De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard DTS geluid van hd naar receiver

    Hallo, ik heb een Yamaha rx-v550 receiver en 4 x Eltax monitor III + center speakers en een Magnat sub,ontvangt DTS geluid van Philips BDP 5200 speler,klinkt goed.
    Nu wil ik van mijn ext.harddisk waar bluray film op staat ook het DTS geluid horen maar....hoe sluit ik dit aan of wat heb ik nodig?
    Yamaha heeft geen HDMI
    Harddisk gaat via USB in TV
    Geluid komt uit TV naar Yamaha maar kan alleen in stereo.
    Harddisk kan ook via laptop met HDMI naar TV maar geluid kan alleen via TV naar Yamaha.
    Hoe krijg ik DTS geluid?
    Ben benieuwd,Gr,Fred

  2. #2

    Standaard

    Media player
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  3. #3

    Standaard

    Het afspelen van films die op een externe HDD staan zal niet lukken zonder mediaspeler. Dit is nl. een apparaat wat je nodig hebt voor het uitpakken en decodseren van de bestanden.

    Het beste is als je een mediaspeler koopt met een ingebouwde HDD. Heb je een speler zonder HDD maar die wel USB-poorten heeft, dan kun je die USB-poorten vaak niet gebruiken voor HDD's die geformatteerd zijn als NTFS of eX-FAT. Een ander voordeel van een ingebouwde HDD is dat je deze speler vaak ook als NAS kunt gebruiken.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  4. #4

    Standaard

    Het afspelen via mijn externe harddisk gaat heel goed alleen het DTS geluid krijg ik niet wel stereo en dat klinkt ook al mooi over 5.1 speakers.
    Maar ik moet dus een mediaspeler hebben met een harddisk, ok.
    Wat is NAS ?
    Gr.Fred

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alfriedel Bekijk bericht
    Het afspelen via mijn externe harddisk gaat heel goed alleen het DTS geluid krijg ik niet wel stereo en dat klinkt ook al mooi over 5.1 speakers.
    Maar ik moet dus een mediaspeler hebben met een harddisk, ok.
    Wat is NAS ?
    Gr.Fred
    Nee, er zijn ook mediaspelers zonder HDD, heel klein en compact, daar sluit je dan een externe HDD op aan.

    Je Philips BR speler heeft ook een USB aansluiting, heb je je HDD schijf daarop al eens aangesloten?

    Het mooist kijkt natuurlijk het origineel

    Een NAS ......... ja wat zou dat nu weer zijn, wel eens gehoord van Google?

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Network-attached_storage
    Have fun and enjoy your collection

  6. #6

    Standaard

    Interessant zo'n NAS maar waarschijnlijk nog wel duur.
    USB aansluiting op blurayspeler heb ik totaal niet aan gedacht, ga ik proberen.
    Bedankt,u hoort van mij.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •