De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.
  1. #1

    Exclamation Films op je home theater afspelen via externe harde schijf

    hallo,

    recent heb ik mij de panasonic btt-362 home cinema aangeschaft,
    deze bezit ook van een usb poortje om films vanaf een usb-stick of harde schijf af te spelen.
    hiervoor moet de harde schijf wel geformatteert staan op fat32
    normaal laat windows niet toe oplagmedium groter dan 32gig te formatteeren op fat32, maar enkel op ntfs... via een omweg is het mij toch gelukt.
    mijn probleem is nu dat de maximale bestand grootte dat je op fat32 kan opslaan slechts 4gig is...
    bestanden van 1080p HD films kunnen al rap oplopen tot 8 gig...
    ik heb al geprobeerd de bestanden te splitsen, maar tot nu toe zonder succes...

    weet iemand raad, hoe ik bestanden vanaf mijn harde schijf op m'n homecinema kan afspelen?
    alvast bedankt!
    tomwalvis

  2. #2

    Standaard

    Mediaspeler aanschaffen
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  3. #3

    Standaard

    Ik heb mij voor dat probleem mijn Blurayspeler aangeschaft van Philips , ben ik zeer tevreden over , en die speelt perfect een Externe schijf af .

  4. #4

    Standaard

    Ik heb een samsung BR-speler. Die heeft de functie Anynet. Dit betekent dat je dmv een stukje software op je pc bestanden kan delen met je BR-speler en zo dus video/muziek etc kan kijken/luisteren via je BR vanaf je pc. Ik weet niet of Panasonic ook zoiets heeft? Anders kun je zo je probleem omzeilen als e.e.a. niet lukt. Die externe schijf sluit je dan gewoon op de pc aan en die deel je met de BR.

  5. #5

    Standaard

    is het niet zo dat de grote namen dit juist fat32 laten om betere compressie te genereren, maar vooral illegale praktijken tegen te gaan? (wat hier het geval is)

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    is het niet zo dat de grote namen dit juist fat32 laten om betere compressie te genereren, maar vooral illegale praktijken tegen te gaan? (wat hier het geval is)
    Klopt, daarom ondersteunt Sony op z'n PS3 ook geen NTFS. Als je grote MKV bestanden wilt afspelen via een hdd dan moet je gewoon een media player aanschaffen. Ik heb een WD Live met daaraan hdd en die speelt zelfs MKV bestanden van rond de 30GB af zonder problemen. Dat haal je nooit met streaming.... Dus ik zou niet gaan klooien met allemaal leuke progjes of appjes maar voor rond de 100E gewoon een media player kopen. Daarop kan je ook Facebooken en Youtuben tegenwoordig; mocht dat je ding zijn (die van mij totaal niet, maar dit ter aanvulling).

Tags voor deze thread

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •