De resultaten 1 tot 10 van 10 worden weergegeven.

Discussie: tv in de slaapkamer

  1. #1

    Standaard tv in de slaapkamer

    Ik heb een vraag over tv kijken in de slaapkamer.
    Ik heb een UPC alles in 1 pakket waarmee ik beneden digitale tv kijk via een mediabox en boven analoog via een coaxkabel die omhoog loopt. Ik wil echter ook beneden in de slaapkamer digitale tv kijken. Er lopen echter geen (coax)kabels naar de slaapkamer en dit wil ik eigenlijk ook liever niet. Is het nu toch mogelijk om daar digitale tv te kijken?

    Ik zie 2 opties:
    - een 2e mediabox in de slaapkamer zetten, maar daar moet volgens mij sowieso een coaxkabel in om beeld te krijgen? Als ik namelijk in de woonkamer de coaxkabel uit de mediabox haal valt het beeld weg.
    - met CI+. Kan ik op die manier zonder coaxkabel digitale tv kijken? Dus netsnoer aansluiten, CI+ met smartcard in de tv en kijken?

    Ik hoop dat iemand me kan helpen

  2. #2

    Standaard

    geen coax, geen analoog of digitale tv

    Dit kan wel met interactieve tv wat via de internet kabel gaat, waardoor je dus een draadloze client kunt gebruiken om draadloos tv te kijken, maar voor kabel moet je natuurlijk wel een snoer hebben waardoor je een signaal moet krijgen.

  3. #3

    Standaard

    Dat wordt toch puzzelen met de kabels dan zo te horen.

  4. #4

    Standaard

    Ik zal dus de coax kabel van boven in de slaapkamer moeten krijgen (vanaf beneden rechtstreeks naar de slaapkamer is geen optie). Alles bij elkaar is dat vanaf de muur in de woonkamer naar de slaapkamer dan wel een meter of 20. Ik moet de kabel verlengen, want die is niet lang genoeg. Kan dat met zoiets:

    http://audiovideo.marktplaza.nl/over...R-19712171.htm

    Of krijg ik dan te veel verlies in signaal en zijn er betere opties?

  5. #5

    Standaard

    kan, ik zou een langere kabel tussenplaatsen, zo duur zijn die niet

    kijk ook even naar het beginpunt van je coax kabel, vaak in de meterkast of kelder, misschien zit daar al een splitter tussen

    signaal verlies merk je niets van.. een versterker kan haast alleen maar voor meer storing zorgen

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    signaal verlies merk je niets van.. een versterker kan haast alleen maar voor meer storing zorgen
    Dit kun je niet zo maar stellen, dat hangt namelijk af met welke waarde het signaal bij de TS binnenkomt en als het signaal te zwak is dan zijn er prima versterkers/splitters te koop die zeker niet voor meer storing zorgen.

    Overigens is UPC van plan een nieuwe box te introduceren waar mee het wel draadloos kan: de Horizon. Die zou er eigenlijk al moeten zijn geloof ik, maar UPC kennende zal dat wel volgend jaar worden of zo...
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Dit kun je niet zo maar stellen
    Dat kan ik wel, en een versterker versterkt een storing wel degelijk. Probeer er maar eens 1.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    Dat kan ik wel, en een versterker versterkt een storing wel degelijk. Probeer er maar eens 1.
    Daar heb je gelijk in, maar ik heb het over een te zwak signaal.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    kan, ik zou een langere kabel tussenplaatsen, zo duur zijn die niet

    kijk ook even naar het beginpunt van je coax kabel, vaak in de meterkast of kelder, misschien zit daar al een splitter tussen

    signaal verlies merk je niets van.. een versterker kan haast alleen maar voor meer storing zorgen
    Wat bedoel je precies met een langere kabel tussenplaatsen?

  10. #10

    Standaard

    De slaapkamer-tv heb ik voorzien van een Chromecast en die verbonden met wifi. Met de Ziggo-app (gratis) of van een andere kabel provider kun je TV kijken zonder kabels naar de slaapkamer. En als de wifi in de slaapkamer boven te zwak is dan gebruik je een homeplug op de slaapkamer.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •