De resultaten 1 tot 8 van 8 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard PS3 + Blu-Ray Home Cinema + HD TV + UPC digitale tv

    Beste mensen,

    ik heb een probleem die ik maar niet opgelost krijg. Ik wil mijn Blu-Ray Home Cinema aansluiten op mijn PS3, zodat ik het surround op de PS3 heb, maar geen enkele instelling leidt ertoe dat ik geluid uit de boxen krijg.

    Ik heb de volgende spullen:
    1. UPC digitale kastje voor TV
    2. HD TV Panasonic Viera TH-37PX80E (3 HDMI poorten)
    3. Blu-Ray Home Cinema Panasonic SA-BT200
    4. PS3
    5. 3 HDMI kabels
    6. 1 Digitale kabel

    Ik kijk TV via mijn upc kast en heb geen analoge ontvanger meer. Ik weet niet of het hier iets mee te maken heeft.

    Ik hoop dat iemand mij kan helpen om het surround te kunnen gebruiken op mijn PS3 en UPC Digitale TV kastje.

    Bij voorbaat dank
    welcome to my nightmare!

    nieuwste aanwinsten: saving private ryan, black hawk down, pearl harbor, we were soldiers, the tin red line

  2. #2

    Standaard

    Ik weet niet hoe je het nu aangesloten hebt, maar het lijkt mij dat je met een HDMI van je PS3 naar je Home Cinema set gaat en vandaar weer een HDMI naar je televisie.

  3. #3

    Standaard

    Dat gaat niet set heeft alleen HDMI uit.
    Kan deze set alleen in de US vinden, op de Panasonic site in NL is hij niet te vinden en ook niet op andere sites in NL.
    Handleiding: http://www.manualowl.com/m/Panasonic.../Manual/122968

    Wordt dus op de volgende manier aansluiten:
    UPC>>TV via HDMI(beeld)
    UPC>>SA-BT200 via optische kabel TV ingang(geluid)
    PS3>>TV via HDMI(beeld)
    PS3>>SA-BT200 via optische kabel STB ingang(geluid)
    SA-BT200>>TV via HDMI(beeld)

    De PS3 dien je wel goed in te stellen wat betreft de geluidsuitvoer.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  4. #4

    Standaard

    Ik heb dezelfde opstelling.

    PS3 HDMI kabel naar HDMI IN op de versterker.
    Versterker HDMI kabel van HDMI out naar de TV.
    That's it.

    Playstation aanzetten en Audio/Video op HDMI zetten.
    Uiteraard de speakers en sudwoofers aansluiten op de versterker.

    Simon

  5. #5

    Standaard

    Ik heb de variant geprobeerd, maar nog steeds krijg ik geen geluid uit mijn PS3 en UPC box. Ik weet niet of er nog andere suggesties, maar ik vind het in ieder geval heel vreemd dat die geen geluid geeft.
    welcome to my nightmare!

    nieuwste aanwinsten: saving private ryan, black hawk down, pearl harbor, we were soldiers, the tin red line

  6. #6

    Standaard

    Als je de UPC HD DVR van Philips hebt dan dien je hem met een optische kabel aan te sluiten. Vaak dien je in de reciever ook aan te geven wat er met het geluid gebeurt en bij welke bron welke ingang gebruikt moet worden.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  7. #7

    Standaard

    Denk ook dat laatste.

    Op je versterker kun je aangeven welke input bij welk apparaat hoort.
    Als de PS3 op kanaal 1 staat met HDMI en de UPC via optisch kabel ook op kanaal 1 staat dan hoor je dus niks. Een voorbeeld zoals ik het heb:

    kanaal 1 - HDMI = playstation
    kanaal 2 - HDMI 2 = Media player
    kanaal 3 - optisch = upc
    kanaal 4 - digitale coax = dvd speler

    Simon

  8. #8

    Standaard

    @jordy blonk:
    Peptalk heeft je al een heel eind op weg geholpen en van mij krijg je nu wat extra info.

    Wat je ook kunt doen is kijken of de signaal-ingang(en) van de SA-BT200 goed ingesteld staan en bij de PS3 hoe het uitgestuurd wordt. Het kan zijn dat de signaal-ingang bvb op 'DTS' i.p.v. 'Auto' o.i.d. staat en dat de PS3 het geluid als 'PCM' uitstuurt i.p.v. 'Bitstream'. Beide zorgen er dan voor dat je niets zal horen omdat het meeste geluid wat jouw set ontvangt dan 'PCM' of 'Dolby Digital' is.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •