De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Audioset 400 euro, Samsung, Onkyo, Sony, ik weet het niet meer!

    Hallo,

    Ik ben op zoek naar een nieuwe audioset (ontvanger + speakers), maar hoe meer reviews ik lees hoe lastiger het wordt om een keuze te maken. Ik heb gekeken naar setjes rond de 300-400 euro (met uizondering Samsung ht-d6750w van 634 euro, maar is dat extra geld het waard?). Op dit moment heb ik nog aardig wat keuzes, misschien kunnen jullie mij helpen om de keuze te beperken.

    * De speakers komen te staan in een vierkant van zo'n 4.5 x 4.5 meter
    * Ik heb niet veel inputs nodig, alleen een HTPC via HDMI en een TV decoder (nu nog SP/DIF, maar over een tijd misschien HDMI via een nieuwe decoder). Ik zal dus waarschijnlijk een receiver nodig hebben met een geluidsvertraging optie, aangezien de decoder nu via SCART direct op de TV zit.
    * Ik heb op dit moment nog geen DVD speler, dus een geintegreerde dvd speler zou handig zijn. Anders koop ik misschien een losse of een built-in voor de HTPC.
    * De fm radio / internet radio is op zich ook wel handig, hoef ik niet de HTPC op te starten om simpel radio te luisteren.
    * Ik vraag me af of hoge speakers (zoals de Samsung ht-d6750w) een verschil maken in mijn huiskamer.

    De feature lijst van onderstaande receivers lijken sterk op elkaar, maar hoe zit het met de kwaliteit? Ik heb geen idee meer wat nu te kiezen! Ik heb mijn lijst voornamelijk gebaseerd op pricewatch en tientallen reviews. Ik lees veel goede berichten over de Onkyo HT-S5405BL (active sub en Audyssey 2EQ), maar aan de andere kant is de Samsung met blurayspeler en hoge speakers ook wel netjes.

    Samsung HT-D5500 - 276 euro - (usb, bluray player, internet)
    Samsung HT-D5550 - 437 euro - (hoge speakers, usb, blurayspeler)
    Samsung ht-d6750w - 634 euro - (hoge speakers, usb, blurayspeler, internet)

    Onkyo HT-S3305 - 279 euro - (fm radio, geen blurayspeler, geen internet)
    Onkyo HT-S5405BL - 333 euro - (usb, geen blurayspeler, geen internet, actieve sub)

    Sony BDV-E380 - 293 euro - (fm radio, blurayspeler, usb, internet)
    Sony BDV-E880 - 369 euro

    LG HX751 - 398 euro (blurayspeler, fm tuner)

    * misschien andere suggesties?

    Alvast bedankt!
    Laatst aangepast door Reinier! : 28-01-2012 om 12:09

  2. #2

    Standaard

    Ik zou eigenlijk willen zeggen.......even doorsparen

    Anders iets los nemen, die zogenaamde "hoge" speakers maken geen beter geluid, is meer voor het oog.

    Neem bijvoorbeeld de Onkyo 509 en het welbekende JBL-setje met actieve sub, ben iets meer dan 400 euro kwijt, maar dan heb je wel iets leuk, kun je later alsnog een DVD spelertje bijnemen.
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Ik zou eigenlijk willen zeggen.......even doorsparen

    Neem bijvoorbeeld de Onkyo 509 en het welbekende JBL-setje met actieve sub, ben iets meer dan 400 euro kwijt, maar dan heb je wel iets leuk, kun je later alsnog een DVD spelertje bijnemen.
    Het budget had ik bepaald aan de hand van pricewatch top 5 van cinema setjes, zitten allemaal rond 300 euro. Maar die optie die jij noemt is inderdaad misschien wel beter. Bedoel je trouwens de JBL SCS 200.5 (van zo'n 170 euro) of de JBL Cinema 300 (300 euro)? Is het verschil groot tussen die twee? Het budget is nog enigzins flexibel En het idee is om 5.1 geluid af te spelen.

    Ik was begonnen met het zoeken naar een cinema set omdat ik wel goede berichten heb gelezen over de Onkyo HT-S5405 / Onkyo HT-S3405. Het probleem is dat ik in elke willekeurige review (over de verschillende sets) lees dat een set geweldig, vol en helder klinkt. Word ik niet veel wijzer van natuurlijk :-p
    Laatst aangepast door Reinier! : 28-01-2012 om 15:03

  4. #4

    Standaard

    Wat ze bij JBL aan het doen zijn weet ik niet, maar het lijkt wel of dat de luidsprekers meer trend-gevoelig ontwerpen. Zo ook de Cinema 300 set.

    Ik denk daarom dat je het meeste plezier zal hebben van de SCS 200.5. Of dit werkelijk zo is, kun je het beste zelf beoordelen. Eén van de door jou genoemde luidsprekersets zou je bvb ook aan kunnen sluiten op een receiver van HK met vergelijkbare mogelijkheden. Deze is misschien wat duurder dan een model van Onkyo, maar daarmee zal het geluid m.i. wat beter zijn.

    Je zou de set dan als volgt samen kunnen stellen:
    Speler:Sony BDV-E380
    Receiver:HK AVR 156
    Luidsprekers:JBL SCS 200.5

    Ondanks dat de E880 een betere speler zal zijn dan de E380, zal deze geen grote bijdrage leveren aan de betere weergave. Dit is vanwege het feit dat de meeste signaal-verwerking door de receiver gedaan zal worden en het beeld in de meeste gevallen met de originele resolutie naar de TV gestuurd zal worden.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  5. #5

    Standaard

    Misschien een idee: je hebt nu vanalles op die lijst staan maar heb je ze ook gehoord? Ik bedoel: schrijf die typenrs eens op en ga naar een goede winkel en zet die verkopers eens aan het werk.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •