De resultaten 1 tot 3 van 3 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Ruis op center speaker

    Hallo,

    Ik heb sinds kort ( +- 1 maand geleden) het volgende aangekocht:

    Onkyo tx-sr309 (HDMI in: digicorder ; HDMI out: TV)
    JBL200.5

    Op zich ben ik er zeer tevreden van maar sinds deze week zit er een lichte maar zeer irritante ruis op de center speaker. Nu dacht ik eerst dat het aan mijn centerspeaker zelf ligt. Daarom heb ik er eens een andere speaker op aangesloten en ook hier was er ruis te horen. Nu dat ik weet dat het niet aan de speakers ligt maar aan de receiver vroeg ik me af of mijn receiver NU AL naar de z*k is of is er een andere oorzaak?

    Mvg,
    Michiel

  2. #2

    Standaard

    Ruis kan verschillende oorzaken hebben zoals de bekabeling van de set of een slordigheid in het ontwerp van de receiver. Waardoor deze wordt veroorzaakt is niet duidelijk. Het kan zijn dat je bvb een analoge lijn uit van de TV met 2 toestellen verbonden is.

    Om te kunnen bepalen of het door de receiver komt, zal je dus zelf moeten proberen door alleen digitale verbindingen te gebruiken en te luisteren wanneer deze geen signaal ontvangt. Hoor je alleen ruis wanneer de receiver een signaal krijgt, dan kan dit door de bron komen.

    Zet bvb ook eens de EQ uit om te kijken of dit invloed heeft.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Ik heb alle hdmi kabels uitgetrokken en proberen luisteren naar de radio. Maar ook nu zit er een ruis op de center speaker... Toch kapot? Na 1 week

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •