De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Welke Stereo Versterker? Help!

    Beste Iedereen,

    Ik heb van het weekend 2 mooie boxen op de kop kunnen tikken, echter mijn huidige stereo versterker voldoet niet aan de eisen dus moet er een nieuwe komen.
    Boxen zijn als volgt:

    Constant vermogen: 100W
    Impedantie: 8 Ohm

    Na op meerdere sites te hebben gekeken ben ik op de volgende versterkers uitgekomen:

    Harman Kardon HK 980
    Onkyo A-9555

    Budget is max rond de € 500, kan iemand mij hier verder helpen of de Onkyo een goede keus is??

    Thanks!

  2. #2

    Standaard

    Op welk gebied voldoet de huidige/oude versterker niet aan de eisen?

    Mooie boxen...... van buiten of mooi geluid? nietszeggende info dus, kun je eventueel merk en modelnummer doorgeven?

    Er zomaar een versterker aankoppelen met deze info is ondoenlijk, overigens is het beste om het in de praktijk uit te proberen, al is dat maar in heel weinig gevallen mogelijk.
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Op welk gebied voldoet de huidige/oude versterker niet aan de eisen?

    Mooie boxen...... van buiten of mooi geluid? nietszeggende info dus, kun je eventueel merk en modelnummer doorgeven?

    Er zomaar een versterker aankoppelen met deze info is ondoenlijk, overigens is het beste om het in de praktijk uit te proberen, al is dat maar in heel weinig gevallen mogelijk.
    Bedankt voor je reply, de huidige versterker voldoet nog, tot in zovere, dat er goede muziek uit de boxen komen, echter in de zaak waar ik ze kocht is er een wat sterkere versterker op aangesloten en ik merkte duidelijk het verschil (was een NAD versterker C365 geloof ik, echter ligt net iets buiten mijn budget)

    Mooie boxen dus qua geluid

    Het merk is MLE - Monitor Line Electronics, verder staat er weinig meer, behalve Type 2.40 en Cont. Verm 100 Watt / Din. Verm 150 Watt / Imp 8 Ohm

    Ik wil dus eigenlijk het beste uit me boxen halen...
    Op de versterker sluit ik mijn TV en iPod of laptop aan, playstation loopt via de tv anders loopt het geluid niet synchroon (geen idee waarom)

    Heb je hier wat meer aan?

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Fritsver Bekijk bericht
    Bedankt voor je reply, de huidige versterker voldoet nog, tot in zovere, dat er goede muziek uit de boxen komen, echter in de zaak waar ik ze kocht is er een wat sterkere versterker op aangesloten en ik merkte duidelijk het verschil (was een NAD versterker C365 geloof ik, echter ligt net iets buiten mijn budget)

    Mooie boxen dus qua geluid

    Het merk is MLE - Monitor Line Electronics, verder staat er weinig meer, behalve Type 2.40 en Cont. Verm 100 Watt / Din. Verm 150 Watt / Imp 8 Ohm

    Ik wil dus eigenlijk het beste uit me boxen halen...
    Op de versterker sluit ik mijn TV en iPod of laptop aan, playstation loopt via de tv anders loopt het geluid niet synchroon (geen idee waarom)

    Heb je hier wat meer aan?


    Mmmmm, niet echt.

    Goede muziek, oke, maar het gaat dus om de klank

    Kan je Speakers niet vinden, was wel een setje op Marktplaats, maar ook daar mager met de gegevens.

    De NAD is iets boven je budget, dan krijg je de vraag wat je dan wel over hebt voor een versterker? Moet het persé een stereo versterker zijn of denk je in de toekomst ook nog te gaan uitbreiden naar surround?

    Moeten er digitale ingangen op je versterker zitten, wil je er later eventueel nog een sub op aansluiten, dit met eventuele wens voor een low level sub aansluiting?

    In weze zou iedere versterker die zo'n 150watt per kanaal bij 8Ohm kan leveren kunnen voldoen....... maar er zijn onderling toch wel wat verschillen en dan niet alleen in de prijs
    Have fun and enjoy your collection

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht


    Mmmmm, niet echt.

    Goede muziek, oke, maar het gaat dus om de klank

    Kan je Speakers niet vinden, was wel een setje op Marktplaats, maar ook daar mager met de gegevens.

    De NAD is iets boven je budget, dan krijg je de vraag wat je dan wel over hebt voor een versterker? Moet het persé een stereo versterker zijn of denk je in de toekomst ook nog te gaan uitbreiden naar surround?

    Moeten er digitale ingangen op je versterker zitten, wil je er later eventueel nog een sub op aansluiten, dit met eventuele wens voor een low level sub aansluiting?

    In weze zou iedere versterker die zo'n 150watt per kanaal bij 8Ohm kan leveren kunnen voldoen....... maar er zijn onderling toch wel wat verschillen en dan niet alleen in de prijs
    Thanks voor je reply! Nee het hoeft geen stereo te zijn, het liefst wel aangezien ik geen plannen heb om uit te breiden of er een sub woofer op aan te sluiten.

    Ik dacht zelf aan max rond de € 500, wat ik allemaal zie is dat er versterkers zijn van rond de 80 Watt, de een zegt dat dit makkelijk kan en de ander zegt weer van niet... :S

    Misschien moet me budget wat omhoog.....

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Fritsver Bekijk bericht
    Thanks voor je reply! Nee het hoeft geen stereo te zijn, het liefst wel aangezien ik geen plannen heb om uit te breiden of er een sub woofer op aan te sluiten.

    Ik dacht zelf aan max rond de € 500, wat ik allemaal zie is dat er versterkers zijn van rond de 80 Watt, de een zegt dat dit makkelijk kan en de ander zegt weer van niet... :S

    Misschien moet me budget wat omhoog.....
    Misschien wel...

    Je kan ook Marktplaats in de gaten houden, al dien je dan wel zelf sterk in de schoenen te staan en enige kennis van zaken te hebben om niet met een kat in de zak thuis te komen

    Wat ik nu ga schrijven zal de liefhebbers van pure stereo tegen het zere been zijn, maar ik zou toch ook de wat oudere surround receivers nog even in mijn achterhoofd houden, uit de tijd dat ze nog wat degelijker werden gebouwd, zie tegenwoordig steeds meer plastic verschijnen Ik denk dan bijvoorbeeld aan de Onkyo's 805/875/876/905 en 906 , soms kom je ze wel eens leuk tegen, deze receivers hebben voldoende vermogen om heel aardig in stereo mee te kunnen doen, het voordeel is dat je er ook digitaal nog het eea op aan kunt sluiten. Je dient wel over geduld te beschikken om tegen een leuke aan te lopen, soms worden er wel heel hoge prijzen voor gevraagd. Leuke aanbiedingen zijn snel weer weg..... , maar wat ik al schreef, je dient wel zelf een beetje goed bij de wekker te zijn

    Natuurlijk zijn ook de oudere receivers van bijvoorbeeld Denon, Yamaha en Marantz wel leuk, je moet dan wel de types hebben uit de beginperiode van HDMI 1.3( uit de tijd dat ze nog wat degelijker in elkaar gezet werden ) , ik ken daar niet alle typenummers van de diverse merken van, je zult wel begrepen hebben dat ik zelf een Onkyo heb, de 875 om precies te zijn, deze hoop ik nog een hele tijd te mogen gebruiken.

    BTW, je kunt wel een wat lichtere versterker nemen, al dien je dan wel voor jezelf 100% zeker te weten dat je deze niet zwaar zult belasten, het gevaar bestaat anders dat je met een klippende versterker de spreekspoelen van je speakers naar de andere wereld helpt
    Have fun and enjoy your collection

Tags voor deze thread

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •