De resultaten 1 tot 16 van 16 worden weergegeven.
  1. #1

    Question Ik wil mijn pc met mijn tv verbinden door een HDMI Kabel.

    Natuurlijk heb ik zelf al wat gezocht alleen kom ik niet uit.
    Mijn probleem zit zo ik wil mijn pc met mijn tv verbinden door middel van een hdmi kabel.
    Mijn pc heef deze videokaart:
    MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC

    Deze heeft een Mini-HDMI 1.4a connector



    Mijn tv:
    Samsung UE40D5003

    Heeft een normale HDMI connector



    De kabel wil ik minimaal 7.5 meter lang hebben.


    Nu zie ik vrij wel alleen HDMI mini kabels met male c connector.


    Dit gaat dus niet passen in mijn videokaart toch?

    Iemand die wel weet welke ik moet hebben?


    Mvg Rik

  2. #2

    Standaard

    Ik zat te denken aan Anynet. Ik heb nl. zelf een bluray (van Samsung) met die functie. Kun je gewoon met een stukje software via wifi alles wat je wilt delen vanaf je pc.
    Nu heeft je tv dat niet, maar misschien je BR wel? t is maar een gedachte..

    Maar met die kabel kan ik niet helpen.

  3. #3

    Standaard

    Voor alle soorten HDMI naar andere soorten HDMI bestaan er verloopstekkers en verloopsnoertjes, je kan het niet zo gek bedenken of er is wel een oplossing voor.

    http://www.allekabels.nl/searchresul...ni-HDMI%20HDMI

    Je moet zelf even kijken wat voor jou in jouw situatie de beste(meest voordelige mbt aanschaf lange HDMI kabel) oplossing is.

    Zelf zou ik gaan voor een verloopstekkertje van HDMI-C naar HDMI-A en dan een "normale" HDMI kabel.

    Zoiets dus:



    http://www.allekabels.nl/na/0/114495...opstekker.html

    Gaat nu wel lukken zo???
    Have fun and enjoy your collection

  4. #4

    Standaard

    Bedankt voor het snelle reageren.

    Maar mijn probleem licht hem in dat ik denk dat de aansluiting op mijn vidiokaart mini-HDMI 1.4a conector ik dacht/denk dat dat geen normaale mini hdmi aansluiting is of wel?
    Ik wil met die kabel full hd gaan streamen moet ik dan een duurdere prijsklasse kabel nemen of is dit overbodig.

    Mvg Rik

    ps de kabel wordt 7.5 of 10 m
    Laatst aangepast door Sjampostyle : 26-02-2012 om 17:14

  5. #5

    Standaard

    Ik denk dat je zelf problemen aan het bedenken bent.... (staat er bij de gegevens van de video kaart dat je soms een abnormale mini HDMI aansluiting hebt ) , ook videokaarten producenten dienen zich te houden aan afgesproken standaarden.

    Je kan beginnen met een standaard(denk dat je bedoeld een goedkopere) kabel, als het eventueel niet lukt kun je er een signaalversterkertje bijkopen, dan ben je net zoveel kwijt als met een hele dure kabel. (hele dure kabels hoeven helemaal niet beter te zijn dan goedkopere kabels)

    Toch zou ik de kabel niet langer nemen dan strikt noodzakelijk is, met een kabel als deze heb je zelfs geen dure koppelstukjes nodig en kun je in 1x vanaf je PC naar je TV:



    http://www.allekabels.nl/HDMI-Mini-K...gh-speed).html

    Voor die prijs zou ik het gewoon een keer proberen...... een multimedia speler bij je TV is ook een optie, of gewoon met USB een externe HDD aan je TV koppelen en je TV het werk laten doen.....

    Er zijn heel veel wegen die naar Rome leiden
    Have fun and enjoy your collection

  6. #6

    Standaard

    Heb hem besteld zal ik dinsdag binnen krijgen dus dan weet ik meer.

  7. #7

    Standaard

    Wij hoop ik ook

    Er zullen er wel meer benieuwd zijn of dit werkt.
    Have fun and enjoy your collection

  8. #8

    Standaard

    Zo juist de kabel binnen gekregen dus meteen even aangesloten kreeg meteen mijn bureaublad dia voorstelling te zien werkte prima mooi hd graphics.
    Leek dus inderdaad dat ik zelf problemen aan het verzinnen was....
    Nu moet ik wel nog even achter komen hoe ik en film etc op mijn scherm krijg en of de kabel dit dus kan bij houden.

  9. #9

    Standaard

    Ik heb film kijken etc nu ook voor elkaar gekregen hiervoor moest ik gewoon bij mijn videokaart driver zijn.
    tot nu toe lijkt het prima te werken.
    In ieder geval bedankt voor het helpen.

    Mvg Rik

    PS koop geen achterlijk dure monster kabel of zo P

  10. #10

    Standaard

    Bedankt voor de terugkoppeling zover, denk dat het wel gaat werken.

    Hoe je de bediening gaat oplossen is weer een ander verhaal, een Bluetooth draadloos toetsenbord(met ingebouwd pad/ of scrollwheel)) zou mooi kunnen zijn als dat zou kunnen......(dikte muren, de centjes en andere eventueel belemmerende omstandigheden die ik vanaf mijn kant van het scherm ook zo even 1 2 3 niet zie) misschien een oplossing voor je?
    Have fun and enjoy your collection

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sjampostyle Bekijk bericht
    Ik heb film kijken etc nu ook voor elkaar gekregen hiervoor moest ik gewoon bij mijn videokaart driver zijn.
    tot nu toe lijkt het prima te werken.
    In ieder geval bedankt voor het helpen.

    Mvg Rik

    PS koop geen achterlijk dure monster kabel of zo P
    Hoef je mij niet te vertellen , ik betaal graag iets extra's voor een beetje goed spul, maar niet voor een dure merknaam.

    Graag gedaan
    Have fun and enjoy your collection

  12. #12

    Standaard

    Is een normale mini HDMI aansluiting. Gebruik zelf een mini- HDMI > HDMI kabel voor aansluiting op TV.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Bedankt voor de terugkoppeling zover, denk dat het wel gaat werken.

    Hoe je de bediening gaat oplossen is weer een ander verhaal, een Bluetooth draadloos toetsenbord(met ingebouwd pad/ of scrollwheel)) zou mooi kunnen zijn als dat zou kunnen......(dikte muren, de centjes en andere eventueel belemmerende omstandigheden die ik vanaf mijn kant van het scherm ook zo even 1 2 3 niet zie) misschien een oplossing voor je?
    ik heb zelf een draadloze muis / toetsenbord dus dat zit wel goed.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sjampostyle Bekijk bericht
    ik heb zelf een draadloze muis / toetsenbord dus dat zit wel goed.
    Oke, je PC staat in dezelfde ruimte, is het IR of BlueTooth?

    Bij mij zijn die dingen niet veilig, weigeren mij te vaak en de batterij is altijd op het verkeerde moment leeg, ze geven ook een hoop rotzooi als je ze inelkaar trapt , heb niet het geduld voor die draadloze dingen
    Have fun and enjoy your collection

  15. #15

    Standaard

    Staat inderdaad in de zelfde kamer.

    mijn draadloos apparatuur is vrijwel allemaal op accu en zijn van topkwaliteit dus daar heb vrijwel nooit last van.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sjampostyle Bekijk bericht
    Staat inderdaad in de zelfde kamer.

    mijn draadloos apparatuur is vrijwel allemaal op accu en zijn van topkwaliteit dus daar heb vrijwel nooit last van.
    Oke, zelf had ik er wel eens last van gehad in het verleden, ook met de de topkwaliteit...... draadloze toetsenborden en muizen zijn sindsdien aan mij niet meer besteed, doe het wel met een draadje

    Mooi, in dezelfde kamer dat is aan 1 kant wel makkelijk, aan de andere kant is het dan wel weer noodzaak om een stille PC te hebben, heel vervelend als het een herrie maker is.
    Have fun and enjoy your collection

Tags voor deze thread

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •