Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 58 worden weergegeven.
  1. #26
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Het is al een wat ouder stukje wat ik elders had geplaatst en nu hier en daar wat voorzien van nieuwe informatie.
    Vond het wel even toepasselijk om dat in dit topic te vermelden. Mijn topic abo's even uitbreiden, zeg maar.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  2. #27
    Super Member
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Nieuwerkerk ad IJssel

    Standaard

    Weet iemand waar je de VT50 serie van Panasonic rustig kan bekijken? Ik zie ze bij de MM weleens staan maar dan vallen ze zo enorm weg tov de LEDs en lijkt het allemaal zo grauw aan te doen....

  3. #28
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Media markt Arena hangt hij wel apart, maar neem aan bij jou ik de buurt.
    Sowieso kan je hem pas bij iemand thuis goed beoordelen.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  4. #29
    Super Member
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Nieuwerkerk ad IJssel

    Standaard

    Arena is op zich wel te doen voor mij (vriendin studeert in Amsterdam), maar ik vind als die in een winkel onder TL licht hangt dat ie erg tegen valt...

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander V Bekijk bericht
    Arena is op zich wel te doen voor mij (vriendin studeert in Amsterdam), maar ik vind als die in een winkel onder TL licht hangt dat ie erg tegen valt...
    Je moet dat soort TV's ook niet bij de Media Markt gaan bekijken, maar meer bij speciaalzaken. Ik heb nog nooit een goed afgestelde TV bij Media Markt gezien. Zelfs de diverse plasma-modellen van Panasonic staan allemaal anders afgesteld. De stelregel voor mij is een beetje deze: kijk je veel overdag, neem dan een LCD/LED, kijk je voornamelijk 's avonds dan heeft plasma de voorkeur. De meeste LED/LCD staan op de zgn. winkelstand, dat betekent: overdreven contrast en scherpte, knallende kleuren, te hard beeld. Plasma's tekenen wat zachter en komen natuurlijker over, met realistische kleuren. En dan heb ik het nog niet gehad over de geweldige kijkhoek die door geen enkele LED/LCD gehaald wordt.
    Ik heb nog nooit een moment spijt gehad van mijn Plasma-aankoop van vijf jaar terug, ook al is dat maar een HD Ready-toestel. Ik geniet nog iedere dag van het prachtige beeld met die mooie kleuren en die enorme dieptewerking. De keuze voor een LED of een plasma zou voor mij tegenwoordig nog steeds een no-brainer zijn. Kijk ook al met een hebberig oog naar de 50VT50...

  6. #31
    Super Member
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Nieuwerkerk ad IJssel

    Standaard

    En welke speciaalzaken kom je dan op uit voor zo'n Panasonic? Ik kijk altijd in het donker omdat deze TV gewoon in een aparte kamer staat waar de gordijnen altijd dicht zijn....

  7. #32
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dat wordt een beetje zoeken naar een naald in een hooiberg. Zoveel speciaalzaken zijn er niet en als ze hem al hebben staan is het ook niet altijd onder ideale omstandigheden. Dan zal je echt bij iemand thuis moeten kijken. Maar zoals hij in de MM Arena hangt is echt helemaal niet verkeerd. Er zit zelfs een soort ombouw omheen en daardoor een zo reëel mogelijk beeld geeft. Wel de 65" dan.

    Aan de andere kant kijken naar deze tv is vragen naar de bekende weg, er zijn maar weinig alternatieven en in mijn ogen zelfs geen.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  8. #33

    Standaard

    Bij de Vt50 reeks zijn er twee 3D brillen bijgeleverd. Mijn vraag is of deze via usb oplaadbaar zijn? En zijn dit dezelfde die je ook los kan kopen?
    The truth is out there

  9. #34
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Nee deze werken alleen op batterijen!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  10. #35

    Standaard

    Kunnen de 3D brillen van Panasonic van 2012 ook op een Samsung 3D tv worden gebruikt? Want mijn 3D brillen werken via bluetooth en volgens mij Panasonic nu ook.

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander V Bekijk bericht
    Weet iemand waar je de VT50 serie van Panasonic rustig kan bekijken? Ik zie ze bij de MM weleens staan maar dan vallen ze zo enorm weg tov de LEDs en lijkt het allemaal zo grauw aan te doen....

    ik zie dat je uit nieuwerkerk komt. zou kijken bij Foka in Rotterdam bij de oostzeedijk. Dat is niet zover rijden. Toen ik de mijne daar kocht stond hij netjes opgesteld.
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gstarmen Bekijk bericht
    Kunnen de 3D brillen van Panasonic van 2012 ook op een Samsung 3D tv worden gebruikt? Want mijn 3D brillen werken via bluetooth en volgens mij Panasonic nu ook.
    ik denk dat het wel zou moeten werken. Maar misschien meenemen naar de winkel 1 bril en testen?
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  13. #38
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ja die brillen werken gewoon als ze maar BT ondersteunen..
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  14. #39

  15. #40

    Standaard

    Claudio,

    Ik ben aan het nadenken om over enige tijd mijn HD Ready Panasonic plasma uit 2007 (TH-37PV70) te vervangen door een Full HD-variant, bijv. de TX-P50VT50 (helaas maakt Panasonic geen 46 inch-modellen meer, grrrr.)

    Ik wou graag twee dingen weten:

    1. Hoe zien gewone PAL TV-uitzendingen (HD) er uit op jouw Panasonic 65VT50 en dan met name uitzendingen met snelle bewegingen, zoals voetbalwedstrijden? Op mijn huidige toestel heb ik daarover geen klachten. 70% van de tijd dat wij TV-kijken zijn gewone TV-uitzendingen. Vind het daarom belangrijk dat die er ook goed uit zien.

    2. Als ik een film met ondertiteling bekijk op Blu-ray dan vind ik de ondertitels op mijn HD Ready plasma niet zo strak en scherp als op een LED/LCD-scherm. Ze zijn niet rafelig, of zoiets, maar gewoon minder scherp. Is dat bij een Full HD-plasma een stuk beter cq. op hetzelfde niveau als bij een LED/LCD?

  16. #41
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Hoi Marcel!

    Tja, ik zou liegen als 50Hrz bronnen niet een issue zijn bij deze Pana. het schijnt minder te zijn dan vorige modellen, maar ik weet niet of DFC ook op jouw tv aanwezig is! Wellicht is het jou nog nooit opgevallen!

    Dat gezegt hebbende, ik geniet gewoon van het beeld en dat ga jij ook doen! Met IFC op max merk je er vrijwel niks meer van. Ook bij sport loopt het soepel, Heel soms merk je het wel! Bij een lange bal, maar dat komt door de IFC stand! maar het moet gezegd worden. 50Hrz bronnen doen het wel slechter dan 60 en 24Hrz! Ik heb IFC op max staan omdat normale tv beelden dan echt strak zijn, maar sommige vinden het te digitaal.

    Ondertitels zijnn sowieso geen probleem, inbranden heb ik ook geen last van. En komende van een KURO is tv kijken eendagelijks feest! Gelukkig hebben ze geen 46" meer! Is natuurlijk veels te klein. Nee hoor, ik begrijp dat het niet voor iedereen is weg gelegd!

    Kortom niet twijfelen, gewoon doen en genieten! In mijn ogen is er gewoon nog geen betere!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  17. #42

    Standaard

    Dank voor je feedback, Claudio. Ik weet niet wat je bedoelt met DFC (of bedoel je: IFC), maar mijn huidige Panasonic heeft geen enkele moeite met bewegende beelden. Inbranden of image retention is ook nooit een issue geweest. Heb hem vanaf het begin altijd op 'volle sterkte' gebruikt en nog ook maar iets van deze verschijnselen gemerkt. Kennelijk hebben de nieuwere modellen daar toch weer meer last van, vreemd genoeg.

    Mijn terughoudendhoud voor grotere formaten heeft te maken met het feit dat ik te veel grote televisies met een zeer matige beeldkwaliteit heb gezien. Fouten in het signaal worden 2 tot 3x uitvergroot en dat maakt het er niet mooier op. Op een kleiner formaat als bijv. 37 inch valt dat veel minder op. Bovendien ogen de beelden ook een stuk scherper, ondanks dat het 'maar' 720p is. Bovendien moet een TV niet de woonkamer gaan domineren, vinden zowel mijn vriendin als ik. 50 inch is voor mijn dan echt het maximum. Ik zit namelijk maar 3,5 meter van de TV af omdat onze zithoek midden in de woonkamer staat.

    Nog steeds geef ik plasma de voorkeur boven LED/LCD, vanwege het mooiere beeld en de grotere dieptewerking. En niet te vergeten: de enorme kijkhoek. Een groot plus als ik ook vanaf de eettafel nog naar de TV wilt kijken zonder dat het beeld minder wordt, een euvel dat 90% van de LED/LCD's helaas nog steeds heeft.

  18. #43
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dynamic false contouring. Dus de randen en ghosting op gezichten bij panns!
    Tegenwoordig met vooral HD is een groot scherm geen issue meer, zelfs SD ziet er gewoon goed uit, maar je moet natuurlijk geen vhs bandje kijken ...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  19. #44
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    (Yellow Blob issue)

    Gisteren is bij mij een monteur van E-care langsgeweest om mijn 'gele vlekken' probleem te beoordelen. Ik had daarvoor wat 1920x1080 testplaatjes gemaakt met o.a volledig witte achtergrond en een wit/ licht blauw verticaal en horizontaal gestreepte achtergrond, zodat het fenomeen duidelijk aantoonbaar was. (Licht blauw was het beste.) Gelukkig was het overduidelijk aantoonbaar en bleken de vlekken ook veel gevoeliger voor retentie. Op de plekken van de vlekken (Links en vooral rechts van het scherm), kon je duidelijk tekst zien hangen die maar enkele seconden in beeld is geweest. Wat het nog duidelijker maakte was dat de donkere tussen balken van bijvoorbeeld dit forum in de vlekken extreem donker in de vorm van linebleeding waren te zien, waar ze in het overige deel juist lichter dan de rest van het scherm waren. Dit duidde dus duidelijk op een fout in het scherm ten hoogte van de vlekken. Het fenomeen is overigens wel vrij uniek, want ondanks dat het een enkele keer voorkomt, heb ik het hele internet afgestruind naar lotgenoten en heb maar een enkeling gevonden en die zijn echt op één hand te tellen. The green blob zie je wel heel veel, maar alleen bij de 30 serie. Dit probleem zou dus niet meer voorkomen in de 50 serie, maar wellicht met dit probleem als consessie. Probleem is dat je het alleen waarneemt bij lichte achtergronden zoals wit of lichtblauw, maar als je het éénmaal waarneemt, blijf je het steeds zien en is gewoon zwaar irritant. Best zonde, want aangezien ik vijf jaar nul komma nul issues heb gehad met mijn KURO LX6090, verwacht je van een scherm van vijf jaar nieuwer niet opeens een hele lading issues, maar waarschijnlijk was dat naïef en ontwetendheid, ondanks dat geeneen review deze issues aan het licht brengt. Dan zijn de 50hrz bug, de mindere zwartwaarde en beperkte ditheringopties peanuts.

    Maar nu komt het meest vreemde. Iets wat ook de monteur deed fronsen. Tover een menu van de panasonic op het scherm en elke vorm van vlek of retentie verdween als sneeuw voor de zon. Ook de schuifbalk laat totaal geen vlekken of verkleuring zien. Haal je het menu weer weg en het wordt pijnlijk duidelijk dat de vlekken aanwezig zijn. Het is dus waarschijnlijk niet het scherm zelf of de fosfor wat een afwijking heeft, maar puur de aansturing daarvan. Heel vreemd althans voor mij als leek, maar ook voor de monteur. Hij heeft vele foto's gemaakt van alle mogelijke manieren inclusief mijn testscreens om het probleem aantoonbaar in kaart te brengen en denk dat dit redelijk gelukt is. Hij zal dit vervolgens voorleggen ter beoordeling aan Panasonic, dus ben benieuwd wat daar straks uit komt. Lijkt me ieder geval niet iets wat repareerbaar is. Afwachten dus...

    Uiteindelijk bleek ook dat mijn gevonden serienummer geen serienummer was, die scheen middenachter het scherm te zitten. Hoe dom kun je zijn om hem daar te verstoppen en de monteur had natuurlijk geen zin om te zoeken, dus die gaf aan ze doen het maar met de aankoopbon. Het serienummer komt wel... Op mijn vraag "kun je dat niet uit het service menu halen?"antwoorde hij nee. Dus als het stickertje er abuis af zou vallen is er geen manier om het nummer te achterhalen. Nee echt ingenieus kan ik het niet noemen. Zeker als je weet dat zonder serie nummer er normaliter niks gebeurt. Haal je 65" bakbeest maar voor niks van de muur, wat je volgens de manual dus NOOIT alleen mag doen.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 26-03-2013 om 13:50
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  20. #45

    Standaard

    Wat een pech,
    Van de gele vlekken had ik nog nooit gehoord is toch merkwaardig.
    Gelukkig heb ik met mijn samsung nog geen last van zulke problemen,
    Kan me voorstellen dat je er goed van baalt.
    Hoop toch voor je dat alles netjes wordt opgelost,
    Succes ermee.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  21. #46
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Thanks. Ik vertrouw op een goede afloop en anders meld ik even terloops dat ik mijn ervaringen op een paar HT en DVD forums zet.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  22. #47

    Standaard

    mijn broer heeft een plasma van samsung en die kreeg opeens paarse vlekken in het beeld..
    erg irritant....
    na verschillende keren mailen en net nog in de garantie kwam er een monteur..
    wat bleek het lag aan de voeding hij draaide daar aan een schroefje en weg paarse vlekken...

    misschien is het ook wel zoiets bij jouw tv....

    greets en hopelijk word het opgelost bij je...

  23. #48
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ha, dat zou wel erg simpel zijn, thanks voor het meedenken. Overigens werd ik benaderd door E-care. Wij moeten echt het serienummer hebben anders kunnen we niks doen, dus tv net van de muur gehaald en het nummer zat echt deathcenter achterop. Dombo's. Wel een crime en een deel van het borg clipje van de vogelbeugel aan één zijde is gesneufeld (teer spul dat Vogel). Ff heel voorzichtig doen dus, maar we hebben het serienummer. Hopen dat het allemaal niet voor niets is geweest.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  24. #49

    Standaard

    Het zit je duidelijk niet mee als de steun het nu ook al begeeft.
    Voor wat het waard is,ik leef met je mee en hoop echt voor je dat alles goed gaat aflopen.
    Heb dit 2 keer meegemaakt met een led tv en je word er niet vrolijk van of beter van.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  25. #50

    Standaard

    Samsung geeft aan gewoon door te gaan met plasma en wat voor één:

    http://www.avsforum.com/t/1464447/sa...cd-upgradeable

    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •