De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Subwoofer dilemma, hulp gevraagd

    Even een vraagje aan jullie. Ik heb onlangs een Jamo S-426 5.0 speaker set aangeschaft samen met een Onkyo tx-nr609 receiver. Nu ben ik opzoek naar een degelijke en betaalbare subwoofer om deze set in de lage tonen te ondersteunen. Tot nu toe heb ik 2 Jamo subs en 2 Yamaha subs op het oog, namelijk de Jamo SUB210, de Jamo S40 de Yamaha YST-SW012 en de Yamaha YST-SW030 . Alle 4 de subs vallen binnen dezelfde prijs klasse (100 tot 160 euro). Nu is mijn vraag aan jullie of deze subs überhaupt geschikt zijn en zo ja welk van de 4 het meest geschikt zal zijn. Hier volgen de specs.

    Jamo S40 Specificaties

    Bass-reflex systeem
    8 inch Woofer
    Impedantie: 22 Ohm
    Gewicht: 14.6 Kg
    Afmetingen: 310 x 300 x 300 mm
    Versterker bepaalde output: 120
    Frequentie bereik: 45-150
    Cut Off Frequentie: 70-150


    (tweedehands voor 70 euro, nieuw voor 160 euro)

    Jamo SUB210 Specificaties

    System Type Bass Reflex Woofer (mm/in) 230 / 8 Power (W, long/short term) 200
    Frequency Range (Hz)
    38-200
    Power Mode Switch
    Auto / On / Off
    Variable Phase Control
    0 to -180
    Crossover Frequency
    40 - 200
    Impedance (Ohm)
    22k
    Weight (kg/lb)
    7,5 / 16.5
    Overall dimensions (mm/in, HxWxD)
    313 x 283 x 305 / 12.3 x 11.1 x 12
    Inputs Left / Right line in Mains power / Standby power (W) < 0,5

    (128 euro)

    Yamaha YST-SW012

    Type Subwoofer met Advanced YST II en QD-Bass Driver 20cm conus
    Dynamic Power 100 W
    Frequency Response 28-200 Hz
    Advanced YST
    Advanced YST II QD-Bass Technology
    Frontfire

    Linear Port Ja
    Dimensions (W x H x D)
    290 x 290 x 328 mm Weight 8.5 kg

    (90 euro)

    Yamaha YST-SW030

    Type Subwoofer met Advanced YST en QD-Bass Driver 20cm conus
    Dynamic Power
    130 W
    Frequency Response
    28-200 Hz
    Advanced YST
    Ja QD-Bass Technology Ja
    Standby Power Consumption
    0 W
    Dimensions (W x H x D) 290 x 360 x 311 mm
    Weight
    10 kg

    (121 euro)

    Ik heb een woonkamer van 23 m2, niet heel erg groot dus. Als er andere subwoofers binnen deze prijsklasse vallen, waarvan jullie denken dat ze beter zijn hoor ik het graag. kunnen jullie mij wat advies geven aub. Alvast bedankt.
    Laatst aangepast door Roberto G : 05-02-2012 om 22:24 Reden: aanvulling
    Co-StarTrader Safetrader
    Mijn Collectie
    I'm the servant of the secret fire, wielder of the flame of Anor. The dark fire will not avail you! Flame of Udûn!

  2. #2

    Standaard

    Ik zou de jamo's niet nemen omdat deze qua frequentie meer subs voor sattelietsystteem zijn dan echte subs.
    De yamaha's komen dan wel in aanmerking maar ik zou ook eens kijken voor bijv een Klipsch. Dit zijn subs meer veel bang for the buck. Anders kijken of je een BK sub kan vinden dat zijn helemaal veel bang for the buck subs.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    Ik zou de jamo's niet nemen omdat deze qua frequentie meer subs voor sattelietsystteem zijn dan echte subs.
    De yamaha's komen dan wel in aanmerking maar ik zou ook eens kijken voor bijv een Klipsch. Dit zijn subs meer veel bang for the buck. Anders kijken of je een BK sub kan vinden dat zijn helemaal veel bang for the buck subs.
    Bedankt voor je reactie, ik zal eens opzoek gaan naar Klipsch en BK subs. Is de kwaliteit van de Yamaha subs echt veel minder?
    Co-StarTrader Safetrader
    Mijn Collectie
    I'm the servant of the secret fire, wielder of the flame of Anor. The dark fire will not avail you! Flame of Udûn!

  4. #4

    Standaard

    Ik ga niet zeggen dat Yamaha subs heel slecht zijn. Maar Yamaha doet speakers en subwoofers er zeg maar een beetje bij. Klipisch concentreert zich echt op speakers en merken als BK maken uitstluitend subwoofers en zijn daar echt heel goed in. Verder moet je goed kijken naar de frequency response.

    Je Jamo S426 speakers kunnen een frequency spectrum vanaf 48 Hz weergeven. Een subwoofer die echt wat doet moet dus minimaal onder de 48 Hz kunnen spelen anders heb je er niet zoveel aan. Dit wil ook niet alles zeggen want het geluidsniveau (dBA) waarbij dit is gemeten is ook nog van belang. De Jamo subs komen heel dicht in de buurt van die 48 Hz dus ga je eigenlijk niet zoveel aan hebben.

    Ik weet niet wat je budget precies is. Maar voor budget subwoofers zijn er een paar die er echt uitspringen. De BK Gemini II is een hele complete subwoofer met goede kwaliteit versterker en componeten. Is te krijgen voor rond de 250 euro.

    Als je echt budget wilt is er in mijn ogen één subwoofer die boven de rest van de budget subwoofers uitsteekt en dat is er één van XTZ. een zweeds High-end merk dat in NL relatief onbekend is maar echt topkwaliteit maakt. Deze subwoofers zijn ook muzikaal en zullen niet boemerig overkomen. Voor het geld heb ik nog nooit een betere subwoofer gehoord dan de XTZ W99 8.16. Kost €180,- en is de beste subwoofer in het segment durf ik te zeggen. Klein nadeel, hij is alleen te krijgen bij IntoSurround in Eindhoven.
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  5. #5

    Standaard

    Ok duidelijk, bedankt.
    Co-StarTrader Safetrader
    Mijn Collectie
    I'm the servant of the secret fire, wielder of the flame of Anor. The dark fire will not avail you! Flame of Udûn!

  6. #6

    Standaard

    heb een xtz99 10.16 staan van 12-2011, mijn vrouw vind het een te groot apparaat die nergens onder past hehe, je mag m wel overnemen voor een leuk prijsje.

    groet

  7. #7

    Standaard

    hee marco,
    heb je hem nog die sub?

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •