De resultaten 1 tot 2 van 2 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard geen geluid via dvd-surround set na aankoop nieuwe tv

    Hallo,

    Ik ben nieuw op dit forum en wil graag jullie hulp gebruiken.

    Ik heb een nieuwe tv (philips 32pfl7606h/12) gekocht en deze gekoppeld aan mijn dvd set met extra boxen (jvc ca-dd).
    ik heb ze gekoppeld via de scart aansluiting en nu denk ik dat de scart aansluiting van de tv geen geluid ondersteund. Maar er is ook een digital audio out (optical) op mijn tv en deze heb ik ook aangesloten op de dvd set op de line-digital in.
    met het gevolg dat ik nog steeds geen geluid over mijn externe boxen krijg.
    wat doe ik fout?????
    Als ik een dvd afspeel dan heb ik wel geluid over de externe boxen.
    Op mijn vorige lcd tv van philips werkte alles gewoon via de scart en had ik de optical kabel niet aangesloten.

    please help
    Laatst aangepast door bartW : 19-02-2012 om 09:30

  2. #2

    Standaard

    In weze zou het via de scart nog steeds zo moeten werken als de scart van de TV tenminste volbekabeld is aangesloten. Dezelfde scart kabel ingebruik? Geen pootjes in de scart kabel verbogen? Heeft de TV meer scart aansluitingen..... de andere aansluitingen al eens gebruikt? Zat de scart kabel er nog steeds helemaal in?, het kan wel eens gebeuren dat de pootjes van het beeld nog wel verbonden zijn, maar de andere pootjes geen contact meer maken...

    Dan via Optisch, hierbij kan het zijn dat je misschien even de gebruiksaanwijzing van de TV erbij moet nemen om eea in te stellen in het setup menu van de TV. Voorzichtig gewest tijdens het aansluiten van de optische kabel??, ...... deze zijn namelijk zeer kwetsbaar en kunnen niet tegen scherpe bochten.

    Mocht het na deze controle punten nog niet lukken, dan gaan we er later nog even dieper op in..... net zolang totdat er wel geluid uit je setje komt
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •