De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Bioscoopzaaltje op zolder, met wat rekening houden?

    Hoihoi iedereen.
    Ik zou op het einde van het jaar beginnen met de zolder te isoleren.
    Daar ik nu in de garage tijdelijk mijn beamer heb neergezet, bracht dit me op het idee om op zolder een soort bioscoopzaaltje te bouwen
    Nu vroeg ik me af, welke materialen gebruik ik het best om in de kamer weinig tot geen weergalming, en andere vervelende geluiden van buitenaf te verminderen.
    ook is dit een houten zoldervloer (geen betonnen vloerplaat), en is de ruimte een soort driehoek (beneden groot & wijd, en versmalt naar boven tot het dak in een punt komt).
    ik wil zo weinig mogelijk omgevingsgeluiden, en geen weergalming.
    met andere woorden, een beetje zoals in een echte bioscoop.
    ook wordt het een rood tapijt met donkere muren.
    Ook zitten er geen ramen in de ruimte.

    Ik ben hier totaal nog niet uit, hoe wij dit zullen aanpakken.
    Alle creatieve ideën zijn welkom

    PS: Ik zal ook nog eens een foto nemen van de ruimte zoals die er nu bijligt.

  2. #2
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Welkom op het forum. Altijd leuk een project voor een bioscoop in een aparte ruimte. Heb je je al een beetje ingelezen? Er staan hier op het forum een aantal mooie voorbeeld en anders op HTforum.nl.

    Waarschijnlijk worden reeds een aantal vragen van jou hierin beantwoord.
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  3. #3

    Standaard

    ik heb gisteren iets gelijkaardigs gezien, maar daar was er sprake dat gipsplaten niet echt akoestisch vriendelijk zijn .
    met wat zou ik dan de muren kunnen bekleden in plaats van gipsplaten?
    Ik had ook ergens iets gelezen van een soort doek dat je tegen de muren kan plaatsen?
    wat zouden jullie mij aanraden?

    Alvast bedankt

  4. #4

    Standaard

    welkom,
    de muren of wanden kun je ook bekleden met tapijstof,heb ik ook laten doen

  5. #5
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Gipsplaten zijn goede dempers over het hele spectrum. Echter in combinatie met vloerbedekking op de grond kan het teveel zijn. Dan gaat de ruimte doods klinken.

    Tapijt op de wand hangt af van de ondergrond. Kan heel goed werken, want ik heb het op mijn achterwand en podia. Ondergrond is MDF en OSB-plaat met dempend materiaal erachter/-onder.
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •