De resultaten 1 tot 21 van 21 worden weergegeven.

Discussie: Poirot op Bluray

  1. #1

    Standaard Poirot op Bluray

    Hoera, de Poirot series 1, 2 en 3 worden op Bluray uitgebracht.

    Als groot Poirot liefhebber ben ik erg blij dat Acorn (USA) deze series nu uitbrengt. De vraag is echter: zijn ze regiovrij.
    Op hun website wordt regio 1 aangegeven bij de specificaties. Zo ook bij de eerder uitgebrachte Bluray versie van serie 6. Echter Amazon.co.uk geeft bij serie 6 tevens aan dat deze “Region Free” is.

    Wie kan hierover meer duidelijkheid verschaffen?
    Bang & Olufsen Beovison 7-40 Mk IV

  2. #2

    Standaard

    Normaal gezien is alles wat Acorn Media in USA uitgeeft, regiovrij. Maar ik kan het ook niet met zekerheid zeggen, daarom twijfel ik om deze aan te schaffen. De reviews zijn nochtans lovend over het beeld en geluid, maar ik wil ook eerst zekerheid...
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter D Bekijk bericht
    Normaal gezien is alles wat Acorn Media in USA uitgeeft, regiovrij. Maar ik kan het ook niet met zekerheid zeggen, daarom twijfel ik om deze aan te schaffen. De reviews zijn nochtans lovend over het beeld en geluid, maar ik wil ook eerst zekerheid...
    Dacht ik ook, heb zelf ook een Poirot DVD van Acorn en die kan ik gewoon afspelen.

    Vraag: verkoopt Amazon.co.uk ook DVD's en Blurays welke niet binnen de eigen regio (B/2) afspeelbaar zijn?
    Bang & Olufsen Beovison 7-40 Mk IV

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jodocus Bekijk bericht
    Vraag: verkoopt Amazon.co.uk ook DVD's en Blurays welke niet binnen de eigen regio (B/2) afspeelbaar zijn?
    Neen, maar er zijn genoeg alternatieven. Planetaxel.com ; dvdpacific.com ; amazon.com ...

    Aaah... ze littel grey cells...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jodocus Bekijk bericht
    Vraag: verkoopt Amazon.co.uk ook DVD's en Blurays welke niet binnen de eigen regio (B/2) afspeelbaar zijn?
    Sommige marketplacesellers wel die uit de VS versturen, dus goed opletten als het niet door amazon zelf wordt geleverd.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Sommige marketplacesellers wel die uit de VS versturen, dus goed opletten als het niet door amazon zelf wordt geleverd.
    Dat is inderdaad een goede tip en iets om in de gaten te houden.

    Ik ben overigens bang dat het met het "regio vrije" aspect van deze uitgave niets gaat worden, zie bijgesloten link.
    http://www.blu-ray.com/movies/Poirot.../#RegionCoding

    Heeft iemand overigens een idee of een Bluray uitgave van deze titels in het regio B/2 gebied valt te verwachten binnen een niet al te lange termijn?

    Ik vind dat wij hier wel erg tekort worden gedaan op "Poirot gebied". Tot nu zitten we nog opgescheept met die zooi van Memphis Belle, waarvan met name serie 2 een nog slechtere beeldkwaliteit heeft dan die van een overjarige VHS videoband.

    Weet iemand of Memphis Belle nog steeds de rechten heeft van de eerste drie series?
    Bang & Olufsen Beovison 7-40 Mk IV

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jodocus Bekijk bericht
    Weet iemand of Memphis Belle nog steeds de rechten heeft van de eerste drie series?
    Ja. Ze hebben recent nog een box uitgebracht met een bundeling van seizoenen 1-3
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jodocus Bekijk bericht
    Heeft iemand overigens een idee of een Bluray uitgave van deze titels in het regio B/2 gebied valt te verwachten binnen een niet al te lange termijn?

    Ik vind dat wij hier wel erg tekort worden gedaan op "Poirot gebied". Tot nu zitten we nog opgescheept met die zooi van Memphis Belle, waarvan met name serie 2 een nog slechtere beeldkwaliteit heeft dan die van een overjarige VHS videoband.

    Weet iemand of Memphis Belle nog steeds de rechten heeft van de eerste drie series?
    Om op je eerste vraag te antwoorden: vermoedelijk niet nee. Hoewel BBC reeds op de Blu-Ray kar gesprongen is, blijft het wachten op de eerste echte release van een ITV serie (los van Downton Abbey, dat gefinancierd wordt door Universal) op dat formaat. Ik hoop dat ze er dit jaar aan beginnen, mede omdat ze al sinds geruime tijd hun bekendste series (Morse, Poirot, Sherlock Holmes) op een derde kanaal in HD uitzenden.

    Ik heb onlangs wel het jongste seizoen van Lewis op Blu-Ray aangeschaft in Amerika. Deze is wél regiovrij en is gewoon puur eyecandy in HD. In tegenstelling tot wat de pagina beweert zijn er wel Engelse subs aanwezig.

    Wat betreft je tweede vraag: Memphis Belle had een heel aparte werkwijze hier in de Benelux. Zij kochten jaren terug slechts één seizoen van een serie per keer aan, zonder verdere licenties. Met andere woorden, een andere verdeler kon er zo met de resterende seizoenen vandoor gaan en dat is ook gebeurd: DFW is toen de serie vanaf Seizoen 4 beginnen verdelen, met een véél betere beeld- en geluidskwaliteit. Destijds heb ik een paar keer met hen gemaild en toen vertelden ze me dat ze wel degelijk plannen hadden om de licentie voor de eerste drie seizoenen over te nemen van Memphis Belle, maar zij houden nog steeds om bepaalde redenen (lees: goede verkoopscijfers) die licentie vast. Er hangt aan Seizoen 3 trouwens ook een tv-film vast (The Mysterious Affair at Styles, die gemaakt werd ter ere van Agatha Christie's 100ste geboortedag) maar die hebben ze bij Memphis Belle zogezegd 'vergeten'. En het is de enigste aflevering van Poirot die hier nog altijd mist op de DVD-releases.

    Om al die redenen ben ik jaren terug voor de zoveelste keer afgestapt van de Nederlandse releases en naar de Engelse (die ondertussen remasteringen op DVD hadden) overgegaan. Het leven voor een liefhebber wat betreft Britse series op de Benelux-DVD markt is een hel!
    Laatst aangepast door Pieter D : 02-02-2012 om 18:06
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter D Bekijk bericht
    Om al die redenen ben ik jaren terug voor de zoveelste keer afgestapt van de Nederlandse releases en naar de Engelse (die ondertussen remasteringen op DVD hadden) overgegaan. Het leven voor een liefhebber wat betreft Britse series op de Benelux-DVD markt is een hel!
    Moet eerlijkheidshalve bekennen dat ik inmiddels voor de eerste drie series ook de Engelse versie erbij heb aangeschaft.

    Overigens begrijp ik steeds minder van die regiocodering die er nu o.a. voor zorgt dat wij de Bluray versies van Poirot niet kunnen bekijken. Terwijl de hele wereld het heeft over globalisering is de entertainment industrie alleen maar grenzen en barrières aan het opwerpen in de vorm van regiogrenzen.

    Het is diezelfde industrie die er zich zo over beklaagd dat er zoveel gedownload wordt. Normaal koop ik alle films gewoon op DVD en Bluray. Maar ik kan mij voorstellen dat er mensen zijn die als iets niet in de eigen regio verkrijgbaar is het dan maar downloaden. Deze industrietak veroorzaakt m.i. deels zijn eigen (download) problemen.

    Btw. Ik wist niet dat er een geremasterde versie is, hoe kan ik die herkenen?
    Bang & Olufsen Beovison 7-40 Mk IV

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jodocus Bekijk bericht

    Btw. Ik wist niet dat er een geremasterde versie is, hoe kan ik die herkenen?
    Met geremasterde versies bedoel ik dat het beeld en geluid opgepoetst in de UK versies (de 'Collections) in tegenstelling tot de VHS kwaliteit die Memphis Belle ons geeft.

    David Suchet begint dit jaar trouwens de laatste vijf Poirot-films te draaien. Daarna komt er zo goed als zeker een 'complete collection', en wie weet ook wel op Blu-Ray dan.
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  11. #11

    Standaard

    Zie onderstaande link. Poirot is nu wel binnen regio B op Blu-ray verkrijgbaar. Helaas alleen met Spaanse ondertiteling, maar het oorspronkelijke Engelse geluid staat er gelukkig wel op, misschien ga ik ze toch maar kopen.
    http://www.amazon.es/Poirot-Temporad...9208819&sr=1-1
    Bang & Olufsen Beovison 7-40 Mk IV

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jodocus Bekijk bericht
    Zie onderstaande link. Poirot is nu wel binnen regio B op Blu-ray verkrijgbaar. Helaas alleen met Spaanse ondertiteling, maar het oorspronkelijke Engelse geluid staat er gelukkig wel op, misschien ga ik ze toch maar kopen.
    http://www.amazon.es/Poirot-Temporad...9208819&sr=1-1
    Had ik ook reeds gezien en heb er even over getwijfeld om deze te kopen, maar zolang ik niet zeker ben dat héél de reeks op Blu-Ray verschijnt wacht ik er nog mee. Ook in de US zijn ze niet verder gekomen dan zes seizoenen, helaas.

    In 2014 verschijnt ongetwijfeld de complete collection, laat ons hopen dat ze tegen dan ook in de UK te verkrijgen zijn.
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  13. #13

    Standaard

    Overigens zijn ze niet duur, je kunt de eerste drie series in één box kopen voor slechts € 23,70. Dat is nog goedkoper dan de NL versie op DVD.

    http://www.amazon.es/Poirot-1%C2%AA-...9286625&sr=1-4
    Bang & Olufsen Beovison 7-40 Mk IV

  14. #14

    Standaard

    Wel, het lijkt erop dat ze in Spanje vanaf heden alle afleveringen van Poirot op Blu-Ray beschikbaar hebben. Ik denk dat enkel Seizoen 7 en 8 niet geremasterd zijn maar een upscale gehad hebben.

    Acorn Media in de US brengt ook schot in de zaak, vanaf September verschijnen daar Seizoen 7 & 8 (waarschijnlijk wél geremasterd) in één setje, en meer seizoenen volgen in het najaar (met als doel de hele reeks compleet op Blu-Ray te hebben wanneer de laatste, "Curtain", on the air gaat).

    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter D Bekijk bericht
    Wel, het lijkt erop dat ze in Spanje vanaf heden alle afleveringen van Poirot op Blu-Ray beschikbaar hebben. Ik denk dat enkel Seizoen 7 en 8 niet geremasterd zijn maar een upscale gehad hebben.

    Acorn Media in de US brengt ook schot in de zaak, vanaf September verschijnen daar Seizoen 7 & 8 (waarschijnlijk wél geremasterd) in één setje, en meer seizoenen volgen in het najaar (met als doel de hele reeks compleet op Blu-Ray te hebben wanneer de laatste, "Curtain", on the air gaat).

    Heb zelf serie 1 t/m 8 vanuit Spanje aangeschaft. Serie 1t/m 6 zien er fantastisch uit, ik ga ervan uit dat deze identiek zijn aan de US versie. Ik raad echter af om de overige series van deze Spaanse uitgever(Llamentol) te kopen.
    Ik denk dat zij de omzetting naar BR zelf ter hand hebbengenomen het beeld is namelijk een stuk minder dan dat van de eerste 6 series. Er is er veel “Edge enhancement” toegepast en men heeft aan het contrast zittensleutelen, de DVD versies zien er beter uit. Bovendien zit er een raar “hol”geluid in.

    Ben je een Poirot fan dan kan ik de eerste 6 series van harte aanbevelen en ze zijn bovendien erg goedkoop, samen ongeveer 50 euro inclusief verzendkosten. De andere series zou ik laten liggen.
    Bang & Olufsen Beovison 7-40 Mk IV

  16. #16

    Standaard

    In de US gaat men na een halfjaar hiatus eindelijk verder met het uitbrengen van de overige reeksen op Blu-Ray. Volgens onderstaande featurette blijken dus enkel Seizoen 1 tot en met 6 nieuwe transfers gehad te hebben. Seizoen 7 en 8 werden reeds in breedbeeld gefilmd maar pas vanaf Seizoen 9 werd er volgens mij ook in HD gefilmd, wat verklaart waarom ook de recentste release uit US niet zo'n goeie score krijgt op vlak van beeldkwaliteit.



    Eind deze maand volgt Seizoen 9, en in November Seizoen 10. Me dunkt dat ze tegen begin volgend jaar de gehele collectie (zoals in Spanje al het geval is) compleet op Blu-Ray zullen klaarhebben, inclusief het nagelnieuwe laatste Seizoen 13.
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  17. #17

    Standaard

    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  18. #18

    Standaard



    Het heeft nogal wat handen in het haar gehad, maar nu zit er eindelijk ook voor de Belgische en Nederlandse fans een uitgave van het laatste, dertiende seizoen aan te komen bij JustBridge. De release-historie van deze toch wel unieke serie is bijna een detectiveverhaal op zich: "Agatha Christie's Poirot" werd in de Benelux maar liefst door drie verschillende maatschappijen uitgegeven (Memphis Belle, Dutch Filmworks en nu JustBridge) met heel erg uiteenlopende resultaten. Het jammerlijkst aan heel deze situatie is dat in de strijd om de rechten de onlosmakelijk verbonden TV-film "The Mysterious Affair at Styles" verloren gegaan is op de releases.

    Daarbovenop worden er nu wereldwijd volop "Complete Collections" uitgegeven met alle 70 afleveringen op een rijtje en bomvol extra's. Iets waar Vlamingen en Nederlanders tot nader order niet meteen moeten verwachten...
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter D Bekijk bericht
    Het heeft nogal wat handen in het haar gehad, maar nu zit er eindelijk ook voor de Belgische en Nederlandse fans een uitgave van het laatste, dertiende seizoen aan te komen bij JustBridge.
    Mijn reactie: EINDELIJK!

    Het jammerlijkst aan heel deze situatie is dat in de strijd om de rechten de onlosmakelijk verbonden TV-film "The Mysterious Affair at Styles" verloren gegaan is op de releases.
    Zeer betreurenswaardige zaak, dat.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  20. #20

    Standaard

    Ja hé Werner. Vooral ook omdat het om een feature-length special gaat waar ze alles voor uit de kast gehaald hebben destijds; en "The Mysterious Affair at Styles" het debuut van Poirot was. Jammer maar helaas.

    JustBridge is momenteel wel de sterkste speler op de markt dus ik hoop dat ze uiteindelijk de rechten voor de volledige serie verwerven, op lange termijn welteverstaan. Dan kan er een nieuwe, completere uitgave komen met alle afleveringen incluus.
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter D Bekijk bericht
    Ja hé Werner. Vooral ook omdat het om een feature-length special gaat waar ze alles voor uit de kast gehaald hebben destijds; en "The Mysterious Affair at Styles" het debuut van Poirot was. Jammer maar helaas.

    JustBridge is momenteel wel de sterkste speler op de markt dus ik hoop dat ze uiteindelijk de rechten voor de volledige serie verwerven, op lange termijn welteverstaan. Dan kan er een nieuwe, completere uitgave komen met alle afleveringen incluus.
    Zucht, inderdaad eindelijk, daar zat ik al lang op te wachten.
    Mocht er een nieuwe en complete uitgave komen, dan wel graag op Blu-ray. Die ga ik ongezien kopen.
    Bang & Olufsen Beovison 7-40 Mk IV

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •