De resultaten 1 tot 10 van 10 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Geen TV geluid over HCS D8000/BDS370

    Ik heb recent een Samsung 46D8000 aangeschaft. deze heeft ARC functionaliteit, maar desondanks krijg ik het geluid van de TV via HDMI niet via mijn HK...

    Kan iemand mij adviseren?

  2. #2

    Standaard

    Ik heb dit zelf nog nooit gedaan, maar wat ik uit eerdere vragen/antwoorden betreffende dit onderwerp heb begrepen is dat op een Samsung meestal de HDMI 2 de enige aansluiting is die beschikt over ARC. Normaal gesproken dien je in de Harman Kardon BDS370 aan te geven dat je het geluid van de TV via de HDMI aansluiting weer wilt geven.

    Asl dit niet voldoende info is, dan moet je toch echt zelf aangeven wat je allemaal al hebt geprobeerd om het voor elkaar te krijgen en/of opgezocht hebt in de handleidingen.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  3. #3

    Standaard

    @peptalk: dank voor je snelle eerste reactie. De handleidingen heb ik al van kaft tot kaft doorgekeken. daar wordt inderdaad de HDMI2 als ARC kanaal aangegeven. die heb ik dus ook gebruikt. De HK heeft maar een HDMI aansluiting voor de TV. Alle menu's doorlopen, maar nergens de mogelijkheid om iets te definiëren. Had toch meer plug & play verwacht hiervoor, maar uit alle andere threads blijkt dat toch vaak niet het geval. Lees veel over allerlei alternatieve aansluitingen of gebruik van optische kabel, maar HDMI2/ARC zou theoretisch toch moeten werken

  4. #4

    Standaard

    Kijk jij bent al flink op de hoogte zo te lezen en theoretisch zou het zeker moeten werken.
    Moet er niets gewijzigd worden in de TV?
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  5. #5

    Standaard

    Even in de handleiding van de HK gekeken en het lijkt er op dat je in de HK de HDMI Audio out op uit moet zetten.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  6. #6

    Standaard

    Handleiding Samsung blz 233 http://downloadcenter.samsung.com/co...VBEUA-0106.pdf

    In de TV moet je Reciever op On zetten.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  7. #7

    Standaard

    Ja, zover was ik ook al gekomen. De preset is off, dus dat stond al goed. In de HK kan er verder niets aan of uit worden gezet. je kunt alleen HDMI 1-3 selecteren, maar dat is voor overige randapparatuur. In de Samsung kun je externe luidsprekers selecteren, maar dat is niet de HK. Verder kun je via Anynet+ de HK wel opzoeken, maar verder geen details wijzigen.

    Je leest wel eens dat een extra optische kabel zou kunnen werken, ervaring mee?

  8. #8

    Standaard

    Heb de bewuste instelling gevonden, maar als ik reciever on probeer in te stellen, dan zegt de samsung dat hij niet kan verbinden met het apparaat. anynet+ staat aan, dus dat is niet de beperkende factor. de passage in de handleiding is inderdaad precies datgene waarom het gaat, thanks peptalk, maar de samsung doet niet wat de handleiding suggereert

  9. #9

    Standaard

    Opgelost!

    Op een US Forum kwam ik de opmerking tegen, dat je op de HK via AUX, HDMI ARC in kan instellen. TV geluid gaat nu via HK! Ongelofelijk dat zo'n instelling zo verstopt zit achter een ogenschijnlijk niet ter zake knop als AUX...


    http://www.the-home-cinema-guide.com...#axzz1mB3kznxq
    Laatst aangepast door D8000/BDS370 : 12-02-2012 om 14:29 Reden: Link toegevoegd

  10. #10

    Standaard

    Harman Kardon is niet altijd lekker logisch in hun menustructuur, maar gelukkig werkt het en heb je de oplossing nog even hier achter gelaten
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •