe er je voordeel mee (of niet )
    Ik heb al zitten kijken naar alternatieve plekken, maar het meubel heeft een open ruimte van 15 cm hoog en een la van 15 cm hoog. Daarop staat de TV. Het meubel staat in een hoek, dus eromheen is ook niet veel ruimte. Ik kan misschien een plank aan de muur schroeven linksachter de TV, maar of dat nou een succes wordt....(moet infrarood voor afstand natuurlijk nog wel zichtbaar zijn). Hangt een beetje af of de Pioneer VSX-S500 een goed alternatief is. Is voornamelijk voor film kijken en achtergrond muziek, standaard huiskamer (boxen komen te staan in de vierkant van 4,5 meter). Zoals gezegd, met de Boston Acoustic Soundware XS 5.1 boxen.
    Laatst aangepast door Reinier! : 03-02-2012 om 20:05

  11. #11

    Standaard

    klusjesman vragen of hij dit kan fixen?

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    klusjesman vragen of hij dit kan fixen?
    Een plankje ophangen gaat wel lukken, maar is iets minder ideaal in verband met totaal aanzicht. De specs van de Pioneer VSX-S500 zien er namelijk ook indrukwekkend uit.

  13. #13

    Standaard

    De bijl in dat kastje, heb een hekel aan kastjes die je belemmeren in je vrijheid van keuze

    Kastje in een hoek........... mmmmm, dat wordt waarschijnlijk geen echt lekkere surround opstelling
    Have fun and enjoy your collection

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    De bijl in dat kastje, heb een hekel aan kastjes die je belemmeren in je vrijheid van keuze

    Kastje in een hoek........... mmmmm, dat wordt waarschijnlijk geen echt lekkere surround opstelling
    Valt mee, staat in een hoek tussen raam en halletje. De speakers kunnen in een ruim vierkant staan. Je zou het moeten zien

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Reinier! Bekijk bericht
    Valt mee, staat in een hoek tussen raam en halletje. De speakers kunnen in een ruim vierkant staan. Je zou het moeten zien
    We hebben op het forum een plekje dat Mijn thuisbioscoop heet. Een groot aantal leden heeft hier zijn HT voorgesteld, soms zelfs met een hele voorgeschiedenis. Mijn plekje:

    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=70460

    Misschien zou je je daar een fotootje kunnen plaatsen, maar hier kan het ook hoor
    Have fun and enjoy your collection

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Reinier! Bekijk bericht
    Een plankje ophangen gaat wel lukken, maar is iets minder ideaal in verband met totaal aanzicht. De specs van de Pioneer VSX-S500 zien er namelijk ook indrukwekkend uit.
    Die zien er idd indrukwekkend uit, maar daar is ook alles mee gezegd. Dit model heeft nl. eindtrappen met kleinere reserves. Je kunt er daardoor niet al te grote luidsprekers op aansluiten.

    Een open ruimte van 20 cm is ook niet voldoende vanwege de afvoer van de warmte. Een vak voor een receiver zou dan minstens 25 cm hoog moeten zijn.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 05-02-2012 om 14:02
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Die zien er idd indrukwekkend uit, maar daar is ook alles mee gezegd. Dit model heeft nl. eindtrappen met kleinere reserves. Je kunt er daardoor niet al te grote luidsprekers op aansluiten.

    Een open ruimte van 20 cm is ook niet voldoende vanwege de afvoer van de warmte. Een vak voor een receiver zou dan minstens 25 cm hoog moeten zijn.
    Een vak van 25 cm voor een receiver van 8,5 cm hoog?? Dit model genereert volgens mij zeer weinig warmte in vergelijking met de Onkyo. Als deze Pioneer al 25 cm nodig heeft, wat moet je dan wel niet maken voor een Onkyo van 17 cm hoog? Verder sluit ik de Boston Acoustic Soundware XS 5.1 boxen aan, en dit zijn vrij kleine boxen. Ik hoef geen zuilen.

    Ik zat nu te denken aan een vak onder mijn TV, zodat ik toch voor de Onkyo 579 kan gaan. Ik zal zo even een foto posten, misschien hebben jullie nog advies omtrent de opstelling / koelregeling?

  18. #18

    Standaard

    ok, nu ook met foto. Zoals je kunt zien is er weinig ruimte voor een receiver van 17 cm hoog. Ik zat te denken aan een vak onder mijn TV, dit heb ik nu even via een doos nagebootst, de TV komt dan wel vrij hoog te staan, zie ooghoogte lijn.

    Een andere optie is dus een plank aan de muur, maar dat is ook niet ideaal in verband met infrarood afstandsbediening en display. Moet het ding al boven mijn TV uitkomen en ik denk niet dat dat mooi wordt. Dan moet ik ook weer wat verzinnen voor de snoeren etc....

    Misschien hebben jullie nog ideeen? Als de Onkyo 579 niet genoeg koeling krijgt via een open vak van 20 cm hoog, wordt het allemaal erg lastig denk ik. Ik moet met deze testopstelling al iets omhoog kijken naar de TV.

    Het plaatsen van de Pioneer in het TV meubel zou natuurlijk alles oplossen. Is wel wat duurder dan de Onkyo en ik vraag me af of de Pioneer zich een beetje kan meten met de Onkyo.

    Zie link:

    http://www.labee.net/opstelling.png
    Laatst aangepast door Reinier! : 05-02-2012 om 15:25

  19. #19

    Standaard

    TV in een hoek is ook niet echt ideaal voor een meer-kanaals opstelling. Misschien zijn er nog andere mogelijkheden, maar daavoor zou je een plattegrond moeten posten.

    Wat ook nog zou kunnen is de receiver op een plank boven de TV kunnen plaatsen i.p.v. er naast of er onder. De TV kan dan op ooghoogte blijven en ook de kabels blijven daarmee dan meer uit het zicht.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  20. #20

    Standaard

    Het plaatje is duidelijk



    Mmmmm, inderdaad zo'n kastje waar alleen van die dunne alles in 1x weggooizooi in past. Bij Ikea hebben ze ook heel veel van dit soort leuke kastjes, alleen geen van de kastjes houd rekening met ruimte voor het "echte" werk

    De zaag erin of ander kastje/meubel en als je echt van surround wil genieten dan zou ik, zoals al eerder genoemd, toch met de kamerindeling wat gaan veranderen. Een TV-hoekopstelling maakt een goede surround indeling al een heel stuk lastiger.

    Misschien kun je een plattegrondje posten zoals Gerco ook al voorstelt, kunnen we kijken of er mogelijkheden zijn om eea wat te optimaliseren.
    Have fun and enjoy your collection

  21. #21

    Standaard

    Tja, maar een andere opstelling verandert nog niks aan het meubel. Maar ik zal zo kijken of ik mijn Paint skills even kan inzetten voor een plattegrond

    En de vraag misschien even voorleggen bij "Mijn thuisbioscoop"

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Reinier! Bekijk bericht
    Tja, maar een andere opstelling verandert nog niks aan het meubel. Maar ik zal zo kijken of ik mijn Paint skills even kan inzetten voor een plattegrond

    En de vraag misschien even voorleggen bij "Mijn thuisbioscoop"
    Ook waar je de vraag stelt verandert niets aan het meubel

    Maar als je een beetje goede opstelling wilt hebben moet er wel wat aangepast worden, kastje, opstelling, gezond upgrade virus en er natuurlijk zin in hebben
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •